Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nainen aina valitsee alfemman? Eikö mikään riitä?

Vierailija
18.03.2024 |

Koitetaan pitää keskustelu asiallisena ja olla loukkaamatta ketään, ettei tule bannia. Mitä ominaisuuksia alfa-miehessä naiset arvostavat ja mitä beta-miehessä vihaavat? Olisi kiva näin miehenä tietää, jotta voisi jatkossa uuden kumppanin kanssa kehittää itseään. Kiitos jo etukäteen arvon naiset ja toki miehiltäkin olisi kiva saada kannanottoja.

Kommentit (1076)

Vierailija
701/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mistään kreikkalaisista kirjaimista en tiedä mutta ehtaa WT-touhua tuo ainakin on."

Ethän sinä ole käynyt elämänkouluakaan, niin et tiedä helvettiäkään oikeasta elämästä miten perussuomalainen kansa elelee.

Vierailija
702/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sigmat vie

t. Sigma male

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se että näkee Prismassa kaljamahaisen röhjäkkeen vaimon kanssa, ei kerro, kuinka vaikea sen on ollut nuorena saada naista parisuhteeseen, ja se on saattanut olla joskus ihan komeakin."

Suurin osa meistä on ollut nuorena kohtuullisen kauniita ja komeita. Sitä se nuoruus on, hehkeyttä ja elinvoimaa.

Nuorena suurin osa saisi ulkonäön puolesta parisuhteen ja/tai seksiä. Se este tai hidaste on lähes aina sosiaaliset taidot ja itsevarmuuden puute.

Jep. Kun mietin omaa tuttavapiiriä, niin kyllä käytännössä kaikki miehet on ns tavismiehiä. Ne muutama, joilla on ollut vaikeuksia löytää naisia on kyllä sellaisia, joilla on sosiaalisissa taidoissa pahoja ongelmia. Muut on kyllä löytäneet suhteita, olivat sitten amiksia tai akateemisia, pitkiä tai lyhyitä, laihoja tai vähän pyöreitä. Tai jotain siltä väliltä. Eikä mun naiskavereitten miehetkään mitään erikoiskomistuksia ole, ihan tavallisia. Yksi kaveri otti jopa rumahkon työttömän pummin luokseen asumaan eikä siinä hyvin käynyt, ja tää nainen on sellainen ettei miesseurasta ole ikinä ollut puutetta, en tiedä miksi se suostui tuollaista katselemaan. Kai se osasi puhua pyörryksiin tai oli hyvä sängyssä. 

Vierailija
704/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se ei ole paha jos mies on hiljainen tai ujo. Mutta jos miehellä ei ole ystäviä niin yleensä hän on sosiaalisesti tosi kömpelö. Ja jos mies on niin ujo että ei lähesty naisia koskaan tai tyyliin kerran vuodessa niin aika todennäköistä on jäädä yksin.

itsellä ei niin kauniina naisena kiinnostuin noin puolesta niistä miehistä jotka osoittivat kiinnostusta minuun. Yhden tosi kiinnostavan miehen flirttailun tajusin vasta vuosia myöhemmin. Jos olisin tajunnut silloin olisin kyllä ollut heti valmis tutustumaan enemmän. Mutta silloin en voinut edes kuvitella että tuo mies olisi ollut kiinnostunut minusta.

minusta ujon miehen kannattaisi ehdottomasti jutella ihmisille enemmän. Lähteä mukaan harrastuksiin jne. 

- oppii sosiaalista kanssakäymistä jolloin helpompi jatkossa puhua kiinnostavalle naiselle ja tietysti on myös enemmän helppoja puheenaiheita kun voi jutella koirista/vapaa ehtois

Et vissiin tajua, miten vaikeaa asiaa ehdotat ujolle ihmiselle?

t: ujo nainen

Vierailija
705/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mistään kreikkalaisista kirjaimista en tiedä mutta ehtaa WT-touhua tuo ainakin on."

Ethän sinä ole käynyt elämänkouluakaan, niin et tiedä helvettiäkään oikeasta elämästä miten perussuomalainen kansa elelee.

Joo, täytyy myöntää että siitä koulusta ei ole tullut valmistuttua.

Vierailija
706/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen pitkässä parisuhteessa miehen kanssa, joka ei kyllä ole alfa. Ja niin on kaikki mun tuttavatkin. Se alfa voi kiinnostaa, jos haluaa helpon miehen ja seksiä, mut ei sellaisen kanssa kannata perhettä perustaa. Muissa miehissä kannattaa skipata naisista ruikuttajat, tasoteoreetikot ja nämä alfa-beta-horisijat. Ja ne, jotka väittää, että naiset tykkäisi vain pahoista pojista. Lopuista valikoituu sitten se, joka osaa jutella naiselle kuin ihmiselle nyt yleensäkin, jolla on hyvät käytöstavat ja positiivinen asenne. Ja jonka seurassa on turvallinen ja kunnioitettu (ei alistettu, ei vähätelty, ei arvosteltu jne) olo. 

Jep. Terve itsetunto (itsetuntemus, itsearvostus) ja kyky nähdä toinen aidosti auttaa löytämään itselle sopivan ja luomaan pysyvän suhteen, koska silloin huomaa, kenen kanssa sopii yhteen. 

Vierailija
707/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kuka onnellisen aseman sitten määrittää. Gammanainen kelpuuttaa vain yhden naisen miehen, jolla on rautainen moraali ja itsekuri. Mutta ehkä gammanaisen saaminen ei ole sinulle onnellisuuden täyttymys.

Uskon kuitenkin, että jollekulle miehelle se voi olla, sillä gammanaisella on paljon sellaista annettavaa, mistä kaikki miehet eivät ole edes osanneet unelmoida. Syviä ja salaperäisiä, maailman kauneimpia asioita, sellaisia joista ei opi aikuisviihdesivustoilta tai miestenlehdistä - niiden anti jää haljuksi ja haaleaksi sille, joka saa kokea gammanaisen taian. 

Minkälainen on siis gammanainen? Mikä hänet erottaa ihan tavallisesta naisesta? Kysyn tätä ihan täysin puhtain aikein ja uteliaisuudesta :)

Jos jätetään ulkonäköasiat sikseen, niin minua on aina viehättänyt eniten naisessa sellainen verbaalinen ja henkinen yhteensopivuus kanssani: sellainen yhteys, missä juttu lu

No, vitsailin vain.

Oikeasti olen ypsilonnainen, se on vielä paljon harvinaisempaa.

Vierailija
708/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et vissiin tajua, miten vaikeaa asiaa ehdotat ujolle ihmiselle?

t: ujo nainen"

No ujoutta on niin monenlaista. Joku ei tosiaan saa sanaa suustaan yhtään ja joku toinen vain jännittää ennen uutta tilannetta mutta selvityy siitä sitten lopulta ihan hyvin. Ja kaikkea siltä väliltä.

Joillekin ujoille on sitten helpompi oppia siitä osittain pois (ujosta ei koskaan tule mitään ekstroverttia) ja jollekin lähes mahdotonta.

Vierailija
709/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen vassari olet.

Vierailija
710/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ole vassari ollenkaan. Liberaali kylläkin ja ne sotketaan nykyisin toisiinsa liian helposti.

Vierailija
711/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ole vassari ollenkaan. Liberaali kylläkin ja ne sotketaan nykyisin toisiinsa liian helposti.

Kyllä sä olet. Mies tuossa sohvalla heitti että käske sen vassarin pitää pää kiinni.

Vierailija
712/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervehdys kaikille, kertoilen tässä vielä hieman omakohtaisista kokemuksistani naisista. Mulla on ollut kyllä naisia elämässäni ja pitkiä parisuhteitakin löytyy, joten sinällään minun on ollut helpohko naisseuraa saada. Ongelmana on kuitenkin muutamassa suhteessa ollut, että olen huomannut naisystävissäni tiettyä opportunismia eli ovat vaihtaneet tilaisuuden tullen "alfempaan" itsevarmempaan kaveriin. Mulla on itselläni ollut itsetunnon kanssa ongelmia nuoruudesta lähtien, vaikka tiedänkin olevani ihan hyvä jätkä ja tarvittaessa aika kovakin kaveri niin fyysisesti kuin mentaalisestikin. Tiedän kyllä mitä on masennus ja elämän vastoinkäymisistäkin olen saanut osani. Masennus on kyllä tehnyt minusta myös toisen huomioonottavan ja herkän ja hellänkin. Ei se ole aina huono juttu, että on kokenut koviakin.

Kysynkin siis arvon naisilta vielä sitäkin, että miksi niin usein kyllästytte siihen ihan kivaan, luotettavaan ja huomioivaan herrasmieh

En ole koskaan saanut sellasta rakastavaa ja huomioivaa miestä. En siis ole voinut kyllästyä sellaiseen. Muhun vaan ihastutaan, kukaan ei rakastu. Kuinka kauan mun suhteessa pitäisi roikkua, kun toinen ei rakasta? Kerropa se.

Nainen eroaa, kun suhde ei toimi.  Mies ei eroa vaan pettää.

Vierailija
713/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silti tämä chad valitsee olla täällä meidän kanssamme, ajatelkaas.

Ikineitsyt tuo on, ja hyvästä syystä, on sellaiset psykoosit tulilla.

Mikäs täällä on ollessa :) Iso ja suosittu suomalainen keskustelupalsta, mistä löytyy naisenemmistö ja pääsee tutustumaan sekä jakamaan ajatuksia sen vastakkaisen sukupuolen kanssa. Käyn mä parilla muullakin keskustelupalstalla mm. Futisforumilla ja Jatkoajalla. Nuo kyseiset palstat vain ovat melko miesvoittoisia, joten kivaa vaihtelua tulla välillä tänne Vauvallekin. Eikä mun koko elämä tietenkään missään keskustelupalstoilla kulu, kyllä mä niitä naisiakin kerkiän lämmittämään in real life ;)

Se on kyllä jännä juttu, että joka kerta kun kirjoitan täällä Vauvalla omasta naismenestyksestä, niin saan lukuisia vastauksia naisilta, missä kiistetään etten millään voi olla chad, koska kirjoitan täällä.

Koska sellaisilla top-miehillä on aivan satavarmasti parempaakin tekemistä kuin notkua vänkäämässä meidän tanttojen kanssa täällä. Vai kyllästyttääkö sinua jo kaikki se ihana 9-10 laatupimpsa mitä ilmeisesti jatkuvasti sataa ovista ja ikkunoista teille chadeille? 

Vierailija
714/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät nuokaan mitään totuuksia ole, koska jokainen ihminen on erilainen. Ehkä noista voi saada itselleen jotain osviittaa, mutta ei noista kuitenkaan voi lokeroida toisia ihmisiä. 

Aika harva asia ihmissuhteissa on tieteellinen tosiasia ja mitattavissa oleva fakta, mutta ei se silti ole meitä estänyt yrittämästä ymmärtää mikä se "formula" rakkauteen oikein on. Tähän kylkeen on sitten keksitty mitä monenlaisia termejä, jotka joillekin meistä auttavat jäsentelemään paremmin isoa ja monimutkaista kokonaisuutta.

Sinä voit toki vetää ihan vain mutu-fiiliksellä ja antaa meidän muiden leikkiä aakkosilla. Tai vielä parempi: mennä pois tästä ketjusta ja lukea martinaaitolehden uusimmat kuulumiset jossain toisessa Vauva-ketjussa.

Formula rakkauteen on, että on ihmisten ilmoilla ja keskustelee ihmisten kanssa. Simple as that. Mutta ethän sinä tätä halua uskoa, kun aakkoset vetää puoleensa. 

Vierailija
715/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos eli sellaista tervettä itsevarmuutta pitäisi mieheltä myös löytyä eli liiallinen kiltteyskään ei sytytä. Tämä on kyllä niin veteen piirretty viiva, että varmasti voi olla vaikeaa miehenä tätä toteuttaa, jos ei luonnostaan satu olemaan juuri sellainen sopiva. Pitääkö miehessä siis olla vähän haastettakin? Onko naiselle kiehtovampaa, jos miehen eteen pitää hieman myös nähdä vaivaa? Asuuko naisissakin hieman metsästysviettiä? Olen kyllä ymmärtänyt, että naisia ei kiinnosta miehet, ketkä flirttailevat muille eli naiset hyvin usein kyllä tuntuisivat haluavan miehensä sillä tavoin omistaa. Olenko ihan kuutamolla taas?

ap

Ap, ihan oikeasti. Lopeta tuollaisten kysymysten tulva ja mene ulos tutustumaan naisiin. Ikinä et voi olla kaikkea kaikille naisille. Vali

Minusta ap ei todellakaan vaikuta mitenkään yksinkertaiselta vaan ennemmin ehkä asioita liiankin paljon pohtivalta. Kyllä minäkin usein mietin, että miksi miehet eivät puolestaan lähesty minua, vaikka koen olevani ihan nätti ja kiva nainen ja tullut pohdittua, että mitä minun pitäisi tehdä toisin/mikä vika minussa on.

Mutta olen sellainen, että en osaa vetää minkäänlaista roolia enkä pysty olemaan kuin oma itseni. Tietenkään tarkoittamatta sitä, että itseä ei haluaisi jatkuvasti kehittää ja pyrkiä olemaan "hyvä ihminen" (kohtelias, ystävällinen, rehellinen jne.) mutta jotkin asiat eivät vain luonnistu itseltä ja olen ajatellut, että ei siinäkään ole järkeä, että ihmisen pitäisi yrittää muuttaa hirveästi vaikka perusluonnettaan löytääkseen kumppanin, sitä ei voi "feikata" loputtomiin itselle eikä kumppanille.

Mitä olen lukenut viestejä täältä keskustelun loppuosasta, ap vaikuttaa ainakin harvinaisen kohteliaalta ja vastavuoroiselta keskustelijalta, joka pyrkii välttämään turhaa provosoitumista. En ole montaa näin kärsivällistä miespuolsta keskustelijaa tällä palstalla tavannut, siitä ainakin hatunnosto ap:lle.

-Ypsilon

Vierailija
716/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovittaisko, että kukaan ei enää mainitse yhtään kreikkalaista aakkosta, kiitos. Aikuiset ihmiset, mikä teitä vaivaa.

Miksi? Mikä sinua niissä noin peppua kutittaa? Kautta aikojen ihmiset ovat halunneet lokeroida asioita ja selventää tällä tavoin ymmärrystään maailmasta. 

Nuo kun ei ole mitään totuuksia, vaan jonkun mielipide jostain aakkosesta🤷Itse luotan vain omiin kokemuksiini, joten siksi on outoa, että joku haluaa luottaa aakkosiin. 😁

Onhan meillä näitä persoonallisuuspiirteitäkin, joiden nimeksi on annettu rivi kirjaimia NTJHGHTT tyylisesti, joiden kautta ihmiset yrittävät paremmin ymmärtää erilaisia kanssaeläjiään. Miksi me teemme tuota, kun voisimme vain l

Kyllä voi lokeroida ja persoonallisuustyypeistä on tehty jo neurobiologisia tutkimuksiakin; eri tyypeillä aktivoituu eri aivoalueet, kun ne tekee täsmälleen samaa tehtävää. 

Arkkityyppien sisällä on tietenkin vivahde-eroja persoonassa, mutta oikeasti ihmiset ei ole niin uniikkeja lumihiutaleita, vaan samaa tyyppiä olevilla on ihan samoja yksityiskohtaisia erikoisuuksia kasvojen mikroilmeitä myöten. 

Vierailija
717/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet aina valitsevat sen kauniimman? Jos siis on kaksi, joista voi valita.

Jos osaat miehenä vastata tuohon niin osaat vastata myös omaan kysymykseesi. Ei siinä sen kummemmasta ole kyse.

Jep, aina se on se kauniimpi nainen, jonka kanssa heteromies tuntee syvää sielujen yhteyttä, ja jonka jutut ovat erityisen kiinnostavia. Mysteeri, mysteeri.

Tässä täytyy määritellä alfa. Itse pidän miehistä, jotka kulkevat omia teitään. Hirveän moni mies taas ajattelee että alfa= klassisen komea ulkonäkö ja rikas, koska ne ovat status- ja halutekijät, joita ne miehet ymmärtävät. 

Eli kyllä, naisena valitsen omissa silmissäni alfan, mutta en välttämättä kaikkien alfaa.. mutta vänisijöitä en jaksa minäkään.

Vierailija
718/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni tapasi aina sanoa: "siinä ei kaksista miestä tarvita, että vittuilla osaa!" Sama pätee naisiinkin. Keskustellaan nyt vain eikä etsiä lyömäaseita toisiamme vastaan. Ymmärrän tietysti syitä, miksi suhteista halutaan erota, miksi on paha olla jne. On se vaan jännä miten "punainen vaate" toisille on se, jos täällä ihmettelee sitä seikkaa, että miksi niin helposti halutaan vaihtaa kumppania eikä keskittyä korjaamaan ihmissuhdetta nykyisen kumppanin kanssa aktiivisemmin. Tyhjän saa pyytämättäkin ja kaiken tuhoaminen on aina helppoa; rakentaminen hieman hankalampaa.

ap

Tekstisi on pelkkää klisettä kliseen perään, ja kuulostat ihan joltain autistilta. Tapasi argumentoida ja yrityksesi kikkailla sanoilla ovat hyvin ärsyttäviä. Todennäköisesti tämä on alkanut vituttamaan exiäsi myös.

Vierailija
719/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervehdys kaikille, kertoilen tässä vielä hieman omakohtaisista kokemuksistani naisista. Mulla on ollut kyllä naisia elämässäni ja pitkiä parisuhteitakin löytyy, joten sinällään minun on ollut helpohko naisseuraa saada. Ongelmana on kuitenkin muutamassa suhteessa ollut, että olen huomannut naisystävissäni tiettyä opportunismia eli ovat vaihtaneet tilaisuuden tullen "alfempaan" itsevarmempaan kaveriin. Mulla on itselläni ollut itsetunnon kanssa ongelmia nuoruudesta lähtien, vaikka tiedänkin olevani ihan hyvä jätkä ja tarvittaessa aika kovakin kaveri niin fyysisesti kuin mentaalisestikin. Tiedän kyllä mitä on masennus ja elämän vastoinkäymisistäkin olen saanut osani. Masennus on kyllä tehnyt minusta myös toisen huomioonottavan ja herkän ja hellänkin. Ei se ole aina huono juttu, että on kokenut koviakin.

Kysynkin siis arvon naisilta vielä sitäkin, että miksi niin usein kyllästytte siihen

Jos suhun ihastutaan, niin kyllä suhun sitten voidaan varmasti rakastuakin. Ehkä miehesi kuitenkin rakastaa sua, mutta ei uskalla sitä oikein sanoa ääneen. Pidä pieni "jääkausi" miehellesi ja katso ymmärtäisikö hän sitä kautta kuinka rakastettava ja ihana nainen olisit. Mies voi joskus rakastua silleen viiveelläkin. Mulla on kerran tai oikeastaan kaksikin kertaa käynyt elämässäni näin. Tsemppiä sun päivään!

ap

Vierailija
720/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät nuokaan mitään totuuksia ole, koska jokainen ihminen on erilainen. Ehkä noista voi saada itselleen jotain osviittaa, mutta ei noista kuitenkaan voi lokeroida toisia ihmisiä. 

Aika harva asia ihmissuhteissa on tieteellinen tosiasia ja mitattavissa oleva fakta, mutta ei se silti ole meitä estänyt yrittämästä ymmärtää mikä se "formula" rakkauteen oikein on. Tähän kylkeen on sitten keksitty mitä monenlaisia termejä, jotka joillekin meistä auttavat jäsentelemään paremmin isoa ja monimutkaista kokonaisuutta.

Sinä voit toki vetää ihan vain mutu-fiiliksellä ja antaa meidän muiden leikkiä aakkosilla. Tai vielä parempi: mennä pois tästä ketjusta ja lukea martinaaitolehden uusimmat kuulumiset jossain toisessa Vauva-ketjussa.

Formula rakkauteen on, että on ihmisten ilmoilla ja keskustelee ihmisten kanssa. Simple as that.

Kun ruma omega on ihmisten ilmoilla ja keskustelee ihmisten kanssa, niin ei siihen kukaan nainen rakastu. Get over it.