Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tarjoilijan työ raskasta?

Vierailija
25.03.2024 |

Olen menossa haastatteluun lounasravintolaan, mutta minulla ei ole vielä kokemusta tarjoilijan työstä. Muusta asiakaspalvelusta on.

Mitä kannattaa sanoa haastattelussa?

Kiitos

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö kokemuksia :)

Vierailija
2/26 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ei kaiketi ole raskasta mutta ne asiakkaat on yleensä mulk kuja. Älä ikinä mene asiakaspalveluun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä tosi vahvoilla pääsemään, kuka vaan voi mennä tarjoilijaksi.

Vierailija
4/26 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä tosi vahvoilla pääsemään, kuka vaan voi mennä tarjoilijaksi.

Ei se nyt noin mene. Vaativaa hommaa esim jossain paremman luokan paikassa.

Vierailija
5/26 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nykyään kysytä minkäänlaista alsn koulutusta, kun haetaan ravintola-alalle? 

6/26 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että moni asiakas on ihan hullu ja käyttäytyy huonosti. Minä ainakaan en asiakkaana ole koskaan käyttäytynyt epäasiallisesti.

Vierailija
7/26 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkaan lounasravintolatyö, jossa siis ei ole hankalia vuorotyöaikoja, ei ole mielestäni kovin raskasta. Toki se eri tavalla fyysistä on kuin joku istumatyö, mutta terveelle ihmiselle ei mitenkään liian raskasta. Ja näissä asiakaspalveluammateissa asenne kannattaa ottaa niin, ettei ota mitään henkilökohtaisesti, jolloin ns. veemäisten asiakkaiden jututkin menee kuin teflonpintaan, mitään ei tartu. Itse olen ajatellut, että en se oikeastaan ole minä siellä töissä vaan minun työroolini, joten ei tarvitse ottaa henkilökohtaisesti jos asiakas räyhää, eikä puolustaa itseään. Kylmän asiallisesti työroolina vaan käsitellä palautteen niin, että tilanne tulisi asiallisesti hoidettua kaikkien osapuolten kannalta. 

Vierailija
8/26 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ravintolatyöntekijällä työhön kuuluu astiahuolto niin on raskasta. Seisot tiskikoneella tuntikausia. Ruokalautaset korissa painaa kymmeniä kiloja. Padat ja kattilat kääntely rasittaa ranteita. 

Vierailija
9/26 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestätkö jatkuvaa ruuanhajua. Sotkua? Eikö se ole aika fyysinen ala. Entä astioiden ja aterimien kilinä. Miten tiskaus ja koneasiat. Entä asennot ja ergonomia.

Vierailija
10/26 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös nykyään kysytä minkäänlaista alsn koulutusta, kun haetaan ravintola-alalle? 

Ei sitä ole edellytetty koskaan. Raskas työ, surkeat palkat ja pulaa tekijöistä niin millä kuvittelet että voitaisiin edellyttää tutkintoa? Hygienia- ja anniskelupassi yleensä vaaditaan mutta nekin on ihan vitsi, oppilaitosten rahastusta. 

Vierailija
11/26 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounasravintola on huomattavasti enemmän ok kuin a la carte tai baari. Useimmiten siellä on buffetti ja asiakkaiden kanssa ollaan vähemmän tekemisissä. Ihmiset ei myöskään ole lounaalla yleensä kännissä eivätkä muutenkaan ihan sellaisia k yrp iä kuin vapaalla, koska haluavat vaan syödä ja mennä takaisin töihin. 

Vierailija
12/26 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt aikanaan alan töitä ja minusta se sopii jos:

-olet ahkera ja ymmärrät mitä tarkoittaa vie mennessäsi, tuo tullessasi

- pystyt ottamaan asiakaspalvelijaroolin (eli kestät hankalat asiakkaat ammattitaidolla. Ei kannata ottaa itseensä)

- olet tiimipelaaja. Kollegaa ei jätetä pulaan (eli valmistelet ja siistit työpisteen aina seuraavalle ja muutenkin ylläpidät siisteyttä oma-aloitteisesti)

- teet työajalla töitä. Kännykkä kuuluu pukkariin

Hyvällä asenteella työn kyllä oppii. Fyysistä se on, keittiössä raskaita pakkeja ja kuumuutta ja kiire voi tuoda stressiä, mutta hyvällä tiimityöllä ja kunnolla ne jaksaa. Kiireisimmät työvuorot menee nopeiten sitä paitsi. Ala on mahtava hyvällä porukalla! 

Vierailija
13/26 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kysynyt, että onko olemassa joku alan TES, jonka mukaan palkkoja maksetaan? Ilmoituksessa luki palkasta, että sopimuksen mukaan.

Ap

Vierailija
14/26 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista sitten pukeutua asiallisesti l. viettelevästi. aasiakkaat tykkää. 

Vierailija
15/26 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ravintolatyöntekijällä työhön kuuluu astiahuolto niin on raskasta. Seisot tiskikoneella tuntikausia. Ruokalautaset korissa painaa kymmeniä kiloja. Padat ja kattilat kääntely rasittaa ranteita. 

Ei lounasravintolassa tarjoilija ennätä tiskaamaan!

Ja jos kuuluisi, astiat loppuisi tuota pikaa!

Vierailija
16/26 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lounasravintola on huomattavasti enemmän ok kuin a la carte tai baari. Useimmiten siellä on buffetti ja asiakkaiden kanssa ollaan vähemmän tekemisissä. Ihmiset ei myöskään ole lounaalla yleensä kännissä eivätkä muutenkaan ihan sellaisia k yrp iä kuin vapaalla, koska haluavat vaan syödä ja mennä takaisin töihin. 

Päinvastoin. Lounaalla on koko ajan kiire. Ei toivoa tipeistä.

Ilta- ja baarivuorot on kivempia ja tuottavampia. Ei pidä tietenkään mennä räkälään.

Vierailija
17/26 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan kysymystä palkkauksesta!

Ap

Vierailija
18/26 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kamalaa. Tervetuloa rakennusalalle.

Vierailija
19/26 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan kysymystä palkkauksesta!

Ap

Palkka alalla on liian hyvä. Onneksi sitä pian leikataan.

Itse tienaan EK:ssa 42000e kk. Palkkani nousi juuri, ja verohelpotuksiakin tulee.

On se vaan mukavaa olla porvari.

Vierailija
20/26 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan Pam:in TES kannattaa lukea, sieltä löytyy palkkataulukot 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä