Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä annatte virpojille? 🐔 🐣🐤🐥🥚🥚🥚

Vierailija
24.03.2024 |

Suklaamunia vai jotain muuta? 

Kommentit (164)

121/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin mini cokispulloja eli 0,33 l ja niitä 1 kpl per virpoja. Tänään kävi 18 virpojaa. Plus omat lapset.

Aikamoinen määrä virpojia 

Vierailija
122/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni alkanut ahdistaa nämä virpojat. Kun aikaisemmin olen ostanut heille etukäteen pääsiäis munia ja karkkia, mutta kukaan ei ole tullut ovelle eli hukkaan menivät, kun en näitä itse halunnut, vain ilahduttaa lapsia. Mutta en tänä vuonna ostanut, kun ei voi tietää, että tullaanko tai ei? Miten tämän asian voisi ennustaa etukäteen, ettei rahat mene hukkaan? Tänään soi ovikello kaksi kertaa ja en avannut, kun ei minulle ole niitä karkkeja antaa. Miten ihmeessä tämän voi oikeasti tietää, että tullaanko tai ei? En halua maksaa turkista karkeista, kun en tiedä? Meni edellisen vuoden karkit roskakoriin, ei kiitos enää. 

Juuri tämän vuoksi palkka maksetaankin vasta ensi sunnuntaina.

Tämä sama on käynyt itsellekin, mutta vein kindermunat työpaikalleni. Diabee

Se on virpomisperinne. Palmusunnuntaina virvotaan ja pääsiäissunnuntaina noudetaan virpomispalkka. Ei sitä enää saa ensi sunnuntaina ketään virpoa.

Ken ei tunne virpomiskulttuuria, pitäköön muksut kotona. Jos virpominen tuntuu oikealla metodilla työläältä, voi lapset laittaa pipon sängyn alle ja sinne on pääsiäissunnuntaina "pääsiäispupu muninut" suklaamunia. 😉

Meillä perinne aina ollu että lapset laittaa noitahatun päähä ja vaihtaa risuja karkkiin naapurustossa. Ja ennenko alat jotain uskis höpinää selittää niin täälläpäin hyvin harva on uskis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanhana voi vielä virpoa?

Kysyy Jorma 69 v.

Minä virvon äitiäni puhelimessa  joka on 89v ja itse olen 64v.

Onko kyseessä kampipuhelin, kun on noin vanha?

Doroja vanhuksilla on nykyään. 

Ei dorot ole 89v vanhoja puhelimia

Sama suomeksi, kiitos.

Ääh, tajusin. -sama

Vierailija
124/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitettyjä kananmunia. 

Vierailija
125/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin mini cokispulloja eli 0,33 l ja niitä 1 kpl per virpoja. Tänään kävi 18 virpojaa. Plus omat lapset.

No aika vähän, mulla on tähä mennessä ovikelloa pimpotettu 50+ kertaa ja aina siellä ollut 4 tai 5 virpojaa eli yli 200 käynyt ja lisää käy myöhemmin.

Vierailija
126/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni alkanut ahdistaa nämä virpojat. Kun aikaisemmin olen ostanut heille etukäteen pääsiäis munia ja karkkia, mutta kukaan ei ole tullut ovelle eli hukkaan menivät, kun en näitä itse halunnut, vain ilahduttaa lapsia. Mutta en tänä vuonna ostanut, kun ei voi tietää, että tullaanko tai ei? Miten tämän asian voisi ennustaa etukäteen, ettei rahat mene hukkaan? Tänään soi ovikello kaksi kertaa ja en avannut, kun ei minulle ole niitä karkkeja antaa. Miten ihmeessä tämän voi oikeasti tietää, että tullaanko tai ei? En halua maksaa turkista karkeista, kun en tiedä? Meni edellisen vuoden karkit roskakoriin, ei kiitos enää. 

Juuri tämän vuoksi palkka maksetaankin vasta ensi sunnuntaina.

Tämä sama on käynyt itsel

Olen ateisti, mutta ymmärrän perinteen.  -sama

Vierailija
127/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut hiiltyvät siitä, jos ei avaa ovea virpojille? Eikö tuo ole ystävällisempi tapa kuin läimäistä ovi virpojien nenän edestä kiinni (kuten minulle tehtiin lapsena ysärillä, kun olin nuutittamassa)?

Nimenomaan, jos ei ole muistanut suklaamunia tai - patukoita ostaa, saatikka jos ei ole varaa, ei ole milläänlailla velvollinen avaamaan ovea.

Vierailija
128/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ateisti, mutta ymmärrän perinteen. -sama

No selvästi et. Uskisten virpominen ja muiden virpomiset on eri perinteitä.

Vierailija
129/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on vaikea ymmärtää tätä vihaista asennetta virpojia kohtaan. Lapsille kiva juttu ollut aina ja erityisesti nykyään kun maailman tilanne on mikä on. Eikö ole ihan mukava juttu tarjota lapsille yksi tämmönen kiva päivä? Ovea ei tarvitse avata ja ovikellon voi jossain kytkeä jopa pois hetkeksi, jos ei halua avata. Minä haluan ja toivon että tässä maailmassa voisi olla vielä hyvyyttä ja turvaa, erityisesti lapsille.

Olen itse lapseton ihminen. Ei ole oma lehmä ojassa.

Teepä itse yövuoroja niin huomaat, miten kiva on herätä kesken unien virpomisen takia. Tai kun oot just saanu koliikkivauvan päiväunille ja ovikello soi. Enkä todellakaan ala kytkemään ovikelloa pois toiminnasta.

Voit laittaa oveen ison lapun jossa lukee että älä soita ovikelloa äläkä häiritse, olen nukkumassa. Uskon että lapset osaavat kunnioittaa pyyntöä.

130/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

No aika vähän, mulla on tähä mennessä ovikelloa pimpotettu 50+ kertaa ja aina siellä ollut 4 tai 5 virpojaa eli yli 200 käynyt ja lisää käy myöhemmin.

Missä sä sitten asut? Mä olen aina asunut isossa kaupungissa eikä koskaan ole ovelle tullut virpojia. Oletan sen olevan pikkukuntien lasten juttu.

Vierailija
131/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Missä sä sitten asut? Mä olen aina asunut isossa kaupungissa eikä koskaan ole ovelle tullut virpojia. Oletan sen olevan pikkukuntien lasten juttu.

Oulussa tämmösessä megakokosessa okt lähiössä

Vierailija
132/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan kaikki lasten jo keräämät karkit ja syön ne, sanon että olen teitä isompi ja tämä oli paikallista sopimista.

Kinder ym. lelut vien Ryydmanille, se tykkää leikkiä niillä hallituksen iltakoulussa.

T: Satonen

Vierailija
133/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovelle tuleville virpojille on luvassa munaa. Iästä viis, jokainen saa maistaa.

Vierailija
134/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on vaikea ymmärtää tätä vihaista asennetta virpojia kohtaan. Lapsille kiva juttu ollut aina ja erityisesti nykyään kun maailman tilanne on mikä on. Eikö ole ihan mukava juttu tarjota lapsille yksi tämmönen kiva päivä? Ovea ei tarvitse avata ja ovikellon voi jossain kytkeä jopa pois hetkeksi, jos ei halua avata. Minä haluan ja toivon että tässä maailmassa voisi olla vielä hyvyyttä ja turvaa, erityisesti lapsille.

Olen itse lapseton ihminen. Ei ole oma lehmä ojassa.

Teepä itse yövuoroja niin huomaat, miten kiva on herätä kesken unien virpomisen takia. Tai kun oot just saanu koliikkivauvan päiväunille ja ovikello soi. Enkä todellakaan ala kytkemään ovikelloa pois toiminnasta.

Voit laittaa oveen ison lapun jossa lukee että älä soita ovikelloa äläkä häi

Ei sitä välttämättä muista laittaa ennen kuin on liian myöhäistä. Mitäpä jos vain opettaisitte lapsillenne muiden huomioon ottamista. 

Vierailija
135/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virpominen on yhtä tyhjän kanssa!

Vierailija
136/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun tulisi virpojia! Täällä kaupungin kerrostaloalueella ei yleensä käy ketään ovella ja se on sääli! Olen ostanut toiveikkaana karkkirasioita ja suklaamunia, kuten joka vuosi, mutta vielä ei ole käynyt yhtään virpojaa :(  

Omat lapseni ovat parikymppisiä eikä lapsenlapsia vielä ole. Sukulaisillakaan ei satu olemaan virpomisikäisiä lapsia. Minusta on tosi harmillista, että lapset eivät enää uskalla mennä vieraiden ovelle virpomaan.

Vierailija
137/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turpaan. 

Vierailija
138/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Helsingin kantakaupunginosassa asun minä ja kyllä käy virpojia. Samassa taloyhtiössä on useita lapsiperheitä joiden lapsia käy kierroksella.

Vierailija
139/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan pelkkiä yllätysmunia, koska virpojat ilahtuvat niistä eniten:) 

Vierailija
140/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virvon varvon tuoreeks terveeks tulevaks vuodeks vitsa sulle palkka MULLE