Nyt avautuu mummo
Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)
Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.
Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.
Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene.
Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.
olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?
Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki.
ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus
Kommentit (1648)
En ole vegaani mutta ymmärrän että he kantaa syvää huolta eläimistä ja ihmiskunnan tulevaisuudesta. Tuore äiti todennäköisesti myös suorastaan ahdistuu juuri lapsensa puolesta. Tunteet pinnassa. Miehensä ja appi olivat noloja. Ihme että sivistynyt ihminen ylipäätään on moisen miehen ottanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos mies arvioisi tuohon tyyliin anoppinsa ruokia, niin puoliso tuskin hyrisisi vieressä tukemassa... paitsi jos tämä mies olisi väkivaltainen umpinarsisti."
Eihän miniä ruokaa arvostellut, vaan julkitoi suuren luokan tunteensa eläinten kärsimyksestä ja maapallon tuhoutumisesta. Ei sitä olisi kannattanut ottaa loukkauksena. Siitä olisi voinut tulla hyvä ja pohtiva keskustelu, eikä mikään sivistymätön huutokilpailu.
Älä viitsi valehdella - miniä riehuu ja mekastaa oma ideologiaansa, ja se on aina muiden vika. Mikä sua vaivaa?
Yritän avata silmiä pohtimaan, onko tilannetta ja miniää nyt tulkittu oikein ja nähdäänkö tämä tapaus yksisilmäisesti.
Miksi miniän huonoa käytöstä pitäisi tulkita ja ymmärtää? Kai hän on aikuinen, jolla on vastuu käytöksestään, varsinkin toisen kotona? Älä yritä sumuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Harva on vegaani koska ei pitäisi lihan mausta. Vegaanit ajattelevat muita, eli niiden eläimen kärsimystä ja koko maapallon (ilmaston) kohtaloa. Ne taas jotka haluavat välttämättä syödä lihaa ajattelevat vain itseään, eli syövät lihaa kun kerran haluavat syödä. Ja sitten täälläkin vegaaneja haukutaan itsekkäiksi?
Jooh, kaikki me länsimaiset ihmiset kulutamme jo olemassaolollamme luonnonvaroja. Ei se kuule syömiseen lopu :) Jos et asu keskellä metsää hankkien itse luonnosta ruokasi, et voi puhua meille muille mitään itsekkyydestä.
Vierailija kirjoitti:
En ole vegaani mutta ymmärrän että he kantaa syvää huolta eläimistä ja ihmiskunnan tulevaisuudesta. Tuore äiti todennäköisesti myös suorastaan ahdistuu juuri lapsensa puolesta. Tunteet pinnassa. Miehensä ja appi olivat noloja. Ihme että sivistynyt ihminen ylipäätään on moisen miehen ottanut.
Ihmisille saa sitten jatkossa tehdä mitä vaan, kunhan eläimillä ja maapallon tulevaisuudella on hyvä olla.
Tuota en osta. Keksikää oikeasti jotain sivistyneempää vihreyttä, niin saatte vihreytenne kaupaksi, ihmisvihalla ja nihilismillä ei onnistu. Juuri sen alla olevan sivistyspohjan vuoksi jota ap tuo hyvin esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisille saa sitten jatkossa tehdä mitä vaan, kunhan eläimillä ja maapallon tulevaisuudella on hyvä olla.
Tuota en osta. Keksikää oikeasti jotain sivistyneempää vihreyttä, niin saatte vihreytenne kaupaksi, ihmisvihalla ja nihilismillä ei onnistu. Juuri sen alla olevan sivistyspohjan vuoksi jota ap tuo hyvin esiin.
Ei ihmisille tee mitenkään pahaa kunnioittaa eläimiä ja luontoa. Päinvastoin. Luulisi sttä se lapsenlapsen hyvinvointi edes kiinnostaisi.
Ap perheineen on todella juntteja.
Miniä tulee määräilemään mummun kotiin,ja vielä uhkailee ,kun asia ei menekään hänen toivomallaan tavalla.Osaako tuo pikkulikka aivo edes hävetä käytöstään.
"Anopin piti päästä näpäyttämään, käyttämään valtaa ja UHRIUTUMAAN ja aiheuttamaan eripuraa poikansa perheeseen. Kun ei vaan voi käyttäytyä edes sitä yhtä päivää."
Nyt vähän rajoja näille miniä-pikkuprinsessoille. He eivät ole todella maailman napoja, jotka kuvittelevat pyörittävänsä maailmaa oman mieltymyksensä mukaan. Miksi eivät pysy kotona?
Ap. kertoi aloituksessa, ruokapöydässä olleen vähintäin 6 henkilöä, josta 4:lle maistui lammas oikein hyvin ja sitä kehuttiin kilpaa, joka oli kuin myrkkyä vegaani prinsessa miniälle ja alkoi kylässä riehumaan ja läksi ovet paukkuen. Lapsellista käytöstä.
Ihanko oikeasti ap. tässä on uhriutunut ja käyttänyt valtaansa, kun huomioi enemmistön ruokatottumukset ja jopa valmisti vegaani-miniälle omat ruuat?
Ja miksi pitkänä perjantaina syötiin lammasta, senkin ap. kertoi, että he ovat viikonloppuna lähtemässä mökille, tekemään kevätsiivousta.
Vierailija kirjoitti:
Miniä tulee määräilemään mummun kotiin,ja vielä uhkailee ,kun asia ei menekään hänen toivomallaan tavalla.Osaako tuo pikkulikka aivo edes hävetä käytöstään.
Uhkailee??? Missä muka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nyt ole ollut vielä edes pääsiäisaterioden aika.
Taitaa olla keksitty juttu taas.
Eilen oli pitkäperjantai, idiootti. Silloin syödään pääsiäisateria.
Pääsiäisateria syödään PÄÄSIÄISSUNNUNTAINA, SIVISTYMÄTÖN MOUKKA!
AP puhui kylläkin pitkäperjantain ateriasta. Mutta eiköhän tuo pitkäperjantaikin kuulu pääsiäiseen eli pääsiäisen aikaan syödään varmaankin useampana päivänä pääsiäisaterioita eikä pelkästään pääsiäissunnuntaina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nyt ole ollut vielä edes pääsiäisaterioden aika.
Taitaa olla keksitty juttu taas.
Eilen oli pitkäperjantai, idiootti. Silloin syödään pääsiäisateria.
Pääsiäisateria syödään PÄÄSIÄISSUNNUNTAINA, SIVISTYMÄTÖN MOUKKA!
AP puhui kylläkin pitkäperjantain ateriasta. Mutta eiköhän tuo pitkäperjantaikin kuulu pääsiäiseen eli pääsiäisen aikaan syödään varmaankin useampana päivänä pääsiäisaterioita eikä pelkästään pääsiäissunnuntaina?
Eli miksi just se lammasateria piti väkisin syödä perjantaina???
Höpö,höpö,päivän huonoin provo.
Ai miniää kiinnostaisi ympäristön tila ja kuitenkin lisääntyy? Provo.
Uhkaus on, en tuo vauvaani enään tänne jos arvot erilaiset.On selvä halventava uhkaus.Lapsen mmmoa ,vanhempaa ihmistä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä hän tunkee anopin luokse vierailulle, jos noin kantaa huolta eläimistä? Olisi ollut kotonaan ja murehtunut siellä eläinten kohtelua.
Ja ihanko oikeasti tämän päivän äidit kuvittelevat päättävän myös lapsen eettisistä arvoista. Myös lapsi nauttii lain tuomaa turvaa ja oikeutta ja hänellä on täysi oikeus syödä lihaa tai olla vegaani, sitten kun hän on kypsä itse ratkaisemaan asian, yleensä 12v eikä siihen äidin mielipidettä edes kysytä. Jos mikä tuo on äidin vallankäyttöä, jos mikä. Sääli lasta, kun äiti yrittää manipuloida. Ja on kuin kiihkouskovainen.
Vierailija kirjoitti:
Uhkaus on, en tuo vauvaani enään tänne jos arvot erilaiset.On selvä halventava uhkaus.Lapsen mmmoa ,vanhempaa ihmistä kohtaan.
Ei se mikään uhkaus ole vaan toteamus.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti asianomaiset päätyvät lukemaan ketjun. Toivottavasti vävy puhuu miniän käytöksestä ja raivareista neuvolassa. Ehkä joku lääkitys voisi auttaa. Joillakin naisilla menee pää sekaisin hormoneista. Kannattaa huomioida, noitakin tragedioita on välillä.
Ja kannattaa ottaa huomioon, että jotkut anopit on myös hormoniensa tai ties minkä demonin armoilla.
Eiköhän tuossakin suhteessa ole ollut skismoja jo aiemminkin.
Poika on jo tehnyt pahan virheen antamalla äidilleen käsityksen, että pikkuvaimon asema ykkösenä ei ole kiveen hakattu.
Kun on vauvakin, anopin pojan paikka on olla vaimonsa tukena sekä antaa mammansa ymmärtää asia myös.
Ap ei pitkästä aloituksesta huolimatta kerro kaikkea.
Henkilökohtaisen kokemuksen pohjalta sekä sivusta seuranneena voin sanoa, että jotkut anopit todella hallitsevat hyvin narsistisen pelinsä, jonka avulla itse pääsee loistamaan pyhimyksenä sen "huonotapaisen ja kiittämättömän" miniän rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen uskova äiti. En syö pääsiäisateriaa, kaikki muut perheenjäsenet on kuka missäkin. Poika on nyt käymässä.
Koitan syödä vain raakoja kananmunia, että vähän laihtuisi ja käyn tekemässä pitkän lenkin. Ja vähän jäätelöä illalla. Jeesus ei tästä pahastu. Sunnuntaina taas kokoukseen.
Edes Jeesus ei pelasta sinulta salmonellalta jos sopiva muna kohdalle sattuu. Siis kanan-.
Ei voi mennä isovanhempien luo, kun arvot erilaiset, mutta kuitenkin tehnyt vauvan ja elää miehen, jonka arvot erilaiset, kanssa. Hieman ristiriitaista.
Mieheltä kunnon ojennus ,tuollaiselle kiukuttelevalle miniälle.Miehet olkaa miehiä elkääkä alistuko kiukuttelevalle pikkutytölle.