Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt avautuu mummo

Vierailija
30.03.2024 |

Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)

Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.

Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.

Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene. 

Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.

olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?

Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki. 

ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus 

Kommentit (1648)

Vierailija
241/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Meillä kuulkaa on ihan vaan siskon kanadalaisen miehen mukaan muutelti juhla-aterioiden menyyt, puhumme englantia kun hän on läsnä jne koska sehän ei ole meitlä mitenkään pois ja auttaa häntä kokemaan itsensä osaksi perhettä.

Jos mun lapsista joku naisi vegaanin/kasvissyöjän, meillä luultavimmin kaikki söisi sitten kasvisruokaa ihan tyytyväisinä ja suuri toive olisikin oppia tekemään esimerkiksi vegaanisia kakkuja.

Mieheni keliakian takia me syömme kaikki muut jo gluteenitonta ruokaa. Joskus ostan itselleni yjden korvapuustin töihin kahvin kanssa.

Vierailija
242/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei kutsu ketään syömään, niin välttyy paljolta vaivalta, rahanmenolta, siivoamiselta ja muulta stressiltä. 

Kutsu tästä lähtien ne vain pullakahveille, kaupan valmista pullaa ja pannullinen juhlamokkaa. Ottakaa tai jättäkää.

t. mummo2

Huom. Vegaanista pullaa, jotta siinä ei ole mitään eläinperäistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäikö poika yöksi, onko hän vielä teillä. Hakeeko vaimo hänet tänään kotiin, vaimo kai lähti autolla eilen. Vai jääkö poika teille mököttämään pitemmäksikin aikaa?

Kuka tänään tulee teille syömään, entäs sunnuntaina tai maanantaina jolloin pääsiäinen loppuu. Mitä on tarjolla?

Teen poppareita odotellessani juonenkäänteitä.

Vierailija
244/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtalaisesti on 'mummolla' yritystä ja tarina pysyi loogisena, eikä roolit menneet sekaisin. Toki pappakin olisi voinut jotain jyrähtää, mutta ihan ok muuten.

2/5

Harvoin ne papat mitään uskaltaa sanoa. Sellaista selkarangattomia vässyköitä, kuten poikansakin.

Olisiko hänen pitänyt pistää lusikkansa tuohon soppaan ja mitä siitä olisi seurannut?

Alakynteen jäänyt osapuoli (miniä) laittaisi todennäköisesti välit poikki. Ja tämäkö olisi ratkaisu?

Olisi voinut sanoa pojalleen, että älähän nyt rupea riitelemään vaimosi kanssa, meehän siitä ja huolehdi perheestäsi.

Vierailija
245/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään vegaania tai kasvissyöjää joka tekisi tuollaista. Sen sijaan tiedän useamman vanhemman polven edustajan, jotka ei usko laktoosi-intoleranssiin tai allergioihin ja joille pelkkä kasvisten syöminen on täydellinen punainen vaate.

Minun kuopukseni joutui anoppilasta sairaalaan, kun anopin mielestä koko kissa-allergiakin oli minun keksimääni.

Minä taas tunnen saarnaajavegaaneja. Toisaalta en tunne sellaista isovanhempaa, joka tietoisesti riskeeraisi lapsenlapsensa terveyden. 

Vierailija
246/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään vegaania tai kasvissyöjää joka tekisi tuollaista. Sen sijaan tiedän useamman vanhemman polven edustajan, jotka ei usko laktoosi-intoleranssiin tai allergioihin ja joille pelkkä kasvisten syöminen on täydellinen punainen vaate.

Minun kuopukseni joutui anoppilasta sairaalaan, kun anopin mielestä koko kissa-allergiakin oli minun keksimääni.

Minä taas tunnen saarnaajavegaaneja. Toisaalta en tunne sellaista isovanhempaa, joka tietoisesti riskeeraisi lapsenlapsensa terveyden. 

Mistä?? tuskin liikut samoissa piireissä.

Vierailija
247/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokapöytä ei ole oikea paikka tuoda näkemyksiään esille. Yhtä paheksuttavia kommentteja ovat näiden true lihansyöjien kommentit "ah, ihanaa kärsinyttä lammasta", joilla kiusaavat niitä, jotka ovat vegaaneja/kasvissyöjiä. Ja kyllä, itse olen kasvissyöjänä kuullut monesti tällaista pään aukomista etenkin vähän vanhemmilta miespuolisilta. Jokainen ottaa mitä ottaa, syö omaa annostaan ja kommentoi omaa annostaan kehuen, koska se nyt on vaan kohteliasta. 

Ai taas pitää vegaani ja kasvisääliöille antaa periksi.  Minä en suostu vegaanien ja kasvissyöjien pillin mukaan menemään. Laita ruuaksi sitä mitä suurin osa syö, otan vain oikeat allergiat huomioon 

Lapselleni, kun järjestän kaverisynttärit niin huomioin allergiat. Onneksi hänen parhaisiin kavereihin ei kuulu vegaanit ja kasvissyöjät, niitäkin hänen luokallaan on. 

Vierailija
248/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsellani on astma ja sopeutumisvalmennuskursseilla kun puhuu muiden vanhempien kanssa, yksi yleisimpiä ongelmia on ymmärtämättömät isovanhemmat jotka aiheuttaa vaaratilanteita.

Vierailija
249/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Meillä kuulkaa on ihan vaan siskon kanadalaisen miehen mukaan muutelti juhla-aterioiden menyyt, puhumme englantia kun hän on läsnä jne koska sehän ei ole meitlä mitenkään pois ja auttaa häntä kokemaan itsensä osaksi perhettä.

Jos mun lapsista joku naisi vegaanin/kasvissyöjän, meillä luultavimmin kaikki söisi sitten kasvisruokaa ihan tyytyväisinä ja suuri toive olisikin oppia tekemään esimerkiksi vegaanisia kakkuja.

Mieheni keliakian takia me syömme kaikki muut jo gluteenitonta ruokaa. Joskus ostan itselleni yjden korvapuustin töihin kahvin kanssa.

Miksi yhden keliakian takia kaikki ovat  gluteiinittomalla ruokavaliolla? Kukaan ei saa syödä tavallista leipää? 

Vierailija
250/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viihtyisän aterian?

Niin, sellaisen joka nyt jäi saamatta.

Niin jäi, kun yksi vieraista aloitti vegaanisaarnansa. 

Siltä olisi vältytty, kun olisi tehty kuten neuvoin. Sitten voi mättää viisi ateriaa lammasta torstaina, lauantaina, sunnuntaina ja maanantaina ja neljä perjantain muuta ateriaa myös.

Siltä vältytään ihan ajan kanssa, kun pariskunta joka riitelee jo vauvansa vegaanisuudestakin lopulta eroaa. 

Kyllä se riitä valitettavasti oli anopin ja miniän vallankäyttöön liittyvä riita. Poika teki pahan virheen alkavalla murjottamaan, vieläpä oman vaimonsa vahingoksi. Olisi voinut pontevasti vain sanoa, että lopetetaanpas tämä riita nyt ja mietitään rauhassa näitä asioita sitten myöhemmin. Nyt vietetään pääsiäistä.

Vierailija
251/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti asianomaiset päätyvät lukemaan ketjun. Toivottavasti vävy puhuu miniän käytöksestä ja raivareista neuvolassa. Ehkä joku lääkitys voisi auttaa. Joillakin naisilla menee pää sekaisin hormoneista. Kannattaa huomioida, noitakin tragedioita on välillä.

Vierailija
252/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kertaa kuopus oli ollut anoppilassa ennen sairaalaanmenoa?

Vierailija
253/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yhden keliakian takia kaikki ovat  gluteiinittomalla ruokavaliolla? Kukaan ei saa syödä tavallista leipää? 

Gluteeniton, ei gluteiiniton.

Vierailija
254/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsellani on astma ja sopeutumisvalmennuskursseilla kun puhuu muiden vanhempien kanssa, yksi yleisimpiä ongelmia on ymmärtämättömät isovanhemmat jotka aiheuttaa vaaratilanteita.

Meilläkin on lapsella astma, mutta ei mitään sopeutumisvalmennuskursseja. Lääkitys on toiminut hyvin.

Vierailija
255/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtalaisesti on 'mummolla' yritystä ja tarina pysyi loogisena, eikä roolit menneet sekaisin. Toki pappakin olisi voinut jotain jyrähtää, mutta ihan ok muuten.

2/5

Harvoin ne papat mitään uskaltaa sanoa. Sellaista selkarangattomia vässyköitä, kuten poikansakin.

Olisiko hänen pitänyt pistää lusikkansa tuohon soppaan ja mitä siitä olisi seurannut?

Alakynteen jäänyt osapuoli (miniä) laittaisi todennäköisesti välit poikki. Ja tämäkö olisi ratkaisu?

Olisi voinut sanoa pojalleen, että älähän nyt rupea riitelemään vaimosi kanssa, meehän siitä ja huolehdi perheestäsi.

Riidanaiheuttaja lienee vaimo. Tuollaisen kanssa on vaikea sopia enää mitään. Ero, ja jääköön itsekseen tekemään sössöjään.

Vierailija
256/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on lapsella astma, mutta ei

No sittenhän et voi tietääkään muiden perheiden ongelmista. Isovanhempien aiheuttamasta stressistä jne.

Vierailija
257/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäselväksi jäi se että onko vauva muunsukupuolinen

Vauva päättää ihan itse, heti kun osaa puhua.

Siksipä juuri on kunnioitettava vauvan äidin toivetta vegaaniruoasta vauvalle, eli ei saa tuputtaa lapselle sitten niitä muita ruokia. 

Jos lapsi ei esim. saa alvariinsa karkkia isovanhemmilta, vaikka vanhemmat yrittävät vetää toisenlaista linjaa, ei lapsi opi edes himoitsemaan karkkeja kaikkiin niihin tilanteisiin, hetkiin ja tunteisiin. Näin lapsenlapsi pysyy terveempää ja sen kai pitäisi olla kaikkien toive. Kasvisruokakin lienee terveellisin vaihtoehto, kun huolehditaan kaiken tarpeellisen ravinteen, esim. proteiinin, saannista.

Vierailija
258/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikääpäs tilannetta toisinpäin... Miniä laittaisi vain vegaanista ruokaa. Vegaani ei valmista sekaruokaa, vaikka sekasyöjät tulisivatkin syömään. Kyllä varmasti alkaisi vähintään appiukko urputtamaan, kun ei ole sitä eikä tätä... Sekö on sitten sitä parempaa toisen ruokapöydän pilkkaamista?

Sun ajatusmaailmasi on kummallinen, kumpi on kamalampaa, kaikki saa syödä mitä haluaa ja sitä on tarjolla vai joku pakotetaan syömään sellaista kuin ei halua ja ei tarjotakaan muuta?

Hmm... Itse koen asian niin, että sekasyöjän on helpompi syödä kasvisruokaa kuin vegaanin liharuokaa. Kun joku on vegaani, niin ei hän valmista liharuokaa ja se on täysin ok! Aika hullua, että joku voitaisiin pakottaa syömään kasviksia... Niitähän nyt sekasyöjänkin pitäisi syödä enemmän kuin lihaa/eläinperäisiä

Minä olen niin kyllästynyt vegaaneihin. Tosin laita ja syön itsekin kasviksia, mutta tämän kasvisruusn ja vegasniruuan "tyrkytyksen", "fanaattisuuden" seurauksena. En tee ja tarjoa juhlisss ko ruokia.

Mikäli tiedän jonkun olevan ja en kutsu juhliini kasvissyöjiä enkä vegsaneja. Sen lisäksi kieltäydun vegaanien ja kasvissyöjien juhlista. 

Vierailija
259/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää nyt ei varsinaisesti ollut langan aihe,  mutta sun sisko asuu ilmeisesti Kanadassa ja vierailee miehineen harvoin? Muutenhan tossa pelkän englannin puhumisessa ei ole järkeä.  

Tunnen myös vegaaneja, joiden puolisot ovat sekasyöjiä. Minusta on ihan ok vaikka arkena syödä sitä mitä kaikki pystyvät syömään. Helpompaa valmistaa vain yhtä lajia. Jos taas on kyse juhla-ateriasta, on kohteliasta, että jokaiselle löytyy jotakin. Esim. pääsiäiseen kuuluu perinteisesti lammas. Tai jos syntymäpäiväsankari rakastaa pippuripihviä, mielestäni kuullaan hänen toivetta. Siinä ohessa voi tarjota kasvisvaihtoehtoja. 

Vierailija
260/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viihtyisän aterian?

Niin, sellaisen joka nyt jäi saamatta.

Niin jäi, kun yksi vieraista aloitti vegaanisaarnansa. 

Siltä olisi vältytty, kun olisi tehty kuten neuvoin. Sitten voi mättää viisi ateriaa lammasta torstaina, lauantaina, sunnuntaina ja maanantaina ja neljä perjantain muuta ateriaa myös.

Siltä vältytään ihan ajan kanssa, kun pariskunta joka riitelee jo vauvansa vegaanisuudestakin lopulta eroaa. 

Kyllä se riitä valitettavasti oli anopin ja miniän vallankäyttöön liittyvä riita. Poika teki pahan virheen alkavalla murjottamaan, vieläpä oman vaimonsa vahingoksi. Olisi voinut pontevas

Olisi joo voinut laittaa vaimonsa kuriin ja sanoa, että nyt suu kiinni! Jos ei onnistu, saa halutessaan lähteä, mutta ilman autoa ja vauvaa.

Sanoisin saman toiste päin, jos poika olisi alkanut keekoilemaan ja pilaamaan muiden yhteistä hetkeä. Tässä se oli miniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän