Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä annatte virpojille? 🐔 🐣🐤🐥🥚🥚🥚

Vierailija
24.03.2024 |

Suklaamunia vai jotain muuta? 

Kommentit (164)

Vierailija
81/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan Kinder patukoita, Noita-kuviolla olevasta pussista suklaapatukoita tai Dumle-lakupatukoita. 7 jo käynyt ja saa tulla vielä. :) Lapset suloisia kun niin innoissaan.

Vierailija
82/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanhana voi vielä virpoa?

Kysyy Jorma 69 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin ihan tyystin koko virpomispäivän. Ratkaisu ovi pysyy kiinni.

Kerran on vaan ovikello soinut. Äsken tuossa meni lauma muksuja ja pohtivat ikkunan alla, että tuleeko meille vai ei. Siinä sitten joku sano, ettei mennä, kun siellä on se koira. Ei häiritä sitä. :D Lutusia, että siitä olisivat jo ansainneet palkkansa.

Vierailija
84/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virvonta on ortodoksiseen uskontoon kuuluva perinne, jossa pyhävaatteisiin pukeutuneena lapset palmusunnuntaina jumalanpalveluksesta tultuaan käyvät virpomassa sukulaisensa ja saavat palkkansa viikon kuluttua pääsiäissunnuntaina. 

Että turha odotella mitään palkkaa tänään lapsoset. Tulkaa hakemaan viikon päästä. Tiedän sitten varata oikean määrän munia. Tietysti hienoimman oksan antanut saa enemmän, heikosti kyhätystä risusta saa yhden nallekarkin.

Vierailija
85/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkioksi laulan heille kauniin virren kunhan eivät ole samaa sukupuolta!

t. Päivi R

Vierailija
86/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä mandariineja. Itse tykkään niistä, joten uskon virpojienkin tykkäävän.

Vierailija
87/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suklaapatukoita (50 snt/kpl). Pääsiäismunat on kalliita. 

Itse suosin niitä kinder-suklaapatukoita. Muoviroskan määrä paljon vähäisempi.

Vierailija
88/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on vaikea ymmärtää tätä vihaista asennetta virpojia kohtaan. Lapsille kiva juttu ollut aina ja erityisesti nykyään kun maailman tilanne on mikä on. Eikö ole ihan mukava juttu tarjota lapsille yksi tämmönen kiva päivä? Ovea ei tarvitse avata ja ovikellon voi jossain kytkeä jopa pois hetkeksi, jos ei halua avata. Minä haluan ja toivon että tässä maailmassa voisi olla vielä hyvyyttä ja turvaa, erityisesti lapsille.

Olen itse lapseton ihminen. Ei ole oma lehmä ojassa.

Oon samaa mieltä! Olin varannut kulhollisen erilaisia suklaamunia ja iso pettymys, kun ei ole yhtäkään virpojaa käynyt. Musta on harmillista, kun meillä Suomessa ei hirveästi tällaisia perinteitä ole, niin nämä vähäisetkin perinteet katoavat pois. Ovea ei tarvitse avata, mutta ei tarvitse suuttua. Lapsia ne vaan on.

Minäkin olen samaa mieltä. Sitä ovea ei tarvitse avata miksi pitää suuttua siitä että tulee virpojia. Eikä nämä ihmiset itse koskaan lapsena käyneet virpomassa?

Ei käyty, eikä käynyt koskaan mielessäkään käydä häiritsemässä ihmisiä turhalla pimputelulla, jota lähinnä kurittomat kiusankappaleet harjoittavat. Karkkeja saa helposti kaupastakin.

Vierailija
89/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän vaan kovasti hämmästyneeltä!

t. Petteri O

Vierailija
90/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nykäsen nopeesti eteisessä, isken kakskymppiä käteen ja lemppaan pihalle.

Vierailija
91/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyöläinen, olisit jättänyt lapsen/lapset tekemättä jos ei ole varaa muutamaa munaa olla ostamatta tai korvatulppia.

Vierailija
92/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunia Mignon muna paketissa 😆

Vierailija
93/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni alkanut ahdistaa nämä virpojat. Kun aikaisemmin olen ostanut heille etukäteen pääsiäis munia ja karkkia, mutta kukaan ei ole tullut ovelle eli hukkaan menivät, kun en näitä itse halunnut, vain ilahduttaa lapsia. Mutta en tänä vuonna ostanut, kun ei voi tietää, että tullaanko tai ei? Miten tämän asian voisi ennustaa etukäteen, ettei rahat mene hukkaan? Tänään soi ovikello kaksi kertaa ja en avannut, kun ei minulle ole niitä karkkeja antaa. Miten ihmeessä tämän voi oikeasti tietää, että tullaanko tai ei? En halua maksaa turkista karkeista, kun en tiedä? Meni edellisen vuoden karkit roskakoriin, ei kiitos enää. 

Vierailija
94/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just kävi ensimmäiset.

Ei ollut mitään antaa. Kovin olivat pettyneitä lapset. Itsellekin tuli nyt paha mieli.

Miksi avasit oven?

Ei ole ovisilmää. Ei voinu tietää kuka on tai onko jollain oikeaa asiaa.

Mutta kiitos vaan, nyt on vielä pahempi mieli.

Oikealla asialla ovat ilmoittavat soittamalla etukäteen, että tiedät olla kotona.

Vierailija
95/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdin koko jutun. Ei ole mitään herkkuja kotona. No ovi pysyköön kiinni sitten.

Palkka virpojille maksetaan vasta viikon kuluttua itäsuomalaisen perinteen mukaisesti.

En ole kuullutkaan. Ehkä itäsuomalaisten on aika muuttaa perinnettään. 

Miksi perinteitä pitäisi muuttaa? Eikö tarkoitus ole pittää ne muuttumattomina? Taidat olla melko kouluttamaton tai ainakin tietämätön tyyppi.

Vierailija
96/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virvonta on ortodoksiseen uskontoon kuuluva perinne, jossa pyhävaatteisiin pukeutuneena lapset palmusunnuntaina jumalanpalveluksesta tultuaan käyvät virpomassa sukulaisensa ja saavat palkkansa viikon kuluttua pääsiäissunnuntaina. 

Että turha odotella mitään palkkaa tänään lapsoset. Tulkaa hakemaan viikon päästä. Tiedän sitten varata oikean määrän munia. Tietysti hienoimman oksan antanut saa enemmän, heikosti kyhätystä risusta saa yhden nallekarkin.

Onneksi edes yksi minun lisäkseni joka ymmärtää OIKEAN virpomisperinteen. 

Väärinvirpojia voisi syyttää kulttuurin omimisesta, joten tehkää homma edes oikein!

Vierailija
97/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylikypsiä banaaneja. 😄😊

Vierailija
98/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni alkanut ahdistaa nämä virpojat. Kun aikaisemmin olen ostanut heille etukäteen pääsiäis munia ja karkkia, mutta kukaan ei ole tullut ovelle eli hukkaan menivät, kun en näitä itse halunnut, vain ilahduttaa lapsia. Mutta en tänä vuonna ostanut, kun ei voi tietää, että tullaanko tai ei? Miten tämän asian voisi ennustaa etukäteen, ettei rahat mene hukkaan? Tänään soi ovikello kaksi kertaa ja en avannut, kun ei minulle ole niitä karkkeja antaa. Miten ihmeessä tämän voi oikeasti tietää, että tullaanko tai ei? En halua maksaa turkista karkeista, kun en tiedä? Meni edellisen vuoden karkit roskakoriin, ei kiitos enää. 

Juuri tämän vuoksi palkka maksetaankin vasta ensi sunnuntaina.

Tämä sama on käynyt itsellekin, mutta vein kindermunat työpaikalleni. Diabeetikkona en voi niitä itse syödä, enkä roskiin raaski laittaa. Ovat kuitenkin aika kalliita.

Tänä vuonna en myöskään avannut ovea, kun en enää virpojiin halua varautua. Rahaa en anna. Isommat voi ryöstää ne pikkuisilta.

Vierailija
99/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän vuoksi palkka maksetaankin vasta ensi sunnuntaina.

Tämä sama on käynyt itsellekin, mutta vein kindermunat työpaikalleni. Diabeetikkona en voi niitä itse syödä, enkä roskiin raaski laittaa. Ovat kuitenkin aika kalliita.

<

Miten niin vasta ens sunnuntaina? Meillä käy virpojat sekä tänään että viikon päästä, ovea en avaa kumpanakaan päivänä.

Vierailija
100/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellinen porkkana 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä