Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä annatte virpojille? 🐔 🐣🐤🐥🥚🥚🥚

Vierailija
24.03.2024 |

Suklaamunia vai jotain muuta? 

Kommentit (164)

Vierailija
41/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hauskaa jos naapurin mies menisi soittamaan toisen miehen kelloa ja kumpikin virpoisi toiselle koristeoksalla, lopuksi niiden vaihto ja myös namut mukaan kummallekin.

Vierailija
42/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"vitsa sulle, PALKKA mulle"

Hetkinen, onko kyse kaupasta vai palkasta?

Kuka maksaa ALV:n, tai jos palkkaa, niin kuka tilittää sivukulut ja ennakonpidätyksen?

Lapsilta pitää vaatia LY-tunnus, verokortti ja henkkarit. 

Ja kyseessä on lapsityövoiman hyväksikäyttö, niin selvä LASU:n paikka tässä olisi.

Samoin ilmoitus KELA:lle, että voivat periä pois tulot ainakin noilta TTT-perheiltä.

Eikös verottomasti saa tienata tonneittain? Taitavat lapset joutua vähempään tyytymään. Moni aikuinenkin joutuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiks vasta ens viikolla virvota...? En avaa ovea virpojille en ole varannut mitään karkkia tms. Ja taitaa olla katoava perinne kun ei edes virpojia näy enää missään niinkuin minun aikana kun olin pieni ysärillä.

Siis en nyt oikein tajua... monen mielestä muka vasta ensi viikonloppuna olisi virvontapäivä.

Palmusunnuntaihan se perinteisesti on aina ollut. Siis tänään, 24.3. Onko tässä käytäntö muuttunut minun lapsuusajoistani? Palmusunnuntai aloittaa pääsiäisviikon, koska silloin Jeesus ratsasti Jerusalemiin ja ihmiset heittelivät mm. palmunlehviä tielle, josta suomalainen virpomisvarpuperinne on lähtenyt. Pääsiäissunnuntaissa eli ensi viikon sunnuntaissa taas on ihan eri teema.

Olet aivan oikeassa. Lapset virpojat palmusunnuntaina ja antavat oksan. Virpomispalkka noudetaan sitten viikon kuluttua.

Vierailija
44/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivoin just tuolta kaapin pohjilta ns. kääreellisiä ylijäämäkarkkeja eli niitä karkkeja, jotka ei itselleni maistu ja on olleet jossain isommissa makeissekoituspusseissa. Muutaman ällömakean tikkarinkin löysin.

Vierailija
45/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole virpomisen aika. 

Kaikkien on osallistuttava näihin talkoisiin. 

Vierailija
46/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan puolet siitä mitä ovat jo keränneet 

T. Hallitus 

Vierailija
47/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just kävi ensimmäiset.

Ei ollut mitään antaa. Kovin olivat pettyneitä lapset. Itsellekin tuli nyt paha mieli.

Miksi avasit oven?

Vierailija
48/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikea ymmärtää tätä vihaista asennetta virpojia kohtaan. Lapsille kiva juttu ollut aina ja erityisesti nykyään kun maailman tilanne on mikä on. Eikö ole ihan mukava juttu tarjota lapsille yksi tämmönen kiva päivä? Ovea ei tarvitse avata ja ovikellon voi jossain kytkeä jopa pois hetkeksi, jos ei halua avata. Minä haluan ja toivon että tässä maailmassa voisi olla vielä hyvyyttä ja turvaa, erityisesti lapsille.

Olen itse lapseton ihminen. Ei ole oma lehmä ojassa.

Vierailija
49/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovessa lukee: Kerjääminen kielletty 

Vierailija
50/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankalauantaina eli ens viikonloppuna annan trulleille kourallisen karkkeja jokaisen kahvipannuun 👍 Muistan kun itse ysärillä kiersin virpomassa ja ihmiset niin nuukia, että talosta annettiin, yksi kurkkupastilli, 20penniä, keksi tai pari mariannea. Kahden tunnin kierroksella sai yhden karkkipussin verran "namuja". Minä en nuukaile! 👍

M37

Vierailija
51/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdin koko jutun. Ei ole mitään herkkuja kotona. No ovi pysyköön kiinni sitten.

Palkka virpojille maksetaan vasta viikon kuluttua itäsuomalaisen perinteen mukaisesti.

En ole kuullutkaan. Ehkä itäsuomalaisten on aika muuttaa perinnettään. 

Vierailija
52/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat lapseni tulevat kavereidensa kanssa virpomaan, kun lähtevät yhdessä kierrokselle tähän naapurustoon. Olen ostanut kinderit ja sukulakut. Jos muita sattuu tulemaan, niin saavat pelkät sukulakut. Harvoin on muita käynyt kun täällä vähän lapsia tai alkavat olla jo teinejä. 

Lapsesi eivät asu kanssasi?

Vierailija
53/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiks vasta ens viikolla virvota...? En avaa ovea virpojille en ole varannut mitään karkkia tms. Ja taitaa olla katoava perinne kun ei edes virpojia näy enää missään niinkuin minun aikana kun olin pieni ysärillä.

Siis en nyt oikein tajua... monen mielestä muka vasta ensi viikonloppuna olisi virvontapäivä.

Palmusunnuntaihan se perinteisesti on aina ollut. Siis tänään, 24.3. Onko tässä käytäntö muuttunut minun lapsuusajoistani? Palmusunnuntai aloittaa pääsiäisviikon, koska silloin Jeesus ratsasti Jerusalemiin ja ihmiset heittelivät mm. palmunlehviä tielle, josta suomalainen virpomisvarpuperinne on lähtenyt. Pääsiäissunnuntaissa eli ensi viikon sunnuntaissa taas on ihan eri teema.

Jossain päin Suomea, kuten tässäkin kaupungissa virvotaan ja myös palkka saadaan lankalauantaina eli tänä vuonna 30.3. Myös kokkojen poltto kuuluu asiaan saman päivän illalla. 

Vierailija
54/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan puolet siitä mitä ovat jo keränneet 

T. Hallitus 

Satoselleko ne tilitetään? Ihan vaan nimen perusteella ajattelin.

Vierailija
55/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hauskaa jos naapurin mies menisi soittamaan toisen miehen kelloa ja kumpikin virpoisi toiselle koristeoksalla, lopuksi niiden vaihto ja myös namut mukaan kummallekin.

Näin se meni naapurinpojan kanssa lapsuudessani. Naapurit aamuvirkkuja, klo 9 tulivat virpomaan. Minä ja pikkuveli lähdettiin vasta klo10 ja naapurin tekemät vitsat mukaan 😅

Vierailija
56/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei virpojille vitsaa ja mulle palkka pieksemisestä.

Vierailija
57/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko maksaa mopparilla?

Vierailija
58/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Ovikello revitty irti. Suklaat syön itse. Virpojat voivat mennä hakemaan suklaansa kaupasta kuten muutkin.

Ovikello revitty irti? Eikö pelkkä oven lukossa pitäminen riittäisi? 😂

Jollain voi olla esim. vauva päiväunilla. Tai sitten vuorotyöläinen nukkumassa yövuoron jälkeen. Älkää päästäkö lapsianne sellaisille oville, josta ette varmasti tiedä, että on ok virpoa.

Vierailija
59/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan tyhjät kaljatölkit

Vierailija
60/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on korissa niitä virvonvarvon suklaita ja kindereitä niin virpoja saa valita sieltä jomman kumman. Nää siksi, et niinku joku muukin jo mainitsi niin syön noita mielellään jos niitä virpojilta jää.