Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt avautuu mummo

Vierailija
30.03.2024 |

Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)

Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.

Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.

Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene. 

Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.

olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?

Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki. 

ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus 

Kommentit (1648)

Vierailija
221/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä, miksi nuo vegaanit on aina niin tuomitsevia muiden syömisiä kohtaan. Itse ajattelen, että jokainen saa syödä mitä haluaa. Muutenkin noloa alkaa miniältä keuhkoamaan. Outoa käytöstä.

En tunne AINOATAKAAN tuomitsevaa vegaania, ja lähisuvussani vegaaneja on paljon! Tuomitsevia ovat vanhat sekasyöjät, joiden pitää AINA jotain huomauttaa vegaanien ruoasta, varsinkin vanhat papparaiset.  Siitä pitää oikein väkisin tehdä puheenaihe juuri pöydän ääressä, vaikka vegaanit ihan huolettomasti söisivät kasvisruokia, iloisina seurustellen, kohteliaina. 

Kukaan normaali tytär tai miniä, joka tietää yli puolen porukasta olevan sekasyöjiä, ei tule motkottamaan appiporukan pöytään mistään häiritsevästä liharuuasta. JUTTU ON KEKSITTY. 

Vierailija
222/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäselväksi jäi se että onko vauva muunsukupuolinen

Vauva päättää ihan itse, heti kun osaa puhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään vegaania tai kasvissyöjää joka tekisi tuollaista. Sen sijaan tiedän useamman vanhemman polven edustajan, jotka ei usko laktoosi-intoleranssiin tai allergioihin ja joille pelkkä kasvisten syöminen on täydellinen punainen vaate.

Minun kuopukseni joutui anoppilasta sairaalaan, kun anopin mielestä koko kissa-allergiakin oli minun keksimääni.

Vierailija
224/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veganismi on kultti.

Vierailija
225/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä, miksi nuo vegaanit on aina niin tuomitsevia muiden syömisiä kohtaan. Itse ajattelen, että jokainen saa syödä mitä haluaa. Muutenkin noloa alkaa miniältä keuhkoamaan. Outoa käytöstä.

En tunne AINOATAKAAN tuomitsevaa vegaania, ja lähisuvussani vegaaneja on paljon! Tuomitsevia ovat vanhat sekasyöjät, joiden pitää AINA jotain huomauttaa vegaanien ruoasta, varsinkin vanhat papparaiset.  Siitä pitää oikein väkisin tehdä puheenaihe juuri pöydän ääressä, vaikka vegaanit ihan huolettomasti söisivät kasvisruokia, iloisina seurustellen, kohteliaina. 

Kukaan normaali tytär tai miniä, joka tietää yli puolen porukasta olevan sekasyöjiä, ei tule motkottamaan appiporukan pöytään mistään häiritsevästä liharuuasta. JUTTU ON KEKSITTY. 

Oiskohan tosiaan keksitty juttu. Ihmiset meillä nälissään jonottavat Hurstin muonaa, joka sekin alkaa pilaatumaan jostakin syystä. Kuka pirualainen kehtaisi alkaa tosissaan mässytäämään ruuasta? Nälkäinen syö vaikka pieniä kiviä.

Vierailija
226/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ihan työpaikallakin jotkut kokee oikeudekseen arvostella muiden syömisiä... Ja nimenomaan näin päin, että sekasyöjä ihmettelee ja arvostelee vegaanin ruokia! Pysykää omalla lautasella! Itse en ole vegaani, mutta kasvissyöjä ja kyllähän sitä on kummasteltu miksi en halua syödä karjalanpaistia tai joulukinkkua.

Vierailija
227/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä esti laittamasta ihan vaan kasvisateriaa? Ei meillä ole kalaa pöydässä jos mukana on kala-allergikko eikä lihaa jos on useampi kasvissyöjä. Kaikki on aina gluteenitonta ja laktoositonta.

Ihan turha tehdä asioista vaikeita.

Minä kysyisin mikä esti laittamasta ja syömästä pelkkää lammasateriaa?!

En kysy, koska tiedän. Emäntä halusi nähdä vaivaa, olla ystävällinen, huomioiva ja kohtelias. Halusi huomioida myös vähemmistön, kaksi kuudesta!

Kaksi NUORTA toisen kodissa vierailulla olevaa NAISTA päätti HALVEKSIA sitä, että kaikki eivät tehneet niin kuin he halusivat.

He aiheuttivat emännälle pahan mielen, toinen otti "omaisuutensa" ja lähti uhkailtuaan, että vauva ei tule enää siihen paikkaan jos hänen käskyään ei totella. Nuoren huonokäytöksisen naisen vauva on myös hänen miehensä vauva. Nainen teki perheriidan, koska mies ei totellut häntä.

Mitä ihmeen Euroopan omistajia tai "kristallilapsia" nämä nuoret tytöt nykyään ovat?! Heitä pitäisi palvoa ja totella, ja itsellä ei ole mitään kykyä normaaliin olemiseen. Tytär sentään huomasi olleensa hölmö, mutta olisiko tajunnut poikaystävän kotona?

Vierailija
228/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" MIKSI juuri pitkäperjantaina pitää syödä lihaa? Normaalistihan perinteen mukaan silloin syödään vähän tai ei ollenkaan, ennen pääsiäispyhiä ja pääsiäisateriaa. "

Jokainen saa itse päättää mitä ja minä päivänä syö.

Paitsi että täällä nimenomaan julistettiin että pitkäperjantaina syödään pääsiäisteria. Piste.

Koita nyt päästä sen yli. On oikeasti ihan sama milloin kukakin sen syö. Joka päivä pääsiäisenä voi syödä pääsiäisaterian jos niin haluaa, tai olla syömättä. Ihan itse voi myös määritellä mitä siihen pääsiäisateriaan kuuluu.

Vierailija
229/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä esti laittamasta ihan vaan kasvisateriaa? Ei meillä ole kalaa pöydässä jos mukana on kala-allergikko eikä lihaa jos on useampi kasvissyöjä. Kaikki on aina gluteenitonta ja laktoositonta.

En kysy, koska tiedän. Emäntä halusi nähdä vaivaa, olla ystävällinen, huomioiva ja kohtelias. Halusi huomioida myös vähemmistön, kaksi kuudesta!

Kaksi NUORTA toisen kodissa vierailulla olevaa NAISTA päätti HALVEKSIA sitä, että kaikki eivät tehneet niin kuin he halusivat.

He aiheuttivat emännälle pahan mielen, toinen otti "omaisuutensa" ja lähti uhkailtuaan, että vauva ei tule enää siihen paikkaan jos hänen käskyään ei totella. Nuoren huonokäytöksisen naisen vauva on myös hänen miehensä vauva. Nainen teki perheriidan, koska mi

Miksi juuri tuo ateria piti olla tuollainen? Yksi pääsiäisen ajan 25 ateriasta ja just tuolle piti se lammas saada? Miksei mikä niistä 24:stä kelvannut?

Täysin ihmeellistä käytöstä. 

Vierailija
230/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He aiheuttivat emännälle pahan mielen, toinen otti "omaisuutensa" ja lähti uhkailtuaan, että vauva ei tule enää siihen paikkaan jos hänen käskyään ei totella. Nuoren huonokäytöksisen naisen vauva on myös hänen miehensä vauva. Nainen teki perheriidan, koska mi

Nyt näin, mutta monesti nimenomaan se kasvisruokaa syövä saa kuulla arvostelua ja ihmettelyä - etenkin vanhemmilta miehiltä. 

Vierailija
231/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" MIKSI juuri pitkäperjantaina pitää syödä lihaa? Normaalistihan perinteen mukaan silloin syödään vähän tai ei ollenkaan, ennen pääsiäispyhiä ja pääsiäisateriaa. "

Jokainen saa itse päättää mitä ja minä päivänä syö.

Paitsi että täällä nimenomaan julistettiin että pitkäperjantaina syödään pääsiäisteria. Piste.

Koita nyt päästä sen yli. On oikeasti ihan sama milloin kukakin sen syö. Joka päivä pääsiäisenä voi syödä pääsiäisaterian jos niin haluaa, tai olla syömättä. Ihan itse voi myös määritellä mitä siihen pääsiäisateriaan kuuluu.

Ei minulla sen suhteen ole ongelmaa. Sen sijaan täällä julistettiin totuutena että juuri tuo oli se pääsiäisteria eikä vaihtoehtoa ole.

Ja ap myös väkisin päätti että juuri tuo eikä mikään muu.

Vierailija
232/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allergia on eria asia kuin kasvissyöjä. Ei voi verrata toisiinsa. Ap. oli ottanut kaikki huomioon. Oli syötävää jokaiselle.

Miksi hän laittaa turhaan jokaiselle erikseen jotain? Aivan turhaa. Yhdesäsolohan siinä on tärkeintä.

Totta. Lammasateria olisi riittänyt nirppanokille, kun kaikille muille neljälle kelpasi hyvin. Tuokoot omat eväät seuraavalla kerralla. Turha tuollaisten takia on nähdä vaivaa, eivät he osaa arvostaa sitä.

Vierailija
233/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän nyt ole ollut vielä edes pääsiäisaterioden aika.

Taitaa olla keksitty juttu taas.

Aloittajalla oli eilen perjantai. Pääsiäispyhä alkaa perjantaina.

Tutkipa kalenteria niin viisastut.

Vierailija
234/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään pääsiäisruokana suklaamunia. Monta päivää. - Mämmiäkin maistan.

Maalla, kaikkien kotieläinten parissa kasvaneena, inhoan lihojen ja erityisesti lampaanlihan hajua. Lapsesta lähtien seurasin sitä touhua teurastus mukaan lukien.

On vatkattu vispilällä verikulhoa lumihangessa :(

Olivat kavereitani, lampaat, kanat, vasikat. Sian katse on kuin ihmisen.

En silti ole kasvissyöjä, mutta vain kalan lihaa syön, kananmunia maalaan ja maitokin menee suklaan ainesosana.

Vierailija
235/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäselväksi jäi se että onko vauva muunsukupuolinen

Vauva päättää ihan itse, heti kun osaa puhua.

Jep. Vauvahan sen tutkitun tiedon tietääkin mitä ravintoaineita ihmiskeho tarvitsee kasvuun.

Vastuutetaan heti. Mitä turhia suojelemaan lasta selkeillä rajoilla jotka tuo turvan kasvulle.

Vierailija
236/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän nyt ole ollut vielä edes pääsiäisaterioden aika.

Taitaa olla keksitty juttu taas.

Aloittajalla oli eilen perjantai. Pääsiäispyhä alkaa perjantaina.

Tutkipa kalenteria niin viisastut.

Pääsiäispyhä on kyllä pääsiäissunnuntai.

Vierailija
237/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtalaisesti on 'mummolla' yritystä ja tarina pysyi loogisena, eikä roolit menneet sekaisin. Toki pappakin olisi voinut jotain jyrähtää, mutta ihan ok muuten.

2/5

Harvoin ne papat mitään uskaltaa sanoa. Sellaista selkarangattomia vässyköitä, kuten poikansakin.

Olisiko hänen pitänyt pistää lusikkansa tuohon soppaan ja mitä siitä olisi seurannut?

Alakynteen jäänyt osapuoli (miniä) laittaisi todennäköisesti välit poikki. Ja tämäkö olisi ratkaisu?

Vierailija
238/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kirjoitatte provon, tehkää siitä edes hyvä.

Mikään ei ole niin turhauttavaa, säälittävää ja ärsyttävää kuin huono provo.

Mitä ylipäätään haluatte näillä?  Voiko tämä tuottaa mitään iloa edes itsellenne?

Täällä syödään Pääsiäisateria jo ennen Pääsiäistä. Onpa syöty kyllä Joulaterioitakin, ei sillä.

Nähkää edes hieman vaivaa, kiinnittäkää huomiota yksityiskohtiin jotka varmasti paljastaa teidät heti.

Paremmalla onnella seuraavalla kerralla, eiks niin?

"Miksi kaikille ei voi tehdä samaa ruokaa" -kommenteista päätellen ei ole provo. Ehkä miniä halusi tulla juuri sinä päivänä, koska oli menossa vanhemmilleen/olla kotona pääsiäisenä ja pakotti muut tahtoonsa? Tiedän että näitä on.

Vierailija
239/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kerran vieraana kasvissyöjä, laktoosi-intolerantikko, karppaaja ja muslimi.

Laitoin sitten riisiä, keitettyjä pottuja, ruskeaa kastiketta, uunikalaa, marjoja, kanamunia ja kaali/porkkana/appelsiiniraastetta.

Zhatziki ja sweet chili kastike luonnollisesti halukkaille, oli kivaa.

Oli myös Kahvia ja kakkua sekä leipäjuustoa.

Kaikilla tuli massu täyteen ja juotiin vielä konjakit siihen kahvin seuraksi, paitsi autoilevat, muslimi ja karppaaja.

Keskustelu kyllä keskittyi niihin asioihin, joita kuului jikaisen ruokavalioon ja se oli tosi mielenkiintoista. Ei tullut paha mieli kenellekään. 

Vierailija
240/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aikoihin eletty? Olkaa kiitollisia, että tänä päivänä on ruokaa mitä syödä. Onneksi ette eläneet Sota aikaa, milloin oli pula kaikesta.Kaikki oli kortilla. Saattopa olla ettet saanut kaupasta sitäkään vähää. mikä olisi korteilla saanut, tavaran toimitukset takkuilivat, milloin mistäkin syystä. Olen 90-vuotias ja muistan sen ajan hyvin. Ja olen erittäin kiitollinen tästä päivästä, on ruokaa mitä syödä, jos ei yksi kelpaa, voi valita mielesemmän. Hävetkää ronklaajat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi