Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keski-ikäisten (+45) naisten voimakkaasti lisääntynyt kiinnostus avoimia suhteita kohtaan. Mikä on muutoksen taustalla?

Vierailija
24.03.2024 |

Olen 47-vuotias nainen ja meillä on 8 hengen erittäin tiivis ystäväporukka, jonka kanssa ollaan tunnettu alakouluikäisistä asti. Olemme kaikki yhtä lukuunottamatta naimisissa erittäin pitkäaikaisten (yli 20 vuotta) puolisoiden kanssa. Viimeisten parin vuoden aikana keskustelut ovat hyvinkin usein menneet avoimiin suhteisiin tai jonkinlaisiin vastaaviin järjestelyihin ja olemme yhdessä huomanneet, että suurin osa meistä olisi jatkossa kiinnostunut toteuttamaan kokeiluita tällä sektorilla. Esim. tuo joitakin viikkoja sitten Hesarissa ollut artikkeli berliiniläisestä klubista on herättänyt hyvin paljon kiinnostusta meissä ja muutamat jo suunnittelevat reissua. 

Koska tiedän ettemme ole ainoita ja tämä asia tuntuu herättävän paljon kiinnostusta nykyisin ikäistemme keskuudessa olisi kiva kuulla mielipiteitä tämän muutoksen taustalla. Onko kyse vain siitä, että asioista uskalletaan nykyisin keskustella avoimemmin vai onko naisten kiinnostus oikeasti lisääntynyt? 

Kiitos asiallisista kommenteista, asiattomat voi jättää laittamatta.

Kommentit (841)

Vierailija
541/841 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa kotona seksiä, en hellyyttä, en kosketuksia. Kestänyt vuosia. Aviopuoliso on muuten hyvä ja pitkä kymmenien vuosien suhde takana. 

Kyllä tää syö naista ja olen valmis kokeilemaan vaikka avointa suhdetta. Nykyinen tilanne ei ole kestävä.

N51

Sinunlaisten naisten tilanteessa suurin osa ottaa todennäköisesti eron, jos katsomme avioerotilastoja ja siten heistä tulee sinkkuja ja sen jälkeen he eivät voi olla avoimessa suhteessa, koska he ovat sinkkuja. 

En tiedä pitäisikö sinun puolesta olla iloinen vai surullinen, kun avioliittosi on muuttunut kämppäkaverisuhteeksi. Monelle se ei riitä, vaikka se kämppäkaveri olisi mikä mainioin kämppäkaveri, sinulle se näyttää riittävän ja hyvä niin.

Todellisuudessahan moni tä

Kirjoita ihan suoraan, että pettäminen ei ole harvinaista ja moni petetty kääntää katseensa pois, koska ei halua nähdä. Se ei ole avoin suhde, vaan pettämistä ja itsensä huijaamista, koska se kannattaa jostain syystä. 

Niin, moni pettää ja se on yleistä. Toisaalta "avoimien suhteiden" yleistyminen voi osaltaan olla sitä, että tämä pettäminen ja katseen pois kääntäminen saa nimen ja tulee yleisesti hyväksytymmäksi. Kun se jostain syystä joissain tilanteissa tuntuu kannattavalta. 

Vierailija
542/841 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleinen moraalittomuuden kasvu.

Sitähän se on suhteissa joissa tapahtuu pettämistä. 

En mitenkään voi itse nähdä moraalittomana sitä kun yhdessä, pariskuntana, tapaamme ystäviemme. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/841 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän moni näistä avoimista suhteista on avoin vain naiselle? Nainen saa seksiä mutta mies pakotetaan varmaan siveysvyöhön ja orjan rooliin. 

Ehdotan että tutustut seksipositiiviseen yhteisöön. 

Saat paremman käsityksen keskustelemalla siitä millaiset kuviot ja järjestelyt ovat. 

Seksipositiivinen yhteisö? Mitä tämä tarkoittaa? Onko olemassa joku organisaatio? Joku yhteisö, mistä suuret massat ei tiedä. Joku porukka, joka harrastaa seksiä, koska pitävät siitä, toisin kun valtavirta? 

Toivon, että sinä avaisit tätä asiaa, kun kerran nostit sen esille. Missä nämä keskustelut käydään ja mistä tuon yhteisön edes löytää ja paljonko heitä on?

Vierailija
544/841 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

45-naisella ei ole aikaa ravata kodin ulkopuolisen seksin perässä.  Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän olen kiitollinen miehestäni, joka tuntee minut ja jonka minä tunnen läpikotaisin. Joku johon voi luottaa elämän karikoissa. Joku joka on hoivannut minua kun olen ollut sairas ja joku jota minä olen hoivannut. 

Tuo Ap kuulostaa ihan mieheltä. Joo, onhan näitä vanhempia naisia, jotka harrastavat vapaita irtosuhteita tai onlyfansia tms, mutta eivät he siitä muiden naisten kanssa keskustele tai heidän mielipiteitään tai lupaa kysele.

Miehet jostain kumman syystä kuvittelevat, että naisilla on joku ylhäältäpäin johdettu kollektiivinen ja ankara laumaäly, joka sanelee naisille mitä saa tehdä ja mitä ei ja matrix on sanellut naisparoille että vapaat suhteet on kiellettyjä ja miehen tehtävä on vapauttaa nainen tuosta matrixista ainakin seksikäsityksien suhteen. 

Jos jostain kumman syystä saisin jonkun "seksua

Uskon, että sinulla on näin, mutta yleistävät väitteesi ovat ihan sitä itseään 💩

Avoin suhde tai eettinen monisuhteisuus eivät tarkoita, että seksin perässä pitää jatkuvastu ravata tai että kyse olisi ylipäätään pelkästä seksistä. Se, että sinä ajattelet Onlyfansia ja seksityötä avointen suhteiden yhteydessä, kertoo vain sinusta itsestäsi. 

On naurettavaa, että väität tietäväsi, mistä sinulle tuntemattomat naiset puhuvat keskenään. En minä puhu monisuhteestani tuttavien kesken kahvipöydässä, vaan niille ystäville, joihin todella luotan. Läheisimmän nuoruudenystäväni ensimmäinen kokemus avoimesta suhteesta on vuosituhannen taitteesta - puhuimme siitä silloin ja eri suhdemuodoista olemme puhuneet keskenämme siitä lähtien, tarkkaan laskien 26 vuoden ajan. 

Kaikki eivät myöskään ole heteroita tai perheellisiä, saati 8-16 -palkkatyössä. Minä olen lapseton lesbo yrittäjä monisuhteessa, jossa asumme erillämme. Mainittu ystäväni on kolmen lapsen äiti, osa-aikainen opettaja, pienyrittäjä, ja pitkässä, avoimessa heterosuhteessa. Tunnen useita muitakin ikäisiämme, joiden rakkaussuhteet poikkeavat normaalin ydinperheen mallista, ja ystävissäni on myös selibaatin ja sinkkuuden valinneita.

Ylimielisyyden huippu on väittää, että kaikki monisuhteistaan puhujat täällä olisivat naista feikkaavia miehiä tai miesten pakottamina liikenteessä. Minun normista poikkeavassa rakkauselämässäni ei ole mukana yhtäkään heteroukkoa (ystävinä kyllä monia).

N4

Säälin sinua. Elämäsi kuulostaa todella kurjalta

Vierailija
545/841 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että sinulla on näin, mutta yleistävät väitteesi ovat ihan sitä itseään 💩

Avoin suhde tai eettinen monisuhteisuus eivät tarkoita, että seksin perässä pitää jatkuvastu ravata tai että kyse olisi ylipäätään pelkästä seksistä. Se, että sinä ajattelet Onlyfansia ja seksityötä avointen suhteiden yhteydessä, kertoo vain sinusta itsestäsi. 

On naurettavaa, että väität tietäväsi, mistä sinulle tuntemattomat naiset puhuvat keskenään. En minä puhu monisuhteestani tuttavien kesken kahvipöydässä, vaan niille ystäville, joihin todella luotan. Läheisimmän nuoruudenystäväni ensimmäinen kokemus avoimesta suhteesta on vuosituhannen taitteesta - puhuimme siitä silloin ja eri suhdemuodoista olemme puhuneet keskenämme siitä lähtien, tarkkaan laskien 26 vuoden ajan. 

Kaikki eivät myöskään ole heteroita tai perheellisiä, saati 8-16 -palkkatyössä. Minä olen lapseton lesbo yrittäjä monisuhteessa, jossa asumme erillämme. Mainittu ystäväni on kolmen lapsen äiti, osa-aikainen opettaja, pienyrittäjä, ja pitkässä, avoimessa heterosuhteessa. Tunnen useita muitakin ikäisiämme, joiden rakkaussuhteet poikkeavat normaalin ydinperheen mallista, ja ystävissäni on myös selibaatin ja sinkkuuden valinneita.

Ylimielisyyden huippu on väittää, että kaikki monisuhteistaan puhujat täällä olisivat naista feikkaavia miehiä tai miesten pakottamina liikenteessä. Minun normista poikkeavassa rakkauselämässäni ei ole mukana yhtäkään heteroukkoa (ystävinä kyllä monia).

N45

Käsityksesi rakkaudesta on vähintään outo. Et taida tietää mitä se oikeasti on.

Vierailija
546/841 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopun aikoina kaikenlainen irstaisuus lisääntyy. Moraalinen alamäki.

Sodoma ja Gomorra.

Ei, kun tämähän on ihan tuotteistettu temppu tämä seksivallankumous. Väen vimmalla sitä pusketaan eri muodoissaan mutta isoin osa tuskin lotkauttaa korvaansa, ehkä vähän kummastelee ja ihmettelee, mutta ei pysty näkemään esim seksinostoa tai monisuhteisuutta millään tapaa itseään houkuttelevana saati jonain valtaisana edistysaskeleena. Ennemmin että ok, evvk, seuraava. Niin saisko jo sitä seuraavaa?!

Tehköön seksihullut keskenään ihan mitä haluavat mutta miksi tätä työnnetään ovista ja ikkunoista NYT kaikki löytämään oma "juttunsa" uusilta (täysin keinotekoisesti rakennetuilta) seksuaalisuuden kirjo-markkinoilta, jossa raha ei todellakaan ole sivuosassa. Ja jos kyse ei ole tunteista niin sitten kyse on järjestelystä, jakamisesta, järkeilystä, Oikeuksista, Itseilmaisusta (!) ja luoja paratkoon vielä mistä. Ai niin, representaatio unohtui. Huorakin kun voi olla vaikka toimari, koska miksi ei?

Jos kokee tämän keksaistun satuhöpömaailman vetoavana niin mietin kyllä mielessäni että mikä meni henkilön kohdalla pieleen. Mutta en kovin pitkäksi aikaa kun on parempaakin tekemistä.

Vierailija
547/841 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa kotona seksiä, en hellyyttä, en kosketuksia. Kestänyt vuosia. Aviopuoliso on muuten hyvä ja pitkä kymmenien vuosien suhde takana. 

Kyllä tää syö naista ja olen valmis kokeilemaan vaikka avointa suhdetta. Nykyinen tilanne ei ole kestävä.

N51

Sinunlaisten naisten tilanteessa suurin osa ottaa todennäköisesti eron, jos katsomme avioerotilastoja ja siten heistä tulee sinkkuja ja sen jälkeen he eivät voi olla avoimessa suhteessa, koska he ovat sinkkuja. 

En tiedä pitäisikö sinun puolesta olla iloinen vai surullinen, kun avioliittosi on muuttunut kämppäkaverisuhteeksi. Monelle se ei riitä, vaikka se kämppäkaveri olisi mikä mainioin kämppäkaveri, sinulle se näyttää riittävän ja hyvä niin.<

Alkaa tuntumaan siltä, että osa pettäjistä haluaa nyt vain ihan näyttää paremmalta muiden silmissä ja vaihtaa nimeä asialle, jota moni pitää alhaisena. Oikeasti petetään, jopa ehkä puolin ja toisin, mutta sanotaan muille, että kyse on avoimesta suhteesta sekin kuulostaa paremmalta.

Vierailija
548/841 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ystäviä ja harrastuksia; se niistä tarpeista.

No, jos tuo riittää seksuaalisten tarpeiden tyydyttämiseen, niin asia on ihan OK. Ehkä jollakulla muulla ei välttämättä riitä.

Onhan se vähän koomista kehua omaa parisuhdetta vahvaksi vain sen takia, ettei siinä saa kaikkea sitä seksiä minkä haluaa, ja joutuu sen takia etsimään loput muualta. 

Onhan sekin koomista, että olettaa tietävänsä syyt kaikkien avoimiin suhteisiin. 

Eri

Vierailija
549/841 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän moni näistä avoimista suhteista on avoin vain naiselle? Nainen saa seksiä mutta mies pakotetaan varmaan siveysvyöhön ja orjan rooliin. 

Ehdotan että tutustut seksipositiiviseen yhteisöön. 

Saat paremman käsityksen keskustelemalla siitä millaiset kuviot ja järjestelyt ovat. 

Seksipositiivinen yhteisö? Mitä tämä tarkoittaa? Onko olemassa joku organisaatio? Joku yhteisö, mistä suuret massat ei tiedä. Joku porukka, joka harrastaa seksiä, koska pitävät siitä, toisin kun valtavirta? 

Toivon, että sinä avaisit tätä asiaa, kun kerran nostit sen esille. Missä nämä keskustelut käydään ja mistä tuon yhteisön edes löytää ja paljonko heitä on?

Onhan niitä, yhteisöjä ja heillä tapahtumia viikoitttain.

Kun mainitsit siveysvyön niin ehkä pohdit asiaa bdsm:n näkökulmasta?

Tahtoisitko tutustua siihen? 

Lukumäärää en osaa valitettavasti kertoa mutta mm. Helsingin seudulla on järjestö jossa on noin tuhat jäsentä. 

Vierailija
550/841 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin! (sarc) ilman siveysvyötä minäkin tavis keski-ikäinen mies panisin nuoria hottiksia illat pitkätysten😁. Se osa on oikein kyllä, että tavis keski-ikäinen nainen saa seksiä ja huomiota kertaluokkaa nuoremmilta hottismiehiltä. Saati keski-ikäinen hottisnainen, se vasta on kysyttyä tavaraa. Tiedän nämä viimeksi mainitut asiat kokemuksesta ja omin silmin nähneenä.

Vierailija
551/841 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, tälle fantasialle on useita runkkausketjuja seksiosiossa, siirryhän sinne :)

Sieltä näet myös, että miehen siveysvyöhön ns. pakottaminen vaikuttaa olevan monen miehen toive, kuten selvästi sinunkik. 

Vierailija
552/841 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marginaalinen ilmiö, jos on edes todellinen. Tai joo, kyllä Suomeen varmaan mahtuu tusina naista jotka ovat moisesta kiinnostuneet.

Mutta miksi muilla siitä pitäisi olla jokin mielipide? Tehkööt mitä haluavat. Mutta on silkka valhe väittää, että ilmiö olisi mitenkään yleinen tai edes yleistynyt.

Mutta tästä ei nyt saa klikkiotsikkoa, se menisi "Enemmistö naisista yhä toivoo yhtä, uskollista kumppania".

Vierailija
553/841 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurataan missä mediassa tämä juttu julkaistaan ja kannellaan valeuutisesta julkisen sanan neuvostolle. Tätä se nykyajan toimittajantyö on.

Ja ei, en halua yhtään lisätietoa kuka p.anee ketä millä tavalla missä, ei kiinnosta kun jotakin koulupoikaa ehkä.

Vierailija
554/841 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin! (sarc) ilman siveysvyötä minäkin tavis keski-ikäinen mies panisin nuoria hottiksia illat pitkätysten😁. Se osa on oikein kyllä, että tavis keski-ikäinen nainen saa seksiä ja huomiota kertaluokkaa nuoremmilta hottismiehiltä. Saati keski-ikäinen hottisnainen, se vasta on kysyttyä tavaraa. Tiedän nämä viimeksi mainitut asiat kokemuksesta ja omin silmin nähneenä.

Meillä on niin erilaisia viehtymyksiä. Itse olen myös keski-ikäinen mies ja tykkään harrastaa seksiä +-10v itseäni nuorempien tai vanhempien naisten kanssa.

Koska olen sapioseksuaali eli kiihotun älykkydestä ja älyllisestä alistamisesta vaadin dommeltani elämänkokemusta josta hän voi ammentaa brättäilynsä. 

En ole valmis astumaan valmiiseen herkkupöytään vaan teen aktiivisesti työtä sen eteen että kohtaamiset ovat molemmille osapuolille, tai ryhmälle, uniikkeja sessioita. 

Vierailija
555/841 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopun aikoina kaikenlainen irstaisuus lisääntyy. Moraalinen alamäki.

Sodoma ja Gomorra.

Ei, kun tämähän on ihan tuotteistettu temppu tämä seksivallankumous. Väen vimmalla sitä pusketaan eri muodoissaan mutta isoin osa tuskin lotkauttaa korvaansa, ehkä vähän kummastelee ja ihmettelee, mutta ei pysty näkemään esim seksinostoa tai monisuhteisuutta millään tapaa itseään houkuttelevana saati jonain valtaisana edistysaskeleena. Ennemmin että ok, evvk, seuraava. Niin saisko jo sitä seuraavaa?!

Tehköön seksihullut keskenään ihan mitä haluavat mutta miksi tätä työnnetään ovista ja ikkunoista NYT kaikki löytämään oma "juttunsa" uusilta (täysin keinotekoisesti rakennetuilta) seksuaalisuuden kirjo-markkinoilta, jossa raha ei todellakaan ole sivuosassa. Ja jos kyse ei ole tunteista niin sitten kyse on järjestelystä, jakamisesta, järkeilystä, Oikeuksista, Itsei

Hohhoijaa. Minun uskomattomasta suhdehurjastelustani nettoavat lähinnä HSL ja VR, kun tapaan rakastettujani. Joskus harvoin myös Finnair tai Air France, kun joku meistä työskentelee hetken ulkomailla. 

Mahdollisesti lakanapyykin määrässä on pientä kasvua, jolloin voitto menee Lumme-pesuainetta valmistavalle Orklalle. 

Vierailija
556/841 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai

Käsityksesi rakkaudesta on vähintään outo. Et taida tietää mitä se oikeasti on.

Kiinnostavaa, että useammalla minulle suoraan vastanneella on lainaus sössitty samalla tavalla. Olette varmaan kaikki ihan eri henkilöitä 😅😇

Vierailija
557/841 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä en pidä itseäni parempana kuin muita, mutta näitä kommentteja lukiessa tulee kyllä mieleen että varmaan jotakin meidän parisuhteessa on vahvemmalla pohjalla kuin valtaosalla muista. Ja kyllä, olen avoimessa suhteessa ja minulla on maailman ihanin mies, jonka kanssa aion olla loppuikäni.

Avoin suhde ei tee ketään paremmaksi. Meillä on vahva parisuhde. Vaikka ei ole avoin. :D

Ja myös avoimissa suhteissa voidaan pettää, ja petetäänkin. Suhteen avoimuus ei ole mikään tae siitä, että ei tulisi petetyksi - tai jätetyksi.

Vierailija
558/841 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sinun pääsi varmaan hajoaa, mutta voin kertoa, että on miehiä, jotka ihan itse haluaa lukkoon.

Vierailija
559/841 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä mitään ihmettä ole. Naiset ovat normaalistikin ne joita kiinnostaa hypätä mahdollisimman monen miehen sängyssä.

Vierailija
560/841 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdi lukea ketjua, mutta tässä on minun kokemukseni ja arveluni saman ikäisenä naisena. Tuollainen kiinnostaa niitä, joilla ei ole ollut tarpeeksi hyvää seksiä elämässään. Tuntuu että on jäänyt paitsi. Minulla oli sama olo ja erittäin innostuneena lähdin kokeilemaan. Muutamia vuosia kokeilin ja huomasin että ainakin itselleni paras on yksi oikein hyvä rakastaja. Ja sitten huomasin että edes hänen kanssaan ei koko ajan jaksaisi. Minä luulen että nämä suhteiden avaajat ovat vaan vanhanaikaisesti sanottuna puutteessa, seksin ja seikkailun. Sitten kun sen puutteen saa tyydytettyä, niin kiinnostus ehkä taas vähenee. Ei se sen kummempaa ole kuin se että suhteen alun huuma on sitä ihanaa aikaa.