Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nainen aina valitsee alfemman? Eikö mikään riitä?

Vierailija
18.03.2024 |

Koitetaan pitää keskustelu asiallisena ja olla loukkaamatta ketään, ettei tule bannia. Mitä ominaisuuksia alfa-miehessä naiset arvostavat ja mitä beta-miehessä vihaavat? Olisi kiva näin miehenä tietää, jotta voisi jatkossa uuden kumppanin kanssa kehittää itseään. Kiitos jo etukäteen arvon naiset ja toki miehiltäkin olisi kiva saada kannanottoja.

Kommentit (1076)

Vierailija
781/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miksi kukaan ei ole kommentoinut? No siksi että tuohan on itsestäänselvyys kaikille normaaleille ihmisille. Vain jotkut poikkeusyksilöt ajattelevat että aviomies on joku betamies johon tyydyttiin kun ei sitä ensimmäistä alfamiestä saatu sitoutettua. Tuo johon vastasit oli reaktio tällaisen poikkeusyksilön viestiin.

Nainen on tutkitusti viehättävimmillään 22-vuotiaana, ja jos mies ei kelpaa sen ikäisenä, vaan vasta, kun nainen on joku 32 v., niin eihän siinä kolmekymppisellä betamiehellä ole välttämättä ihan voittajafiilis.

Nainen on viettänyt parhaat päivänsä komeiden alfojen seurassa ja sitten tosiaan tyytyy siihen betaan. Näin se menee.

Olen ollut aina viehättyneempi n. 30 v. naisista mutta kotimaisille en kelpaa millään iästä riippumatta 

Vierailija
782/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, emme me naisetkaan ymmärrä miesten logiikkaa. Ei kai se ole tarkoituskaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap ei ole oppinut 39 sivuunmennessä yhtään mitään?

Edelleen jatkuu höpinä alfoista-betoista, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

Surullista 😢

Vierailija
784/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä ypsilon yrittää tarkoittaa?

Hei, Ypsilon tässä, kutsuit minua. Mistä asiasta tarkalleen ottaen haluaisit tietää lisää?

-Y

Että mitä tuo nimimerkkisi ilmentää?

Kiva kuulla, että olet kiinnostunut taustastani! 

Ypsilon on kreikkalaisten aakkosten 20. kirjain, jonka alkuperä on foinikialaisessa kirjaimessa "vav". Se tunnetaan myös "Pythagoraan kirjaimena", sillä P. käytti sitä kuvaamaan hyveen ja paheen tietä: Y:n suora varsi kuvastaa lapsuutta ja haarautuva osa sitä hetkeä, kun ihmisen on tehtävä valinta siitä, kääntyykö hän oikealle hyveen vai vasemmalle paheen tielle.

Näin lyhykäisyydessään. Ypsilon kuvastaakin minulle ihmistä, joka pyrkii aina kääntymään oikealle, vaikka tie olisikin vaikeampi kulkea (Y:n oikea sakara on jyrkkä ja vasen loiva), ja siksi valitsin sen nimimerkikseni. (Tai, jos ollaan rehellisiä, se oli sanana vain niin hienon kuuloinen, mutta kyllä tuo sen filosofiakin napsahti ihan paikoilleen!)

Geoffroy Toryn piirros Ypsilonista: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a3/Geoffrey_Tory_Ypsil…

Ps. hyvä tietää: yleensä ypsilonilla englannin kielessä viitataan nykyisten aakkosten Y-kirjaimeen ja kreikkalaisten aakkosten ypsilonia kutsutaan sanalla "upsilon".

- Y

Vierailija
785/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin hyvää tasa-arvon päivää vain kaikille! Lenkki teki välillä hyvää. Olen tässä miettinyt, että miksi olen saanut niin monen henkilön vihat päälleni kirjoittamalla aiheesta. Myönnän, että olisin voinut avata keskustelun asiallisemmin. Ehkä itsekin halusin aluksi esittää asian hieman raflaavasti, jotta saisin mahdollisimman paljon jengiä mukaan keskusteluun.

Olen keskustelun edetessä ainakin yrittänyt oppia ja olkoon nyt yksi opetus se, että alfa, beta, gamma jne...luokittelu on jokseenkin epämielekästä ja vaikeaa. Jokaisella on oma käsityksensä asiasta. Minä itse arvostan suuresti ihmisessä sellaista aitoa altruismia eli muiden puolesta uhrautumista. Jos itse haluaisin määritellä kunnon alfa-yksilön, niin se varmasti olisi mies tai nainen, joka ottaisi vastuun muiden puolesta todeten, että minä hoidan tämän/ otan tämän kontolleni/ sinun ei tarvitse tästä huolehtia. Ilman altruismia ei varmaankaan olisi mitään suuria korkea

Olipa kaunisti kirjoitettu viesti. Mukava aina välillä lukea tällaisia miehen kirjoittamia positiivisiakin ajatuksista naisista! Kiitos. 

-Y

Vierailija
786/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin hyvää tasa-arvon päivää vain kaikille! Lenkki teki välillä hyvää. Olen tässä miettinyt, että miksi olen saanut niin monen henkilön vihat päälleni kirjoittamalla aiheesta. Myönnän, että olisin voinut avata keskustelun asiallisemmin. Ehkä itsekin halusin aluksi esittää asian hieman raflaavasti, jotta saisin mahdollisimman paljon jengiä mukaan keskusteluun.

Olen keskustelun edetessä ainakin yrittänyt oppia ja olkoon nyt yksi opetus se, että alfa, beta, gamma jne...luokittelu on jokseenkin epämielekästä ja vaikeaa. Jokaisella on oma käsityksensä asiasta. Minä itse arvostan suuresti ihmisessä sellaista aitoa altruismia eli muiden puolesta uhrautumista. Jos itse haluaisin määritellä kunnon alfa-yksilön, niin se varmasti olisi mies tai nainen, joka ottaisi vastuun muiden puolesta todeten, että minä hoidan tämän/ otan tämän kontolleni/ sinun ei tarvitse tästä huolehtia. Ilman al

Kiitos itsellesi hyvästä keskustelusta! Viestejäsi on ollut ilo lukea.

ap

Vierailija
787/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ap ei ole oppinut 39 sivuunmennessä yhtään mitään?

Edelleen jatkuu höpinä alfoista-betoista, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

Surullista 😢

Kiitos näkemyksestäsi. Enköhän tässä ole paljonkin jo oppinut? Myönsinhän tuossa, että jokseenkin epämielekästä moinen jaottelu johonkin keinotekoisiin luokkiin. Olen pyrkinyt keskustelun painoa siirtämään pois tuosta jaottelusta ja keskittymään pohtimaan ilmiöitä ylipäänsä liittyen parisuhteeseen ja naisen ja miehen tapaan ajatella asioita ja olen kertonut itsestäni lisää sekä kertonut arvostavani naisia. Kyllä tästä hyvä tulee vielä. Älä huoli.

Vierailija
788/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan naiset inhoavat miesten heikkoutta. Vaikka satukirjoissa aina puhutaan tunteellisista miehistä, niin se koskee vain sellaista tunteiden peilaamista kun nainenkin on heikossa mielentilassa. Jos pelkästään mies osoittaa tunteita nainen kavahtaa ja pakenee.

Tämä useamman suhteen kokemuksella,valitettavasti. Jos olet yllätyksellinen, itsenäinen, pidät salaisuuksia, et raportoi jokaisesta menostasi jne., niin naiset ovat varpaillaan eivätkä malta päästää irti. Tuollainen käytös on lauman johtajan eli alfan käytöstä ja naiset eivät voi vastustaa sitä.

Vierailija
789/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan naiset inhoavat miesten heikkoutta. Vaikka satukirjoissa aina puhutaan tunteellisista miehistä, niin se koskee vain sellaista tunteiden peilaamista kun nainenkin on heikossa mielentilassa. Jos pelkästään mies osoittaa tunteita nainen kavahtaa ja pakenee.

Tämä useamman suhteen kokemuksella,valitettavasti. Jos olet yllätyksellinen, itsenäinen, pidät salaisuuksia, et raportoi jokaisesta menostasi jne., niin naiset ovat varpaillaan eivätkä malta päästää irti. Tuollainen käytös on lauman johtajan eli alfan käytöstä ja naiset eivät voi vastustaa sitä.

Mielenkiintoista. Kieltämättä olen tehnyt samansuuntaisia huomioita itsekin. Kiitos!

ap

Vierailija
790/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen keskustelun edetessä ainakin yrittänyt oppia ja olkoon nyt yksi opetus se, että alfa, beta, gamma jne...luokittelu on jokseenkin epämielekästä ja vaikeaa. Jokaisella on oma käsityksensä asiasta. Minä itse arvostan suuresti ihmisessä sellaista aitoa altruismia eli muiden puolesta uhrautumista. Jos itse haluaisin määritellä kunnon alfa-yksilön, niin se varmasti olisi mies tai nainen, joka ottaisi vastuun muiden puolesta todeten, että minä hoidan tämän/ otan tämän kontolleni/ sinun ei tarvitse tästä huolehtia. Ilman altruismia ei varmaankaan olisi mitään suuria korkea

"Minä itse arvostan suuresti ihmisessä sellaista aitoa altruismia eli muiden puolesta uhrautumista. Jos itse haluaisin määritellä kunnon alfa-yksilön, niin se varmasti olisi mies tai nainen, joka ottaisi vastuun muiden puolesta todeten, että minä hoidan tämän/ otan tämän kontolleni/ sinun ei tarvitse tästä huolehtia. "

Tässä on pari vaaraa: ihminen yrittää muita palvelemalla peittää huonoa itsetuntoaan, negatiivista minäkäsitystään jai jotain muuta sisäistä haavaansa niin että "katsokaas kuinka hyvä olen kun hoidan tämän", vaikka omassa mielessä siintää riittämättömyyden tunne tms. Helposti myös muiden puolesta uhrautumisella jää itse sivuun, omat tarpeet ja sitten katkeroituu ja kyynistyy. Muille ei myöskään tee aina hyvää olla passiivisina, vaan hoitaa itse omat asiansa. Esimerkiksi jos vanhemmat hoitavat lasten asioita, lapset eivät opi niitä itse hoitamaan. Tai joku voisi haluta tehdä asian eri tavoin kuin joku "auttaja" tekee. Siinä on siis vallankäyttöä myös.

Ihan vaan pohdittavaksi. 

Vierailija
791/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, emme me naisetkaan ymmärrä miesten logiikkaa. Ei kai se ole tarkoituskaan. 

Juu kyllä on vaikea esimerkiksi ymmärtää, että miksi niin monet miehet, itsekin joukkoon nuorempana kuuluneena, kokevat tarvetta käydä vieraissa, vaikka omalta rakkaaltaankin saisi lempeä. Jotain biologista tarvetta, mutta hyvin häpeällistä. Kumpa voisi itsensä jotenkin puhdistaa näistä kaikista "synneistä". Sitä vain oli nuorena tarvetta kokeilla kaikkea. Kumpa ihminen saisi elää toisen elämän, niin sitä arvostaisi ihan eri tavoin asioita ja määrittelisi prioriteetin eri tavoin ja läheiset rakkaat ihmiset menisivät etusijalle.

ap

Vierailija
792/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin varmasti jos omaan makuun on enemmän räväkät naiset kuin rauhalliset ja empaattiset. Se on ihan siitä kiinni mitä itse valitsee.

Vierailija
793/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen keskustelun edetessä ainakin yrittänyt oppia ja olkoon nyt yksi opetus se, että alfa, beta, gamma jne...luokittelu on jokseenkin epämielekästä ja vaikeaa. Jokaisella on oma käsityksensä asiasta. Minä itse arvostan suuresti ihmisessä sellaista aitoa altruismia eli muiden puolesta uhrautumista. Jos itse haluaisin määritellä kunnon alfa-yksilön, niin se varmasti olisi mies tai nainen, joka ottaisi vastuun muiden puolesta todeten, että minä hoidan tämän/ otan tämän kontolleni/ sinun ei tarvitse tästä huolehtia. Ilman al

Hyvä pointti! Olet oikeassa. Nämä eivät ole yksinkertaisia asioita. Kyllä jokaisen tulisi ensin rakastaa itseään, jotta voisi rakastaa toista ja muita. 

ap

Vierailija
794/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kenenkään muun puolesta vastata, mutta itse olen aina valinnut rakkaamman, eli valitettavasti olen aina mennyt tunteella. En koskaan järjellä. Itselläni on useammin ollut niitä ns. beta-miehiä.

Vierailija
795/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Respektiä!

Vierailija
796/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus ei toimi mutta vastaan tähän:

"Biologiastahan ne halut tulevat. Eikä sille mies mitään voi. Sen mitä mies voi, on huolehtia ehkäisystä. En ole koskaan oikein ymmärtänyt, että miksi miehiä syytetään heidän biologisista haluistaan paritteluun. Onneksi nykyään on deittiappeja ja monia eri ehkäisykeinoja, joten näiden biologisten viettien toteuttaminen on tehty paljon palon helpommaksi kuin ennen muinoin :)"

Miksi miehet eivät sitten ymmärrä että biologiasta ne naisenkin halut kumpuavat? Kuka ottaa ö-luokan miehen, jos voi saada paremmankin. 

No sitähän tässä on yritetty vuosikausia kertoa teille naisille, että tasoteoria pitää paikkaansa. Yläpeukut nyt vahvistavat sen, että myös naiset tämän allekirjoittavat.

Ei kun se menikin niin, että silloin kuin se siitä on argumentoinnissa hyötyä naisille, niin he nyökyttelevät tasoteori

Olet kuitenkin väärässä. Biologia tukee sitä, että kaksi geneettiseltä perimältään liian läheistä henkilöä eivät pariudu keskenään. Muuten se ei lue onko ko. tyyppi laatikkoleukainen lentäjälääkäri.

Vierailija
797/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla miehillä on tarve päästä panemaan. Todella monet miehet eivät pääse ja se on sekä inhimillinen, että yhteiskunnallinen tragedia, eikä kosketa inhimillisenä tragedianakaan pelkästään niitä miehiä vaan myös heidän läheisiään. 

Ehkäpä robotit ratkaisevat ongelman. 

Se on vain korvike, johon olisi pakko tyytyä, ilman, että se täyttäisi itse asiaa. Varmaan kuitenkin tyhjää parempi. Masentava juttu silti. En ymmärrä naisia, jotka raivoavat tämän asian takia, että miehille riittäisi robotti. Jollei muuta ole niin kaikesta ikävyydestään huolimatta monelle varmaan edes tyhjää parempi. Arvottomaksi siinä mies tuntee itsensä ja nöyryytetyksi, mutta tunteehan edes itsensä vähemmän arvottomaksi ja vähemmän nöyryytetyksi.

Luulen että tällä hetkellä enemmän nöyryytetyksi ja arvottomaksi kuin itsekseen elelevä. Mutta eiköhän tuo tulevaisuudessa muutu, seuraroboteista tulee normaali osa arkea ja saadaan lopultakin tämä ihmisrotu lopetettua kun naiset ja miehet on tyytyväisiä ja tyydytettyjä robopartneriensa kanssa.

Vierailija
798/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet itse ei laske rimaa? Tiedän paljon mukavia nättejä naisia jotka ovat löytäneet ekat seurustelukumppanit vasta päälle 25v koska tavalliset rauhalliset hiljaiset ujot naiset on miehille ilmaa, kaikki juoksee niiden sosiaalisten ja kauneimpien perässä. Miehet ei jotenkin hahmota naisten maailmaa, koska heille nämä näkymättömät naiset eivät ole edes naisia. 

Jos nämä KAUNIIT naiset menevät tinderiin, niin siellä tulee jonoksi asti KOMEITA miehiä, joiden kanssa voi käydä treffeillä. En siis ihan usko tähän narratiiviin, että KAUNIS nainen ei saisi seuraa tasokkaista miehistä. Sori siitä.

Ja lisätään nyt vielä, että sama asia koskee myös NÄTTEJÄ naisia. Nätti nainen saa seuraa samantasoisesta miehestä missä vain. On täyttä bullshittiä väittää jotain muuta.

Jos KOMEA mies ei saa Tinderissä matchiä kauniilta naisilta niin vika on varmastikin siinä että hän on tosi komea poika äitinsä ja mummonsa mielestä, mutta ei muiden. Kovin pitkäksi jonoksi niitä kauniita naisia ei kuitenkaan riitä komeimmillakaan, kun jostain luin että 80 % Tinderin käyttäjistä on miehiä. Selittää eron naisten ja miesten saamissa matcheissä.

Vierailija
799/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen keskustelun edetessä ainakin yrittänyt oppia ja olkoon nyt yksi opetus se, että alfa, beta, gamma jne...luokittelu on jokseenkin epämielekästä ja vaikeaa. Jokaisella on oma käsityksensä asiasta. Minä itse arvostan suuresti ihmisessä sellaista aitoa altruismia eli muiden puolesta uhrautumista. Jos itse haluaisin määritellä kunnon alfa-yksilön, niin se varmasti olisi mies tai nainen, joka ottaisi vastuun muiden puolesta todeten, että minä hoidan tämän/ otan tämän konto

"Kiitos itsellesi hyvästä keskustelusta! Viestejäsi on ollut ilo lukea.

ap"

No voi, kiitos! Yllättävän hyvin olette juttujani jaksaneet, tästä tuli hassu osin näsäviisasteluntäyteinen kreikan aakkosten alkeiden tutustumispäivä. :P kiitos seurasta ja innoituksesta aiheeseen! <3

-Ypsilon

Vierailija
800/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Näin se kyllä on siinä tapauksessa, että mies on muilta avuiltaan naisten silmissä korkella markkina-arvolla. Pelkällä pituudella, kun ei tee yhtään mitään, mutta naiset haluaisivat YTM:n olevan myös riittävän pitkä. Kaikki YTM-miehet eivät ole pitkiä, siksi pitää valehdella, että pääsisi seulasta läpi treffeille. Kun sinne asti on päästy niin se valhe sitten ei haittaakaan enää naisia, kun on tarpeeksi muita avuja, joilla keulia.

Tämä ei kyllä pidä paikkaansa kuin joissain harvoissa tapauksissa. Olen itse komea (kasvoista ja onhan se kroppakin treenattu) mies, mutta "vain" 178cm pitkä ja pääsen silti helposti treffeille kauniiden naisten kanssa. Ne kerrat kun oma pituuteni on lopettanut yhteydenpidon heti alussa, ovat erittäin harvinaisia; vain muutamia kertoja on näin käynyt. Aika harvoin myös naiset kysyy pituutta tinderissä, vaikka minulla sitä ei edes ole profiilissa. Fun fact. 100% naisista joita ol

Sinä olet lähes 180 cm, eli et mikään lyhyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme