Miehen kanssa riita. Ollaan muuttamassa yhteen ja
haluaisin, että ostetaan meille uusi sänky. Miehellä on suht uus sänky, jossa on nukkunut exän kanssa. Mies haluaa, että sänky jää meidän käyttöön. Minä haluan uuden, en halua nukkua exän vanhassa sängyssä. Mies selittää, että sänky on melko uusi ja oli ostettaessa kallis. Olis kuulemma järjetöntä ostaa uus. Korkeintaan suostuu uuteen petariin ja sekin vaan mulle. Omansa on kuulemma hyvä vielä. Mies jo vähän puoliksi lupautui uuteen sänkyyn, mut vaati että ostan sen sitten itse ja maksan kokonaan. Hän ei osallistu maksuun, koska hänellä on jo sänky ja se joka haluaa uuden myös ostaa sen. Minä taas en halua maksaa kuin puolet, mies maksakoon oman puolikkaansa. Hänellä on kyllä rahaa. Nyt sitten mies perui lupauksensa. enää ei riitä edes se että maksaisin koko sängyn. Uutta sänkyä ei tarvita. Vanha on hyvä ja täysin toimiva. Riittää että ostan uuden petarin. Nyt tuntuu siltä, että koko yhteen muutto tyssää tähän sänkyasiaan. Jos en saa uutta niin en muuta miehen luo.
Nukkuisitko sinä exän sängyssä vai vaatisitko uuden? Olenko kohtuuton kuten mies väittää?
Kommentit (267)
Ihan sama, kun eroatte kuitenkin, jos tuommoisesta olette jo saaneet tuommoisen riidan aikaan. Sen pohjalta neuvoisin että älkää ostako uutta sänkyä, kun sitten on taas ongelma mihin sen laittaa.
Jos sulla ei ole rahaa siihen sänkyyn niin sitten nukut siinä nykyisessä. Ihme rahan ahne naislapsi.
Eräänlainen mustasukkaisuussyndrooma tuo on. Äärimmillään saattaa vaatia kumppanin polttamaan kaikki vanhat vaatteensakin. AP:tä saattaa häiritä kaikki, mihin miehen exä on koskenut. Luulee, että ne vievät kumppanin ajatukset exään ja vanha suola alkaa janottaa.
Järkevä ihminen, vaikka olisi lievästi mustasukkainenkion, toteaa, että kumppanilla oli suhde, joka ei toiminut - joten tuskin siihen uudelleen halua lähteä vaikka oma suhde kumppaniin jostain syystä rakoilisikin. Järkevälle ihmiselle huonekalut ovat huonekaluja, eivätkä psyykkisiä uhkia.
Hyvin alkaa ns yhteinen taipale: riita päällä nyt jo kun ette ilmeisesti osaa keskustella keskenänne? Miten aiotte silloin elää yhdessä?
mitä se hyödyttää tänne palstalle tulla äyskimään! ?
Onnea vaan 🍀
Vierailija kirjoitti:
Tosi epäekologista ostaa uusi sänky, jos edellinen on suht uusi ja hyvässä kunnossa! Sen ymmärrän, että vaihtaa petarin, peiton ja tyynyn. Voitko istua samalle tuolillekaan, jossa exä on istunut?
Eihän se samalla logiikalla voikaan. Kaikki mahdollinen vaihtoon.
Jeesus! Mun nyksä nukkuu sujuvasti exän puolella mun sängyssä. Ei ole sanallakaan tuonut esille, etteikö voisi. Itse asiassa haluaa sängyn meille sitten omaan huusholliinsa, kun muutan sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeassa olet. En nukkuisi exän sängyssä, uusi elämä, uusi sänky. Siis pihiydestäkö tuo johtuu vai mistä?
Sänky maksoi uutena useamman tonnin. Ei ole kuulemma mitään järkeä ostaa uutta hyvän sängyn tilalle. Exä muutti pois muutama viikko sängyn oston jälkeen. Myydessä siitä ei saa kuin muutaman satasen korkeintaan. Ja miehellä pitää olla selän takia hyvä sänky, mikään halppissänky ei käy.
ap
Tässä valossa katsoen olet todella kohtuuton vaatimuksessasi.
Hä, jos siinä ei ole edes harrastettu miksi hankkia uusi. Sun logiikka mättää. Mies on varmaan huomannut sen myös.
Vierailija kirjoitti:
Sillä lailla. Uusi onni kuulostaa lupaavalta.
Yli viiden vuosikymmenen elämänkokemuksella samat ajatukset. Naisen ei kannata koskaan olla alennusmyynnissä, tätä eivät kaikki ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin alkaa ns yhteinen taipale: riita päällä nyt jo kun ette ilmeisesti osaa keskustella keskenänne? Miten aiotte silloin elää yhdessä?
mitä se hyödyttää tänne palstalle tulla äyskimään! ?
Onnea vaan 🍀
On tästä keskusteltu, mutta kun mies ei ymmärrä minun kantaani. Hänestä ei vaan ole järkevää vaihtaa hyvää sänkyä uuteen. Minä en vaan pysty nukkua samassa sängyssä kuin exä. Mies ei tule yhtään vastaan tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Hä, jos siinä ei ole edes harrastettu miksi hankkia uusi. Sun logiikka mättää. Mies on varmaan huomannut sen myös.
Se sänky on myös väärän värinen.
ap
Osta se petari siihen. Riittää ihan hyvin. Itseäni ei kyllä tuollainen haittaisi lainkaan. Vai, että koko sänky tarvis vaihtaa?
Toivottavasti sielä miehen asunnossa ei oo saunaa... Sunhan pitäs ehdottomasti vaihdattaa lauteet ja maksattaa tämäkin "järkevä ja kohtuullinen" kulu miehelläsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se sänky on myös väärän värinen.
ap
Eiiiii sekin vielä😳
Et varmaa yövy hotelleissakaan? Se miehesi on todennäköisesti pannut exäänsä keittiön pöydälläkin jne. Muistathan ottaa huomioon ja kysyä.
Toivottavasti mies tajuaa jättää sinut ennen yhteen muuttoa.
Ja ajatteles jos on joku kotieläin - vaikka akvaariokalat - jotka ovat nähneet kuinka mies panee exän kanssa. Nehän on vedettävä pöntöstä alas ja ostettava uudet.