Mitä annatte virpojille? 🐔 🐣🐤🐥🥚🥚🥚
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaikea ymmärtää tätä vihaista asennetta virpojia kohtaan. Lapsille kiva juttu ollut aina ja erityisesti nykyään kun maailman tilanne on mikä on. Eikö ole ihan mukava juttu tarjota lapsille yksi tämmönen kiva päivä? Ovea ei tarvitse avata ja ovikellon voi jossain kytkeä jopa pois hetkeksi, jos ei halua avata. Minä haluan ja toivon että tässä maailmassa voisi olla vielä hyvyyttä ja turvaa, erityisesti lapsille.
Olen itse lapseton ihminen. Ei ole oma lehmä ojassa.
Oon samaa mieltä! Olin varannut kulhollisen erilaisia suklaamunia ja iso pettymys, kun ei ole yhtäkään virpojaa käynyt. Musta on harmillista, kun meillä Suomessa ei hirveästi tällaisia perinteitä ole, niin nämä vähäisetkin perinteet katoavat pois. Ovea ei tarvitse avata, mutta ei tarvitse suuttua. Lapsia ne vaan on.
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Suoraan sanoen v i T u tt aa tämä perinne. Miksi ihmiset käyvät kerjäämässä ja tunkevat väkisin.
Moniko lapsi tunkee väkisin, jos ei avaa ovea?
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaikea ymmärtää tätä vihaista asennetta virpojia kohtaan. Lapsille kiva juttu ollut aina ja erityisesti nykyään kun maailman tilanne on mikä on. Eikö ole ihan mukava juttu tarjota lapsille yksi tämmönen kiva päivä? Ovea ei tarvitse avata ja ovikellon voi jossain kytkeä jopa pois hetkeksi, jos ei halua avata. Minä haluan ja toivon että tässä maailmassa voisi olla vielä hyvyyttä ja turvaa, erityisesti lapsille.
Teepä itse yövuoroja niin huomaat, miten kiva on herätä kesken unien virpomisen takia. Tai kun oot just saanu koliikkivauvan päiväunille ja ovikello soi. Enkä todellakaan ala kytkemään ovikelloa pois toiminnasta.
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Suoraan sanoen v i T u tt aa tämä perinne. Miksi ihmiset käyvät kerjäämässä ja tunkevat väkisin.
Sama. Mulla ei ole varaa rahoittaa toisten lasten karkkeja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Ovikello revitty irti. Suklaat syön itse. Virpojat voivat mennä hakemaan suklaansa kaupasta kuten muutkin.
Ovikello revitty irti? Eikö pelkkä oven lukossa pitäminen riittäisi? 😂
Hullukaan jaksa kuunnella sitä plinkutusta jatkuvasti, koirakin pimahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon samaa mieltä! Olin varannut kulhollisen erilaisia suklaamunia ja iso pettymys, kun ei ole yhtäkään virpojaa käynyt. Musta on harmillista, kun meillä Suomessa ei hirveästi tällaisia perinteitä ole, niin nämä vähäisetkin perinteet katoavat pois. Ovea ei tarvitse avata, mutta ei tarvitse suuttua. Lapsia ne vaan on.
Minäkin olen samaa mieltä. Sitä ovea ei tarvitse avata miksi pitää suuttua siitä että tulee virpojia. Eikä nämä ihmiset itse koskaan lapsena käyneet virpomassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moniko lapsi tunkee väkisin, jos ei avaa ovea?
Kyllä se pompottelu on jo liikaa. Painukaa h e l v e T T iin!
Fasupalapussi ja banaaneita. Nyt ei ole oikein enää muuta jäljellä. Juhlamokkapaketti olisi, mutta se on eräälle tietylle, jo vähän varttuneemmalle, kovasti odotetulle virpojalleni. Jos noita lapsia vielä laukkaa isompikin joukko, saattaa olla että oma virpojani joutuu odottelemaan uutta pakettia. Toivottavasti ei siinä tapauksessa kilahda. M57
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa olla rauhassa kotona!!! ÄRSYTTÄVÄÄ!
Ovea ei tarvitse avata, mutta se pimpottelu häiritsee! Eikä todellakaan tarvitse alkaa omassa kodissa värkkäämään sitä pois toiminnasta. Vanhukset eivät välttämättä edes osaa/pysty. Kävin itsekin lapsena virpomassa, mutta en anna omien lasten mennä tuntemattomien oville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö kun koira sekoaa aina kun ovikelloa soitetaan. Onpa kiva ja rauhallinen päivä.
En ole koskaan omia lapsia laittanut kerjäämään. Vastenmielistä häiriköintiä. Ostakaa itse lapsillenne suklaamunia, jos lapset niitä kaipaavat.
En mitään. Olen kuusikymppinen enkä ole kertaakaan elämässäni avannut ovea virpojille. Minulle ei tule ikinä ennen tätä päivää mieleenkään, että joku voisi tulla virpomaan enkä siis osta mitään sen varalle.
Vierailija kirjoitti:
Annan tyhjät kaljatölkit
Kunhan ovat pantillisia, niin mun lapset ottaisivat ne vastaan innoissaan.
Kannatan paikallista sopimista ja virpominen maksaa satosen/min, siis minulle maksetaan ja etukäteen.
t. Arto S
Virpominen on pakanallista syntiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just kävi ensimmäiset.
Ei ollut mitään antaa. Kovin olivat pettyneitä lapset. Itsellekin tuli nyt paha mieli.
Miksi avasit oven?
Ei ole ovisilmää. Ei voinu tietää kuka on tai onko jollain oikeaa asiaa.
Mutta kiitos vaan, nyt on vielä pahempi mieli.
Koska perinteitä tässä virpomisessa niin paljon painotetaan, niin on sitten parempi myös noudattaa niitä.
Länsisuomalaiset tehkööt sitten perinteensä ihan omalla tyylillään.