Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nainen aina valitsee alfemman? Eikö mikään riitä?

Vierailija
18.03.2024 |

Koitetaan pitää keskustelu asiallisena ja olla loukkaamatta ketään, ettei tule bannia. Mitä ominaisuuksia alfa-miehessä naiset arvostavat ja mitä beta-miehessä vihaavat? Olisi kiva näin miehenä tietää, jotta voisi jatkossa uuden kumppanin kanssa kehittää itseään. Kiitos jo etukäteen arvon naiset ja toki miehiltäkin olisi kiva saada kannanottoja.

Kommentit (1076)

Vierailija
641/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni tapasi aina sanoa: "siinä ei kaksista miestä tarvita, että vittuilla osaa!" Sama pätee naisiinkin. Keskustellaan nyt vain eikä etsiä lyömäaseita toisiamme vastaan. Ymmärrän tietysti syitä, miksi suhteista halutaan erota, miksi on paha olla jne. On se vaan jännä miten "punainen vaate" toisille on se, jos täällä ihmettelee sitä seikkaa, että miksi niin helposti halutaan vaihtaa kumppania eikä keskittyä korjaamaan ihmissuhdetta nykyisen kumppanin kanssa aktiivisemmin. Tyhjän saa pyytämättäkin ja kaiken tuhoaminen on aina helppoa; rakentaminen hieman hankalampaa.

ap

Mitä väliä sillä loppupeleissä on? Joo, jotkut parisuhteet katkeavat ja jotkut eivät. Miksi erosta pitää katkeroitua?

Vierailija
642/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännämies saa naisia ja vaihtaa kumppania, joku saattaa jäädä itkemään perään. Jännänainen saa miehiä ja saa kumppaneita, mies pyyhkii kul..linsa kauniisti sisustetun yksiön verhoihin eikä itke perään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On se vaan jännä miten "punainen vaate" toisille on se, jos täällä ihmettelee sitä seikkaa, että miksi niin helposti halutaan vaihtaa kumppania eikä keskittyä korjaamaan ihmissuhdetta nykyisen kumppanin kanssa aktiivisemmin. "

Monesti asia on vain niin että siinä vaiheessa kun se (usein mies) havahtuu siihen että nainen on lähdössä niin silloin vasta aktivoituu se miehen halu korjata suhde. Nainen olisi tovonut korjausta jo vuosia aikaisemmin ja on jo luopunut toivosta.

Toki tämä oli karrikointi toiseen suuntaan mutta halusin siis sanoa sen että suhteet eivät yleensä lopu kuin salama kirkkaalta taivaalta vaan niitä ongelmia on yleensä ollut jo kauan sitä ennen. Jos kirjoitetaan että "minähän olin niin mukava, kehuva ja herrasmies" ja nainen vain lähti niin harvoin siinä on ainakaan ihan koko totuus tai ainakin vain toisen ihmisen näkökulma.

Vierailija
644/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri etsimässä alfempaa miestä. Alkanut kyllästyttää tuo nykyinen laiska möhömaha ja tekis mieli vaihtaa vähän ryhdikkäämpään, jämäkästi jalat maassa olevaan Capital-Alfaan.

https://physicscatalyst.com/article/wp-content/uploads/2023/04/symbol-a…

Vierailija
645/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni tapasi aina sanoa: "siinä ei kaksista miestä tarvita, että vittuilla osaa!" Sama pätee naisiinkin. Keskustellaan nyt vain eikä etsiä lyömäaseita toisiamme vastaan. Ymmärrän tietysti syitä, miksi suhteista halutaan erota, miksi on paha olla jne. On se vaan jännä miten "punainen vaate" toisille on se, jos täällä ihmettelee sitä seikkaa, että miksi niin helposti halutaan vaihtaa kumppania eikä keskittyä korjaamaan ihmissuhdetta nykyisen kumppanin kanssa aktiivisemmin. Tyhjän saa pyytämättäkin ja kaiken tuhoaminen on aina helppoa; rakentaminen hieman hankalampaa.

ap

Mitä väliä sillä loppupeleissä on? Joo, jotkut parisuhteet katkeavat ja jotkut eivät. Miksi erosta pitää katkeroitua?

Sillä on se väli, että eiköhän me ihmisinä haluttaisi kuitenkin vähentää henkistä kärsimystä eikä sitä lisätä. Sydänsurut ovat vakava asia. Kyse ei ole katkeruudesta. Kyse on viisaudesta ja elämänarvoista.

Vierailija
646/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"On se vaan jännä miten "punainen vaate" toisille on se, jos täällä ihmettelee sitä seikkaa, että miksi niin helposti halutaan vaihtaa kumppania eikä keskittyä korjaamaan ihmissuhdetta nykyisen kumppanin kanssa aktiivisemmin. "

Monesti asia on vain niin että siinä vaiheessa kun se (usein mies) havahtuu siihen että nainen on lähdössä niin silloin vasta aktivoituu se miehen halu korjata suhde. Nainen olisi tovonut korjausta jo vuosia aikaisemmin ja on jo luopunut toivosta.

Toki tämä oli karrikointi toiseen suuntaan mutta halusin siis sanoa sen että suhteet eivät yleensä lopu kuin salama kirkkaalta taivaalta vaan niitä ongelmia on yleensä ollut jo kauan sitä ennen. Jos kirjoitetaan että "minähän olin niin mukava, kehuva ja herrasmies" ja nainen vain lähti niin harvoin siinä on ainakaan ihan koko totuus tai ainakin vain toisen ihmisen näkökulma.

Hyvä pointti!

Vierailija
647/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisena vahvistan 100% tämän miehen havainnot ja teorian parinvalinnasta yms.Ja sama teoriahan päteee myös toisinpäin naisiin.

Kuuluisan Prisma-indeksin (siis havainnoidaan Prismassa lauantaina vastaan tulevia pariskuntia) niin tuo numero kolmonen on kyllä ehdottomasti suosituin miestyyppi.

Ainostaan siksi että heitä on eniten. Tai oikeastaan sanoisin että "keskikastia" on eniten, eikä noita ei-deittailtavia/alinta kastia.Nämä ryhmät ei jakaudu tasaisesti. Jos katsoisit tuon kanavan havaintovidoita huomaat että noita "parhaan tason" miehiä (ja naisia) on todella vähän, en nyt muista prosenttia mutta jotain 10 kaikista ihmisistä. Suurin osa on "keskikastissa".

No juuri siksihän tasoteorioilla ei ole oikeassa elämässä juurikaan merkitystä koska ne käsittelevät käytännössä vain sitä todella harvinaista ylintä tasoa ja joitain vielä sitäkin harvinaisempia suohirviöitä. Kun ne kolmosen miehet saavat käytännössä usein oikein mukavan hyvän parisuhteen itselleen sopivan naisen kanssa niin tasoajattelu alkaa menettää aika lailla merkityksensä mikään reaalimailman ilmiön kanssa. Ihan sama saako se ysin mies kymmenen kertaa enemmän huomiota naisilta kun ei tänne ole kuitekaan tultu vain huomiota hakemaan vaan olemaan onnellisia.

Vierailija
648/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tärkeä viisaus siis löydetty taas lisää: reagoikaa riittävän nopeasti parisuhteessa oleviin ongelmiin ja kuunnelkaa kumppania herkällä korvalla. 

Vierailija
649/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
650/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sillä on se väli, että eiköhän me ihmisinä haluttaisi kuitenkin vähentää henkistä kärsimystä ei

Sinä kun tykkäät noita viisauksia ladella, niin sanonpa itsekin yhden. Se, mikä ei tapa, vahvistaa. 

Olen itsekin eronnut pitkästä parisuhteesta. Tietysti siinä käy kaikki tunteet vuoristorataa pitkän aikaa. Mutta se on myös ollut todella hyväksi minulle, että olen oppinut erilaisia asioita itsestäni. Nyt minulla on ollut jo pitkän aikaa uusi parisuhde, jossa voin itse paljon paremmin, kun olen ymmärtänyt, että osasyy eroon olin minä ja minun käytökseni. 

Vierailija
651/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisena vahvistan 100% tämän miehen havainnot ja teorian parinvalinnasta yms.Ja sama teoriahan päteee myös toisinpäin naisiin.

Kuuluisan Prisma-indeksin (siis havainnoidaan Prismassa lauantaina vastaan tulevia pariskuntia) niin tuo numero kolmonen on kyllä ehdottomasti suosituin miestyyppi.

Ainostaan siksi että heitä on eniten. Tai oikeastaan sanoisin että "keskikastia" on eniten, eikä noita ei-deittailtavia/alinta kastia.Nämä ryhmät ei jakaudu tasaisesti. Jos katsoisit tuon kanavan havaintovidoita huomaat että noita "parhaan tason" miehiä (ja naisia) on todella vähän, en nyt muista prosenttia mutta jotain 10 kaikista ihmisistä. Suurin osa on "kesk

Jos katsoisit noita jakamiani videoita niin havaitsisit ne täysin oikeiksi.

Ja ne Prisma miehet, jotka sillä  hetkellä näyttää hyvinkin tavanomaisilta, on vaan päätyneet siihen jamaan koska heillä on stressaava elämäntilanne, kenties 3 pikkulasta, univajetta, keho rupsahtanut liikasyömisestä ja itsensä unohtamisesta lapsiarjen keskellä. Aikaisemmin (noin ammattikouluisässä) ne on olleet varmasti jonkun silmissä "hottiksia" tai ainakin kelvollisia parisuhteeseen. "Tasohan"/ulkonäkö voi vahdella elämän aikana suurestikin.

Vierailija
652/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ainostaan siksi että heitä on eniten. Tai oikeastaan sanoisin että "keskikastia" on eniten, eikä noita ei-deittailtavia/alinta kastia.Nämä ryhmät ei jakaudu tasaisesti. "

Jos nyt kuitenkin puhuttiin kyvystä saada itsellen parisuhde niin "Prisma-indeksi" kertoo oikein hyvin sen että videosi mukaan alhaisella kolmosen tasolla olevan miehen käytännön mahdollisuudet saada parisuhde eivät ole ratkaisevasti heikommat kuin kutosen tai ysin miehen mahdollisuudet. Siihen voi mennä vähän enemmän aikaa ja yritystä mutta se silti usein onnistuu.

Vierailija
653/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kysynkin siis arvon naisilta vielä sitäkin, että miksi niin usein kyllästytte siihen ihan kivaan, luotettavaan ja huomioivaan herrasmieheen, kun tuleekin uusi "jännämies" suurine lupauksineen teitä "kusettamaan"?"

No ainakin omalla kohdallani kyse on ollut siitä että se mies on varmaan ollut omasta mielestään kovinkin luotettava, huomioiva ja herrasmies mutta se ei ole enää minulle näyttäytynyt sellaisena. Ne eleet ovat olleet enää aika päälle liimattuja tyyliin kukkia syntymäpäivänä mutta niitä ikävämpiä asioita on sitten vaan kertynyt sinne arkeen niin paljon että niitä ei enää niillä herrasmiesmäisyyden puuskilla ole onnistunut kompensoimaan.

Kovasti on vakuuteltu rakkautta mutta silti se omien pyykkien vienti suoraan pyykkikoriin on ollut liikaa pyydetty. Tuo nyt oli karrikoitu esimerkki mutta tarkoita siis sitä että ne todelliset teot ja puheet eivät enää ole vain vastanneet toisiaan. Rakkautta ja huomi

Juurikin tämä! Itseäni ei viehätä sellainen päälle liimattu herrasmiesmäisyys, joka menee tietyillä miehillä aivan yli. En mä kaipaa kukkia joka perjantai tai sitä että jatkuvasti puhutaan pelkillä hellittelynimillä. Siitä tulee, anteeksi nyt vain, mutta sellainen olo että mies on jotenkin reppana. Vähän sellainen vässykkä, joka epätoivoissaan jatkuvasti pelkää menettävänsä minut. Enkä tarkoita että etsisin jotenkin tarkoituksella pahaa poikaa, mutta miehen pitää mun mittapuun mukaan olla sellainen "jätkä". Sellainen jatkuva simppaaminen ja tyyliin anteeksi että olen olemassa tässä sinun ilmatilaasi kuluttamassa, niin se ei vaan sitten kyllä loppupeleissä sytytä. Sori jos en osaa tätä paremmin selittää.

Vierailija
654/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos katsoisit noita jakamiani videoita niin havaitsisit ne täysin oikeiksi.

Ja ne Prisma miehet, jotka sillä  hetkellä näyttää hyvinkin tavanomaisilta, on vaan päätyneet siihen jamaan koska heillä on stressaava elämäntilanne, kenties 3 pikkulasta, univajetta, keho rupsahtanut liikasyömisestä ja itsensä unohtamisesta lapsiarjen keskellä. Aikaisemmin (noin ammattikouluisässä) ne on olleet varmasti jonkun silmissä "hottiksia" tai ainakin kelvollisia parisuhteeseen. "Tasohan"/ulkonäkö voi vahdella elämän aikana suurestikin."

Tuo videosi siis laittoin käytännössä rinnakkain univajeesta kärsivän perheenisän (3), vielä nuoren näköisen teinin (6) ja miesmallin (9). Ja sitten pokkana väität että se kuvaa tasoja jotenkin kattavasti ja sitten vielä oikeastaan että lähes jokainen on lopulta kuitenkin nuorena aika hyvän näköinen ja kelpaa monelle. Mene kyllä jo aika sekavaksi ja selittelyksi jos minulta kysyt. 

Vierailija
655/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännämies saa naisia ja vaihtaa kumppania, joku saattaa jäädä itkemään perään. Jännänainen saa miehiä ja saa kumppaneita, mies pyyhkii kul..linsa kauniisti sisustetun yksiön verhoihin eikä itke perään.

No onneksi olen kilttinainen. Minun verhoihini ei kukaan pyyhi paikkojaan ja jos pyyhkisi, kohtaisi hiljaisen vaarallisen katseeni (joo, osaan sellaisen, säikähdän itsekin joskus kun sitä sanotaan niin pelottavaksi) ja muuta vaihtoehtoa tilanteen päättymiselle ei yksinkertaisesti olisi kuin että herra vie verhot välittömästi omalla kustannuksellaan pesulaan.

No, ei ole kyllä vaaraakaan koska en irtosuhteita harrasta. Odotan vain sitä yhtä, nimittäin gammamiestä. Häntä en määrittele tässä sen tarkemmin, koska muuten ei-gammamies voisi sellaista alkaa valheellisesti esittää.

Jos siis joskus päädytte treffeille tummasilmäisen naisen kanssa joka katsoo teitä tutkivasti, hän saattaa tarkastella gammasäteilynne määrää. 

Vierailija
656/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olisin mieluummin autiolla saarella yksln asuva maailman ainoa nainen kuin seurustelisin jonkun vauvapalstan jankkaajaruikuttajan kanssa. Oikeesti, nää keskustelut saa aivot kiehumaan. 

Vierailija
657/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juurikin tämä! Itseäni ei viehätä sellainen päälle liimattu herrasmiesmäisyys, joka menee tietyillä miehillä aivan yli. En mä kaipaa kukkia joka perjantai tai sitä että jatkuvasti puhutaan pelkillä hellittelynimillä. "

Jep. Valitettavasti on tullut koettua mies joka vakuutti palavaa rakkauttaan minulle vielä samana aamuna kun oli illalla jo muuttanut uuden naisystävänsä luo. Meni aika lailla luotto miesten sanomisiin.

Nykyisin luotan vain tekoihin. Jos mies ihan käytännössä ja johdonmukaisesti osoittaa teoillaan arvostavansa ja haluavansa minulle hyvää niin voin hyvin jättää saamatta muutamankin "rakastan sinua niin kamalasti muru" lirkutuksen ihan ilman mitään ongelmaa.

Vierailija
658/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Sanotaan nyt tässä kohtaa, että en oleta kaikkien miesten aina preferoivan satunnaista seksiä parisuhdeseksin edelle. Enhän itsekään niin tee. "

No sanoit silti nimenomaan olevasi "onnellisessa asemassa". Mutta ei nyt enää tartuta siihen. Ehkä se on sinulta vain ihan tiedostamaton tapa kirjoittaa jolla et tarkoita mitään sen kummempaa mutta kyllä se helposti sinua tuntemattomalle ihmiselle antaa tietyn kuvan. Ehkä väärän mutta silloin kannattaa välttää sellaisia ilmaisuja.

Nyt kun avasit omaa parisuhde- ja naishistoriaasi paremmin ja monipuolisemmin niin minulta kyllä hukkui se mikä mielipiteesi pointti enää lopulta oli. Eli mitä halusit lopulta sanoa miehistä ja naisista sekä heidän suhteistaan?

Huokaus. Olen onnellisessa asemassa siinä mielessä, että voin saada satunnaista seksiä helpommin kuin useimmat muut miehet. JOS haluan. Ja useimmat miehet haluaisivat saada satunnaista seksiä jossain kohtaa elämänsä aikana. Olen myös halunnut parisuhteita ja niitäkin myös saanut. Nyt loppuu rautalanka.

Keskustelu on tässä ketjussa rönsyillyt sinne sun tänne, joten en tiedä onko isoakaan merkitystä mikä mun mielipiteeni pointti olikaan. Varmaan jossain kohtaa ainakin sellainen, että ihmisillä on tasoja, jotka merkitsevät deittimarkkinoilla mihin hänen rahkeensa riittää, mutta näiden tasojen absoluuttinen mittaaminen on mahdotonta, vaikka jotain suuntaa antavia määreitä (ulkonäkö, alfa/beta yms.) voidaan yrittää hahmotella esim. tällaisella keskustelupalstalla hyvin epätieteellisellä, mutta samalla kuitenkin yllättävän viihdyttävällä tavalla.

Vierailija
659/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervehdys kaikille, kertoilen tässä vielä hieman omakohtaisista kokemuksistani naisista. Mulla on ollut kyllä naisia elämässäni ja pitkiä parisuhteitakin löytyy, joten sinällään minun on ollut helpohko naisseuraa saada. Ongelmana on kuitenkin muutamassa suhteessa ollut, että olen huomannut naisystävissäni tiettyä opportunismia eli ovat vaihtaneet tilaisuuden tullen "alfempaan" itsevarmempaan kaveriin. Mulla on itselläni ollut itsetunnon kanssa ongelmia nuoruudesta lähtien, vaikka tiedänkin olevani ihan hyvä jätkä ja tarvittaessa aika kovakin kaveri niin fyysisesti kuin mentaalisestikin. Tiedän kyllä mitä on masennus ja elämän vastoinkäymisistäkin olen saanut osani. Masennus on kyllä tehnyt minusta myös toisen huomioonottavan ja herkän ja hellänkin. Ei se ole aina huono juttu, että on kokenut koviakin.

Kysynkin siis arvon naisilta vielä sitäkin, että miksi niin usein kyllästytte siihen ihan kivaan, luotettavaan ja huomioivaan herrasmieh

Oletko kynnysmatto? Palvot naistasi ja sinulle voi käytännössä sanoa tai tehdä mitä vaan ja sä vaan siedät? Jotenkin tuli sellainen vaikutelma ja voin kertoa, että tuo ei ole mitenkään arvostettava piirre miehessä. Lisäksi tuo naisen kauneuden kehumisen mainitseminen loi kuvan pinnallisesta ihmisestä, joka ehkä itse valitsee kumppaninsa pinnallisin perustein. Ja kun kumppani valitaan pinnallisin perustein, silloin on turha odottaa että hänkään sen syvällisempi olisi. Tietysti sellainen nainen vaihtaa heti "alfempaan" kun mahdollisuus tulee.

Vierailija
660/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos eli sellaista tervettä itsevarmuutta pitäisi mieheltä myös löytyä eli liiallinen kiltteyskään ei sytytä. Tämä on kyllä niin veteen piirretty viiva, että varmasti voi olla vaikeaa miehenä tätä toteuttaa, jos ei luonnostaan satu olemaan juuri sellainen sopiva. Pitääkö miehessä siis olla vähän haastettakin? Onko naiselle kiehtovampaa, jos miehen eteen pitää hieman myös nähdä vaivaa? Asuuko naisissakin hieman metsästysviettiä? Olen kyllä ymmärtänyt, että naisia ei kiinnosta miehet, ketkä flirttailevat muille eli naiset hyvin usein kyllä tuntuisivat haluavan miehensä sillä tavoin omistaa. Olenko ihan kuutamolla taas?

ap