Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni viettää vapaapäivänsä mieluummin kaverin raksalla auttamassa kuin lastensa kanssa

Vierailija
24.03.2024 |

Meillä on neljä- ja kuusivuotiaat lapset. Mies tekee arkisin pitkiä työpäiviä, tai siis työmatkan takia päivät venyy pitkiksi. Tulee yleensä kotiin kun minä laittelen lapsille jo iltapalaa. Viikonloput sitten vapaat. Mutta mitä tekee mies? Menee lauantaisin ja sunnuntaisin auttelemaan kaverinsa raksalle. Ilmaiseksi. Kun kaveria pitää auttaa. Kyllähän minä lapset hoidan ja mielelläni vietän viikonloput lasten kanssa, mutta ihmettelen kyllä. Miksi halusi perheen jos kaverin raksakin on tärkeämpi kuin omat lapset.

Kommentit (307)

Vierailija
81/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on 47-vuotias, ei erityisen hottis, vähän ujo, ei ole koskaan saanut helposti naisseuraa. Pettäminen ei ole kovin todennäköinen selitys nyt. Ap

Miehesi on aika iäkäs noin pienten lasten isäksi. Onko miehellä aikuisia lapsia aiemmasta liitosta? Jos ei ole niin hän on yksisarvistakin harvinaisempi otus eli mies joka on tullut ensimmäisen kerran isäksi yli 40-vuotiaana. Ei ihme että pikkulasten kanssa oleminen ei paljon kiinnostele. 

Menee vähän ohi aiheen, mutta eihän tuo yli 40 ikä ole nykyään miehelle vielä mitään.

Meidän naapurissa asuu mies 64v. ja hänellä 4-vuotias tytär nuoremman vaimon kanssa. Naisen ikää en tiedä (35-45 ehkä) mutta miehen kuuskymppisissä olimme hiukan ennen heidän tyttären syntymää. 

Heillä mies on jäämässä syksyllä eläkkeelle ja aikovat pitää sen jälkeen tytön päiväkodissa puolipäiväisenä ja mahdollisesti vain neljänä päivänä viikossa, koska isä kotona. Ei se ikä aina kerro omistautumisesta tai halusta viettää aikaa oman lapsensa kanssa.

Vierailija
82/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä raksalla on mimmejä pitämässä miehet ruuassa ja...

Missä maailmassa te elätte? Mitä ihmeen mimmejä? Tämä kaveri on 50-vuotias, hänellä on samaniinen vaimo. Se vaimo vie raksalle kyllä kahvia ja evästä, mutta en ehkä mimmiksi häntä kutsuisi. Ap

Anteeksi kirjoitusvirhe, piti olla samanikäinen. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta jäi  nyt se asia puuttumaan, mikä ei kovin monelle aukea. Eli se, että lasten hoitaminen yksin on todella raskasta. AP:han on nyt lähinnä yh:n asemassa. Se, että saisi välillä huokaista, tehdä jotain muuta kuin hoitaa niitä lapsia illat ja viikonloput, olisi täysin kohtuullista. 

Miehelle voisi sanoa, että ei elämässä tehdä vain niitä asioita, mitä sattuu milläkin hetkellä huvittamaan, vaan on aikuisena ihmisenä otettava vastuu perheen hyvinvoinnista. Se ei mene niin, että viikonloppuisin lähtee kavereiden kanssa puuhastelemaan, vaan että huomioisi perhettään mm. antamalla heille aikaa. Muutenhan koko äijän voisi ulkoistaa. 

Vierailija
84/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin viettäisin päiväni mieluummin AP:n miehen kaverin raksalla kuin AP:n ja hänen lapsiensa kanssa.

Niin, kun ne AP:n lapset eivät ole AP:n miehen lapsia. Missä sinun lapsesi ovat?

Vierailija
85/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai 40 muka vanha ikä tulla isäksi tai äidiksi? Me asutaan taloyhtiössä, jossa on noin 40 asuntoa. Tässä asuu 16 lapsiperhettä. Jokaisessa sekä äiti että isä on ollut noin 40 kun on syntynyt ensimmäinen lapsi. Moni isä selvästi yli 40. Terveisiä Pk-seudulta.

Vierailija
86/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin eilen, etten tule ikinä tekemään yhtäkään lasta mieheni kanssa. Aiemmin on puhunut lapsista sitten joskus, mutta eilen paljasti viimeiset todelliset korttinsa rahan ja työn suhteen. On vakitöissä, tilillä on kymmeniä tuhansia euroja ylimääräistä, menot ovat minimaaliset ja silti raivoaa, kun ylimääräinen sunnuntaikeikka meni sivusuun ensimmäisenä vapaana viikonloppuna tänä vuonna. Eilen oli koko päivän omissa menoissaan ja tänään lähti myös jo ennen kuin heräsin.

Harkitsen myös vakavasti eroa. Rahan ja työn palvonta alkaa mennä yli ja sen lisäksi silloin kun ei ole mahdollista olla töissä, ei ole kotonakaan. 

Vierailija
87/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harva normaali mies viihtyy pikkulasten kanssa. Tämä on yksi isoimpia perhe-elämään liittyviä tabuja. Nykyään halutaan väkisin vääntää maailma sellaiseksi, että isillä olisi ihan yhtä suuri hoivavietti kuin äideilläkin. Biologia ei kuitenkaan muutu vain siksi, että tasa-arvon vaatijat niin haluavat.

Tästä asiasta pitäisi puhua enemmän, niin tilanne ei tulisi niin monille lapsiperheelle yllätyksenä. 

Vielä isompi tabu on se, ettei monet naisetkaan viihdy pikkulasten kanssa, eikä varsinkaan noin, että on aina yksin vastuussa kun toinen huitelee ties missä. Ne pikkulapsivuodet nyt vaan on pakollinen vaihe joka pitää hoitaa, jos lapsia tahtoo. 

Vierailija
88/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastus, oletan et mies käy töissä ja haluu viettää omaa aikaa. Sama kuin naiset tykkää vaikka kasvohoidoista jne (en yleistä) 

Juu, mutta perheessä pitäisi molemmilla vanhemmilla olla mahdollisuus niihin harrastuksiin, ei se voi niin mennä että toinen on aina jossain omilla menoillaan. 

Tämmöisille miehille tulee sitten jossain kohtaa "täytenä yllätyksenä" kun vaimo sanoo ettei tartte tulla enää edes yöksi kotiin ja muuttaa lasten kanssa muualle. 

Vierailija
89/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti siksi, että raksalla auttelu on miehen mukavuusalueella, kun taas lasten kanssa vietetty aika epämukavuusalueella. Valitettavan monet miehet ajattelevat näin.

Tilanne saattaa muuttua, kun lapset vähän kasvavat. Jotkut miehet eivät mitenkään nauti pienten lasten seurasta, vaikka ne lapset olisivatkin omia. 

Tämä. Raksalla kaveri on suunnitellut kaiken valmiiksi. Tehdään vähän hommia, saunotaan, otetaan kaljaa ja rentoudutaan. Ei paineita. Kotona asia on päinvastoin. Epämukavuusalue, vastuu ja äksyilevä perhe odottaa.

Vierailija
90/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä roikut mieluummin keskustelupalstalla, kuin leikkisit lastesi kanssa..

Vierailija
91/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minulla ei naisena ole lainkaan hoivaviettiä", "Lasten kanssa oleminen on paskaa, mutta se on tehtävä" jne.; Siis ihmisillä on tällaisia ajatuksia, mutta SILTI perustetaan perhe!!

Minkä ihmeen takia?! Olen todella hämmentynyt.

Itse häiriinnyn melusta, enkä kestä ajatusta siitä, että lapsi olisi jatkuvasti minusta riippuvainen. Tämän takia olen lapseton. Minusta hyvin loogista.

Koska lapset ovat todella ihania kunhan kasvavat. Pikkulapsiaika on onneksi lyhyt, mutta hyvin tuskallinen.

Nautin suuresti lasteni seurasta nyt kun he ovat koululaisia. En silti ole hoivaaja, ja olen kasvattanut lapset omatoimisiksi kotitöiden suhteen. Mieheni on näyttänyt hienosti esimerkkiä, ja pojalta sujuu pyykkäämiset ja ruoanlaitot. Poikani hämmästeli yksi päivä, miten kaverinsa perheessä isä on patalaiska eikä hänen kaveri osaa edes välipalaa laittaa. Uskon, että pojasta tulee vielä kelpo puoliso ja isä. Esimerkillä on valtava vaikutus.

Vierailija
92/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on viihtynyt lastemme kanssa pienestä pitäen ja nyt 15- ja 12- vuotiaat viihtyvät edelleen hyvin sekä mun että isänsä kanssa. Esikoinen tykkää tehdä vaelluksia isänsä kanssa ja suunnittelevat niitä yhdessä ennen reissua. Sanoisin, että metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Jos on kiinnostunut aidosti jälkikasvustaan, niin he kyllä viihtyvät vanhempansa seurassa.

Joten aloittaisi keskustelun miehen kanssa, ja kyselisin mielipiteen, että mitä asioita hän toivoo perhe-elämältä ja vastavuoroisesti kertoisit omat toiveet perhe-elämästä. Keskustelun pohjalta voi sitten tehdä omat päätelmät asioista, eli kohtaavatko teidän toiveet ollenkaan vai ei?

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että perheen olisi syytä säännöllisesti viettää yhteistä aikaa ja tehdä sellaisia asioita yhdessä, jotka tuovat koko perheelle iloa. Molemmilla vanhemmilla tulee myö olla mahdollisuus tehdä omia juttujaan, jolloin toinen sitten katsoo lasten perään. On aika kuluttavaa, jos vain toinen vanhemmista väsää omaa juttujaan ja toinen on pelkästään lasten kanssa. Sitä katkeroituu aika nopsaa tuollaisessa tilanteessa. Perhe on kuitenkin on yhteinen juttu, joten toivoisi molempien tekevä asioita sen eteen. Myös konkreettisia asioita, ei pelkästään rahaa tuovana osapuolena. Jos ei ole valmis hoitamaan ja touhuamaan lasten kanssa, niin on kyettävä sanomaan ääneen, ettei halua lapsia.

Vierailija
93/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies nauttii perheen elättämisestä ja sen eteen uhrautumisesta ei lasten hoidosta. Tai siis ainakin minä

m41

Sinun uhrautuminen on äidin loma. Minä käyn töissä, että pää ei hajoa siihen synkeään paskaan mitä perheen hyysääminen kotona on. Et uhraudu, sinä välttelet ihan kuten minäkin.

Et taida ymmärtää mitä on uhrautuminen?

Vain nainen voi sanoa uhrautuvansa perheen eteen, ei mies.  Se mies kävisi töissä ilman perhettäkin ja elättäisi itsensä. Mies uhrautuu perheen eteen korkeintaan silloin kun jää kotiin hoitamaan lapsia vuosiksi. Silloin hän konkreettisesti uhraa edes eläkkeestään osan.

Ahaa. Minä hankin kaikki meidän perheen rahat. Mulla on iso perhe ja teen sen takia pitkää päivää vähintään kuusi täyttä työpäivää viikossa vuodet ympäri. Hankin itselleni mitään kaikkein viimeisenä ja olen jäänyt paljosta paitsi jos kanssa ihmisten normaalia katsoo. Vaimo ja lapset saavat tarvitsemansa. Minä valitsin, että vaimo voi olla kotona lasten kanssa ja maksan sen tuntien suurta tyydytystä ja ylpeyttä. Vaimo on iloinen ja tyytyväinen.

Vierailija
94/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä roikut mieluummin keskustelupalstalla, kuin leikkisit lastesi kanssa..

Lapset leikkii tällä hetkellä keskenään. Sinun mielestä en saisi edes päiväkahvia juoda niin, että lapset viihtyy keskenään, vaan minun pitäisi 24/7 olla vain leikkimässä lasten kanssa saamatta koskaan hetkeäkään yksin. Tiedätkö mitä? He eivät halua äitiä koko ajan leikkeihinsä mukaan vaan tykkäävät välillä olla ihan keskenään leikkimässä. Mutta senhän sinä arvasitkin, halusit vain minua äitiä syyllistämällä saada minulle pahan mielen ja halusit myös saada keskustelun loppumaan aiheesta miehet, jotka ei vietä aikaa lastensa kanssa. Ap

Vierailija
95/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tyrkytätte päiväkoti-ikäisiä lapsia menemään raksalle? Voin vakuuttaa, että se raksan omistaja ei halua lapsia 100 metriä lähemmäs sitä raksaa. On varmaan joku kiero kostoidea, että vie ap lapset sinne.

Ei se mikään kostoidea ole, miehen pitää vaan hoitaa osansa lapsista ja jos se on hänen valinta tehdä se raksalla niin se sitten on. 

Vierailija
96/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet naivat keskenään.

Elät kulississa. Avaa silmät.

Vierailija
97/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku nyt selittää, miten se on minun, lapsettoman miehen, joka en ole ikinä tavannut aloittajaa enkä ketään muutakaan teistä, niin miten se on minun vikani, että teidän miehenne, joiden kanssa olette vapaaehtoisesti yhdessä, ovat perseestä? Siis tätä minä en ole ikinä ymmärtänyt.

Vierailija
98/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies nauttii perheen elättämisestä ja sen eteen uhrautumisesta ei lasten hoidosta. Tai siis ainakin minä

m41

Sinun uhrautuminen on äidin loma. Minä käyn töissä, että pää ei hajoa siihen synkeään paskaan mitä perheen hyysääminen kotona on. Et uhraudu, sinä välttelet ihan kuten minäkin.

Et taida ymmärtää mitä on uhrautuminen?

Vain nainen voi sanoa uhrautuvansa perheen eteen, ei mies.  Se mies kävisi töissä ilman perhettäkin ja elättäisi itsensä. Mies uhrautuu perheen eteen korkeintaan silloin kun jää kotiin hoitamaan lapsia vuosiksi. Silloin hän konkreettisesti uhraa edes eläkkeestään osan.

Ahaa. Minä hankin kaikki meidän perheen

Tuollainen on todella harvinaista. Normaalisti molemmat vanhemmat käy töissä ja loogisesti se lastenhoitokin kuuluisi molemmille. 

Vierailija
99/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti siksi, että raksalla auttelu on miehen mukavuusalueella, kun taas lasten kanssa vietetty aika epämukavuusalueella. Valitettavan monet miehet ajattelevat näin.

Tilanne saattaa muuttua, kun lapset vähän kasvavat. Jotkut miehet eivät mitenkään nauti pienten lasten seurasta, vaikka ne lapset olisivatkin omia. 

Tämä. Raksalla kaveri on suunnitellut kaiken valmiiksi. Tehdään vähän hommia, saunotaan, otetaan kaljaa ja rentoudutaan. Ei paineita. Kotona asia on päinvastoin. Epämukavuusalue, vastuu ja äksyilevä perhe odottaa.

Homoilu. Naiminen. Bisex.

Kulissiperhe molemmilla miehelläkö?

Vierailija
100/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kyllä noin voi mennä että mies ajattelee että saa tehdä mitä haluaa mutta vaimo ei. Vakavan keskustelun paikka. Joko mies on perheenjäsen tai sitten sinkku ihan virallisesti. Kyllä perheessä pitää yhdessä sopia asioista.