Onko tarjoilijan työ raskasta?
Olen menossa haastatteluun lounasravintolaan, mutta minulla ei ole vielä kokemusta tarjoilijan työstä. Muusta asiakaspalvelusta on.
Mitä kannattaa sanoa haastattelussa?
Kiitos
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös nykyään kysytä minkäänlaista alsn koulutusta, kun haetaan ravintola-alalle?
Ei sitä ole edellytetty koskaan. Raskas työ, surkeat palkat ja pulaa tekijöistä niin millä kuvittelet että voitaisiin edellyttää tutkintoa? Hygienia- ja anniskelupassi yleensä vaaditaan mutta nekin on ihan vitsi, oppilaitosten rahastusta.
Aikoinaan.opiskeltiin esim. Perhon ravintolakoulussa (1935-1916) esim.joko salityöskentely- tai sitten keittiölinjalla. Baarimestari koulutukset, Hovimestari koulutukset....
Vierailija kirjoitti:
Jos ravintolatyöntekijällä työhön kuuluu astiahuolto niin on raskasta. Seisot tiskikoneella tuntikausia. Ruokalautaset korissa painaa kymmeniä kiloja. Padat ja kattilat kääntely rasittaa ranteita.
Keittiöissä kyllä yleensä on teollisuuspesukoneet, jotka pesee minuuteissa. Ergonominen työskentely, siihen pitää opetella, ettei väänny ranteet. Mahdollisten kymmenien kilojen nosto oikeaoppisesti vaan lisää lihaskuntoa. Ei tartte salille mennä nostaa punttia. Ja jos tarttis seisoa tiskikoneen edessä tuntikausia, niin se on helppoa rahaa.
Christiiina kirjoitti:
Olen kuullut, että moni asiakas on ihan hullu ja käyttäytyy huonosti. Minä ainakaan en asiakkaana ole koskaan käyttäytynyt epäasiallisesti.
?
Voin kertoa että on koska oli 2 vuotta siinä työssä. Palkka ei kummoinen ole voi saada 2000 euroa kk täysillä tunneilla jos on iso ravintola ja paljon asiakkaita. Taukoja on aika vähän että koko ajan on hommaa.
Nyt kävi onni, sain nimittäin ko. työpaikan!
Ap
Hups. Meinaan myöhästyä lounaalta. Se on heips vaan. Leikkaillaan kun nähdään.