Miksi nainen aina valitsee alfemman? Eikö mikään riitä?
Koitetaan pitää keskustelu asiallisena ja olla loukkaamatta ketään, ettei tule bannia. Mitä ominaisuuksia alfa-miehessä naiset arvostavat ja mitä beta-miehessä vihaavat? Olisi kiva näin miehenä tietää, jotta voisi jatkossa uuden kumppanin kanssa kehittää itseään. Kiitos jo etukäteen arvon naiset ja toki miehiltäkin olisi kiva saada kannanottoja.
Kommentit (1076)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alfa on joku, jota muut miehet katsovat kunnioittavasti ja ihaillen. Nämä ihailijat sitten kuvittelevat, että naiset ihailevat samoja asioita kuin he itse.
Muutaman alfaksi ehkä miellettävän henkilön joskus tavannut. Ulkonäkö ja sen tuoma itsetunto ovat kyllä korkealla, mutta varsin mitään sanomattomia ovat olleet ihmisinä muuten. En kokenut mitään tarvetta ihailla mitään heissä. Mies.
Sitten he eivät olleet alfoja. Typistät nyt alfa-johtajuuden pelkäksi ulkonäöksi ja itsetunnoksi.
Kun kerran paremmin tiedät, niin kerro kuka on mielestäsi alfa ja voin sanoa saman tien, miksi en heistä pidä. Tai heitä kunnioita.
En minä tiedä, mutta kuvauksestasi päätellen et itse kokenut heitä alfoiksi, he eivät siis olleet sitä sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Elämän hankkiminen kannattaa aina. Sitten ei tarvitse teoretisoida netissä.
Mitä on elämä?
Vierailija kirjoitti:
Poliitikoista esimerkkejä:
alfa: Antti Häkkänen
beta: Petteri Orpo
sigma: Jussi Halla-aho
gamma: Sebastian Tynkkynen
Ekasta tulee mieleen erään aatun kannattaja (en kykene edes ottamaan Häkkästä vakavasti)
Toka on vain säälittävä, selkärangaton vastuunpakoilija
Kolmas suorastaan oksettava ihmisenä
Neljäs on vain mitätön. Kaikin puolin säälittävä otus. Vähän kuin tuon listan kirjoittanutkin.
Koska se ei varmaan vieläkään tajua, niin väännetään rautalangasta: monet miehet siittää lapsia monelle eri naiselle. Nuorissa ikäluokissa varsinkin seksi/naiset jakaantuu todella epätasaisesti miesten kesken.
Suurin piirtein se on kai niin, että 20% miehistä saa 80% seksistä, ja on yhä suurempi joukko nuoria miehiä, jotka ei pääse ollenkaan parisuhteeseen, kun joillain on paljon niitä. miehistä ikäluokassa 18-29 v. on paljon suurempi osa aina sinkkuja kuin naisista -> parisuhteeseen pääseminen on tosiaan vaikeampaa miehille.
Ja ajattelette että hyvä lähestymistapa tähän ongelmaan on vaatia naisia muuttumaan? Ei tule toimimaan, ei naisille eikä sen puoleen miehillekään.
M47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alfa on joku, jota muut miehet katsovat kunnioittavasti ja ihaillen. Nämä ihailijat sitten kuvittelevat, että naiset ihailevat samoja asioita kuin he itse.
Muutaman alfaksi ehkä miellettävän henkilön joskus tavannut. Ulkonäkö ja sen tuoma itsetunto ovat kyllä korkealla, mutta varsin mitään sanomattomia ovat olleet ihmisinä muuten. En kokenut mitään tarvetta ihailla mitään heissä. Mies.
Sitten he eivät olleet alfoja. Typistät nyt alfa-johtajuuden pelkäksi ulkonäöksi ja itsetunnoksi.
Kun kerran paremmin tiedät, niin kerro kuka on mielestäsi alfa ja voin sanoa saman tien, miksi en heistä pidä. Tai heitä kunnioita.
En minä tiedä, mutta kuvauksestasi päätellen et itse kokenut heitä alfoiksi, he eivät siis olleet sitä sinulle.
Oletat virheellisesti, että olisin edes kiinnostunut koko asiasta. Tai että kokisin jonkinlaisen "alfan" läsnäolon jollain lailla erityiseksi. Lähinnä säälin sellaisia, jotka seuraavat näitä "alfoja" sen sijaan, että uskaltaisivat ajatella itse.
Osaatko ajatella itse, vai seuraatko vain sokeasti muita?
Mitä tämä ypsilon yrittää tarkoittaa?
Jos ajattelisin kuten miehet tässä kertovat alfasta betaan -teoriassaan, niin olisin hyvin katkera mieheni ensimmäiselle tyttöystävälle/avovaimolle, joka on miehen kertoman mukaan aika jännä. Hän esimerkiksi sai raivareita ja onnistui riitelemään mun mieheni kanssa, joka on vakaa kuin kallio. Siis tällainen kauniin hullun naisen prototyyppi, koiraansakin kuulemma kohteli huonosti. Mieheni oli 17 tuohon aikaan eli lähes lapsi. Sen verran kuitenkin älliä päässä, ettei tuota katsellut kovin montaa kuukautta.
En nyt oikein käsitä tuota teoriaa, että minkä takia se ensimm
Miksi tätä ei ole kukaan kommentoinut? Minusta on aivan selvää, että teini ja parikymppinen ajattelee suhteesta eri tavalla kuin kolmekymppinen. Ja virheistä otetaan opiksi kuten myös minun mieheni teki. Ne nuoruuden suhteet ovat päättyneet hyvistä syistä ihan niin kuin erot muutenkin tapahtuvat. = Siksi ettei sovita yhteen.
Itselläni ei ole mitään pahaa sanottavaa yhdestäkään exästä. Emme vain sopineet yhteen.
On tietysti joitakin ihmisiä, joita vanha suola janottaa, mutta aika harvinaista se kuitenkin on.
Ai miksi kukaan ei ole kommentoinut? No siksi että tuohan on itsestäänselvyys kaikille normaaleille ihmisille. Vain jotkut poikkeusyksilöt ajattelevat että aviomies on joku betamies johon tyydyttiin kun ei sitä ensimmäistä alfamiestä saatu sitoutettua. Tuo johon vastasit oli reaktio tällaisen poikkeusyksilön viestiin.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos eli sellaista tervettä itsevarmuutta pitäisi mieheltä myös löytyä eli liiallinen kiltteyskään ei sytytä. Tämä on kyllä niin veteen piirretty viiva, että varmasti voi olla vaikeaa miehenä tätä toteuttaa, jos ei luonnostaan satu olemaan juuri sellainen sopiva. Pitääkö miehessä siis olla vähän haastettakin? Onko naiselle kiehtovampaa, jos miehen eteen pitää hieman myös nähdä vaivaa? Asuuko naisissakin hieman metsästysviettiä? Olen kyllä ymmärtänyt, että naisia ei kiinnosta miehet, ketkä flirttailevat muille eli naiset hyvin usein kyllä tuntuisivat haluavan miehensä sillä tavoin omistaa. Olenko ihan kuutamolla taas?
ap
Pitää paikkansa. Muille avoin flirttailu samaan aikaan kun kumppani on vieressä on ehdoton turn Off! Se ei ole haastetta vaan moukkamaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Hei, Ypsilon tässä, kutsuit minua. Mistä asiasta tarkalleen ottaen haluaisit tietää lisää?
-Y
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, Ypsilon tässä, kutsuit minua. Mistä asiasta tarkalleen ottaen haluaisit tietää lisää?
-Y
Että mitä tuo nimimerkkisi ilmentää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekasta tulee mieleen erään aatun kannattaja (en kykene edes ottamaan Häkkästä vakavasti)
Neljäs on vain mitätön. Kaikin puolin säälittävä otus. Vähän kuin tuon listan kirjoittanutkin.
Nuo on vaan sinun tunteenomaisia mielipiteitä, kun vihaat noita henkilöitä poliittisista syistä.
Laita esimerkkejä vih.vas. poliitikoista, niin voidaan arvioida, mitä ne on.
Ja ajattelette että hyvä lähestymistapa tähän ongelmaan on vaatia naisia muuttumaan? Ei tule toimimaan, ei naisille eikä sen puoleen miehillekään.
Ei, me emme ajattele niin. Me ajattelemme niin, että nykyisessä yhteiskunnassa ja sitä heijastelevassa pariutumiskulttuurissa voisi olla korjaamisen varaa.
Mutta se, että naista viehättää alfa ja komeat miehet, on evoluutiobiologiaa eikä sitä voi muuttaa. Miehiä viehättää samasta syystä kauniskasvoiset, tiimalasivartaloiset ja lisääntymisiässä olevat naiset, sillekään ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo on vaan sinun tunteenomaisia mielipiteitä, kun vihaat noita henkilöitä poliittisista syistä.
Laita esimerkkejä vih.vas. poliitikoista, niin voidaan arvioida, mitä ne on.
Ei tule tunteista nuo mielipiteet. Sun mielipiteesi asiasta sen sijaan on sen verran värittynyt, ettei tuohon edes kannata vastata. Alkaisit vain kinastelemaan asiasta. Haluat konfliktia, niin kuin esikuvasikin. Kaikesta mahdollisesta.
Ai miksi kukaan ei ole kommentoinut? No siksi että tuohan on itsestäänselvyys kaikille normaaleille ihmisille. Vain jotkut poikkeusyksilöt ajattelevat että aviomies on joku betamies johon tyydyttiin kun ei sitä ensimmäistä alfamiestä saatu sitoutettua. Tuo johon vastasit oli reaktio tällaisen poikkeusyksilön viestiin.
Nainen on tutkitusti viehättävimmillään 22-vuotiaana, ja jos mies ei kelpaa sen ikäisenä, vaan vasta, kun nainen on joku 32 v., niin eihän siinä kolmekymppisellä betamiehellä ole välttämättä ihan voittajafiilis.
Nainen on viettänyt parhaat päivänsä komeiden alfojen seurassa ja sitten tosiaan tyytyy siihen betaan. Näin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Nainen on tutkitusti viehättävimmillään 22-vuotiaana, ja jos mies ei kelpaa sen ikäisenä, vaan vasta, kun nainen on joku 32 v., niin eihän siinä kolmekymppisellä betamiehellä ole välttämättä ihan voittajafiilis.
Nainen on viettänyt parhaat päivänsä komeiden alfojen seurassa ja sitten tosiaan tyytyy siihen betaan. Näin se menee.
Mies, joka on noin viettiensä vietävä, eikä arvosta naisen mieltä ja älyä, on ö-mapissa.
Ei tule tunteista nuo mielipiteet. Sun mielipiteesi asiasta sen sijaan on sen verran värittynyt, ettei tuohon edes kannata vastata. Alkaisit vain kinastelemaan asiasta. Haluat konfliktia, niin kuin esikuvasikin. Kaikesta mahdollisesta.
Ei ne ollut mielipiteitä, vaan arvioita noiden poliitikkojen persoonasta ja asemasta sosioseksuaalisessa hierarkiassa. Halla-aho on ihan klassinen sigma: introvertti oman tien kulkija, joka johtaa enemmän inspiroimalla kuin alfan tapaan suoremmalla henkilöjohtamisella.
Se että sanon jotain alfaksi, ei ole kehu. En edes pidä Häkkäsestä, kuten en juuri kenestäkään poliitikosta muutenkaan.
On kuitenkin ihmisrotu luotu elämään yhteydessä eikä niin, että urokset käyvät astumassa 22-vuotiaat naaraat ja se on sitten siinä.
Ja yksilötasolla se huippu ei osu siihen 22 vuoden kohdalle. Nainenhan on voinut olla vaikka lihava (hui kamalaa, pahin rikos, mitä löytyy) 22-vuotiaana ja 30-vuotiaana on normaalipainoinen ja kaunisihoinen.
Aivoiltaan 22-vuotias nainen ei voi olla parhaimmillaan, koska aivot kehittyvät 25-vuotiaaksi asti. Vai onko se taas miesten dominointihalua, että haluavat päästä muokkaamaan naisen mielenmaiseman.
No niin hyvää tasa-arvon päivää vain kaikille! Lenkki teki välillä hyvää. Olen tässä miettinyt, että miksi olen saanut niin monen henkilön vihat päälleni kirjoittamalla aiheesta. Myönnän, että olisin voinut avata keskustelun asiallisemmin. Ehkä itsekin halusin aluksi esittää asian hieman raflaavasti, jotta saisin mahdollisimman paljon jengiä mukaan keskusteluun.
Olen keskustelun edetessä ainakin yrittänyt oppia ja olkoon nyt yksi opetus se, että alfa, beta, gamma jne...luokittelu on jokseenkin epämielekästä ja vaikeaa. Jokaisella on oma käsityksensä asiasta. Minä itse arvostan suuresti ihmisessä sellaista aitoa altruismia eli muiden puolesta uhrautumista. Jos itse haluaisin määritellä kunnon alfa-yksilön, niin se varmasti olisi mies tai nainen, joka ottaisi vastuun muiden puolesta todeten, että minä hoidan tämän/ otan tämän kontolleni/ sinun ei tarvitse tästä huolehtia. Ilman altruismia ei varmaankaan olisi mitään suuria korkeakulttuureita edes syntynyt. Olen myös oppinut, että sangen moni nainen hakee parisuhdekumppaniksi varsin tavallista tallaaja eli huojentavaa sinällään, ettei tarvitse olla supersankari riittääkseen.
Todellisia supersankareita olette te naiset, jotka olette hoitaneet lapsenne, miehenne, vanhempanne, lemmikkinne tai muuten vain tehneet tästä maailmasta edes napsun verran paremman paikan. Arvostan yli kaiken naisia. Minut on äitini ohella kasvattanut äitini äiti. Siinä oli kunnon alfanainen, joka oli nähnyt sodanajan kurjuudet eikä pienestä hetkahtanut. Isäni oli ankara ja olen saanut vanhanaikaisen kasvatuksen ja kunnolla selkääni ja vielä uudestaan, jos ei ole itku lakannut. Kyllä mammanpojalla on myös kovuuttakin. Minulla on myös tyttäriä ja siskoja. Älkää ketään luulko, etten kovasti arvostaisi naista. Siksi täällä jankutankin. Arvostan naisia ja haluan oppia heiltä ja olla hyvä ja reilu kaikille ihmisille. Kyllä...pakko se on myöntää, etten miehenä ihan täysin aina ymmärrä naisen logiikkaa, mutta sitähän elämä on, että jatkuvasti olisi hyvä pyrkiä syvempään viisauteen. Minä tykkään keskustella naisien kanssa ja pääsen monessa asiassa heidän kanssaan samalle aaltopituudelle. Tiettyjä paradokseja toki tulee vastaan, mutta omat paradoksit ovat myös miestenkin käyttäytymisessä. Mutta siis hyvällä asialla tässä ollaan eikä ketään ole tarkoitus loukata tai arvostella.
ap
Sitä on väitetty koulukiusaajiksi, joten on pyrkimystä sosiaaliseen dominanssiin, mutta vaikuttaa mielistelijältä ja hännystelijältä, eli ei se ihan alfa taida olla.