Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä annatte virpojille? 🐔 🐣🐤🐥🥚🥚🥚

Vierailija
24.03.2024 |

Suklaamunia vai jotain muuta? 

Kommentit (164)

Vierailija
21/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaon kulhollinen erilaisia kääreellisiä karkkeja, siitä saa jokainen valita mieleisensä. 

Vierailija
22/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulakulaatikko ostettuna ja annan euron per virpoja. Täällä virpovat ensi lauantaina. Yleensä 3-5 lasta käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks vasta ens viikolla virvota...? En avaa ovea virpojille en ole varannut mitään karkkia tms. Ja taitaa olla katoava perinne kun ei edes virpojia näy enää missään niinkuin minun aikana kun olin pieni ysärillä.

"Palmusunnuntai on perinteinen lasten virvotaan varvotaan-päivä. Tällä kertaa palmusunnuntai osuu kalenterissa päivämäärälle 24.3.2024 eli tapansa mukaan pääsiäistä edeltävälle sunnuntaille."

https://www.xn--juhlapyht-22a.fi/ajankohtaista/palmusunnuntaina-taas-vi…

Vierailija
24/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei käy virpojia.

Vierailija
25/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaan kananmunat. Huom heittomerkit ei toimi. 

Vierailija
26/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Ovikello revitty irti. Suklaat syön itse. Virpojat voivat mennä hakemaan suklaansa kaupasta kuten muutkin.

Vierailija
27/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin koko jutun. Ei ole mitään herkkuja kotona. No ovi pysyköön kiinni sitten.

Vierailija
28/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa ovea virpojille. Vanhemmat ostakoot itse pääsiäiskarkit pennuilleen.

Vierailija
29/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloomme ei ole tullut virpojia minään vuonna. Ja vaikka nyt tulisi, niin en avaa, koska en ole muistanut ostaa mitään herkkuja, enkä halua lasten mieltä pahoittaa, kun he kerran odottavat laulun ym. vastineeksi jotain herkkuja saavansa vastineeksi.

Vierailija
30/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaamunia, tokmannilla oli yhdessä vaiheessa jotkut dinosaurus munat tarjouksessa niin ostin niitä virpojia varten.

Vierailija
31/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni tulevat kavereidensa kanssa virpomaan, kun lähtevät yhdessä kierrokselle tähän naapurustoon. Olen ostanut kinderit ja sukulakut. Jos muita sattuu tulemaan, niin saavat pelkät sukulakut. Harvoin on muita käynyt kun täällä vähän lapsia tai alkavat olla jo teinejä. 

Vierailija
32/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä suklaapatukoita yksi jokaiselle virpojalle ja jos ne loppuvat niin pieniä suklaamunia 3kpl/ virpoja. Tähän mennessä käynyt 9 virpojaa ja kaikki olleet minulle tuntemattomia lapsia.

Vierailija
33/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Ovikello revitty irti. Suklaat syön itse. Virpojat voivat mennä hakemaan suklaansa kaupasta kuten muutkin.

Ovikello revitty irti? Eikö pelkkä oven lukossa pitäminen riittäisi? 😂

Vierailija
34/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks vasta ens viikolla virvota...? En avaa ovea virpojille en ole varannut mitään karkkia tms. Ja taitaa olla katoava perinne kun ei edes virpojia näy enää missään niinkuin minun aikana kun olin pieni ysärillä.

Siis en nyt oikein tajua... monen mielestä muka vasta ensi viikonloppuna olisi virvontapäivä.

Palmusunnuntaihan se perinteisesti on aina ollut. Siis tänään, 24.3. Onko tässä käytäntö muuttunut minun lapsuusajoistani? Palmusunnuntai aloittaa pääsiäisviikon, koska silloin Jeesus ratsasti Jerusalemiin ja ihmiset heittelivät mm. palmunlehviä tielle, josta suomalainen virpomisvarpuperinne on lähtenyt. Pääsiäissunnuntaissa eli ensi viikon sunnuntaissa taas on ihan eri teema.

Vierailija
35/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Suoraan sanoen v i T u tt aa tämä perinne. Miksi ihmiset käyvät kerjäämässä ja tunkevat väkisin.

Vierailija
36/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vitsa sulle, PALKKA mulle"

Hetkinen, onko kyse kaupasta vai palkasta?

Kuka maksaa ALV:n, tai jos palkkaa, niin kuka tilittää sivukulut ja ennakonpidätyksen?

Lapsilta pitää vaatia LY-tunnus, verokortti ja henkkarit. 

Ja kyseessä on lapsityövoiman hyväksikäyttö, niin selvä LASU:n paikka tässä olisi.

Samoin ilmoitus KELA:lle, että voivat periä pois tulot ainakin noilta TTT-perheiltä.

Vierailija
37/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koivuniemen herraa

Samoin.

Lisäksi kuulustelen tekö olitte ne jotka viime vuonna heittelitte raakoja kananmunia.

Vierailija
38/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut hiiltyvät siitä, jos ei avaa ovea virpojille? Eikö tuo ole ystävällisempi tapa kuin läimäistä ovi virpojien nenän edestä kiinni (kuten minulle tehtiin lapsena ysärillä, kun olin nuutittamassa)?

Vierailija
39/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kävi ensimmäiset.

Ei ollut mitään antaa. Kovin olivat pettyneitä lapset. Itsellekin tuli nyt paha mieli.

Vierailija
40/164 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdin koko jutun. Ei ole mitään herkkuja kotona. No ovi pysyköön kiinni sitten.

Palkka virpojille maksetaan vasta viikon kuluttua itäsuomalaisen perinteen mukaisesti.