Miksi nainen aina valitsee alfemman? Eikö mikään riitä?
Koitetaan pitää keskustelu asiallisena ja olla loukkaamatta ketään, ettei tule bannia. Mitä ominaisuuksia alfa-miehessä naiset arvostavat ja mitä beta-miehessä vihaavat? Olisi kiva näin miehenä tietää, jotta voisi jatkossa uuden kumppanin kanssa kehittää itseään. Kiitos jo etukäteen arvon naiset ja toki miehiltäkin olisi kiva saada kannanottoja.
Kommentit (1076)
Kiitokset (taas) ylläpidolle - kommenttini jätettiin limboon. Olkoon.
Se on aika turhauttavaa, kun olet kirjoittanut vartin hyvää asiallista tekstiä ja sitten ylläpito päättääkin, että jostain oudosta syystä ei olisi julkaisukelpoinen. Käsittämätöntä kyllä. No can do!
Mies haluaa rakentaa talon ja puitteet elämälle ja naisesta itselleen oman kodinhengettären. Mies haluaa olla rakastettu ja että häntä kunnioitetaan, ihaillaan ja pidetään naisensa ainutlaatuisena ja parhaana rakastajana ever. Mies kaipaa palvontaakin. Sairasta ehkä tavallaan, mutta näin se vaan menee. Terve mies haluaa tietenkin säännöllisesti seksiä. Mies tykkää, että nainen on kiltti ulospäin eikä katsele vieraita miehiä, mutta sängyssä hän haluaa oman naisensa olevan jotain ihan muuta. Olette varmaan kuulleet h..ra-madonna-paradoksista? Mies ei yleensä toleroi siis näitä kilpailijoita itselleen, vaan ne pitää vaikka verissä päin taistella pois omaa naista likaamasta tai uhkaamasta viedä mieheltä tämä ihana nainen, jonka hän on vaivalla hurmannut ja johon hän on laittanut pokeritermein all in. Mies haluaisi olla toisinaan myös se kanalaumaa johtava kukko, jos hän siis pääsisi alkukantaisia vaistojaan vapaasti toteuttamaan. Muut "fellowfighterssit" eli vieraat kukot tämä vallitseva tapaus haluaisi pikimmiten omasta kanatarhastaan häätää, ettei vaan lauman sisäsiittoisuustilanne yhtään helpottuisi.
Nainen haluaa olla vapaa sielu, seikkailija. nainen haluaisi biologisesti/evoluutioteoreettisesti tarkastellen pitää geeniperimän riittävästi varioituna. Nainen ahdistuu, jos mies haluaa hänet omistaa eikä nainen saisi itse päättää mitä geenejä haluaisi lisää maailmaan synnyttää. Rumasti kirjoitettu, mutta se on vain kylmä totuus. Nainen elää siitä, että saa varmistusta ja vahvistusta kauneudestaan riittävän usein. Nainen tarvitsee tunnetta, että hän on haluttu ja toki nainenkin kaipaa rakkautta sekä turvaa ja tasapainoa. Tätä nainen hakee miehestä.
Ei me miehet voida siis vangita kaunista lintua häkkiin eikä poimia omaan maljakkoomme kedon kauneinta kukkaa lakastumaan. Antaa kukan kukkia ja linnun lentää. Avoimelle kämmenelle se istahtaa kauniisti laulamaan. Pieni ja hento ote! Annetaan naisten hengittää ja olla naisia! Mutta pidetään me miehetkin itsestämme huolta eikä anneta naistemme olla pirttihirmuja. Toki toisinaan on parempi olla tossunalla kuin taivasalla eli se olkoon se hopeareunus tässä pilvessä. Kyllä tämä maailma itse asiassa voisi feminiinisillä arvoilla johdettuna olla kenties jopa parempi paikka elää kuin se on nyt. Peace!
Mr Skylight
Vierailija kirjoitti:
Se on aika turhauttavaa, kun olet kirjoittanut vartin hyvää asiallista tekstiä ja sitten ylläpito päättääkin, että jostain oudosta syystä ei olisi julkaisukelpoinen. Käsittämätöntä kyllä. No can do!
Joo. Mä otan usein kopion sellasista ja koitan poistella mahdollisesti kiellettyjä sanoja. Jos en ota kopiota, en jaksa alkaa kirjotaa uudestaan.
Maxxxonna - hxxxra syndrooma on ainakin kielletty sana, sitä ei saa läpi.
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa rakentaa talon ja puitteet elämälle ja naisesta itselleen oman kodinhengettären. Mies haluaa olla rakastettu ja että häntä kunnioitetaan, ihaillaan ja pidetään naisensa ainutlaatuisena ja parhaana rakastajana ever. Mies kaipaa palvontaakin. Sairasta ehkä tavallaan, mutta näin se vaan menee. Terve mies haluaa tietenkin säännöllisesti seksiä. Mies tykkää, että nainen on kiltti ulospäin eikä katsele vieraita miehiä, mutta sängyssä hän haluaa oman naisensa olevan jotain ihan muuta. Olette varmaan kuulleet h..ra-madonna-paradoksista? Mies ei yleensä toleroi siis näitä kilpailijoita itselleen, vaan ne pitää vaikka verissä päin taistella pois omaa naista likaamasta tai uhkaamasta viedä mieheltä tämä ihana nainen, jonka hän on vaivalla hurmannut ja johon hän on laittanut pokeritermein all in. Mies haluaisi olla toisinaan myös se kanalaumaa johtava kukko, jos hän siis pääsisi alkukantaisia vaistojaan vapaasti toteuttamaan. Muut "fellowfight
Yleensä täällä väitetään, että mies haluaa olla vapaa sielu ja seikkailija.
Mutta minusta se ei ole sukupuolesta kiinni millainen persoonallisuus on.
Eihän se niin yksinkertaista ole, että miehet ja naiset muodostaisivat jonkinlaisen homogeenisen joukon, jossa vallitsee tiettyjä piirteitä. Keskimääräisesti ottaen on löydettävissä jonkinlaista kausaliteettia ja korrelaatiota sukupuolesta suhteessa luonteenpiirteisiin tai ajattelu- sekä toimintatapoihin.
Mr Skylight nimimerkillä kirjoittava tyyppi taitaa kyllä olla oikein kunnon pelimies.??? Monesta naisesta herralla on kokemusta, kun noin tietäväisenä asioista skriivailee? Onhan tossa jotain ajatustakin joukossa...ehkä?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naiset on liian vaikeita, niin eikö toinen mies käy?
Voisi olla ihan hyvä ratkaisu, ei tule väärinymmärryksiä niin paljon ja ymmärrätte paremmin toisianne. Naisethan monesti tekevät sen ratkaisun, jos miehistä on huonoja kokemuksia, että elävät jatkossa naisten kanssa tai sitten yksin.
Monet tässä ketjussa kirjoittaneet vaikuttavat, etteivät edes pidä naisista, joten miksi väen vängällä pitäisi edes naisen kanssa olla parisuhteessa.
P*llun perässä ovat. Sitä on saatava helposti ja halvalla menemättä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se niin yksinkertaista ole, että miehet ja naiset muodostaisivat jonkinlaisen homogeenisen joukon, jossa vallitsee tiettyjä piirteitä. Keskimääräisesti ottaen on löydettävissä jonkinlaista kausaliteettia ja korrelaatiota sukupuolesta suhteessa luonteenpiirteisiin tai ajattelu- sekä toimintatapoihin.
Kun näitä asioita olen täällä pohtinut, niin samaa olen miettinyt, että missä määrin on kyse persoonallisuuden ja sukupuolen eroista. Jotkut stereotypiat selvästi pitävät paikkansa, kun taas toiset eivät.
Edellä esitettiin sekä miesten että naisten osalta, että kumpikin haluaa ihailua ja tulla jopa palvotuksi nimenomaan oman sukupuolensa edustajana. Jos sen ymmärtää ja palvonta on molemminpuolista, niin se mielestäni auttaa jo pitkälle. Mutta jos vain mies palvoo naista, niin seuraa ongelmia. Samoin siitä, jos vain nainen palvoo miestä, koska suhde on silloin epäsynkassa.
Mietin vielä tuota, kun moni nainen ketjussa korosti, että he haluavat pehmeän miehen. Eivät he ehkä tarkoita naismaisella tavalla pehmeää miestä (no jaa, mitä sillä sitten tarkoitetaankin), mutta voi olla, että oma makuni ei tuossa ole samanlainen. Mun oma mies ei ole kovin pehmeä, paitsi minulle. Hän on hyvin sisäänpäinlämpiävä ja yksityinen - niin kyllä olen minäkin, olemme siinä samanlaisia, mutta hänestä se näkyy liikaakin. Välillä olen nähnyt häntä työssään ja hämmästynyt, miten tylyn suoraviivaisen vaikutelman hän voikaan antaa. Tuossa olen häntä auttanut miten pienillä keinoilla voi asian viedä maaliin paljon smoothimmin. On ihan turha antaa itsestään tylyä vaikutelmaa. Siitä ei seuraa mitään hyvää kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Mr skylight on vanha homo!
Heh, kaiverratko tuon pulpettiin harpilla vai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naiset on liian vaikeita, niin eikö toinen mies käy?
Voisi olla ihan hyvä ratkaisu, ei tule väärinymmärryksiä niin paljon ja ymmärrätte paremmin toisianne. Naisethan monesti tekevät sen ratkaisun, jos miehistä on huonoja kokemuksia, että elävät jatkossa naisten kanssa tai sitten yksin.
Monet tässä ketjussa kirjoittaneet vaikuttavat, etteivät edes pidä naisista, joten miksi väen vängällä pitäisi edes naisen kanssa olla parisuhteessa.
P*llun perässä ovat. Sitä on saatava helposti ja halvalla menemättä töihin.
Melko hyvä analyysi luultavasti :) Mutta kun pillua ei saa halvalla ja ilman töitä tai ainakin se on melko harvinaista. Sitten kun tulee rutiinia, se voi sujua helpommin. Mutta kirjoista sitä ei voi oppia eikä kukaan ole täysinoppinut. Siinä mielessä lienee kiehtovaa, että aina voi oppia uutta? Koska kaikki naiset eivät tosiaankaan toimi samalla tavalla ja samojen sääntöjen mukaan. Tietyt perusjutut ehkä kumminkin toimivat useimpiin kuten kuuntelu ja imartelu. Ei ole mahdotonta oppia, vaikka aloittaisi nollasta.
No nyt täytyy tunnustaa, että Mr Skylight nimimerkillä kirjoittaja olen minä tämän ketjun alkuperäinen postaaja. Aion jatkossa kirjoittaa tällä nimellä, jotta minua ei sotkettaisi muihin täällä eikä muissakaan keskusteluissa. Olen saanut paljon kuraa niskaani ja ihan aiheestakin varmasti osittain. Olenhan tuonut näitä sangen unortodoksisia ja lapsellisiksikin väitettyjä aiheita tulille. Kuulemma kirjoittelen lähes koko ajan kännissä ja olen homo sekä narsisti, patologinen valehtelija yms. Otan syytökset vastaan nöyrin mielen palautteena ja myönnä, että olisi pitänyt heti ilmoittaa, että käytän nyt nimimerkkiä Mr Skylight. Toinen tärkeämpi syy miksi halusin nimimerkillä alkaa kirjoitella on se, että eräs syytön käsittääkseni nuorehko naisihminen sai ihan turhaan rapaa päälleen kirjoittelemalla toisessa keskustelussa ihan asiallisesti ja kohteliaasti.
Mutta itse asiaan: En pidä itseäni homona, enkä pelimiehenä. Parisuhteita mulla ollut kolme pitkähköä eli yli 3 vuotta kestäneitä. Sitten muutama lyhyempi suhde. Onhan joukkoon mahtunut näitä kevyempiäkin suhteita, varsinkin nuorempana sekä avioeron jälkeen. Olen tällä hetkellä parisuhteessa, vaikka moni minut ikisinkuksi on tuominnutkin täällä. Myönnän, että olen monelta osin huono ihminen ja olen tehnyt oikeastaan kaikki virheet mitä mies/ihminen voi tehdä ja toiminut väärin. Pohjimmiltani olen kuitenkin mielestäni hyväntahtoinen ihminen ja tarkoitus olisi joka päivä pyrkiä olemaan hieman entistä parempi ihminen. En tiedä onnistuuko enää tässä iässä itsensä "paremmaksi" ihmiseksi/kumppaniksi muuttaminen. Aika näyttää.
Yhdestä asiasta ollaan varmasti samaa mieltä. Tämä säätyyppi säisi vaihtua keväisemmäksi hiljalleen. Toivotaan, että lämmin Euroopassa vallitseva ilmavirtaus voittaa kylmä Jäämeren vastaavan! kaikkea hyvää päiväänne!
Mr Skylight
/ ap
Vierailija kirjoitti:
Komppaan kyllä tätä. Keskiarvoista toki kirjoitellaan. Hyvä huomio! Kiitos!
Mr skylight
Vierailija kirjoitti:
No nyt täytyy tunnustaa, että Mr Skylight nimimerkillä kirjoittaja olen minä tämän ketjun alkuperäinen postaaja. Aion jatkossa kirjoittaa tällä nimellä, jotta minua ei sotkettaisi muihin täällä eikä muissakaan keskusteluissa. Olen saanut paljon kuraa niskaani ja ihan aiheestakin varmasti osittain. Olenhan tuonut näitä sangen unortodoksisia ja lapsellisiksikin väitettyjä aiheita tulille. Kuulemma kirjoittelen lähes koko ajan kännissä ja olen homo sekä narsisti, patologinen valehtelija yms. Otan syytökset vastaan nöyrin mielen palautteena ja myönnä, että olisi pitänyt heti ilmoittaa, että käytän nyt nimimerkkiä Mr Skylight. Toinen tärkeämpi syy miksi halusin nimimerkillä alkaa kirjoitella on se, että eräs syytön käsittääkseni nuorehko naisihminen sai ihan turhaan rapaa päälleen kirjoittelemalla toisessa keskustelussa ihan asiallisesti ja kohteliaasti.
Mutta itse asiaan: En pidä itseäni homona, enkä pelimiehenä. Parisuhteit
Milläs tavalla sinä olet huono ihminen ja tehnyt kaikki mahdolliset virheet ja toiminut väärin? Mistä noin konkreettisesti puhut vai onko tuo vain jonkinlaista moraaliposeerausta?En ymmärrä tuota tyyliä, jossa vihdot itseäsi näillä palstalla sinkoilevilla syytteillä.
Onko tässä keskustelussa jo määritelty se, että mikä on alfa ja mikä on beta? Mitä ominaisuuksia näihin käsitteisiin sisältyy?
Helpompi naisena ottaa kantaa sitten, kun ollaan määritelty noin abstrakteille termeille tarkoitukset, ettei mennä siihen, että toinen puhuu aidasta ja toinen seipäästä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä keskustelussa jo määritelty se, että mikä on alfa ja mikä on beta? Mitä ominaisuuksia näihin käsitteisiin sisältyy?
Helpompi naisena ottaa kantaa sitten, kun ollaan määritelty noin abstrakteille termeille tarkoitukset, ettei mennä siihen, että toinen puhuu aidasta ja toinen seipäästä.
Useampi sivu sitten oli joku määritelmä.