Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni viettää vapaapäivänsä mieluummin kaverin raksalla auttamassa kuin lastensa kanssa

Vierailija
24.03.2024 |

Meillä on neljä- ja kuusivuotiaat lapset. Mies tekee arkisin pitkiä työpäiviä, tai siis työmatkan takia päivät venyy pitkiksi. Tulee yleensä kotiin kun minä laittelen lapsille jo iltapalaa. Viikonloput sitten vapaat. Mutta mitä tekee mies? Menee lauantaisin ja sunnuntaisin auttelemaan kaverinsa raksalle. Ilmaiseksi. Kun kaveria pitää auttaa. Kyllähän minä lapset hoidan ja mielelläni vietän viikonloput lasten kanssa, mutta ihmettelen kyllä. Miksi halusi perheen jos kaverin raksakin on tärkeämpi kuin omat lapset.

Kommentit (307)

Vierailija
41/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harva normaali mies viihtyy pikkulasten kanssa. Tämä on yksi isoimpia perhe-elämään liittyviä tabuja. Nykyään halutaan väkisin vääntää maailma sellaiseksi, että isillä olisi ihan yhtä suuri hoivavietti kuin äideilläkin. Biologia ei kuitenkaan muutu vain siksi, että tasa-arvon vaatijat niin haluavat.

Tästä asiasta pitäisi puhua enemmän, niin tilanne ei tulisi niin monille lapsiperheelle yllätyksenä. 

Ei naisilla ole hoivaviettiä, sitäkin vaan pakotetaan naisen rooliksi. 

Aloittajan mies on huono aviomies ja isä ja kohta itkee kun vaimo otti hyvästä miehestä eron.

Ja että pitää auttaa että itseä autetaan? Mieshän ei osallistu tärkeimpien elämään.

Se kenen kanssa aikansa viettää on tärkeä.

Vierailija
42/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harva normaali mies viihtyy pikkulasten kanssa. Tämä on yksi isoimpia perhe-elämään liittyviä tabuja. Nykyään halutaan väkisin vääntää maailma sellaiseksi, että isillä olisi ihan yhtä suuri hoivavietti kuin äideilläkin. Biologia ei kuitenkaan muutu vain siksi, että tasa-arvon vaatijat niin haluavat.

Tästä asiasta pitäisi puhua enemmän, niin tilanne ei tulisi niin monille lapsiperheelle yllätyksenä. 

Älä väännä tähän mitään äitien " hoivaviettiä" naiset hoitaa lapset koska jonkun on pakko. Se ei ole kivaa, ei hauskaa, ei viihdyttävää, ei mielenkiintoista, mutta kun on jonkun on pakko kun naiset ei voi valita elämäänsä niin että tekee vain kivoja asioita. Sitä vaihtoehtoa ei ole kuin miehillä ja sinkku naisilla joilla ei ole lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me mentäisiin koko perhe sinne raksalle. Hauskaa sellainen yhdessä puuhailu, paljon parempaa kuin mikään hoplop. Ei kai siellä nyt kuitenkaan pysyvästi kaikki viikonloput mene, talo varmaan valmistuukin joskus. Sitten taas jotain muuta. 

Ai lapsia raksalle? Meinaatko laittaa muksun käyttämään puukkosahaa, feiniä, sirkkeliä tai moottorisahaa? Hah hah!

Vierailija
44/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksahommat miehelle mieleen eli hän harrastaa omia juttujaan sillä aikaa kun sinä kannat kaiken vastuun perheestä.

Vierailija
45/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ukkosi ollut siellä kaverin raksalla lasten syntymästä lähtien, vai miten olette aiemmin viettäneet viikonloppunne? Jos tilanne on väliaikainen, keskustelkaa asiasta. 

Tuo raksa kestää vain pari kk mutta sitä ennen oli kaverin autoprojektia, miehen vanhempien katon kunnostusta jne. Mies on todella auttavainen, mutta ei kotona. Ap

Mun kaveri puhuu miehestään juurikin näin. Projektista toiseen menee, kun pyydetään. Mies on vielä mukavuusalueellaan... mutta jos kotona pitäisi vaikka uutta lattiaa miettiä ja laittaa, niin siinähän kyllä kestää vuosi, ehkä toinen. Kaveri soittaa, että lattia pitäisi asentaa, niin on viidessä minuutissa siellä! :D

Eihän se kivaa kotijoukoille ole, mutta kaveria autetaan, kun tämä pyytää.

Viime kesänä näiden kanssa vaihdeltiin kuulumisia ja kahvin lomassa yhtä ja toista höpistiin. Selitin, että oon funtsinut kaidetta terassille ennen ylppäreitä (2 vuotta aikaa), ettei olisi niin jyrkkä pudotus tms. Siinähän sitten meni tunti, kun tuo mies oli lautojen kanssa ähräämässä ja kopistelemassa.

Oma mies ei ole vasarasankari, mutta hän sitten taas laittaa ne tietokoneet ja puhelimet kuntoon. Hän avaa olutpulloja tarvittaessa ja hoitaa ruuat (ollaan yhdessä järkätty monet juhlat kavereille ja kavereiden puolesta). Silti mua hävetti tuolloin, kun eihän mun pointti ollut kuin puhua.. Mun isä olisi sen kaiteen tehnyt, broidin kanssa.

No nyt on upeampi terassi. Kiitos ihanan näppärän kaverin. Rouvalle  lupasin olla tarkempi suuni kanssa tulevaisuudessa. :)

Vierailija
46/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastus, oletan et mies käy töissä ja haluu viettää omaa aikaa. Sama kuin naiset tykkää vaikka kasvohoidoista jne (en yleistä) 

Vainiin. Itse en pääse kasvohoitoon, koska ei ole ketään olemaan lasten kanssa sillä aikaa. Ap

Oletko puhunut? Itse avoliitossa asuvana miehet ei ymmärrä vihjailuja ja suututaan kun mies ei ajatellutkaan miten sinä toivoit päässäsi. En tiedä onko miehesi siis joka la ja su omilla menoillaan?

Vierailija
47/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. On miehiä, joilla on vahva hoivavietti, mutta on myös paljon miehiä, joilla ei ole.

Mies ei ole biologisesti yleensä ottaen lastenhoivaaja vaikka propaganda niin väittääkin.

Minulla ei naisena ole lainkaan hoivaviettiä, mutta se ei ole riittävä tekosyy jättää vastuu lapsista kantamatta. Onneksi minulla on mies, jolla on vahva vastuunkantokyky ja myös halu hoivata. Puoliksi menee vastuu, eikä se ole minulle helppoa ollenkaan.

Jotkut miehet saisivat kyllä hävetä näitä koottuja selityksiään, miksi eivät ota vastuuta lapsistaan. Biologia on yksi paskimpia perusteluja. Ei ole olemassa mitään syytä, miksi mies ei voisi hoitaa leikki-ikäistä lasta. 

Vierailija
48/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies nauttii perheen elättämisestä ja sen eteen uhrautumisesta ei lasten hoidosta. Tai siis ainakin minä

m41

Vierailija
49/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. On miehiä, joilla on vahva hoivavietti, mutta on myös paljon miehiä, joilla ei ole.

Mies ei ole biologisesti yleensä ottaen lastenhoivaaja vaikka propaganda niin väittääkin.

Ei nainenkaan ole ja sen nainen saa nykyään osoittaa jättämällä lapset tekemättä. Moni nainen peruisi koko lapsen jos se olisi vielä mahdollista ja moni nainen kokee että lapsi pilasi elämän. Näistä pitäisi puhua ja miesten tehdä isän osansa.

Vierailija
50/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isovanhemmat elossa? Jos ovat, kysyisin rohkeasti lastenhoitoapua, voit ihan suoraan kertoa että mies on kaverin apuna rakennushommissa ja kaipaat itse hengähdyshetkeä. Kyllä sinullakin pitää olla muutakin kuin lastenhoito elämässä. 

Jos ei ole isovanhempia tai muuta tukiverkostoa, hanki maksullinen lapsenvahti. Laskun maksaa puolisosi, kun ei kerran ehdi itse huolehtimaan perheestä. 

Ja kun on lapsenvahti, teet mitä ikinä huvittaa. Huolehdi itsestäsi. Lentokoneessakin hätätilanteessa maski laitetaan ensin itselle, sitten vasta muille.

Vierailija
51/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdota että tulette kaikki sinne kaverin raksalle auttamaan. Laatuaikaa yhdessä.

Lapset siellä hengenvaarassa. Ei ne raksahommat ikuisuuksia kestä.

Minä lähes  asuin 2 - 7 -vuotiaana raksalla. Isä oli siellä töissä ja auttelin häntä. Hain nauloja, sahaa, ruuvareita, hiomapaperia ja milloin mitäkin hän tarvitsi. Siihen aikaan ei ollut päivähoitoa. Ainoa haittapuoli oli kun menin kouluun niin kiroilin kun raksamies.

Näin sen pitää mennäkin. Lapselle mielenkiintoisia, erilaisia päiviä ja TOIMIVA ISÄSUHDE. Iskä ei ehkä osaa barbileikkejä, mutta pienikin tytär on aika hyvä tuomaan nauloja. Ei isä osaa välttämättä olla lapselle kuin äiti, eikä tarvitsekaan. Yhteinen tekeminen on silti tärkeää. 

Vierailija
52/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies nauttii perheen elättämisestä ja sen eteen uhrautumisesta ei lasten hoidosta. Tai siis ainakin minä

m41

Sinun uhrautuminen on äidin loma. Minä käyn töissä, että pää ei hajoa siihen synkeään paskaan mitä perheen hyysääminen kotona on. Et uhraudu, sinä välttelet ihan kuten minäkin.

Vierailija
53/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettää

Jos pettää niin ei se tähän raksaan liity, puhuu usein iltaisin kaverin kanssa puhelimessa tästä raksasta ja laittaa usein kuvia minulle kun on siellä. Ap

Noita kuvia on netti täynnä. Ei kukaan kaveri vaadi että tulee talkootöinä koko viikonlopuksi, eikä vaan kerran. Varsinki jos sillä talonomistajalla on akka niin luulis ainakin ihmettelevän.

Onko poissa koko viikonlopun?

Vierailija
54/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttamassa vai "auttamassa"

Vierailija
55/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

m41

Mieheni maksaa suunnilleen puolet yhteisistä menoista kuten asuminen, ruoka, autot jne. Koska minä vastaan lasten vaatehankinnoinnoista niin luultavasti sen vuoksi minä tulen maksaneeksi vähän yli puolet perheemme menoista. Voihan olla, että mieheni kokee uhrautuvansa tuon puolikkaan elättämisen vuoksi ja nauttii sen puolikkaan rahasumman eteen uhrautumisesta, mutta vähän kummallista se on, jos noin on. Ap

Vierailija
56/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapset ole kaikille mikään maailman napa. Koita nyt ap vähän löysätä ajatteluasi.

Vierailija
57/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko isovanhemmat elossa? Jos ovat, kysyisin rohkeasti lastenhoitoapua, voit ihan suoraan kertoa että mies on kaverin apuna rakennushommissa ja kaipaat itse hengähdyshetkeä. Kyllä sinullakin pitää olla muutakin kuin lastenhoito elämässä. 

Jos ei ole isovanhempia tai muuta tukiverkostoa, hanki maksullinen lapsenvahti. Laskun maksaa puolisosi, kun ei kerran ehdi itse huolehtimaan perheestä. 

Ja kun on lapsenvahti, teet mitä ikinä huvittaa. Huolehdi itsestäsi. Lentokoneessakin hätätilanteessa maski laitetaan ensin itselle, sitten vasta muille.

Voisiko tilanne olla niin päin, että isä pyytäisi isovanhempia hoitoavuksi, kun äiti joka viikonloppu auttamassa kavereitaan tai muissa kodin ulkopuolisissa projekteissa? 

Kyllä tässä tuo mies pitää saada ottamaan vastuuta eikä mahdollistaa siipeilyä isovanhempien avulla.

Vierailija
58/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettää

Jos pettää niin ei se tähän raksaan liity, puhuu usein iltaisin kaverin kanssa puhelimessa tästä raksasta ja laittaa usein kuvia minulle kun on siellä. Ap

Noita kuvia on netti täynnä. Ei kukaan kaveri vaadi että tulee talkootöinä koko viikonlopuksi, eikä vaan kerran. Varsinki jos sillä talonomistajalla on akka niin luulis ainakin ihmettelevän.

Onko poissa koko viikonlopun?

Vai netti täynnä. Hän on itse niissä kuvissa siellä raksalla, kaveri myös. Eikä kaveri häntä sinne vaadi, itse hän tuppautuu auttamaan. Ei ole koko vkl poissa, juo aamukahvit kotona, on päivän raksalla, tulee seitsemän pintaan kotiin yöksi. Ap

Vierailija
59/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

m41

Sinun uhrautuminen on äidin loma. Minä käyn töissä, että pää ei hajoa siihen synkeään paskaan mitä perheen hyysääminen kotona on. Et uhraudu, sinä välttelet ihan kuten minäkin.

Et taida ymmärtää mitä on uhrautuminen?

Vierailija
60/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano nyt, että se kaveri on ennen lapsia auttanut teidän raksalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä