Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nainen aina valitsee alfemman? Eikö mikään riitä?

Vierailija
18.03.2024 |

Koitetaan pitää keskustelu asiallisena ja olla loukkaamatta ketään, ettei tule bannia. Mitä ominaisuuksia alfa-miehessä naiset arvostavat ja mitä beta-miehessä vihaavat? Olisi kiva näin miehenä tietää, jotta voisi jatkossa uuden kumppanin kanssa kehittää itseään. Kiitos jo etukäteen arvon naiset ja toki miehiltäkin olisi kiva saada kannanottoja.

Kommentit (1076)

Vierailija
621/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervehdys kaikille, kertoilen tässä vielä hieman omakohtaisista kokemuksistani naisista. Mulla on ollut kyllä naisia elämässäni ja pitkiä parisuhteitakin löytyy, joten sinällään minun on ollut helpohko naisseuraa saada. Ongelmana on kuitenkin muutamassa suhteessa ollut, että olen huomannut naisystävissäni tiettyä opportunismia eli ovat vaihtaneet tilaisuuden tullen "alfempaan" itsevarmempaan kaveriin. Mulla on itselläni ollut itsetunnon kanssa ongelmia nuoruudesta lähtien, vaikka tiedänkin olevani ihan hyvä jätkä ja tarvittaessa aika kovakin kaveri niin fyysisesti kuin mentaalisestikin. Tiedän kyllä mitä on masennus ja elämän vastoinkäymisistäkin olen saanut osani. Masennus on kyllä tehnyt minusta myös toisen huomioonottavan ja herkän ja hellänkin. Ei se ole aina huono juttu, että on kokenut koviakin.

Kysynkin siis arvon naisilta vielä sitäkin, että miksi niin usein kyllästytte siihen ihan kivaan, luotettavaan ja huomioivaan herrasmieh

31 sivua ja sinä et ole oppinut yhtään mitään!!!!!!! 😱 Samaa paskan jankkasua aloista ja betonista. Ap miksi kenenkään kannattaa vastata sinulle?

Vierailija
622/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

". En mä niitä kuitenkaan arvota paremmaksi tai huonommaksi, ne vain ovat erilaisia "

No on se jonkinlaista arvottamista kun kovasti hehkuttaa miten on kova "chad" jos on saanut vaihtelevan tasoista seksiä vaikka kymmeneltä eri naiselta vuodessa kun se naapurin perus-Jarkko on kuitenkin samaan aikaan saanut vaimoltaan sata kertaa hyvää seksiä.

Ja se perus-Jarkko ei ole esittelemässä sitä suurta onnistumistaan tällä palstalla mutta sinä olet.

Kyllä suurin osa miehistä tietää, että satunnaisen seksin saaminen on enemmistölle miehistä vaikeaa, joten ihan jo sen takia tiedostan olevani onnellisessa asemassa, koska minulta se onnistuu verrattain helposti. Ei siitä suurin osa tietenkään mun omaa ansiota ole, vaan syntymästä saatujen geenien, joten liiallinen fleksailu olisi vähän noloa.

Satunnaisessakin seksissä on useampi alakategorioita: on ns. yhden yön juttuja, missä kaksi toisilleen lähes tuntematonta lähtee viettämään yhteistä seksihetkeä vaikkapa yökerhosta. Näissä se "juttu" on just siinä tilanteen ainutkertaisuudessa ja jännittävyydessä. Sitten taas voi olla satunnaisia seksisuhteita, missä pääasia on seksissä ja satunnaisessa tapailussa, mutta asetelma ei kuitenkaan ole parisuhde. Tällaisessa asetelmassa seksi usein on hyvää ja molemmille nautinnollista. Totta kai satunnaisen seksiin kuuluu ajoittaiset pettymykset, lähinnä yhteensopimattomuuden takia. Mutta se ei pelaa, joka pelkää ja jos ei ammu, ei voi tulla maalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kysynkin siis arvon naisilta vielä sitäkin, että miksi niin usein kyllästytte siihen ihan kivaan, luotettavaan ja huomioivaan herrasmieheen, kun tuleekin uusi "jännämies" suurine lupauksineen teitä "kusettamaan"?"

No ainakin omalla kohdallani kyse on ollut siitä että se mies on varmaan ollut omasta mielestään kovinkin luotettava, huomioiva ja herrasmies mutta se ei ole enää minulle näyttäytynyt sellaisena. Ne eleet ovat olleet enää aika päälle liimattuja tyyliin kukkia syntymäpäivänä mutta niitä ikävämpiä asioita on sitten vaan kertynyt sinne arkeen niin paljon että niitä ei enää niillä herrasmiesmäisyyden puuskilla ole onnistunut kompensoimaan.

Kovasti on vakuuteltu rakkautta mutta silti se omien pyykkien vienti suoraan pyykkikoriin on ollut liikaa pyydetty. Tuo nyt oli karrikoitu esimerkki mutta tarkoita siis sitä että ne todelliset teot ja puheet eivät enää ole vain vastanneet toisiaan. Rakkautta ja huomiointia ei voi parisuhteessa osoittaa vain niin kuin itse haluaa vaan pitäisi kuunnella mitä se toinen oikeasti haluaa.

Vierailija
624/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervehdys kaikille, kertoilen tässä vielä hieman omakohtaisista kokemuksistani naisista. Mulla on ollut kyllä naisia elämässäni ja pitkiä parisuhteitakin löytyy, joten sinällään minun on ollut helpohko naisseuraa saada. Ongelmana on kuitenkin muutamassa suhteessa ollut, että olen huomannut naisystävissäni tiettyä opportunismia eli ovat vaihtaneet tilaisuuden tullen "alfempaan" itsevarmempaan kaveriin. Mulla on itselläni ollut itsetunnon kanssa ongelmia nuoruudesta lähtien, vaikka tiedänkin olevani ihan hyvä jätkä ja tarvittaessa aika kovakin kaveri niin fyysisesti kuin mentaalisestikin. Tiedän kyllä mitä on masennus ja elämän vastoinkäymisistäkin olen saanut osani. Masennus on kyllä tehnyt minusta myös toisen huomioonottavan ja herkän ja hellänkin. Ei se ole aina huono juttu, että on kokenut koviakin.

Kysynkin siis arvon naisilta vielä sitäkin, että miksi niin usein kyllästytte siihen

Mistä tällainen vihamyrsky? Toivoisin, että arvostettaisiin toisiamme. Mikä minussa tai kommenteissani sinua eniten ärsyttää? Kyllä oikeasti olen oppinut, mutta haluan kyllä lisää näkemyksiänne ja olisi kiva saada ihan asiallista keskustelua ja vastauksia esittämiini kysymyksiin. Arvostan naisia enkä ole mikään sovinistisika. Koitettaisiin nyt kunnioittaa toisiamme. Kiitos kuitenkin viestistäsi, mutta miksi pitää loukata toista? Mitäs siitä saa?

ap

Vierailija
625/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä suurin osa miehistä tietää, että satunnaisen seksin saaminen on enemmistölle miehistä vaikeaa, joten ihan jo sen takia tiedostan olevani onnellisessa asemassa, koska minulta se onnistuu verrattain helposti. "

Oletat jotenkin automaattisesti että miehet aina preferoisivat satunnaisen seksin parisuhdeseksin edelle ja siksi paljon satunnaista seksiä saava mies olisi jotenkin onnellisessa asemassa.

Tietenkin on niin että jos on sinkku ja kova seksin tarve niin mies toki haikailee minkä tahansa seksin perään. Mutta varsinkin vähän vanhempana aika moni mies alkaa pitää monen eri naisen kanssa vehtaamista varsin rasittavana eikä enää niin tavoittelemisen arvoisena. Joka ei tarkoita että jokainen ei joskus kaipaisi vaihtelua parisuhteessakin vaan että aika harva enää nuoruuden jälkeen haluaa hakea jokaista seksikertaa erikseen eri naiselta tai pitää elämänsä sisältönä jonkun ringin pyörittämistä. Se ei vain enää tunnu sen vaivan arvoiselta ja tuntuu monesta aika ontolta ja pinnalliselta tai jopa lapselliselta.

Toki jos se sinun elämäntyyliisi sopii niin siitä vaan, anna mennä. Mutta ihminen helposti alkaa pitää omia elämänvalilntoja parempina kuin muiden ja ajatella että muutkin kyllä haluaisivat elää kuten minä jos vain voisivat.

Vierailija
626/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että ollaan huolissaan suomalaisten oppimiskyvyn laskusta, kun katsotaan, miten Ap ymmärtää lukemiaan vastauksia ja pystyy omaksumaan uutta. 

Vierailija
627/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kysynkin siis arvon naisilta vielä sitäkin, että miksi niin usein kyllästytte siihen ihan kivaan, luotettavaan ja huomioivaan herrasmieheen, kun tuleekin uusi "jännämies" suurine lupauksineen teitä "kusettamaan"?"

No ainakin omalla kohdallani kyse on ollut siitä että se mies on varmaan ollut omasta mielestään kovinkin luotettava, huomioiva ja herrasmies mutta se ei ole enää minulle näyttäytynyt sellaisena. Ne eleet ovat olleet enää aika päälle liimattuja tyyliin kukkia syntymäpäivänä mutta niitä ikävämpiä asioita on sitten vaan kertynyt sinne arkeen niin paljon että niitä ei enää niillä herrasmiesmäisyyden puuskilla ole onnistunut kompensoimaan.

Kovasti on vakuuteltu rakkautta mutta silti se omien pyykkien vienti suoraan pyykkikoriin on ollut liikaa pyydetty. Tuo nyt oli karrikoitu esimerkki mutta tarkoita siis sitä että ne todelliset teot ja puheet eivät enää ole vain vastanneet toisiaan. Rakkautta ja huomi

Kiitos vastauksestasi. Tällaisia rakentavia viestejä on aina ilo lukea.

Vierailija
628/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena vahvistan 100% tämän miehen havainnot ja teorian parinvalinnasta yms.Ja sama teoriahan päteee myös toisinpäin naisiin.

Vierailija
629/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että ollaan huolissaan suomalaisten oppimiskyvyn laskusta, kun katsotaan, miten Ap ymmärtää lukemiaan vastauksia ja pystyy omaksumaan uutta. 

Niin kyllähän me puolin ja toisin voidaan täällä haukkua ja nimitellä toisiamme, mutta mitä se hyödyttää ketään. Minun puolestani saatte kaiken vihanne kohdistaa minuun, jos se helpottaisi. Tässähän vain keskustellaan vain lisää ja avasin hieman omaa kokemustani elämästä ja suhteistani lisää. No hard feelings, please!

Vierailija
630/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kysynkin siis arvon naisilta vielä sitäkin, että miksi niin usein kyllästytte siihen ihan kivaan, luotettavaan ja huomioivaan herrasmieheen, kun tuleekin uusi "jännämies" suurine lupauksineen teitä "kusettamaan"? "

Kyse ei ole kyllästymisestä vaan siitä että rakkaus sinua kohtaan on joko hiipunut tai sitten sitä ei alunperinkään ole niin paljon ollut. Jos tuntuu että ei yhtään ymmärrä miksi joku muu tekee jotain niin silloin yleensä kyse on siitä että näkee asioissa vain oman puolensa mutta toisen ajatusmaailma ja tunteet ovat jääneet aika hämäriksi. 

Sinun kannattaa kysyä itseltäsi että kuinka hyvin lopulta olet nämä kumppanisi tuntenut, kuinka hyvin olet heidän tunteitaan kuunnellut ja miten olet yleensäkin havainnoinut sitä miten syvä heidän kiintymyksensä ja rakkautensa sinua kohtaan on ollut? Olisiko näissä parannettavaa sen sijaan että yrität vain vimmatusti ollaa se hyvä ja huomioiva herrasmies?

Vierailija
631/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tällainen vihamyrsky? Toivoisin, että arvostettaisiin toisiamme. Mikä minussa tai kommenteissani sinua eniten ärsyttää? Kyllä oikeasti olen oppinut, mutta haluan kyllä lisää näkemyksiänne ja olisi kiva saada ihan asiallista keskustelua ja vastauksia esittämiini kysymyksiin. Arvostan naisia enkä ole mikään sovinistisika. Koitettaisiin nyt kunnioittaa toisiamme. Kiitos kuitenkin viestistäsi, mutta miksi pitää loukata toista? Mitäs siitä saa?

ap

Ap kykenetkö ymmärtämään vastauksia ollenkaan? 

Oletko huomannut sekä täällä naisilta tulevista vastauksista että todellisesta elämästä, ettei alfoilla ja betonilla on mitään tekemistä todellisen, oikean, irl elämän kanssa?

Nyt kun olet tämän tietoosi saanut useilla kymmenillä sivuilla, miten aioit muuttaa elämääsi?

Nolottaako nyt, kun olet joskus uskonut alfa-beta satuihin 

Vierailija
632/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena vahvistan 100% tämän miehen havainnot ja teorian parinvalinnasta yms.Ja sama teoriahan päteee myös toisinpäin naisiin.

Kuuluisan Prisma-indeksin (siis havainnoidaan Prismassa lauantaina vastaan tulevia pariskuntia) niin tuo numero kolmonen on kyllä ehdottomasti suosituin miestyyppi.

Vierailija
633/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletat jotenkin automaattisesti että miehet aina preferoisivat satunnaisen seksin parisuhdeseksin edelle ja siksi paljon satunnaista seksiä saava mies olisi jotenkin onnellisessa asemassa.

Tietenkin on niin että jos on sinkku ja kova seksin tarve niin mies toki haikailee minkä tahansa seksin perään. Mutta varsinkin vähän vanhempana aika moni mies alkaa pitää monen eri naisen kanssa vehtaamista varsin rasittavana eikä enää niin tavoittelemisen arvoisena. Joka ei tarkoita että jokainen ei joskus kaipaisi vaihtelua parisuhteessakin vaan että aika harva enää nuoruuden jälkeen haluaa hakea jokaista seksikertaa erikseen eri naiselta tai pitää elämänsä sisältönä jonkun ringin pyörittämistä. Se ei vain enää tunnu sen vaivan arvoiselta ja tuntuu monesta aika ontolta ja pinnalliselta tai jopa lapselliselta.

Toki jos se sinun elämäntyyliisi sopii niin siitä vaan, anna mennä. Mutta ihminen helposti alkaa pitää omia elämänvalilntoja parempina kuin muiden ja ajatella että muutkin kyllä haluaisivat elää kuten minä jos vain voisivat.

Nyt luet mun tekstejä vähän kuin piru raamattua. Minusta tuntuu pikemminkin siltä, että SINÄ olet se, joka tässä olettaa asioita mun puolestani. Eipä siinä, kyllähän mä usein kirjoitan yleistyksien kautta ja koen sen antavan kokonaistilanteessa paremman sisällön kuin keskittyä lähinnä yksittäistapauksiin. Yleistykset antava toki sitten muille keskustelijoille mahdollisuuden tarttua juuri tuollaisiin ""oletat automaattisesti että miehet aina..." tyylisiin vasta-argumentteihin. Sanotaan nyt tässä kohtaa, että en oleta kaikkien miesten aina preferoivan satunnaista seksiä parisuhdeseksin edelle. Enhän itsekään niin tee. 

Olen ollut naimisissa yli 10 vuotta aikoinaan ja perheen perustanut. Pari muutakin pidempää parisuhdetta minulla on myöskin ollut, joten en pelkkää irtoseksiä ole elämäni aikana metsästänyt. Kertaakaan en parisuhteessani ole pettänyt, vaikka tilaisuuksia on eteeni kärrätty jos jonkinmoisia. Enkä myöskään koskaan ole kenellekään naiselle mitään vääriä tai valheellisia lupauksia luritellut sinkkuna, vaan aina olen ollut oma itseni sen suhteen, että mitä haluan. Nykyisessä elämäntilanteessa eronneena ja jo hieman kypsempänä miehenä en kaipaa juuri nyt parisuhdetta, mutta jos eteen se rakkaus osuu kohdalle, niin sitten sillekään ei mitään voi :)

Vierailija
634/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän Youtube kanavan havainnot nais-mies suhteista on todella mielenkiintoisia, ja hyviä. Kannattaa katsoa ja ottaa opiksi, naisten tai miesten.

Vierailija
635/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysynkin siis arvon naisilta vielä

Asiat eivät ole koskaan mustavalkoisia. Jokaisessa ihmisessä ja parisuhteessa on aina kehitettävää. Outoa, ettet ole ITSE käsitellyt omia kokemuksiasi ja tuntojasi. Sinulla syyttävä sormi osuu ainoastaan naisiin ja miten heidän pitäisi käyttäytyä eri tavalla. Mutta kun keskiössä olet SINÄ. Miten SINÄ olet kehittänyt omia parisuhde/kommunikaatio/sosiaalisia taitojasi? 

Vierailija
636/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni tapasi aina sanoa: "siinä ei kaksista miestä tarvita, että vittuilla osaa!" Sama pätee naisiinkin. Keskustellaan nyt vain eikä etsiä lyömäaseita toisiamme vastaan. Ymmärrän tietysti syitä, miksi suhteista halutaan erota, miksi on paha olla jne. On se vaan jännä miten "punainen vaate" toisille on se, jos täällä ihmettelee sitä seikkaa, että miksi niin helposti halutaan vaihtaa kumppania eikä keskittyä korjaamaan ihmissuhdetta nykyisen kumppanin kanssa aktiivisemmin. Tyhjän saa pyytämättäkin ja kaiken tuhoaminen on aina helppoa; rakentaminen hieman hankalampaa.

ap

Vierailija
637/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Oletko huomannut sekä täällä naisilta tulevista vastauksista että todellisesta elämästä, ettei alfoilla ja betonilla on mitään tekemistä todellisen, oikean, irl elämän kanssa?

Nyt kun olet tämän tietoosi saanut useilla kymmenillä sivuilla, miten aioit muuttaa elämääsi?

Tämä. Olisi joskus ihan kiva tietää, tunteeko ap tai joku muu tällaisiin teorioihin höyrähtänyt, nolostumista sen jälkeen, kun tulee esiin, että hitsi tulipa uskottua satuihin. 🤔

Vierailija
638/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluisan Prisma-indeksin (siis havainnoidaan Prismassa lauantaina vastaan tulevia pariskuntia) niin tuo numero kolmonen on kyllä ehdottomasti suosituin miestyyppi.

Ainostaan siksi että heitä on eniten. Tai oikeastaan sanoisin että "keskikastia" on eniten, eikä noita ei-deittailtavia/alinta kastia.Nämä ryhmät ei jakaudu tasaisesti. Jos katsoisit tuon kanavan havaintovidoita huomaat että noita "parhaan tason" miehiä (ja naisia) on todella vähän, en nyt muista prosenttia mutta jotain 10 kaikista ihmisistä. Suurin osa on "keskikastissa".

Vierailija
639/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

No juu nolottaa kyllä ja pää painuu rintaan. En ole alfaa ja betaa enää aloituksen jälkeen kovasti viljellyt eli sen olen oppinut, että nämä käsitteet voi tosielämässä heittää romukoppaan. Muuten silti haluaisin jatkaa hyvin virinnyttä keskustelua, jotta voisin naisia oppia ymmärtämään ja ymmärtämään myös omia virgeellisiä toimintamallejani ja ajatuksiani paremmin.

Vierailija
640/1076 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Sanotaan nyt tässä kohtaa, että en oleta kaikkien miesten aina preferoivan satunnaista seksiä parisuhdeseksin edelle. Enhän itsekään niin tee. "

No sanoit silti nimenomaan olevasi "onnellisessa asemassa". Mutta ei nyt enää tartuta siihen. Ehkä se on sinulta vain ihan tiedostamaton tapa kirjoittaa jolla et tarkoita mitään sen kummempaa mutta kyllä se helposti sinua tuntemattomalle ihmiselle antaa tietyn kuvan. Ehkä väärän mutta silloin kannattaa välttää sellaisia ilmaisuja.

Nyt kun avasit omaa parisuhde- ja naishistoriaasi paremmin ja monipuolisemmin niin minulta kyllä hukkui se mikä mielipiteesi pointti enää lopulta oli. Eli mitä halusit lopulta sanoa miehistä ja naisista sekä heidän suhteistaan?