Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko yli- vai alipukeutuja

Vierailija
23.01.2024 |

Vai ehkä mielestäsi tilannetajuinen? Mietin siis, että eikö jokainen ole mielestään tilannetajuinen pukeutuja vaikka muiden mielestä ei olisi? Ainahan joku motkottaa esim hupparista juhlissa, mutta varmaan huppariheikin itsensä mielestä hän pukeutuu ihan hyvin tai ei mieti asiaa lainkaan. Tuskin kukaan tahalleen vähättelee toisten juhlia?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pukeutunut oikein joka tilaisuuteen. Pukeudun myös arkena ja kotona siististi, en omista mitään rikkinäisiä tai nyppyisiä vaatteita.

Vierailija
2/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannetajuinen. Arkena tykkään pukeutua siistin rennosti, mutta aina tilanteen mukaan. Jos olen epävarma siitä, miten pukeutua, niin mieluummin yli- kuin alipukeutunut. Seuraan aika paljon muotia, joten oikein pukeutuminen tulee minulle aika helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ylipukeutumista ei ole olemassakaan. Hupparissa en menisi edes töihin, saati sitten juhliin.

Vierailija
4/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ylipukeutumista ei ole olemassakaan. Hupparissa en menisi edes töihin, saati sitten juhliin.

Onpa kurjaa. Minulla on töissä aina huppari. Kivempi tehdä töitä mukavissa vaatteissa.

Vierailija
5/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee. Juhliin en koskaan alipukeudu. Ravintolaillallisellekin pukeudun usein aika hienosti, ja joskus sitä on katsottu nyrpeästi. Baarissa taas olen ollut vaikka missä rytkyissä, kuten tuulipuvussa ja kumppareissa. Onko se sitten alipukeutumista? 

Vierailija
6/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se riitä että on puhtaat ehjät vaatteet? Kantajan tyylistä kiinni mitä se sitten on missäkin tilanteessa. 

(Itse pukeudun asiallisesti). Tuttava tyyli vaan on sellainen etten edes voisi kuvitella häntä missään "toimisto" vaatteissa edes juhlissa ja niihin hän pukeutui Boman tyylinsä mukaan.

Vierailija
7/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa kurjaa. Minulla on töissä aina huppari. Kivempi tehdä töitä mukavissa vaatteissa.

Miksi kurjaa? Minusta on ihan ok, että sinä pukeudut huppariin ja tuo toinen taas ei. Eri asia sitten, jos aletaan arvostella toisen pukeutumista. 

Vierailija
8/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun tilanteen mukaan. Kotona päällä on aina verkkarit ja t-paita tai huppari. Viime kesänä oli häät, ostin ajattoman ja kauniin mekon niitä varten. Periaate on, että samaa juhlavaatetta voi käyttää useammin kuin kerran.

Vierailija
9/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minustakin ja siksi käytän mieluiten mekkoja. Inhottaa ajatuskin jostain paksusta kangasmytystä niskassa talvitakin alla.

Vierailija
10/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun arkivaatteet on siistimmät kuin äitini juhlavaatteet. En silti mielestäni ylipukeudu, tykkään vaan arkena pukeutua mekkoon. Juhliin sitten juhlavammat meikit ja korut. 

Vierailija
11/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteen mukaisesti pukeutuja.

Vierailija
12/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehdottomasti ennemmin yli- kuin alipukeutuja, alipukeutujat ovat järkyttäviä olioita, ei siis mitään käsitystä varmaan mistään, hautajaisiinkin tultiin tuulipuvun takki ja farkut jalassa, teki mieli mennä tempaisemaan!

Vierailija
13/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minustakin ja siksi käytän mieluiten mekkoja. Inhottaa ajatuskin jostain paksusta kangasmytystä niskassa talvitakin alla.

En käytä huppareita tai mekkoja edes työajan ulkopuolella, töissä on käytössä vaatteet työnantajan puolesta.

Vierailija
14/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten ajattelinkin, kukaan ei miellä itseään yli- tai alipukeutujaksi. Kysytään näin päin: onko mielestäsi alipukeutumista olemassa?

Minusta alipukeutumista on arkiset vaatteet juhlissa, mutta mistä tiedän jos toinen on köyhä eikä hänellä varaa erikseen juhlavaatteisiin tai ainoa juhlavaatteet voinut mennä juuri rikki vaikka sellaiset olisi. Ylipukeutumista on täydessä tällingissä kauppaan mutta hänkin voi olla juhlista tulossa, joten en arvostelisi ketään kuitenkaan yli- tai alipukeutumisesta vaikka miettisin miksi ihminen pukeutuu jotenkin tilanteeseen sopimattoman oloisesti.

Vierailija
15/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerrospukeutuja. Pukeudun hississä ja portaikossa.

Vierailija
16/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteen mukaan aina yli- tai alipukeutunut, harmittavan usein vaan ei tiedä etukäteen että kumpi. Yleensä mieluummin alipukeutunut, jos on säästä kyse, ylipukeutunut jos etiketistä.

Vierailija
17/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mieluummin yli kuin ali, ainakin juhlissa. Minusta on järkyttävää, että juhlissa näkee farkkuja ja legginssejä. Kotona olen kyllä aamutakki-ihminen.

Vierailija
18/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotta vanhoissa verkkareissa menen, oli asia mikä tahansa. Jos ei kelpaa, ei tarvi kutsua.

Vierailija
19/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylipukeutuja ja ymmärrän sen itsekin. Tietoinen valinta.

Vierailija
20/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pukeutunut hyvin, koska pukeudun vain mustaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan