Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nainen aina valitsee alfemman? Eikö mikään riitä?

Vierailija
18.03.2024 |

Koitetaan pitää keskustelu asiallisena ja olla loukkaamatta ketään, ettei tule bannia. Mitä ominaisuuksia alfa-miehessä naiset arvostavat ja mitä beta-miehessä vihaavat? Olisi kiva näin miehenä tietää, jotta voisi jatkossa uuden kumppanin kanssa kehittää itseään. Kiitos jo etukäteen arvon naiset ja toki miehiltäkin olisi kiva saada kannanottoja.

Kommentit (1076)

Vierailija
681/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se että näkee Prismassa kaljamahaisen röhjäkkeen vaimon kanssa, ei kerro, kuinka vaikea sen on ollut nuorena saada naista parisuhteeseen, ja se on saattanut olla joskus ihan komeakin."

Suurin osa meistä on ollut nuorena kohtuullisen kauniita ja komeita. Sitä se nuoruus on, hehkeyttä ja elinvoimaa.

Nuorena suurin osa saisi ulkonäön puolesta parisuhteen ja/tai seksiä. Se este tai hidaste on lähes aina sosiaaliset taidot ja itsevarmuuden puute.

Vierailija
682/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovittaisko, että kukaan ei enää mainitse yhtään kreikkalaista aakkosta, kiitos. Aikuiset ihmiset, mikä teitä vaivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun kommentteja lukiessa huomaan, että todella monella on aivan vääränlaisia stereotypioita alfoista ja betoista. Sitten näillä karikatyyreilla pelataan jotan nukketeatteria. Ja harva mies muutenkaan on 100% jompaa kumpaa, vaan aina se yleensä on jonkinlainen sekoitus.

Alfa ei automaattisesti ole bodattu lihaskimppu, joka ei osaa keskustella, mutta pettää osaisi sitäkin paremmin. Nämä on siis luonnetyyppianalysointeja. Jotkut asiat ovat toki toiselle tyypillisempiä kuin toiselle. Mutta alfa tarkoittaa sosiaalisesti johtavaa miestä. Se usein tarkoittaa korkeaa kilpailuviettiä ja saattaa ilmentyä esimerkiksi muokkaamalla kropasta maskuliinisen, harrastamalla extreme-urheilua tai hakeutumalla työelämässä esihenkilörooleihin. Yhtä kaikki se tarkoittaa miestyyppiä joka ei ole helposti alistettavissa, koska hän persoonansa kautta hakee johtavaa roolia. Apinalaumassa hän olisi se porukan pomo, tai ainakin sellaiseksi pyrkivä. Apinalau

"Beta on alistuvainen persoona" ja siksi hakeutuu usein sellainen vaativan, vaikean naisen läheisyyteen, jonka oikkuja voi toteuttaa. 

Beetanainen vastaavasti arvostaa alfempaa miestä, jolloin hänen ei tarvtse liikaa päättää asioista.  

Beeta haluaa seurata, ei johtaa eikä päättää, joten tarvitsee suhteeseen sen, joka päättää.

Vierailija
684/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovittaisko, että kukaan ei enää mainitse yhtään kreikkalaista aakkosta, kiitos. Aikuiset ihmiset, mikä teitä vaivaa.

Miksi? Mikä sinua niissä noin peppua kutittaa? Kautta aikojen ihmiset ovat halunneet lokeroida asioita ja selventää tällä tavoin ymmärrystään maailmasta. 

Vierailija
685/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuntuu nimittäin ikävältä lukea monien miesten kirjoituksia mm. täällä Vauvalla ja Ylilaudalla, joissa mietitään millainen pitäisi olla ja millaiseksi pitäisi muuttua, että kelpaisi paremmin naisille. Tuollainen ei pidemmän päälle kyllä toimi ja varmasti stressaa, jos pitää esittää jotain muuta kuin oikeasti on."

Luultavasti suurimman osan noista ei tarvitsisi mitään esittää vaan ongelma on vain siinä että ovat jotenkin niin solmussa sen oman persoonallisuutensa kanssa että eivät osaa tuoda sitä luontevasti esiin tilanteissa joissa jännittää. Itse tiedän muutamankin kaverin jotka ovat maailman mukavimpia ihmisiä kun ovat kavereiden kanssa mutta kun ne laittaa jonkun naisen viereen niin suusta tulee vain "öö, tota" tai joku kamala sammakko.

En ihmettele sinänsä että tällaiset miehet voivat sitten ajatella että heidän pitäisi olla jotain ihan muuta kuin ovat että kelpaisivat naisille mutta se ei silti mene ihan niin. Vain sen oman mukavan itsensä kaivaminen sieltä kaiken jännityksen ja pelkojen alta riittäisi.

Vierailija
686/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kysynkin siis arvon naisilta vielä sitäkin, että miksi niin usein kyllästytte siihen ihan kivaan, luotettavaan ja huomioivaan herrasmieheen, kun tuleekin uusi "jännämies" suurine lupauksineen teitä "kusettamaan"?"

No ainakin omalla kohdallani kyse on ollut siitä että se mies on varmaan ollut omasta mielestään kovinkin luotettava, huomioiva ja herrasmies mutta se ei ole enää minulle näyttäytynyt sellaisena. Ne eleet ovat olleet enää aika päälle liimattuja tyyliin kukkia syntymäpäivänä mutta niitä ikävämpiä asioita on sitten vaan kertynyt sinne arkeen niin paljon että niitä ei enää niillä herrasmiesmäisyyden puuskilla ole onnistunut kompensoimaan.

Kovasti on vakuuteltu rakkautta mutta silti se omien pyykkien vienti suoraan pyykkikoriin on ollut liikaa pyydetty. Tuo nyt oli karrikoitu esimerkki mutta tarkoita siis sitä että ne todelliset teot ja puheet eivät enää ole vain vastanneet toisiaan. Rakkautta ja huomi

"Rakkautta ja huomiointia ei voi parisuhteessa osoittaa vain niin kuin itse haluaa vaan pitäisi kuunnella mitä se toinen oikeasti haluaa."

TÄMÄ! Rakastaminen ei ole performanssi, vaan vuorovaikutusta, jossa pitää aidosti nähdä toinen. 

Vierailija
687/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos jätetään ulkonäköasiat sikseen, niin minua on aina viehättänyt eniten naisessa sellainen verbaalinen ja henkinen yhteensopivuus kanssani: sellainen yhteys, missä juttu luistaa ja se on vastavuoroista sekä huumorintaju osuu samalla aaltopituudelle."

Tuosta juuri tunnistin aikanaan sen naisen josta tuli sitten vaimoni. Äkkiä juuri tämän naisen kanssa oli todella helppo jutella ja meillä meni tunteja niin että ei huomannutkaan kun vain uppouduttiin keskusteluihin.

Vierailija
688/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Mikä sinua niissä noin peppua kutittaa? Kautta aikojen ihmiset ovat halunneet lokeroida asioita ja selventää tällä tavoin ymmärrystään maailmasta. 

Nuo kun ei ole mitään totuuksia, vaan jonkun mielipide jostain aakkosesta🤷Itse luotan vain omiin kokemuksiini, joten siksi on outoa, että joku haluaa luottaa aakkosiin. 😁

Vierailija
689/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo kun ei ole mitään totuuksia, vaan jonkun mielipide jostain aakkosesta🤷Itse luotan vain omiin kokemuksiini, joten siksi on outoa, että joku haluaa luottaa aakkosiin. 😁

Onhan meillä näitä persoonallisuuspiirteitäkin, joiden nimeksi on annettu rivi kirjaimia NTJHGHTT tyylisesti, joiden kautta ihmiset yrittävät paremmin ymmärtää erilaisia kanssaeläjiään. Miksi me teemme tuota, kun voisimme vain luottaa omiin kokemuksiimme?

Vierailija
690/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan meillä näitä persoonallisuuspiirteitäkin, joiden nimeksi on annettu rivi kirjaimia NTJHGHTT tyylisesti, joiden kautta ihmiset yrittävät paremmin ymmärtää erilaisia kanssaeläjiään. Miksi me teemme tuota, kun voisimme vain luottaa omiin kokemuksiimme?

Eivät nuokaan mitään totuuksia ole, koska jokainen ihminen on erilainen. Ehkä noista voi saada itselleen jotain osviittaa, mutta ei noista kuitenkaan voi lokeroida toisia ihmisiä. 

Vierailija
691/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Oisko sulla ap pientä läheisriippuvuutta tulilla. Taipumus ihastua itseäsi jännempiin, joita palvoa, mutta jotka ahdistuu sun tuteellisuudesta, ja vaihtaa sitten "alfempaan". Sä taas et pysty ottamaan sellaista kilttiä tyttöä, koska sellaiselle sun pitäis olla sellainen vakaampi mies? 

Omien tunteiden säätely vähän hakusessa? Tarviit ehkä naisen, jota vähän palvoa, mutta valitset itse niitä vaikeampia? Semmoinen vakaampi nainen ei kiinnosta?"

Kiitos! Ihan hyvin analysoitu. Kyllä mulla taitaa vähän tällaistakin olla kenties. En oikein osaa diagnosoida itseäni, mutta loogiselta kuulostaisi. En tiedä miksi nämä hieman haastavammat naiset muhun aina ihastuu ja toisinkin päin ja sitten aina päättynyt isoihin itkuihin. Lisäksi taidan itsekin olla hieman pinnallinen tai ainakin nuorena olen ollut ja ulkonäkö on voinut mennä kiltteyden edelle. Syntinen olen siis minäkin, vaikken syntisen kaunis mies. Tavallisen suomalaisen miehen näköinen. Kyllä mua hyväsydäminen ja vakaa nainen kiinnostaisi, mutta ei sellaisia ainakaan tinderistä saisi. Missä niitä sellaisia vakaita kilttejä naisia olisi pk-seudulla? Nyt olen kyllä parisuhteessa, mutta kyllä minulla on jatkuva menettämisen pelko, kun tuntuu, etten oikein kumppanille aina riitä. Vakuuttaa kyllä, että riittäisin, mutta mulla on näistä pahoja kokemuksia. Kun rakkaus loppuu, niin puheet ovat puheita...Vakaa, empatiakykyinen nainen...voih

ap

Vierailija
692/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Beeta haluaa seurata, ei johtaa eikä päättää, joten tarvitsee suhteeseen sen, joka päättää.

Juuri näin. Betat on parhaimpia miehiä. Ex tuli seurustelun alussa kahtomaan "lapsiaan" ja öykkäröi kännissä rivarin takapihalla. Kaatoi grillin ja huuteli h.... koko pitäjälle. 

Käskin beettani möhmöttämään takapihalle katsomaan mikä nyt oikein on ja käskin pistämään haisemaan. Siis käsin taluttamaan päätä pidemmän exän ulos tontilta. Beettani on sellainen vähän lyhyempi, mutta tankkeri tapaus. Ei juurikaan leukaa mutta kiva ja näpsäkkä mies. Tällä palstalla joku sanoisi että on manlet. Manlet se on enemmän kuin Hamlet.

Möhmötteli mitään sanomatta exän läheisyyteen ja käski painua ulos tontilta tai paukkuu korville.

Kolmeen laski ja exä kävi tönimään että tämä on hänen kotinsa. Beetta tempoi pari kovaa koukkua molemmille puolille leukaperiä että kolisi ja kyseli että lähteekö nyt vai soitetaanko poliisit paikalle viemään hänet pois. Lähti hoipertelemaan ja otti koivusta tukea ja yritti yllätyshyökkäystä. Jos se olisi onnistunut, niin meidän perhe olisi ollut vaarassa, kun ex on ihan kahjo ja lapset itki täyttä kurkkua kotona. Niin mun manletti tempasi otsaan sellaisen laakin että putosi nurmelle.

Otti pulssin exästä ja soitti hänen kavereille hakemaan hänet pihatieltä pois. Hakivat ja beetta hoiti hommat kotiin. Naapurit katseli sälekaihtimien välistä. Näkyi selvästi.

Myöhemmin ex lähetti mun puhelimeen kuvan patista otsassa, niin laitoin kuvan jakoon hänen vanhemmilleen ja kerroin mitä oli tapahtunut. Appiukko pahoitteli ja totesi että olisi tuohon toinenkin patti sopinut. Hän oli hyvin pettynyt poikaansa. Anoppi ei laittanut mitään. Häpesi varmasti niin paljon. Kehotin että pysyy poissa kun on lähestymiskielto ja lopettelee vietailut, muuten sattuu leukaan taas, eikä kenelläkään ole kivaa.

Vierailija
693/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Oisko sulla ap pientä läheisriippuvuutta tulilla. Taipumus ihastua itseäsi jännempiin, joita palvoa, mutta jotka ahdistuu sun tuteellisuudesta, ja vaihtaa sitten "alfempaan". Sä taas et pysty ottamaan sellaista kilttiä tyttöä, koska sellaiselle sun pitäis olla sellainen vakaampi mies? 

Omien tunteiden säätely vähän hakusessa? Tarviit ehkä naisen, jota vähän palvoa, mutta valitset itse niitä vaikeampia? Semmoinen vakaampi nainen ei kiinnosta?"

Kiitos! Ihan hyvin analysoitu. Kyllä mulla taitaa vähän tällaistakin olla kenties. En oikein osaa diagnosoida itseäni, mutta loogiselta kuulostaisi. En tiedä miksi nämä hieman haastavammat naiset muhun aina ihastuu ja toisinkin päin ja sitten aina päättynyt isoihin itkuihin. Lisäksi taidan itsekin olla hieman pinnallinen tai ainakin nuorena olen ollut ja ulkonäkö on voinut mennä kiltteyden edelle. Syntinen o

Vastasin siis siihen viestiin, kun joku fiksu henkilö epäili mulla olevan läheisriippuvuutta. Tämä palstan launaus- ja vastausekosysteemi on kyllä yhtä syvältä kuin ap:n avautumiset, heh

ap

Vierailija
694/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät nuokaan mitään totuuksia ole, koska jokainen ihminen on erilainen. Ehkä noista voi saada itselleen jotain osviittaa, mutta ei noista kuitenkaan voi lokeroida toisia ihmisiä. 

Aika harva asia ihmissuhteissa on tieteellinen tosiasia ja mitattavissa oleva fakta, mutta ei se silti ole meitä estänyt yrittämästä ymmärtää mikä se "formula" rakkauteen oikein on. Tähän kylkeen on sitten keksitty mitä monenlaisia termejä, jotka joillekin meistä auttavat jäsentelemään paremmin isoa ja monimutkaista kokonaisuutta.

Sinä voit toki vetää ihan vain mutu-fiiliksellä ja antaa meidän muiden leikkiä aakkosilla. Tai vielä parempi: mennä pois tästä ketjusta ja lukea martinaaitolehden uusimmat kuulumiset jossain toisessa Vauva-ketjussa.

Vierailija
695/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veikkaan, että suurin osa rakastuu ulkonäköön ja supliikkiuteen, eli myös huumoriin.

Vierailija
696/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä oikein sekoilet? Ne teidän kuvittelemat "alfat" on niitä, joille me naiset nauretaan kippurassa. Ovat yleensä feikkejä mieshoroja, jotka ovat täysin eläimen tasolla viettiensä vietävissä eikä äo riitä normaaliin kanssakäymiseen. Saako ne pillua? Saa. Niitä on naisten hyvä käyttää irtoseksiin, koska ne eivät jää roikkumaan ja tod näk seksi on edes keskinkertaista. 

Parisuhteeseen suurin osa naisista haluaa beta-miehen. Itse ainakin. Pehmeämmän, älykkäämmän, sivistyneemmän. Joka ottaa vastuun lapsista ja kodista. Seisoo rinnalla tasavertaisena eikä juokse helpon, tyhjän tyydytyksen perässä aivottomana eläimenä. 

Hauskoja nämä naisten itsepetokset, kuten tämä tarinointi miehistä, joita naiset käyttävät irtoseksiin. Todellisuudessahan nämä miehet pyörittävät omaa haaremiaan ja tyhjentävät lastinsa tarpeensa mukaan ja naiselle jää lopulta palkkioksi lapsi ja yksinhuoltajuus. Kuinka hemmetin yksinkertaisia naiset ovat, jos luulevat tuon lopputuloksen kertovan siitä, että he käyttävät miehiä irtoseksiin. Kukakohan tuosta järjestelystä hyötyy ja käyttää ketä hyväksi. Toivottavasti edes jollain teistä syttyy lamppu päässä.

Nykyään on onneksi olemassa ehkäisy, niin että oikeasti tosi harvat lapset syntyvät irtoseksin tuloksina. Joten se, että nainen käyttää miehiä irtoseksiin ei kyllä yleensä johda yksinhuoltajuuteen, ellei nainen sitä itse tahdo. 

Ne on sit ihan eri naiset jotka uskoo jonkun naistenmiehen vakuuttelut ja lepertelyt ja suostuu sängynlämmittäjäksi ja kodinhoitajaksi sillä välin kun mies menee menojaan. Nämä miehet kyllä ihan tietoisesti sitten manipuloi näitä usein epävarmoja naisia päätymään tähän tilanteeseen. 

Vierailija
697/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Betat on parhaimpia miehiä. Ex tuli seurustelun alussa kahtomaan "lapsiaan" ja öykkäröi kännissä rivarin takapihalla. Kaatoi grillin ja huuteli h.... koko pitäjälle. 

Käskin beettani möhmöttämään takapihalle katsomaan mikä nyt oikein on ja käskin pistämään haisemaan. Siis käsin taluttamaan päätä pidemmän exän ulos tontilta. Beettani on sellainen vähän lyhyempi, mutta tankkeri tapaus. Ei juurikaan leukaa mutta kiva ja näpsäkkä mies. Tällä palstalla joku sanoisi että on manlet. Manlet se on enemmän kuin Hamlet.

Möhmötteli mitään sanomatta exän läheisyyteen ja käski painua ulos tontilta tai paukkuu korville.

Kolmeen laski ja exä kävi tönimään että tämä on hänen kotinsa. Beetta tem

Mistään kreikkalaisista kirjaimista en tiedä mutta ehtaa WT-touhua tuo ainakin on.

Vierailija
698/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appiukko pahoitteli ja totesi että olisi tuohon toinenkin patti sopinut.

Piru mieheksi tuo sun exä. Onneksi oli beetta turvaamassa kodin. Yh-äidit on ihan yksin noiden hullujen ex-alfaukkojensa kanssa.

Vierailija
699/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta heittäkää nyt naiset jotain asiallista kommenttia ihan yleisesti, että minkäläisiä lähinnä henkisiä ominaisuuksia miehessä arvostatte ja mitä taas vieroksutte? Varmasti miehen on hyvä olla turvallinen, huomaavainen, helläkin. Mutta millaisia rajoja toivoisitte miehen vetävän ja milloin taas näette rajat miehen tarpeena kontrolloida? Tahtoo oppia paremmaksi mieheksi tässä...

Arvostan esim.:

- Henkistä vakautta. Ei vedä rageja mistään. Ei myöskään tarve mielistellä. 

- Sosiaalista tilannetajua. Esim. ettei puhu paskasta kun syödään.

- Positiivista mielenlaatua. Ei ole tarve kettuilla kenellekään tai alistaa ketään. 

Rajojen suhteen toivon, että mies tuntee ja ymmärtää omat ja muiden rajat ja kunnioittaa niitä. Eli itsensä suhteen saa vetää rajoja niin kuin kokee tarpeelliseksi, mutta muita ei voi kontrolloida. Es

Hieno analyysi. Tämä selvensi. Kiitos!

ap

Vierailija
700/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos jätetään ulkonäköasiat sikseen, niin minua on aina viehättänyt eniten naisessa sellainen verbaalinen ja henkinen yhteensopivuus kanssani: sellainen yhteys, missä juttu luistaa ja se on vastavuoroista sekä huumorintaju osuu samalla aaltopituudelle."

Tuosta juuri tunnistin aikanaan sen naisen josta tuli sitten vaimoni. Äkkiä juuri tämän naisen kanssa oli todella helppo jutella ja meillä meni tunteja niin että ei huomannutkaan kun vain uppouduttiin keskusteluihin.

Samaan asiaan rakastuin omassa miehessäni aikoinaan. Tosin, samaan asiaan taisin ihastua kahdessa edellisessäkin poikaystävässä, ne suhteet vaan ei sit kestäneet kovin kauaa.