Keski-ikäisten (+45) naisten voimakkaasti lisääntynyt kiinnostus avoimia suhteita kohtaan. Mikä on muutoksen taustalla?
Olen 47-vuotias nainen ja meillä on 8 hengen erittäin tiivis ystäväporukka, jonka kanssa ollaan tunnettu alakouluikäisistä asti. Olemme kaikki yhtä lukuunottamatta naimisissa erittäin pitkäaikaisten (yli 20 vuotta) puolisoiden kanssa. Viimeisten parin vuoden aikana keskustelut ovat hyvinkin usein menneet avoimiin suhteisiin tai jonkinlaisiin vastaaviin järjestelyihin ja olemme yhdessä huomanneet, että suurin osa meistä olisi jatkossa kiinnostunut toteuttamaan kokeiluita tällä sektorilla. Esim. tuo joitakin viikkoja sitten Hesarissa ollut artikkeli berliiniläisestä klubista on herättänyt hyvin paljon kiinnostusta meissä ja muutamat jo suunnittelevat reissua.
Koska tiedän ettemme ole ainoita ja tämä asia tuntuu herättävän paljon kiinnostusta nykyisin ikäistemme keskuudessa olisi kiva kuulla mielipiteitä tämän muutoksen taustalla. Onko kyse vain siitä, että asioista uskalletaan nykyisin keskustella avoimemmin vai onko naisten kiinnostus oikeasti lisääntynyt?
Kiitos asiallisista kommenteista, asiattomat voi jättää laittamatta.
Kommentit (841)
No en tunne kylläketään kuka tuollaisesta haaveilisi.
Onk siellä joku íltapaskàn toimittaja viikon törkypläjäystä väsäämässä, ja palstahulluț saisivat tehdä työt?
Laaja on kaveripiiri minullakin ja kaikesta juttelemme, mutta tiedän 100% varmasti ettei kukaan tuollaisesta haaveile. Hyvin uskollisia kaikki omassa kaveripiirissä. Ja olen myös samaa ikäluokkaa.
Varma toimittajan avaus. Ähäkutti AP.
Eiköhän tuollaisia ihmisiä ole aina ollut, mutta toki se, että aiheesta jatkuvasti lehdissä kirjoitellaan lisää varmasti monien kiinnostusta. Ja tämä on vain hyvä asia. Ainakin meidän parisuhde on vain syventynyt tällaisen elämäntavan myötä.
Surullinen tosiasia on se, että valtaosalle itsestään ja parisuhteestaan neuroottisen epävarmalle ihmiselle on todella vaikea hyväskyä se, että jotkut pariskunnat ihan oikeasti voivat olla toisiinsa täysin sitoutuneita ja silti harrastaa tuollaista. Tiedän, että se on vain harvoilla mahdollista ja edellyttää nimenomaan uskomattoman hyvää parisuhdetta.
Ap, miksi tämä asia sinun pyllyäsi raastaa?
En jaksa tästä asiasta provosoitua, mutta ihan mielenkiintoista olisi kuulla, mitä tuollaista harrastavat saavat tuosta järjestelystä? Itse olen ehkä vanhanaikainen, mutta jotenkin tuntuu että omasta parisuhteesta puuttuu jotain, jos on tarve tuollaiselle?
Vierailija kirjoitti:
En jaksa tästä asiasta provosoitua, mutta ihan mielenkiintoista olisi kuulla, mitä tuollaista harrastavat saavat tuosta järjestelystä? Itse olen ehkä vanhanaikainen, mutta jotenkin tuntuu että omasta parisuhteesta puuttuu jotain, jos on tarve tuollaiselle?
No ainakin meille se on tuonut todella paljon jännitystä ja ekstrapotkua omaan suhteeseen. Olen tosi ylpeä, että minulla on vaimo, jota muutkin miehet haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään, aloitus on ihan puhdasta satua.
Hyh hyh, ei kiinnosta mua eikä tuntemiani naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin meille se on tuonut todella paljon jännitystä ja ekstrapotkua omaan suhteeseen. Olen tosi ylpeä, että minulla on vaimo, jota muutkin miehet haluavat.
Ei jumalauța, pitäisihän sinun miehenä tietää että vaikka se vaimosi näyttäisi yliajetulta mäyrältä, niin kyllä sitä joku muukin himoitsee oksa kovana?
Ruoho on vihreämpää jne.? Teillä ei ole tuosta siis käytännön kokemusta?
Mun kaveripiirissä +45 ei ole tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveripiirissä +45 ei ole tuollaista.
Eikä minun, ja me olemme 45+ miehiä. Jos joku tuollaista harrastaisi tai pettäisi vaimoaan, niin eipä kehtaisi muille kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ylpeilyn aihetta sinulla siinä on, ethän sinä vaimoasi ole tehnyt, eli ei sinulla ole osaa eikä arpaa hänen haluttavuudessaan?
Olen itse 49 vuotias ja mieheni on 61 vuotias. Kun seksi loppui parisuhteessani niin sanoin miehelle että voi valita; joko erotaan tai laitetaan suhde avoimeksi. Mies valitsi jälkimmäisen. Yhdessä ollaan oltu yli 20 vuotta. Mitään riitoja ei ole ollut. Ja meillä homma toimii. Mieheni kehuu minua päivittäin kauniiksi ja seksikkääksi ja minuun on myös ihastuttu moneen kertaan. Rakastan yhä miestäni mutta seksin haen muualta.
Olen itsestäni huoltapitävä, miehiä olisi tarjolla niin paljon kuin jaksaisin nähdä, useat haluavat suhteen mutta en voi ja näin olemme mieheni kanssa sopineet. Seksi on vain seksiä, ei enempää.
Jaa sehän ois kätsyä kokeilla ja vähän katsella oisko siellä parempaa tarjolla.