Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni viettää vapaapäivänsä mieluummin kaverin raksalla auttamassa kuin lastensa kanssa

Vierailija
24.03.2024 |

Meillä on neljä- ja kuusivuotiaat lapset. Mies tekee arkisin pitkiä työpäiviä, tai siis työmatkan takia päivät venyy pitkiksi. Tulee yleensä kotiin kun minä laittelen lapsille jo iltapalaa. Viikonloput sitten vapaat. Mutta mitä tekee mies? Menee lauantaisin ja sunnuntaisin auttelemaan kaverinsa raksalle. Ilmaiseksi. Kun kaveria pitää auttaa. Kyllähän minä lapset hoidan ja mielelläni vietän viikonloput lasten kanssa, mutta ihmettelen kyllä. Miksi halusi perheen jos kaverin raksakin on tärkeämpi kuin omat lapset.

Kommentit (307)

Vierailija
61/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko isovanhemmat elossa? Jos ovat, kysyisin rohkeasti lastenhoitoapua, voit ihan suoraan kertoa että mies on kaverin apuna rakennushommissa ja kaipaat itse hengähdyshetkeä. Kyllä sinullakin pitää olla muutakin kuin lastenhoito elämässä. 

Jos ei ole isovanhempia tai muuta tukiverkostoa, hanki maksullinen lapsenvahti. Laskun maksaa puolisosi, kun ei kerran ehdi itse huolehtimaan perheestä. 

Ja kun on lapsenvahti, teet mitä ikinä huvittaa. Huolehdi itsestäsi. Lentokoneessakin hätätilanteessa maski laitetaan ensin itselle, sitten vasta muille.

Voisiko tilanne olla niin päin, että isä pyytäisi isovanhempia hoitoavuksi, kun äiti joka viikonloppu auttamassa kavereitaan tai muissa kodin ulkopuolisissa projekteissa? 

Kyllä tässä tuo mies pitää saada ottamaan vastuuta eikä mahdollistaa siipeilyä isovanhempien avulla.<

Kerran siipeilijä, aina siipeilijä. Ap:n täytyy saada apua muualta.

Vierailija
62/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano nyt, että se kaveri on ennen lapsia auttanut teidän raksalla.

Ei meillä ole raksaa. Asumme kerrostalossa. Ei edes mökkiä. Sa kaveri ei ole autellut missään, mutta on ilmeisesti mukava ja reilu tyyppi ja varmaan auttaisi myös joskus jossain, mutta ei kyllä moneksi päiväksi tulisi kuten mieheni menee. Mutta mieheni meni pyytämättä avuksi, hän tykkää auttaa ja puuhastella raksahommia. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies nauttii perheen elättämisestä ja sen eteen uhrautumisesta ei lasten hoidosta. Tai siis ainakin minä

m41

Että mies oikein uhrautuu perheen eteen kun pakoilee omia vastuitaan ja velvollisuuksiaan? Päivän vitsi.

Nainen maksaa puolet kaikesta ja yksin yhteisten lasten kulut niin älä puhu perheen elättämisestä. Lisäksi nainen tekee lapset eli mies loisii naisen siivellä ja rankasti.

Yksikään nainen ei nauti lasten hoidosta. Aikuisen tunnistaa siitä että hän hoitaa vastuunsa ja velvollisuutensa eli vain nainen on aikuinen.

Eipä kumma että naisilla loppuu seksihalut. Kuka mieslasta haluaisi?

Vierailija
64/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi löysin hyvän miehen länsinaapurista, niin uskalsi laittaa lapsia alulle. Tämä on niin erikoista, miten Ruotsissa isien vastuunkantokyky on aivan eri tasolla kuin Suomessa. Ruotsissa ihmeteltäisiin, jos mies ei osallistu perhe-elämään.

Mitä enemmän itse on ruotsalaistunut, sitä itäeurooppalaisimmilta suomalaiset miehet asenteineen vaikuttavat. 

Vierailija
65/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapset ole kaikille mikään maailman napa. Koita nyt ap vähän löysätä ajatteluasi.

Omien lasten pitäisi olla isän prioriteeteissa sen verran korkealla, että joko viettää yhden päivän viikonlopusta lasten kanssa tai jos talkoissa menee koko viikonloppu, ottaa sitten takaisin seuraavana viikonloppuna. Kavereita ei pidä unohtaa, mutta ei perhettäkään saa laiminlyödä.

Vierailija
66/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on 47-vuotias, ei erityisen hottis, vähän ujo, ei ole koskaan saanut helposti naisseuraa. Pettäminen ei ole kovin todennäköinen selitys nyt. Ap

Miehesi on aika iäkäs noin pienten lasten isäksi. Onko miehellä aikuisia lapsia aiemmasta liitosta? Jos ei ole niin hän on yksisarvistakin harvinaisempi otus eli mies joka on tullut ensimmäisen kerran isäksi yli 40-vuotiaana. Ei ihme että pikkulasten kanssa oleminen ei paljon kiinnostele. 

Vierailija
67/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi naisten on pakko valita nämä työaddiktit ja palkkaa tokevat kun normaalit kiltit isit haluavat suhteen!

Vierailija
68/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telakoituminen mielessä se sinne menee. Miesten "raksahommat" on joskus niin nautinnollisia et perhe jää heittämällä kakkoseksi.

Vierailija
69/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me mentäisiin koko perhe sinne raksalle. Hauskaa sellainen yhdessä puuhailu, paljon parempaa kuin mikään hoplop. Ei kai siellä nyt kuitenkaan pysyvästi kaikki viikonloput mene, talo varmaan valmistuukin joskus. Sitten taas jotain muuta. 

Ai lapsia raksalle? Meinaatko laittaa muksun käyttämään puukkosahaa, feiniä, sirkkeliä tai moottorisahaa? Hah hah!

On perus johtajuuden alkeita suunnitella työmaa niin, että pieninkin tappi on hyödyksi. Muksu voi pidellä imuria kun iskä poraa tai kantaa tarvikkeita. Tehtäviä ikätason mukaan. Kyllähän pErHeEn pÄä tämän tietää ja osaa, eikö? Ei? 

Lapsi on tarkoitus kasvattaa niin, että se on jepaa seuraa itselle. Lisäksi esim auton ajovalojen polttimoiden vaihto helpottuu, koska fiksu 6-v saa polttimot vaihdettua paljon näppärämmin kuin aikuinen ukko suurine käsineen. Nykyautot on mitoiltaan sen verran pieniä nääs. Sitten sen muksun kanssa voi syödä eväitä ja se juttelee sun kanssa talotekniikasta ja kysyy, mikä on torksi. Näin se isäsuhde rakennetaan. 

Terveisin entinen tappi työmailta

Vierailija
70/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on 47-vuotias, ei erityisen hottis, vähän ujo, ei ole koskaan saanut helposti naisseuraa. Pettäminen ei ole kovin todennäköinen selitys nyt. Ap

Miehesi on aika iäkäs noin pienten lasten isäksi. Onko miehellä aikuisia lapsia aiemmasta liitosta? Jos ei ole niin hän on yksisarvistakin harvinaisempi otus eli mies joka on tullut ensimmäisen kerran isäksi yli 40-vuotiaana. Ei ihme että pikkulasten kanssa oleminen ei paljon kiinnostele. 

Ei ole ennestään lapsia. Itse olen häntä muutaman vuoden nuorempi. Hän oli 39 kun aloitettiin yrittämään esikoista. Meidän tuttavapiirissä ihan normaali ikä, suurin osa miehistä on ollut neljän kympin kieppeillä kun tulee isäksi, siis meidän tuttavapiirissä. Ap

Vierailija
71/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies nauttii perheen elättämisestä ja sen eteen uhrautumisesta ei lasten hoidosta. Tai siis ainakin minä

m41

Sinun uhrautuminen on äidin loma. Minä käyn töissä, että pää ei hajoa siihen synkeään paskaan mitä perheen hyysääminen kotona on. Et uhraudu, sinä välttelet ihan kuten minäkin.

Et taida ymmärtää mitä on uhrautuminen?

Vain nainen voi sanoa uhrautuvansa perheen eteen, ei mies.  Se mies kävisi töissä ilman perhettäkin ja elättäisi itsensä. Mies uhrautuu perheen eteen korkeintaan silloin kun jää kotiin hoitamaan lapsia vuosiksi. Silloin hän konkreettisesti uhraa edes eläkkeestään osan.

Vierailija
72/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tyrkytätte päiväkoti-ikäisiä lapsia menemään raksalle? Voin vakuuttaa, että se raksan omistaja ei halua lapsia 100 metriä lähemmäs sitä raksaa. On varmaan joku kiero kostoidea, että vie ap lapset sinne.

Vierailija
73/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sulla on kommunikointiongelma. Sä vähän kiivastut meille kommentoijille, kun et taida uskaltaa puhua asioista suoraan oman ukkosi kanssa.

Oliko teillä kunnon keskustelut perheen perustamisesta ja että lapset ovat tervetulleita? Jos oli, puhuitteko miten lastenhoito jaetaan perheessänne? Mies on tullut isäksi melko vanhana. Hän on jättänyt sinut hoitamaan ja kasvattamaan lapset yksinäsi, eikä ilmeisesti tunne kovinkaan paljon tuskaa puolestasi. Hänen poikamieselämänsä on jatkunut näihin viikonloppuihin saakka.

Sun pitää vain uskaltaa ottaa puheeksi ja kertoa ukolle, ettei elämä nyt näin voi mennä.

Vierailija
74/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapset ole kaikille mikään maailman napa. Koita nyt ap vähän löysätä ajatteluasi.

Niin ei naisellekaan. Lastenhoito on raskasta ja siksi vanhempien pitää tehdä asia tasan . Kun on tullut vanhenmaksi niin silloin myös isän aikuisena kuuluu kantaa 100% vastuunsa ja velvollisuutensa. 

Vierailija
75/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sulla on kommunikointiongelma. Sä vähän kiivastut meille kommentoijille, kun et taida uskaltaa puhua asioista suoraan oman ukkosi kanssa.

Oliko teillä kunnon keskustelut perheen perustamisesta ja että lapset ovat tervetulleita? Jos oli, puhuitteko miten lastenhoito jaetaan perheessänne? Mies on tullut isäksi melko vanhana. Hän on jättänyt sinut hoitamaan ja kasvattamaan lapset yksinäsi, eikä ilmeisesti tunne kovinkaan paljon tuskaa puolestasi. Hänen poikamieselämänsä on jatkunut näihin viikonloppuihin saakka.

Sun pitää vain uskaltaa ottaa puheeksi ja kertoa ukolle, ettei elämä nyt näin voi mennä.

Kiivastun? Minä? En minä ole kiivastunut ollenkaan. Mistä niin tulkitsit? Ihan hyväntuulisesti olen kommentoinut tässä ketjussa. Miehelleni olen kyllä harmistunut ja sen olen sanonutkin. Mutta kun kaveri tarvitsee välttämättä apua, niin hän ei kuulemma voi nyt mitään kun kaveria kuuluu auttaa. Kyllä mieheni tietää etten ole ollenkaan tyytyväinen asiaan ja että olen miettinyt jopa eroa. Ap

Vierailija
76/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

m41

Sinun uhrautuminen on äidin loma. Minä käyn töissä, että pää ei hajoa siihen synkeään paskaan mitä perheen hyysääminen kotona on. Et uhraudu, sinä välttelet ihan kuten minäkin.

Hyvin kirjoitettu molemmat. Tuo hyysääminen on juuri se syy miksi minä en lapsia hanki. En halua tällaista elämää mitä täälläkin on kirjoitettu. Jäät yksin kotiin lasten kanssa, kun ukko viillettää ties missä. Yksin huolehdit kaikesta ja uhraat oman elämäsi, koska olet nainen ja sulla on hoivavietti ja tähän sut on luotu... Juu, ei.

Ei kiitos, ei ikinä.

Ja Ap:lle sano sille ukollesi, et ensiviikko kotona tai raksalla, johon saa sit pakata mukaan kaikki tavaransa ja kotiin ei ole enää tulemista.

Vierailija
77/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla ei naisena ole lainkaan hoivaviettiä", "Lasten kanssa oleminen on paskaa, mutta se on tehtävä" jne.; Siis ihmisillä on tällaisia ajatuksia, mutta SILTI perustetaan perhe!!

Minkä ihmeen takia?! Olen todella hämmentynyt.

Itse häiriinnyn melusta, enkä kestä ajatusta siitä, että lapsi olisi jatkuvasti minusta riippuvainen. Tämän takia olen lapseton. Minusta hyvin loogista.

Vierailija
78/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita ap miehellesi että ensi vkonloppuna sinä menet kaveria auttamaan ja hänen täytyy hoitaa lapset.

Vierailija
79/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä raksalla on mimmejä pitämässä miehet ruuassa ja...

Vierailija
80/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä raksalla on mimmejä pitämässä miehet ruuassa ja...

Missä maailmassa te elätte? Mitä ihmeen mimmejä? Tämä kaveri on 50-vuotias, hänellä on samaniinen vaimo. Se vaimo vie raksalle kyllä kahvia ja evästä, mutta en ehkä mimmiksi häntä kutsuisi. Ap