Nyt avautuu mummo
Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)
Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.
Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.
Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene.
Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.
olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?
Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki.
ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus
Kommentit (1648)
"Jos mies arvioisi tuohon tyyliin anoppinsa ruokia, niin puoliso tuskin hyrisisi vieressä tukemassa... paitsi jos tämä mies olisi väkivaltainen umpinarsisti."
Eihän miniä ruokaa arvostellut, vaan julkitoi suuren luokan tunteensa eläinten kärsimyksestä ja maapallon tuhoutumisesta. Ei sitä olisi kannattanut ottaa loukkauksena. Siitä olisi voinut tulla hyvä ja pohtiva keskustelu, eikä mikään sivistymätön huutokilpailu.
Minun appeni pilkkasi aina eläinrakkauttani. Rupesi aina muistelemaan miten oli hukuttanut kissanpentuja ja päläpälä.
typerää ja junttimaista. Vastenmielistä. Turha itkeä miksi lapsenlapsetkin jäi etäisiksi.
Luulisisi ,että miniän ilkeämielinen luonne olisi tullut selväksi jo seurustelu aikana. Lapsikin on tehty,ja perääntyminen on jo vaikeaa,ellei sitten osaa muuttaa tapojaan ja osaa ottaa kaikkia huomioon?
"Anopin piti päästä näpäyttämään, käyttämään valtaa ja UHRIUTUMAAN.."
Eikö näitä rajattomia nuoria naisia joku voisi pistää kuriin? Mikään järkevä selitys ei mene perille. Käytös ei parane eikä ymmärrys lisäänny. Hymistely ei toimi, draamailu ja vouhkaaminen ei lopu, he keksivät vaan jotain muuta pompottamisen aihetta.
Miten heidät voisi saada ymmärtämään, että he eivät ole koko maailman keskipiste, eikä koko maailma todellakaan tanssi heidän pillinsä mukaan? Ja sitten se vaikein heille.. Demokratia ei ole sitä, että kovimmin kirkuva on oikeassa ja kaikki muut tekevät sitä mitä kiljukurkku keksii vaatia.
Olen pahoillani puolestasi, mummo. Sinä teit kaiken viimeisen päälle, ja sitten miniä menee omalla typerällä käytöksellään pilaamaan teidän pääsiäisaterian.
Ikävä kyllä monilla mammeleilla nykyään ei ole mitään käytöstapoja - vain "minä minä minä" määrään ja riehun kaikille kaikkialla. Toivottavasti poikasi löytäisi sivistyneemmän puolison itselleen.
Lisääntyminen tuhoaa maapalloa enemmän kuin lampaan syöminen. Ei kai miniäsi ole tehnyt lisää ihmisiä liikakansoitettuun maailmaan?
Vierailija kirjoitti:
Luulisisi ,että miniän ilkeämielinen luonne olisi tullut selväksi jo seurustelu aikana. Lapsikin on tehty,ja perääntyminen on jo vaikeaa,ellei sitten osaa muuttaa tapojaan ja osaa ottaa kaikkia huomioon?
Oliko ilkeämielinen? Ei ainakaan eläimille.. Onko aloitus jotenkin unohtunut, tai luettu huonosti. Anoppi ymmärtänyt huonosti, muut reagoineet huonosti? Jättääkö anoppi jotain omaa osuuttaan sanomatta?
Vierailija kirjoitti:
"Jos mies arvioisi tuohon tyyliin anoppinsa ruokia, niin puoliso tuskin hyrisisi vieressä tukemassa... paitsi jos tämä mies olisi väkivaltainen umpinarsisti."
Eihän miniä ruokaa arvostellut, vaan julkitoi suuren luokan tunteensa eläinten kärsimyksestä ja maapallon tuhoutumisesta. Ei sitä olisi kannattanut ottaa loukkauksena. Siitä olisi voinut tulla hyvä ja pohtiva keskustelu, eikä mikään sivistymätön huutokilpailu.
Älä viitsi valehdella - miniä riehuu ja mekastaa oma ideologiaansa, ja se on aina muiden vika. Mikä sua vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä syön täysin vaivattomasti kasvisruokaa, laktoositonta pullaa, gluteenitonta leipää, kikherneestä tehtyä marenkia
Usein valitsen kasvisvaihtoehdon työpaikan ruokalassakin.
Lampaanliha ei edes ole hyvää.
t kasvissyöjä
Onko se kasvissyönti tuhonnut sun aivot, kun et tajunnut jutun pointtia?
Kyllä minä tajusin pointin. Vallankäyttö ja riehuminen mitättömistä asioista ja joustamattomuus. Sillähän se mummon pääsiäistunnelma luodaan.
Ei, vaan miniän vallankäyttö, riehuminen ja joustamattomuus toisen kodissa. Ilmeisesti sinulle, kuten ei häne
Mitä sekoilet - mummo ei todellakaan ollut vallanhimoinen, vaan se miniä sekoili huolella. Käytöstavat taitaa olla sulle ihan uusi juttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi valehdella - miniä riehuu ja mekastaa oma ideologiaansa, ja se on aina muiden vika. Mikä sua vaivaa?
Yritän avata silmiä pohtimaan, onko tilannetta ja miniää nyt tulkittu oikein ja nähdäänkö tämä tapaus yksisilmäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Puhdas trolli on tämä aloitus.
Menkää nyt hevoon näiden vänkäysten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miesten ehkä kovasanainen hyökkäys tuntui varmaan pahalta. Miniällä taitaa olla kova palo asiaan ja innostui paasaamaan. Mitä jos kehoitat miehiä pyytämään anteeksi kovasanaisuutta ja sitten keskustelette. Voit ymmärtää näkökulmaa, kuten tyttäresikin tekee. Voit rauhoitella miniää lupaamalla, että pyrit toimimaan äidin toiveiden mukaan lapsen syömisen suhteen.
Kyllä se miniä iän myötä rauhoittuu. Mutta oliko miesten syytä hyökätä noin. Olisitte vain tuumineet, että saattaahan se noinkin olla ja miettineet eläinten kärsimystä ymmärtäväisesti hetken.
Miksi sitä miniää pitäisi kohdella vajaavaltaisena lapsena? Hänellä on oikeus tulla kohdelluksi aikuisena, hyvänen aika. Ja velvollisuus käyttäytyä kuin aikuinen, eikä pikkutyttö.
Minusta miehillä ei ole aihetta pyytää anteeksi kovasanaisuuttaan, mutta miniä voisi miettiä pehmeäpäisyyttään ja pyytää anteeksi anopilta, joka ei ollut tehnyt mitään ikävää. Päinvastoin huomioi miniän ruokatottumukset.
Miksi miesten pitäisi pyytää anteeksi, kun puolustivat anoppia ja ojensivat miniää huonosta käytöksestä? Miksi miniä olisi kaiken arvostelun yläpuolella? Toki hormoniheilahtelut voi ymmärtää ja antaa anteeksi, jos hän älyää esittää anteeksipyynnön käytöksestään ja edes yrittää parantaa tapansa.
Miniä on narsisti joka hakee huomiota huonolla käytöksellään.Enpäs tuokaan enään lastakaan mummolaan on törkeä kostoaie.Miniä halusi olla kaiken keskipiste, pilaamalla mummon hyvän mielen.
Oliskos mummolla Sakset Auki-kuvaa???? Kerran nyt oikein julkisesti avautuu, niin foto ois kyllä kiva!
Miniää ei taida eläinten oikeudet kiinnostaa. Ehkä hän on narsisti kun haluaa tuottaa muille kärsimystä tehotuotannolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa miniä löysi ketjun? Ja yrittää nyt selitellä käytöstään parhain päin?
Mene hoitoon ja tule vegaanina takasin
Kaikki tykkäisi
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani puolestasi, mummo. Sinä teit kaiken viimeisen päälle, ja sitten miniä menee omalla typerällä käytöksellään pilaamaan teidän pääsiäisaterian.
Ikävä kyllä monilla mammeleilla nykyään ei ole mitään käytöstapoja - vain "minä minä minä" määrään ja riehun kaikille kaikkialla. Toivottavasti poikasi löytäisi sivistyneemmän puolison itselleen.
Muuten samaa mieltä, mutta toivoisin että poika pystyisi puhumaan järkeä puolisolleen JA puolisonsa ottaisi lusikan kauniiseen käteen. Eikä alkaisi hankkimaan eroa ja yksinhuoltajuutta koska mies "ei tue" häntä ja on mieslapsi.
Miesten ehkä kovasanainen hyökkäys tuntui varmaan pahalta. Miniällä taitaa olla kova palo asiaan ja innostui paasaamaan. Mitä jos kehoitat miehiä pyytämään anteeksi kovasanaisuutta ja sitten keskustelette. Voit ymmärtää näkökulmaa, kuten tyttäresikin tekee. Voit rauhoitella miniää lupaamalla, että pyrit toimimaan äidin toiveiden mukaan lapsen syömisen suhteen.
Kyllä se miniä iän myötä rauhoittuu. Mutta oliko miesten syytä hyökätä noin. Olisitte vain tuumineet, että saattaahan se noinkin olla ja miettineet eläinten kärsimystä ymmärtäväisesti hetken.