Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nainen aina valitsee alfemman? Eikö mikään riitä?

Vierailija
18.03.2024 |

Koitetaan pitää keskustelu asiallisena ja olla loukkaamatta ketään, ettei tule bannia. Mitä ominaisuuksia alfa-miehessä naiset arvostavat ja mitä beta-miehessä vihaavat? Olisi kiva näin miehenä tietää, jotta voisi jatkossa uuden kumppanin kanssa kehittää itseään. Kiitos jo etukäteen arvon naiset ja toki miehiltäkin olisi kiva saada kannanottoja.

Kommentit (1076)

Vierailija
921/1076 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän on hämäävää, jos joku esittää hymyilevää huumoriveikkoa, eikä ole. Kyllä totisillekin ihmisille on ottajansa, pitää vaan löytää oikea foorumi, mistä löytää kaltaisensa. 

Minä varmaankin vaikutin "hymyilevältä huumoriveikolta" erään silmissä. Hän ei tajunnut, että hän oli se ainoa henkilö, jota en halunnut (edes vahingossa) loukata. Kun en tuntenut häntä tarpeeksi hyvin.

Sitten vasta halusit loukata kun tunsit, vai. eri

Miksi haluaisin loukata ketään?

Miksi luulet, että haluaisin loukata ketään?

Miksi oletat, että olen loukannut ketä

B?

Bitumi? Bush? Banaani? Beelsebub? Bolidi?

Vierailija
922/1076 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap ei todellakaan vaikuta mitenkään yksinkertaiselta vaan ennemmin ehkä asioita liiankin paljon pohtivalta. Kyllä minäkin usein mietin, että miksi miehet eivät puolestaan lähesty minua, vaikka koen olevani ihan nätti ja kiva nainen ja tullut pohdittua, että mitä minun pitäisi tehdä toisin/mikä vika minussa on.

Mutta olen sellainen, että en osaa vetää minkäänlaista roolia enkä pysty olemaan kuin oma itseni. Tietenkään tarkoittamatta sitä, että itseä ei haluaisi jatkuvasti kehittää ja pyrkiä olemaan "hyvä ihminen" (kohtelias, ystävällinen, rehellinen jne.) mutta jotkin asiat eivät vain luonnistu itseltä ja olen ajatellut, että ei siinäkään ole järkeä, että ihmisen pitäisi yrittää muuttaa hirveästi vaikka perusluonnettaan löytääkseen kumppanin, sitä ei voi "feikata" loputtomiin itselle eikä kumppanille.

Mitä olen lukenut viestejä täältä keskustelun loppuosasta, ap vaikuttaa ainakin harvinaisen kohteliaalta ja vastavuoroiselta keskustelijalta, joka pyrkii välttämään turhaa provosoitumista. En ole montaa näin kärsivällistä miespuolsta keskustelijaa tällä palstalla tavannut, siitä ainakin hatunnosto ap:lle.

-Ypsilon

En tiedä ap:n kohteliaisuudesta, mutta jo tuo hänen kirjottama otsikko saa mun niskavillat pystyyn..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1076 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan naiset inhoavat miesten heikkoutta. Vaikka satukirjoissa aina puhutaan tunteellisista miehistä, niin se koskee vain sellaista tunteiden peilaamista kun nainenkin on heikossa mielentilassa. Jos pelkästään mies osoittaa tunteita nainen kavahtaa ja pakenee.

Tämä useamman suhteen kokemuksella,valitettavasti. Jos olet yllätyksellinen, itsenäinen, pidät salaisuuksia, et raportoi jokaisesta menostasi jne., niin naiset ovat varpaillaan eivätkä malta päästää irti. Tuollainen käytös on lauman johtajan eli alfan käytöstä ja naiset eivät voi vastustaa sitä.

Tunteiden ilmaiseminen ei tee ihmisestä heikkoa.

Vierailija
924/1076 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos KOMEA mies ei saa Tinderissä matchiä kauniilta naisilta niin vika on varmastikin siinä että hän on tosi komea poika äitinsä ja mummonsa mielestä, mutta ei muiden. Kovin pitkäksi jonoksi niitä kauniita naisia ei kuitenkaan riitä komeimmillakaan, kun jostain luin että 80 % Tinderin käyttäjistä on miehiä. Selittää eron naisten ja miesten saamissa matcheissä."

Tai sitten komean miehen profiilissa on jotain muuta luotaan pois työntävää.

Vierailija
925/1076 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta heittäkää nyt naiset jotain asiallista kommenttia ihan yleisesti, että minkäläisiä lähinnä henkisiä ominaisuuksia miehessä arvostatte ja mitä taas vieroksutte? Varmasti miehen on hyvä olla turvallinen, huomaavainen, helläkin. Mutta millaisia rajoja toivoisitte miehen vetävän ja milloin taas näette rajat miehen tarpeena kontrolloida? Tahtoo oppia paremmaksi mieheksi tässä...

Opettele olemaan hauska, herran jestas! Naiset haluavat NAURAA. Jotenkin avauksestasi paistaa läpi että et todellakaan ole mikään supliikkimies.

Tämä! Naiset haluavat nauraa JA miehet  haluavat, että heidän jutuilleen nauretaan. Eli win-win tilanne.

Vierailija
926/1076 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lueskelin toiselta sivustolta alfamiehen ominaisuuksia, kun termi tuntuu merkitsevän eri ihmisille eri asioita.. Alfamies kuulemma uskoo itseensä, on tietoinen vioistaan, on rehellinen, on yhteydessä tunteisiinsa, on hyvä kuuntelija, on päättäväinen, on intohimoinen, on antelias, on rohkea ja on suojeleva. Onhan tuossa listassa ihan hyviä ominaisuuksia. En pistäisi pahakseni miehellä noita ominaisuuksia, mutta on minulla muitakin toiveita kumppanilleni. En halua esim. tupakoivaa kumppania, enkä ekstroverttia kumppania. Voi siis olla, että rakastetussa ei ole kaikkia alfamiehen ominaisuuksia, mutta on muita tärkeitä ominaisuuksia. Kaikkien naisten yhteistä unelmamiestä ei ole olemassa.

Noi on munkin mielestä alfan piirteitä. Mutta tällä palstalla kenties hieman kateelliset kirjottajat  mieltävät alfaksi pitkän, komean, rikkaan ja suositun miehen, joka osaa helposti pokata naisia,  ja unohtavat noi muut ominaisuudet.

Vierailija
927/1076 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lueskelin toiselta sivustolta alfamiehen ominaisuuksia, kun termi tuntuu merkitsevän eri ihmisille eri asioita.. Alfamies kuulemma uskoo itseensä, on tietoinen vioistaan, on rehellinen, on yhteydessä tunteisiinsa, on hyvä kuuntelija, on päättäväinen, on intohimoinen, on antelias, on rohkea ja on suojeleva. Onhan tuossa listassa ihan hyviä ominaisuuksia. En pistäisi pahakseni miehellä noita ominaisuuksia, mutta on minulla muitakin toiveita kumppanilleni. En halua esim. tupakoivaa kumppania, enkä ekstroverttia kumppania. Voi siis olla, että rakastetussa ei ole kaikkia alfamiehen ominaisuuksia, mutta on muita tärkeitä ominaisuuksia. Kaikkien naisten yhteistä unelmamiestä ei ole olemassa.

Joo, ei ole, paitsi jos palsta-Keijoilta kysytään, niin naisille kelpaa vain se 26-vuotias, isoleukainen lentäjä-kirurgi, jolla on pari miljoonaa pankkitilillä.

unohdit hiusrajan!!!!

Vierailija
928/1076 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

907:

Kyllä itsekin tosiaan uskon, että tuossa on jotain muuta mitä kaverini on kertonut, mutta halusin vain tietää, että onko kenelläkään kokemusta ns. turhasta muuten vaan huvikseen erosta? No juu eipä muiden asioiden miettiminen oo aina mielekästä, mutta jotain voi toki oppiakin joskus. Kiitos huomiostasi! 

ap

sivusta: älä viittaa viesteihin pelkällä numerolla. viestejä poistetaan paljon eikä numerot enää osoita oikeaan viestiin.

Vierailija
929/1076 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei kiitos sinulle vinkistä liittyen muiden viesteihin viittaamiseen. Hyvä pointti, että noita voidaan poistella. Tuota en ottanutkaan huomioon. Tässä on vain vähän sitä problematiikkaa, että tuo lainauskin on pidemmissä viesteissä vähän kömpelö, tai sitten en osaa sitä oikein käyttää. 

ap

Vierailija
930/1076 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ap ei todellakaan vaikuta mitenkään yksinkertaiselta vaan ennemmin ehkä asioita liiankin paljon pohtivalta. Kyllä minäkin usein mietin, että miksi miehet eivät puolestaan lähesty minua, vaikka koen olevani ihan nätti ja kiva nainen ja tullut pohdittua, että mitä minun pitäisi tehdä toisin/mikä vika minussa on.

Mutta olen sellainen, että en osaa vetää minkäänlaista roolia enkä pysty olemaan kuin oma itseni. Tietenkään tarkoittamatta sitä, että itseä ei haluaisi jatkuvasti kehittää ja pyrkiä olemaan "hyvä ihminen" (kohtelias, ystävällinen, rehellinen jne.) mutta jotkin asiat eivät vain luonnistu itseltä ja olen ajatellut, että ei siinäkään ole järkeä, että ihmisen pitäisi yrittää muuttaa hirveästi vaikka perusluonnettaan löytääkseen kumppanin, sitä ei voi "feikata" loputtomiin itselle eikä kumppanille.

Mitä olen lukenut viestejä täältä keskustelun loppuosasta,

Viestiin 922 lyhyt vastaukseni:

Kiitoksia huomioista. Mukava kuulla, että tapaani käydä keskustelua myös arvostetaan. Kehut tuntuvat aina hyvältä. Samoin pidän omasta tyylistäsi Ypsilon. Myönnän, että keskustelun avauksen ja otsikoinnin olisi voinut tehdä paljon sivistyneemmin. Keskustelun edetessä olen oppinut asiasta ja enää en muotoilisi asioita kuten aiemmin tein. Tarkoituksena mulla oli kait aluksi saada ihan vinkkejä siihenkin, että miten voisi olla naisen ja kumppaninsa silmissä hieman miehekkäämpi ja nauttia enemmän arvostustakin.

Sittemmin tässä olen myös ymmärtänyt, että itseään ei pysty täysin muuttamaan. Omaa käyttäytymistään kuitenkin ihminen voinee muokata. Huojentavaa myös tiedostaa, että ihan suoraselkäinen tavallinen mies voi olla niin monen naisen mielestä ihan miellyttävä seurustelukumppani. Nuo alfa-/ beta-pohdinnat näen tässä kohtaa keskustelua itsekin melko lapsellisina. olisin voinut avauksessa jo muotoilla asian ihan niinkin, että mitä piirteitä naiset miehessä arvostavat ja ihailevat ja mitkä piirteet taas ei toivottuja ja jopa luotaan poistyöntäviä. Jos me kaikki oppisimme olemaan himpun parempia kumppaneita, niin maailma voisi olla edes hieman parempi paikka. Tulipas nyt pitkä ja sekava vastaus. 

Vierailija
931/1076 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit laittanut asiallisemman otsikon niin ketjusta ei olisi tullut näin pitkää.

Vierailija
932/1076 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei aikuisena naisena mitkään alfat kiinnosta. Ovat niitä limaisia pelimiehiä. Ja ätminkäisille tiedoksi, normaali nainen EI halua tapella minkään ukon huomiosta. Oksettaisi mies jonka kimpussa kaikki naiset kyhnäisivät, ei kiitos. 

Vierailija
933/1076 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei aikuisena naisena mitkään alfat kiinnosta. Ovat niitä limaisia pelimiehiä. Ja ätminkäisille tiedoksi, normaali nainen EI halua tapella minkään ukon huomiosta. Oksettaisi mies jonka kimpussa kaikki naiset kyhnäisivät, ei kiitos. 

Tuo on yksi tapa pitää yllä illuusiootaan, ettei mitään tasoja ole. Eli käytännössä kiinnostut niistä miehistä, jotka eivät muille kelpaa. Välttämällä kilpailu asetelman sekä vältät mittauttamasta osaa arvoasi pasuhdemarkkinoilla että voit pitää illuusion siitä, että mitään tasoja ei edes ole olemassa. Jos mies sanoisi kiinnostuneensa sinusta siksi, että kilpailijoita ole ollut näköpiirissä, niin miten kokisit itse asian.

Vierailija
934/1076 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on yksi tapa pitää yllä illuusiootaan, ettei mitään tasoja ole. Eli käytännössä kiinnostut niistä miehistä, jotka eivät muille kelpaa. Välttämällä kilpailu asetelman sekä vältät mittauttamasta osaa arvoasi pasuhdemarkkinoilla että voit pitää illuusion siitä, että mitään tasoja ei edes ole olemassa. Jos mies sanoisi kiinnostuneensa sinusta siksi, että kilpailijoita ole ollut näköpiirissä, niin miten kokisit itse asian.

Minulle ei todellakaan ole olemassa mitään tasoja, kuulostaa hullulle. Kiinnostun miehistä jotka kiinnostavat minua. Isoimpia turn offeja on joku ympärillä pyörivä naislauma ja lapsellinen kilpailu miehen huomiosta. Kun ikää tulee haluaa elämästä helpompaa. En ota stressiä minkään miehen "metsästämisestä" Joskus tapaa itseä miellyttävän miehen ja siitä se lähtee. 

Vierailija
935/1076 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Okei kiitos sinulle vinkistä liittyen muiden viesteihin viittaamiseen. Hyvä pointti, että noita voidaan poistella. Tuota en ottanutkaan huomioon. Tässä on vain vähän sitä problematiikkaa, että tuo lainauskin on pidemmissä viesteissä vähän kömpelö, tai sitten en osaa sitä oikein käyttää. 

ap"

Olen huomannut, että lainaukset on hankalia. Ne voi laittaa näin copy-pasteamalla itsekin.

Vierailija
936/1076 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tällainen kiitos!!

Vierailija
937/1076 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naiset on liian vaikeita, niin eikö toinen mies käy? 

Voisi olla ihan hyvä ratkaisu, ei tule väärinymmärryksiä niin paljon ja ymmärrätte paremmin toisianne. Naisethan monesti tekevät sen ratkaisun, jos miehistä on huonoja kokemuksia, että elävät jatkossa naisten kanssa tai sitten yksin.

Vierailija
938/1076 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi myös poistua markkinoilta kokonaan. eri

Vierailija
939/1076 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juice Leskisen sanoin (ei varmaan nyt tarkoittanut naisia erityisesti): "Ei haluta me viihtyä vaan, että meitä viihdytetään". Jotain totuudensiementä tässä voi olla. Jos keskustelussa on tyhjä ja kuollut  hetki, niin miehen kannattaa ottaa siinä aloite ja vastuu eikä ajatella "kai toikin nyt vois jotain sanoa ja keksiä jutun juurta vuorostaan."

Näinhän sen pitääkin mennä. Mies on vastuussa aloitteista ja naisen viihdyttämisestä. 

Tasa-arvoa pitää ajaa sitten yhteiskunnan muille osa-alueille, missä naiset ovat altavastaajina miehiin nähden.

Terkuin, Feministien keskusjärjestö ry.

Olen täysin eri mieltä tästä sarkastisesta väitteestä. En halua tulla viihdytetyksi. En ole miehen yleisö. Haluan jutella miehen kanssa ja haluan meidän nauravan yhdessä yhteiselle keskustelullemme. Moni kertoo ensimmäisestä tapaamisestaan tulevan puolisonsa kanssa, että he juttelivat tuntikausia. Tuskin mies on siinä pitänyt yksin tuntikausien showta pystyssä ja nainen vain kikatellut väliin kohteliaasti.

Vierailija
940/1076 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen huomannut, että lainaukset on hankalia. Ne voi laittaa näin copy-pasteamalla itsekin."

No katoppa vain nyt sain toimimaan, kun painoin ctrl+v liittääkseni. Syystä tai toisesta mulla ei hiiren oikealla näppäimellä auennut liitä vaihtoehtoa. Nyt pelittää. Kiitos mainiosta neuvosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi