Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MitĂ€ annatte virpojille? 🐔 đŸŁđŸ€đŸ„đŸ„šđŸ„šđŸ„š

Vierailija
24.03.2024 |

Suklaamunia vai jotain muuta? 

Kommentit (164)

Vierailija
81/164 |
24.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Annan Kinder patukoita, Noita-kuviolla olevasta pussista suklaapatukoita tai Dumle-lakupatukoita. 7 jo kÀynyt ja saa tulla vielÀ. :) Lapset suloisia kun niin innoissaan.

Vierailija
82/164 |
24.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kuinka vanhana voi vielÀ virpoa?

Kysyy Jorma 69 v.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/164 |
24.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Unohdin ihan tyystin koko virpomispÀivÀn. Ratkaisu ovi pysyy kiinni.

Kerran on vaan ovikello soinut. Äsken tuossa meni lauma muksuja ja pohtivat ikkunan alla, ettĂ€ tuleeko meille vai ei. SiinĂ€ sitten joku sano, ettei mennĂ€, kun siellĂ€ on se koira. Ei hĂ€iritĂ€ sitĂ€. :D Lutusia, ettĂ€ siitĂ€ olisivat jo ansainneet palkkansa.

Vierailija
84/164 |
24.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Virvonta on ortodoksiseen uskontoon kuuluva perinne, jossa pyhĂ€vaatteisiin pukeutuneena lapset palmusunnuntaina jumalanpalveluksesta tultuaan kĂ€yvĂ€t virpomassa sukulaisensa ja saavat palkkansa viikon kuluttua pÀÀsiĂ€issunnuntaina. 

EttÀ turha odotella mitÀÀn palkkaa tÀnÀÀn lapsoset. Tulkaa hakemaan viikon pÀÀstÀ. TiedÀn sitten varata oikean mÀÀrÀn munia. Tietysti hienoimman oksan antanut saa enemmÀn, heikosti kyhÀtystÀ risusta saa yhden nallekarkin.

Vierailija
85/164 |
24.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Palkkioksi laulan heille kauniin virren kunhan eivÀt ole samaa sukupuolta!

t. PĂ€ivi R

Vierailija
86/164 |
24.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

YleensÀ mandariineja. Itse tykkÀÀn niistÀ, joten uskon virpojienkin tykkÀÀvÀn.

Vierailija
87/164 |
24.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suklaapatukoita (50 snt/kpl). PÀÀsiĂ€ismunat on kalliita. 

Itse suosin niitÀ kinder-suklaapatukoita. Muoviroskan mÀÀrÀ paljon vÀhÀisempi.

Vierailija
88/164 |
24.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on vaikea ymmÀrtÀÀ tÀtÀ vihaista asennetta virpojia kohtaan. Lapsille kiva juttu ollut aina ja erityisesti nykyÀÀn kun maailman tilanne on mikÀ on. Eikö ole ihan mukava juttu tarjota lapsille yksi tÀmmönen kiva pÀivÀ? Ovea ei tarvitse avata ja ovikellon voi jossain kytkeÀ jopa pois hetkeksi, jos ei halua avata. MinÀ haluan ja toivon ettÀ tÀssÀ maailmassa voisi olla vielÀ hyvyyttÀ ja turvaa, erityisesti lapsille.

Olen itse lapseton ihminen. Ei ole oma lehmÀ ojassa.

Oon samaa mieltÀ! Olin varannut kulhollisen erilaisia suklaamunia ja iso pettymys, kun ei ole yhtÀkÀÀn virpojaa kÀynyt. Musta on harmillista, kun meillÀ Suomessa ei hirveÀsti tÀllaisia perinteitÀ ole, niin nÀmÀ vÀhÀisetkin perinteet katoavat pois. Ovea ei tarvitse avata, mutta ei tarvitse suuttua. Lapsia ne vaan on.

MinÀkin olen samaa mieltÀ. SitÀ ovea ei tarvitse avata miksi pitÀÀ suuttua siitÀ ettÀ tulee virpojia. EikÀ nÀmÀ ihmiset itse koskaan lapsena kÀyneet virpomassa?

Ei kÀyty, eikÀ kÀynyt koskaan mielessÀkÀÀn kÀydÀ hÀiritsemÀssÀ ihmisiÀ turhalla pimputelulla, jota lÀhinnÀ kurittomat kiusankappaleet harjoittavat. Karkkeja saa helposti kaupastakin.

Vierailija
89/164 |
24.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

NÀytÀn vaan kovasti hÀmmÀstyneeltÀ!

t. Petteri O

Vierailija
90/164 |
24.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

YleensÀ nykÀsen nopeesti eteisessÀ, isken kakskymppiÀ kÀteen ja lemppaan pihalle.

Vierailija
91/164 |
24.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

VuorotyölÀinen, olisit jÀttÀnyt lapsen/lapset tekemÀttÀ jos ei ole varaa muutamaa munaa olla ostamatta tai korvatulppia.

Vierailija
92/164 |
24.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kananmunia Mignon muna paketissa 😆

Vierailija
93/164 |
24.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

ItseĂ€ni alkanut ahdistaa nĂ€mĂ€ virpojat. Kun aikaisemmin olen ostanut heille etukĂ€teen pÀÀsiĂ€is munia ja karkkia, mutta kukaan ei ole tullut ovelle eli hukkaan menivĂ€t, kun en nĂ€itĂ€ itse halunnut, vain ilahduttaa lapsia. Mutta en tĂ€nĂ€ vuonna ostanut, kun ei voi tietÀÀ, ettĂ€ tullaanko tai ei? Miten tĂ€mĂ€n asian voisi ennustaa etukĂ€teen, ettei rahat mene hukkaan? TĂ€nÀÀn soi ovikello kaksi kertaa ja en avannut, kun ei minulle ole niitĂ€ karkkeja antaa. Miten ihmeessĂ€ tĂ€mĂ€n voi oikeasti tietÀÀ, ettĂ€ tullaanko tai ei? En halua maksaa turkista karkeista, kun en tiedĂ€? Meni edellisen vuoden karkit roskakoriin, ei kiitos enÀÀ. 

Vierailija
94/164 |
24.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just kÀvi ensimmÀiset.

Ei ollut mitÀÀn antaa. Kovin olivat pettyneitÀ lapset. Itsellekin tuli nyt paha mieli.

Miksi avasit oven?

Ei ole ovisilmÀÀ. Ei voinu tietÀÀ kuka on tai onko jollain oikeaa asiaa.

Mutta kiitos vaan, nyt on vielÀ pahempi mieli.

Oikealla asialla ovat ilmoittavat soittamalla etukÀteen, ettÀ tiedÀt olla kotona.

Vierailija
95/164 |
24.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdin koko jutun. Ei ole mitÀÀn herkkuja kotona. No ovi pysyköön kiinni sitten.

Palkka virpojille maksetaan vasta viikon kuluttua itÀsuomalaisen perinteen mukaisesti.

En ole kuullutkaan. EhkĂ€ itĂ€suomalaisten on aika muuttaa perinnettÀÀn. 

Miksi perinteitÀ pitÀisi muuttaa? Eikö tarkoitus ole pittÀÀ ne muuttumattomina? Taidat olla melko kouluttamaton tai ainakin tietÀmÀtön tyyppi.

Vierailija
96/164 |
24.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virvonta on ortodoksiseen uskontoon kuuluva perinne, jossa pyhĂ€vaatteisiin pukeutuneena lapset palmusunnuntaina jumalanpalveluksesta tultuaan kĂ€yvĂ€t virpomassa sukulaisensa ja saavat palkkansa viikon kuluttua pÀÀsiĂ€issunnuntaina. 

EttÀ turha odotella mitÀÀn palkkaa tÀnÀÀn lapsoset. Tulkaa hakemaan viikon pÀÀstÀ. TiedÀn sitten varata oikean mÀÀrÀn munia. Tietysti hienoimman oksan antanut saa enemmÀn, heikosti kyhÀtystÀ risusta saa yhden nallekarkin.

Onneksi edes yksi minun lisĂ€kseni joka ymmĂ€rtÀÀ OIKEAN virpomisperinteen. 

VÀÀrinvirpojia voisi syyttÀÀ kulttuurin omimisesta, joten tehkÀÀ homma edes oikein!

Vierailija
97/164 |
24.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

YlikypsiĂ€ banaaneja. 😄😊

Vierailija
98/164 |
24.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ItseĂ€ni alkanut ahdistaa nĂ€mĂ€ virpojat. Kun aikaisemmin olen ostanut heille etukĂ€teen pÀÀsiĂ€is munia ja karkkia, mutta kukaan ei ole tullut ovelle eli hukkaan menivĂ€t, kun en nĂ€itĂ€ itse halunnut, vain ilahduttaa lapsia. Mutta en tĂ€nĂ€ vuonna ostanut, kun ei voi tietÀÀ, ettĂ€ tullaanko tai ei? Miten tĂ€mĂ€n asian voisi ennustaa etukĂ€teen, ettei rahat mene hukkaan? TĂ€nÀÀn soi ovikello kaksi kertaa ja en avannut, kun ei minulle ole niitĂ€ karkkeja antaa. Miten ihmeessĂ€ tĂ€mĂ€n voi oikeasti tietÀÀ, ettĂ€ tullaanko tai ei? En halua maksaa turkista karkeista, kun en tiedĂ€? Meni edellisen vuoden karkit roskakoriin, ei kiitos enÀÀ. 

Juuri tÀmÀn vuoksi palkka maksetaankin vasta ensi sunnuntaina.

TÀmÀ sama on kÀynyt itsellekin, mutta vein kindermunat työpaikalleni. Diabeetikkona en voi niitÀ itse syödÀ, enkÀ roskiin raaski laittaa. Ovat kuitenkin aika kalliita.

TÀnÀ vuonna en myöskÀÀn avannut ovea, kun en enÀÀ virpojiin halua varautua. Rahaa en anna. Isommat voi ryöstÀÀ ne pikkuisilta.

Vierailija
99/164 |
24.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tÀmÀn vuoksi palkka maksetaankin vasta ensi sunnuntaina.

TÀmÀ sama on kÀynyt itsellekin, mutta vein kindermunat työpaikalleni. Diabeetikkona en voi niitÀ itse syödÀ, enkÀ roskiin raaski laittaa. Ovat kuitenkin aika kalliita.

<

Miten niin vasta ens sunnuntaina? MeillÀ kÀy virpojat sekÀ tÀnÀÀn ettÀ viikon pÀÀstÀ, ovea en avaa kumpanakaan pÀivÀnÀ.

Vierailija
100/164 |
24.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Terveellinen porkkana