Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt avautuu mummo

Vierailija
30.03.2024 |

Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)

Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.

Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.

Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene. 

Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.

olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?

Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki. 

ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus 

Kommentit (1648)

Vierailija
261/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Miksi hän laittaa turhaan jokaiselle erikseen jotain? Aivan turhaa. Yhdesäsolohan siinä on tärkeintä. "

Miten niin turhaan? Liha kuuluu ap. :n pääsiäiseen. Kasivsyöjille voi laittaa muuta ruokaa.

Se oli vain yksi ateria. Ei koko pääsiäisen syömiset. Sitäpaitsi se varsinainen pääsiäisateriahan syödään vasta huomenna.

Höpö höpö. Pääsiäisruokien syöminen aloitetaan jo pitkänä perjantaina. Savulampaan paistin aloitin eilen, siitä riittää yhdellä ihmiselle vielä täksi illaksi sekä  huomiseksi ja maanantaiksi. Mämmiä aloin syömään edellisellä viikolla. 

Vierailija
262/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokapöytä ei ole oikea paikka tuoda näkemyksiään esille. Yhtä paheksuttavia kommentteja ovat näiden true lihansyöjien kommentit "ah, ihanaa kärsinyttä lammasta", joilla kiusaavat niitä, jotka ovat vegaaneja/kasvissyöjiä. Ja kyllä, itse olen kasvissyöjänä kuullut monesti tällaista pään aukomista etenkin vähän vanhemmilta miespuolisilta. Jokainen ottaa mitä ottaa, syö omaa annostaan ja kommentoi omaa annostaan kehuen, koska se nyt on vaan kohteliasta. 

Ai taas pitää vegaani ja kasvisääliöille antaa periksi.  Minä en suostu vegaanien ja kasvissyöjien pillin mukaan menemään. Laita ruuaksi sitä mitä suurin osa syö, otan vain oikeat allergiat huomioon 

Lapselleni, kun järjestän kaverisynttärit niin huomioin allergiat. Onneksi hänen parhaisiin kavereihin ei kuulu vegaanit ja kasvissyöjät, niitäkin hänen luokallaan on. 

Öyh öyh v* juntti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Miksi hän laittaa turhaan jokaiselle erikseen jotain? Aivan turhaa. Yhdesäsolohan siinä on tärkeintä. "

Miten niin turhaan? Liha kuuluu ap. :n pääsiäiseen. Kasivsyöjille voi laittaa muuta ruokaa.

Se oli vain yksi ateria. Ei koko pääsiäisen syömiset. Sitäpaitsi se varsinainen pääsiäisateriahan syödään vasta huomenna.

Höpö höpö. Pääsiäisruokien syöminen aloitetaan jo pitkänä perjantaina. Savulampaan paistin aloitin eilen, siitä riittää yhdellä ihmiselle vielä täksi illaksi sekä  huomiseksi ja maanantaiksi. Mämmiä aloin syömään edellisellä viikolla. 

Eli yhden aterian voi sitten vallan hyvin olla ilman sitä lammasta.

Vierailija
264/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön täysin vaivattomasti kasvisruokaa, laktoositonta pullaa, gluteenitonta leipää, kikherneestä tehtyä marenkia

Usein valitsen kasvisvaihtoehdon työpaikan ruokalassakin.

Lampaanliha ei edes ole hyvää.

t kasvissyöjä

Onko se kasvissyönti tuhonnut sun aivot, kun et tajunnut jutun pointtia?

Vierailija
265/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen uskova äiti. En syö pääsiäisateriaa, kaikki muut perheenjäsenet on kuka missäkin. Poika on nyt käymässä.

Koitan syödä vain raakoja kananmunia, että vähän laihtuisi ja käyn tekemässä pitkän lenkin. Ja vähän jäätelöä illalla. Jeesus ei tästä pahastu. Sunnuntaina taas kokoukseen.

Vierailija
266/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön täysin vaivattomasti kasvisruokaa, laktoositonta pullaa, gluteenitonta leipää, kikherneestä tehtyä marenkia

t kasvissyöjä

Kyllä minä tajusin pointin. Vallankäyttö ja riehuminen mitättömistä asioista ja joustamattomuus. Sillähän se mummon pääsiäistunnelma luodaan.

Vierailija
267/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan tapauksessa poika tuskin saa lammasta kotonaan vegaanin puolisona. Siltä vähän vaikuttaa.  

Vierailija
268/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli se poika ei osaa mennä ravintolaan?

Vierailija
269/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti asianomaiset päätyvät lukemaan ketjun. Toivottavasti vävy puhuu miniän käytöksestä ja raivareista neuvolassa. Ehkä joku lääkitys voisi auttaa. Joillakin naisilla menee pää sekaisin hormoneista. Kannattaa huomioida, noitakin tragedioita on välillä.

Toivottavasti miniä puhuu hankalasta anoppisuhteestaan ja miehestään, jonka napanuora ei ole katkennut ja joka ei osaa seisoa vaimonsa tukena, neuvolassa.

Vierailija
270/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt muslimit on mainittu, niin heidän kanssaan tuollaista ei ole. Varmistavat tietysti moneen kertaan, ettei ruoka ole possua tai sisällä liivatetta. Jos sisältää, tai epäilevät sisältävän,  eivät vain syö. Paasaamista muiden syömisistä ei ole. 

Vierailija
271/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän nyt ole ollut vielä edes pääsiäisaterioden aika.

Taitaa olla keksitty juttu taas.

Aloittajalla oli eilen perjantai. Pääsiäispyhä alkaa perjantaina.

Tutkipa kalenteria niin viisastut.

Pääsiäispyhä on kyllä pääsiäissunnuntai.

Onko sulla jo autismidiagnoosi? Yksityiskohtiin tarkertuminen, kaiken kirjaimellisesti ottaminen ja joustamattomuus voi olla autismin aiheuttama piirteitä.

Vierailija
272/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän se menee nykyään niin. Mies ei tottele, on pakko erota.

Vierailija
273/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt muslimit on mainittu, niin heidän kanssaan tuollaista ei ole. Varmistavat tietysti moneen kertaan, ettei ruoka ole possua tai sisällä liivatetta. Jos sisältää, tai epäilevät sisältävän,  eivät vain syö. Paasaamista muiden syömisistä ei ole. 

Aijaa. Mun mielestä he on todella joustamattomia ja kaikkien pitää joustaa heidän takiaan. Esimerkiksi koulujen juhlat on menneet todella merkillisiksi. Ja naisopettajille vain haistatellaan.

Vierailija
274/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jösses sentään. Nyt iso arvostus omia nuoria ja heidän puolisoitaan. Kaikilla on niin hyvä kotikasvatus, ettei tulisi mieleenkään arvostella kenenkään tarjottavia. Huh! hirveä miniä, osanottoni mummolle. 

Meillä taitaisi päivälliskutsut harveta, jos olisi joku noin törppö.

Täytyy sanoa, että eipä ole tainnut minunkaan appiukolla olla kovin hyvää kotikasvatusta, kun on arvostellut minun ruokailujani ja heille tarjoamaani ruokaa. Olen kasvissyöjä enkä syö punaista lihaa - en myöskään valmista tällaista. Se, ettei minun ruokapöydässäni ole tarjolla perunaa ja läskisoosia on tietysti ihan naurettavaa. Mikä minäkin kuvittelen olevani, ei millään pupunruualla elä, mitä sotkua tämäkin on (couscous) jne. Ja tuskinpa olen ainoa, joka tällaista on saanut kuulla.

Minäkään en olisi tullut sinun luokse syömään tuollaista moskaa vaikka tykkäänkin syldä kasviksia sekasyöjänä. Minun luona olisit saanut vastaiskuna liharuokaa, jonka joukossa kadviksia. Minä en laita kasvisruokaa, maksaisin näin potut pottuina. 

Vierailija
275/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä esti laittamasta ihan vaan kasvisateriaa? Ei meillä ole kalaa pöydässä jos mukana on kala-allergikko eikä lihaa jos on useampi kasvissyöjä. Kaikki on aina gluteenitonta ja laktoositonta.

Ihan turha tehdä asioista vaikeita.

Eli anopin pitäisi alistua miniän tahtoon omassa kodissaan? 

Sehän on vieraiden huomioimista. Ja lapsenlapsen. Minä laittaisin sellaista ruokaa, mitä miniä ja tyttäreni toivovat, lapsenlapsen vuoksi. Ottaisin selvää. Omat lapset tuovat kohta tyttö- ja poikaystäviään ruokapöytään ensimmäistä kertaa ja valmistaudun ajatukseen.

No eikös nyt niin tehykin. Miniä vaan halusi, että muutkin söisivät kuten hän.

Vierailija
276/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne kasvit ansaitse elää hyvää elämää ilman että ne syödään. Ja että on kasvatettu vain syötäväksi. Nykyään paljon tutkimuksiakasvien tunteista yms.

Vierailija
277/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointtinahan tässä on, että kumpi määrää perheen elämäntavoista, vaimo vai äiti. Tuskin se äitikäån olisi halunnut, että anoppinsa määrää mitä ruokavaliota syöttää lapselleen. Varsinkaan, jos on tarkoitus elää terveemmin.

Vierailija
278/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä voit jättää väliin niin monta lammasateriaa kuin ikinä voit. Kenenkään muun ei tarvitse.

Vierailija
279/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t kasvissyöjä

Kyllä minä tajusin pointin. Vallankäyttö ja riehuminen mitättömistä asioista ja joustamattomuus. Sillähän se mummon pääsiäistunnelma luodaan.

Siis pilattiin, sitä kai tarkoitat? Miniä on väärässä, kun tulee vieraana riehumaan toisten kotiin vaikka ateria on laitettu hänenkin (ja kaikkien muiden) halujensa mukaan.

Vierailija
280/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S

Juu tärkeintähän on oikeus olla mäntti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme