Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä vanhempiani. Pitäisi olla koko ajan tekemässä jotain hommaa

Vierailija
29.08.2026 |

Otan mielummin rennosti ja teen pakolliset hommat jahka ehdin.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käskikö äiti siivoamaan huoneen?

Vierailija
2/27 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat sellaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pää kumisee tyhjyyttä niin kyllähän se ahdistaa se "tekemättömyys". Kaikki pitää olla valmiiksi pureskeltua suorittamista.

Vierailija
4/27 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en voi sietää laiskottelevia ihmiä, jotka odottaa että muut passaa

Vierailija
5/27 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutilas ihminen on laiska.

Vierailija
6/27 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

okei

Vierailija
7/27 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä olisit koskaan ymmärtänyt.

Vierailija
8/27 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntymälaiska enkä sille mitään voi.

Vierailija
9/27 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tuollaista aina!! Se ettei saanut olla kokoajan paikoillaan vaan aina piti olla vittutekemässä vaikka verenmaku suussa hommia, vaikka olis tehnyt kotitöitä niin ainoa oikea "työ" oli ne saamarin puut: puiden pinoaminen, puiden pilkkominen, puut, puut, puut ja hyvänä kakkosena muut ulkotyöt, haravointia syksyisin ja keväisin, lumenluontia talvella, myös kukka ja marjapensaiden nyppiminen..... Aina piti tehdä jotakin vaikka väkisin. 

Vierailija
10/27 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan pääse laiskistumaan.

Vierailija
11/27 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tuntenut työniloa. 

Vierailija
12/27 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko siis vielä vanhempien kanssa vai omillasi ja sitten vieraillessasi sinua pyydetään tekemään jotain?

Vierailija
13/27 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen pitää olla ahkera. Semmonen Veli Ponteva.

Vierailija
14/27 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä jotka ei osaa olla jouten.

Vierailija
15/27 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 88-v äiti soittaa pari kertaa viikossa. Kyselee mitä olen tehnyt ja vaikka vastaukseni olisi etten mitään, niin täytyy kertoa, että olen pessyt pyykkiä ja ripustanut ne kuivumaan, vaikka pyykkäys kuuluu mielestäni ryhmään "ei mitään", mutta koska äiti ilostuu kovin, niin kerron sen hänelle. En saa istua sohvalla lepäämässä edellisen päivän koettelemuksista vaan jotain on keksittävä äidin iloksi.

Vierailija
16/27 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ihmiset kuvittelee että ihmisarvo on siitä kiinni että koko ajan suorittaa jotain. Siis ihan vaan jotain. Täällähän vanhemmat ihmiset raportoi pitkin päivää mitä ovat tehneet. On tiskattu. On kerätty marjoja. On siirrelty risuja pihalla. On tehty ruokaa. On viety matto ulos. On laitettu pyykkikone päälle. On viety roskat. On oltu niin ahkeria, siksipä ollaan niin hyviä ihmisiä. Normaali ihminen nyt tekee joka päivä jotakin ilman sen kummempaa miettimistä ja tarvetta korostaa sitä. Laiska töitään listaa.

Vierailija
17/27 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli tuollaista aina!! Se ettei saanut olla kokoajan paikoillaan vaan aina piti olla vittutekemässä vaikka verenmaku suussa hommia, vaikka olis tehnyt kotitöitä niin ainoa oikea "työ" oli ne saamarin puut: puiden pinoaminen, puiden pilkkominen, puut, puut, puut ja hyvänä kakkosena muut ulkotyöt, haravointia syksyisin ja keväisin, lumenluontia talvella, myös kukka ja marjapensaiden nyppiminen..... Aina piti tehdä jotakin vaikka väkisin. 

Jos ei muuta kesäksi keksitä niin tuoreet mansikat on pakko änkeä pakkaseen. Ensin poimitaan mansikoita ämpäritolkulla, maksetaan suolainen hinta, sitten laitetaan rasioihin ja pakkaseen. Tässä ei ole järjen häivää, kun pakastealtaasta löytyy kotimaisia mansikoita talvella joka tapauksessa. Tietty ikäluokka on kova tekemään aivan helkutin turhaa työtä.

Vierailija
18/27 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt läskiperse ylös siitä ja hommiin!

Älä ruikuta!

Vierailija
19/27 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 88-v äiti soittaa pari kertaa viikossa. Kyselee mitä olen tehnyt ja vaikka vastaukseni olisi etten mitään, niin täytyy kertoa, että olen pessyt pyykkiä ja ripustanut ne kuivumaan, vaikka pyykkäys kuuluu mielestäni ryhmään "ei mitään", mutta koska äiti ilostuu kovin, niin kerron sen hänelle. En saa istua sohvalla lepäämässä edellisen päivän koettelemuksista vaan jotain on keksittävä äidin iloksi.

Mulla sama. Asun yksin (50v) joten kaikenhan mä kotonani teen, ei kukaan muu. Mutta tekemiset pitää luetella kasikymppisille vamhemmille. Niinkuin niitä ei muuten olisi tehty. Ei noi normaalit kotihommat ole mulle mitään sen kummepia tekemisiä. 

Vierailija
20/27 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain hommaa oli aina tehtävä. Jouten ei saanut olla hetkeäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä