Mieheni viettää vapaapäivänsä mieluummin kaverin raksalla auttamassa kuin lastensa kanssa
Meillä on neljä- ja kuusivuotiaat lapset. Mies tekee arkisin pitkiä työpäiviä, tai siis työmatkan takia päivät venyy pitkiksi. Tulee yleensä kotiin kun minä laittelen lapsille jo iltapalaa. Viikonloput sitten vapaat. Mutta mitä tekee mies? Menee lauantaisin ja sunnuntaisin auttelemaan kaverinsa raksalle. Ilmaiseksi. Kun kaveria pitää auttaa. Kyllähän minä lapset hoidan ja mielelläni vietän viikonloput lasten kanssa, mutta ihmettelen kyllä. Miksi halusi perheen jos kaverin raksakin on tärkeämpi kuin omat lapset.
Kommentit (307)
Vierailija kirjoitti:
Aika harva normaali mies viihtyy pikkulasten kanssa. Tämä on yksi isoimpia perhe-elämään liittyviä tabuja. Nykyään halutaan väkisin vääntää maailma sellaiseksi, että isillä olisi ihan yhtä suuri hoivavietti kuin äideilläkin. Biologia ei kuitenkaan muutu vain siksi, että tasa-arvon vaatijat niin haluavat.
Tästä asiasta pitäisi puhua enemmän, niin tilanne ei tulisi niin monille lapsiperheelle yllätyksenä.
Vielä isompi tabu on se, että ei kaikilla naisilla ole hoivaviettiä eivätkä he halua viettää jokaista vapaahetkeään pienten lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sulla on kommunikointiongelma. Sä vähän kiivastut meille kommentoijille, kun et taida uskaltaa puhua asioista suoraan oman ukkosi kanssa.
Oliko teillä kunnon keskustelut perheen perustamisesta ja että lapset ovat tervetulleita? Jos oli, puhuitteko miten lastenhoito jaetaan perheessänne? Mies on tullut isäksi melko vanhana. Hän on jättänyt sinut hoitamaan ja kasvattamaan lapset yksinäsi, eikä ilmeisesti tunne kovinkaan paljon tuskaa puolestasi. Hänen poikamieselämänsä on jatkunut näihin viikonloppuihin saakka.
Sun pitää vain uskaltaa ottaa puheeksi ja kertoa ukolle, ettei elämä nyt näin voi mennä.
Kiivastun? Minä? En minä ole kiivastunut ollenkaan. Mistä niin tulkitsit? Ihan hyväntuulisesti olen kommentoinut tässä ketjussa. Miehelleni olen kyllä harmistunut ja sen olen sanonutkin. Mutta kun kaveri tarvitsee välttämättä apua, niin hän ei kuulemma voi
"hän ei kuulemma voi nyt mitään kun kaveria kuuluu auttaa. Kyllä mieheni tietää etten ole ollenkaan tyytyväinen asiaan ja että olen miettinyt jopa eroa"
Eli kaverin tarpeet raksalla on suuremmat kuin vaimon ja lasten tarpeet kotona. Surullista miten monella miehellä on prioriteetit aivan päälaellaan. Mies ei ota vastuuta perheestä eikä ilmeisesti välitä sinun toiveistasi ja tarpeistasi mitään. Pahalta kuulostaa.
Vaadi miestä osallistumaan tai ota ero. Kuulostaa kamalalta.
Te voitte vuorotella. Tänä viikonloppuna mies on raksalla la-su klo 8-21. Ensi viikonloppuna menet oman kaverisi luo samalla tavalla.
Suosittelen ap:lle, että hän sanoo suoraan sille kaverille, että sinä kaipaat tässä elämänvaiheessa puolisoa kotona ja että tämä kaveri voisi pyytää puolisoa vain joihinkin täsmähankkeisiin, joihin tarvitaan välttämättä toista miestä avuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti siksi, että raksalla auttelu on miehen mukavuusalueella, kun taas lasten kanssa vietetty aika epämukavuusalueella. Valitettavan monet miehet ajattelevat näin.
Tilanne saattaa muuttua, kun lapset vähän kasvavat. Jotkut miehet eivät mitenkään nauti pienten lasten seurasta, vaikka ne lapset olisivatkin omia.
Näinhän se menee. Miehet ovat sitten taas yleensä parempia teinien kanssa.
Teinejä ei vaan kiinnosta liki ventovieras mies. Teineillä tärkeimpinä kaverit ja sitten äiti, se riittää heille.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku nyt selittää, miten se on minun, lapsettoman miehen, joka en ole ikinä tavannut aloittajaa enkä ketään muutakaan teistä, niin miten se on minun vikani, että teidän miehenne, joiden kanssa olette vapaaehtoisesti yhdessä, ovat perseestä? Siis tätä minä en ole ikinä ymmärtänyt.
Kuka sinua on mistään syyttänyt? Joku random ukko tulee insertoimaan itsensä keskusteluun, johon ei selvästi kuulu kun ei ole edes lapsia, ja sitten jotenkin onnistuu uhriutumaan aiheesta, joka ei kosketa itseä mitenkään. Ei voi käsittää.
Olisipa tuollainen raksa jonne paeta. Meillä on 3 ja 6 vuotiaat ja olen käytännössä tuon 3 vuotiaan vanki. Pyytää mieluummin minua kaikkeen tekemiseen ja leikkimiseen mukaan kun äiti vain tuijottaa puhelinta tai tablettia ja vanhempi sisarus alkaa ennenpitkää kiusaamaan jos yrittävät yhdessä leikkiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku nyt selittää, miten se on minun, lapsettoman miehen, joka en ole ikinä tavannut aloittajaa enkä ketään muutakaan teistä, niin miten se on minun vikani, että teidän miehenne, joiden kanssa olette vapaaehtoisesti yhdessä, ovat perseestä? Siis tätä minä en ole ikinä ymmärtänyt.
Kuka sinua on mistään syyttänyt? Joku random ukko tulee insertoimaan itsensä keskusteluun, johon ei selvästi kuulu kun ei ole edes lapsia, ja sitten jotenkin onnistuu uhriutumaan aiheesta, joka ei kosketa itseä mitenkään. Ei voi käsittää.
No voisiko sen keskustelun sitten pitää siinä aloittajan vajaaälyisessä miehessä? Miten se edistää aloittajan tilannetta, että annetaan keittiöpsykologin pätevyydellä analyysejä siitä, kuin miehet nyt vaan ovat paskoja, ja tämä miesten paskuus on syynä aloittajan itse kehittämän elämäntilanteen kurjuudelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies nauttii perheen elättämisestä ja sen eteen uhrautumisesta ei lasten hoidosta. Tai siis ainakin minä
m41
Sinun uhrautuminen on äidin loma. Minä käyn töissä, että pää ei hajoa siihen synkeään paskaan mitä perheen hyysääminen kotona on. Et uhraudu, sinä välttelet ihan kuten minäkin.
Et taida ymmärtää mitä on uhrautuminen?
Uhrautuminen on sitä, että tekee sellaista mistä ei niin välittäisi, koska se on tärkeää. Kuten hoitaa lapsia.
Monelle ihmiselle, tässä tapauksessa ap:n miehelle on tärkeää omata harrastuksia jotka saavat jaksamaan arkista perhe-elämää.
Kaverin raksalla voi rentoutua tekemällä konkreettisesti näkyvää jälkeä, tulosta.
Ja mikä parasta, miehen mieli lepää kun ei tarvitse miettiä kuin sitä asiaa mitä on juuri sillä hetkellä tekemässä. Eli sitä raksajuttua.
Vanhemman rooli on myös työtehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Aika harva normaali mies viihtyy pikkulasten kanssa. Tämä on yksi isoimpia perhe-elämään liittyviä tabuja. Nykyään halutaan väkisin vääntää maailma sellaiseksi, että isillä olisi ihan yhtä suuri hoivavietti kuin äideilläkin. Biologia ei kuitenkaan muutu vain siksi, että tasa-arvon vaatijat niin haluavat.
Tästä asiasta pitäisi puhua enemmän, niin tilanne ei tulisi niin monille lapsiperheelle yllätyksenä.
No sitten miehiä pitää alkaa kouluttaa. Ei nimittäin mennä miehen halujen mukaan, vaan lasten etu tulee ensin.
Miksi ihmeessä sinä edes mietit sitä, mikä miehelle olisi parasta? Ei se perhe ole miestä varten olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Te voitte vuorotella. Tänä viikonloppuna mies on raksalla la-su klo 8-21. Ensi viikonloppuna menet oman kaverisi luo samalla tavalla.
Suosittelen ap:lle, että hän sanoo suoraan sille kaverille, että sinä kaipaat tässä elämänvaiheessa puolisoa kotona ja että tämä kaveri voisi pyytää puolisoa vain joihinkin täsmähankkeisiin, joihin tarvitaan välttämättä toista miestä avuksi.
Miksi Ap:n kuuluu tuo sanoa?? Eikä hän voisi ilmaista asian miehelleen, jonka jälkeen mies ihan omalla pikku suullaan kertoo kaverilleen, että tästäl ähin hän auttaa vain silloin tällöin, koska häntä tarvitaan ensisijaisesti kotona.
Odota muutama vuosi kun lapset on kasvanut sen verran, että ne voi ottaa raksalle mukaan. Sen jälkeen saat omaa aikaa ja lapsetkin viihtyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti siksi, että raksalla auttelu on miehen mukavuusalueella, kun taas lasten kanssa vietetty aika epämukavuusalueella. Valitettavan monet miehet ajattelevat näin.
Tilanne saattaa muuttua, kun lapset vähän kasvavat. Jotkut miehet eivät mitenkään nauti pienten lasten seurasta, vaikka ne lapset olisivatkin omia.
Eipäs, kun kaveri tarvitsee apua, silloin autetaan. Sitä voi itsekin joskus tarvita kaverin apua.Jos voi mennä näinkin, mutta menisikö mies hoitamaan kaverin lapsia yhtä innokkaasti, jos kaveri pyytäisi? Toimiiko kaveriapu tässäkin?
Kysyin just omalta mieheltä, menisikö hän viikonlopuksi hoitamaan kaverinsa lapsia, jos kaveri pyytäisi. Ei menisi. No menisikö auttelemaan raksalla? Saattaisi mennä.
Ei kukaan mies pyydä toiselta mieheltä lastenhoito apua. Onhan se nyt selvää että lähes mikä tahansa työ ja tekeminen on mielekkäämpää kuin pienten lasten hoitaminen.
Vierailija kirjoitti:
Odota muutama vuosi kun lapset on kasvanut sen verran, että ne voi ottaa raksalle mukaan. Sen jälkeen saat omaa aikaa ja lapsetkin viihtyy.
Ei helvetti, miten hitaasti se mies rakentaa? Eihän se talo valmistu ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapset minnekään raksalle haluaisi lähteä vieraiden ihmisten mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naisilla ole hoivaviettiä, sitäkin vaan pakotetaan naisen rooliksi.
Aloittajan mies on huono aviomies ja isä ja kohta itkee kun vaimo otti hyvästä miehestä eron.
Ja että pitää auttaa että itseä autetaan? Mieshän ei osallistu tärkeimpien elämään.
Se kenen kanssa aikansa viettää on tärkeä.
Ei kukaan sua pakota lastenhoitajaksi. Totuus kuitenkin on että suurimmalla osalla naisista on lasten hoivavietti ja suurimmalla osalla miehistä ei ole. Sinä kuulut siihen vähemmistöön naisia joilla ei ole.
Sillä ei ole mitään väliä, "viihtyykö" isä lastensa kanssa. Niiden hoitaminen on isän velvollisuus. Ei äideillekään lasten hoitaminen ole aina kivaa ja ihanaa vaan raskasta puurtamista joka vaan pitää tehdä.