Miksi nainen aina valitsee alfemman? Eikö mikään riitä?
Koitetaan pitää keskustelu asiallisena ja olla loukkaamatta ketään, ettei tule bannia. Mitä ominaisuuksia alfa-miehessä naiset arvostavat ja mitä beta-miehessä vihaavat? Olisi kiva näin miehenä tietää, jotta voisi jatkossa uuden kumppanin kanssa kehittää itseään. Kiitos jo etukäteen arvon naiset ja toki miehiltäkin olisi kiva saada kannanottoja.
Kommentit (1076)
Amerikassa naiset kuuluttelevat jo ns. tupla-afoljen perään, kun tavallinen alfa ei enää riitä. Kohta tämä rantutuu varmasti myös Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Joo, toki näillä kaikilla vänkääjillä on hottikset naiset kotona, ja jonossa oven takana lisää. Mutta ne vaan viettää mieluummin aikaansa täällä, meidän aikaa sitten perheytyneiden, keski-ikäisten naisten kanssa.
Ja lehmät lentää :D
Tää palsta on nykyään aika suosittu. Taitaa olla toiseksi suosituin Ylilaudan jälkeen. Kyllä täällä käy kaikenlaisia ihmisiä; niin nuoria kuin vanhoja, naisia ja miehiä, sinkkuja sekä perheellisiä. Onko se jokin maailman seitsemäs ihme, jos täällä ja tässä nimenomaisessa ketjussa olisi perheellinen mies hieman huvittamassa itseään?
Vaikkapa minulle tärkeät asiat jotka määrittelevät millainen on minun alfa-mieheni ovat aivan erilaiset kuin parhaan kaverini.
Tyypillinen solipsistinen naisen vastaus.
Ei ole mitään sinun, minun tai hänen alfamiestä, vaan on olemassa objektiivisia määreitä alfalle.
Se mitä tarkoitat tuossa on, että minkälainen on sinun ihannemiehesi.
Mutta tason voi ajatella vaikka niin, että korkeatasoinen mies on ihannemies tosi monien naisten mielestä, keskitasoinen harvempien ja matalatasoinen ei juuri kenenkään naisen ihannemies.
Se on tuhanteen kertaan jo käyty läpi palstalla, että minkälaista ominaisuuksia noilla korkeatasoisilla miehillä on, niitä ei tarvitse varmaan enää toistaa?
Vierailija kirjoitti:
Joo, toki näillä kaikilla vänkääjillä on hottikset naiset kotona, ja jonossa oven takana lisää. Mutta ne vaan viettää mieluummin aikaansa täällä, meidän aikaa sitten perheytyneiden, keski-ikäisten naisten kanssa.
Ja ihan samalla tavalla keski-ikäiset tädit täällä selittää, et alfoja ei ole ja läpäläpä lässynlässyn.
Se mitä itse tekivät kun olivat nuoria, jääköön salaisuudeksi...
Tämä on tärkeä tiedotus teille alfabetagamma, jne, jne. jankkaajille. Oikeasti kuo*hitsette itsenne tuolla ihme jankkaamisella! 😄
Ylisuuurten vaatimusten tuottamia haittoja perhe, rakkaus ja ystävyyssuhteisiiin:
-Fyysinen uupumus
- Ei iloitse oikeiin mistään
- Painostaa lapsiaan liikaa, eikä nauti heidän seurastaaan.
-Ei ole yhteyttä ystäviin ja ystävyyssuhteet hiipuneet
-Ei ole aikaa itselleen
-Ei ole onnellinen
-Terrveys käsii
-Avioliitto kärsii
On luovuttava paljosta, vaikka terveyydestä, onnesta, halusta rentoutua, mieelenterveydestä.
Vierailija kirjoitti:
Ylisuuurten vaatimusten tuottamia haittoja perhe, rakkaus ja ystävyyssuhteisiiin:
-Fyysinen uupumus
- Ei iloitse oikeiin mistään
- Painostaa lapsiaan liikaa, eikä nauti heidän seurastaaan.
-Ei ole yhteyttä ystäviin ja ystävyyssuhteet hiipuneet
-Ei ole aikaa itselleen
-Ei ole onnellinen
-Terrveys käsii
-Avioliitto kärsii
On luovuttava paljosta, vaikka terveyydestä, onnesta, halusta rentoutua, mieelenterveydestä.
Kun oppii tyytymään vähempään, huomaaa, että voi silti saada hyvää palautetta niin työssä kuin muussa elämässä. Kun vaatimukset ovat kohtuullisia, säästyyy stressiltä, säilyttää terveytensä, ehtiii rentoutua, kokee iloa ja ihmissuhteeet paranevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ihan samalla tavalla keski-ikäiset tädit täällä selittää, et alfoja ei ole ja läpäläpä lässynlässyn.
Se mitä itse tekivät kun olivat nuoria, jääköön salaisuudeksi...
Tehtiin niinku mitä? Mitä sä kuvittelet?
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa nyt sanotaan paljon muutakin, haloo. Neitsyenä kuolet, ja parempi niin, ihan kaikille.
Raamatussa on paljon asioita, jotka pohjautuu elämän syviin totuuksiin. Sehän todistaa että raamatun opetus neitsytnaisen viettelystä on oikeudenmukainen ja viisas, koska neitsytnaisen kanssa solmittu avioliitto kestää pisimpään ja päättyy harvimmin eroon.
t: agnostikko
Mitä noi luulee tuosta hyötyvänsä? Ensinnäkään EI OLE mitään yksiä ominaisuuksia, joita kaikki tahtoisi. Edes yhden ihmisen toiveet eivät ole koko elämää samanlaisia. Kun nuorena kiinnostaa se Dingo, ja aikuisena melkein päinvastainen mies (ehdottomasti mies ilman meikkiä, leopardihousuja ja rokkitähteyttä, oksettaa ajatuskin miehestä huulipunalla ja kajalilla).
Minä halusin Dingon teininä, sitten opiskeluaika kiinnosti oman alani opiskelijat (pukumiehet) ja onnellisesti ja pitkään olen naimissa duunarin kanssa, jonka kanssa jaamme harrastuksen ja elämänkatsomuksen. Ja tämä vain yhdellä ihmisellä :D
Ja vaikka olisi, niin selvää on vain yksi asia: tasojankkaa jää yksin, aina. Vaikka satuilisi täällä vaimosta jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mitä itse tekivät kun olivat nuoria, jääköön salaisuudeksi...Tehtiin niinku mitä? Mitä sä kuvittelet?
Varmaan sitä samaa mitä nuoremmat seikkailunhaluiset mimmit tekee meidän kanssa, samalla kun te suu vaahdossa argumentoitte että alfoja ei ole olemassa...
En jaksanut lukea ketjua, enkä tiedä mistään alfoista ja beetoista mitään, mutta minuun veroaa hyvin käyttäytyvät herrasmiehet. Jos mies tarjoaa deitit, avaa ovet, ja muutenkin on herrasmiehen etiketti hallussa, niin minä arvostan suuresti! Ja miehen pitää harjoittaa tätä käytöstä ihan jokaista kohtaan, myös hänen mielestä epäviehättäviä naisia kohtaan. Kun mies on lempeä herrasmies, se on parempi piirre kuin mikään muu piirre maailmassa. Ja tämä on ainoa kriteeri minun tulevalle aviomiehelle. N27.
Rakastuin omassa miehessäni ensimmäisenä älykkyyteen, ymmärrykseen yhteiskunnasta ja politiikasta, tietynlaiseen kiltteyteen, korkeaan moraaliin, omia arvojani vastaavaan arvopohjaan, kykyyn kuunnella, hyvään ryhtiin, seksuaaliseen vetovoimaan, kauniisiin silmiin ja nauraessa esiin tuleviin silmäryppyihin.
Mieheni ei ole lihaksikas, ei pitkä, ei ekstrovertti tai supliikki eikä rikas, mutta hän jakaa vanhempainvapaat, arvostaa minua ja saa toiminnallaan minut arvostamaan itseään, on hyvä sängyssä ja keskustelee väsymättä politiikasta. Onko hän nyt sitten alfa- vai beta-mies tämän perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa nyt sanotaan paljon muutakin, haloo. Neitsyenä kuolet, ja parempi niin, ihan kaikille.
Raamatussa on paljon asioita, jotka pohjautuu elämän syviin totuuksiin. Sehän todistaa että raamatun opetus neitsytnaisen viettelystä on oikeudenmukainen ja viisas, koska neitsytnaisen kanssa solmittu avioliitto kestää pisimpään ja päättyy harvimmin eroon.
t: agnostikko
Ei kestänyt mun kohdalla. Mies jätti. Ja älä väitä että oli poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mitä itse tekivät kun olivat nuoria, jääköön salaisuudeksi...Tehtiin niinku mitä? Mitä sä kuvittelet?
Varmaan sitä samaa mitä nuoremmat seikkailunhaluiset mimmit tekee meidän kanssa, samalla kun te suu vaahdossa argumentoitte että alfoja ei ole olemassa...
Seksiä? Mä olin neitsyt 26v. asti.
Vierailija kirjoitti:
Vaikkapa minulle tärkeät asiat jotka määrittelevät millainen on minun alfa-mieheni ovat aivan erilaiset kuin parhaan kaverini.
Tyypillinen solipsistinen naisen vastaus.
Ei ole mitään sinun, minun tai hänen alfamiestä, vaan on olemassa objektiivisia määreitä alfalle.
Se mitä tarkoitat tuossa on, että minkälainen on sinun ihannemiehesi.
Mutta tason voi ajatella vaikka niin, että korkeatasoinen mies on ihannemies tosi monien naisten mielestä, keskitasoinen harvempien ja matalatasoinen ei juuri kenenkään naisen ihannemies.
Se on tuhanteen kertaan jo käyty läpi palstalla, että minkälaista ominaisuuksia noilla korkeatasoisilla miehillä on, niitä ei tarvitse varmaan enää toistaa?
Naisilla tuntuu olevan pääsääntöisesti vaikeuksia käsitellä itseään osana tilastoja tai laajempaa ryhmää. Jostain syystä tällä palstalla ainakin tunnutaan ajattelevan, että kaikki ovat täysin uniikkeja yksilöitä täysin uniikeilla preferensseillä, joten minkäänlaisia tasoja esimerkiksi miesten suhteen ei voi olla olemassa.
Todellisuudessa näin ei tietenkään ole. Ihmiset ovat käyttäytymiseltään hyvin samanlaisia, kun tarkastellaan suuria joukkoja. Tästä ei pitäisi kenenkään loukkaantua tai pahoittaa mieltänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo siis ymmärrän hyvin, että naisille tällä keskustelulla on viihdearvoa. Mutta nämä miehet, miksi he kaivavat vaan kuoppaansa syvemmäksi?
Olen monia viestejä tähän ketjuun kirjoittanut mies. Useissa vastauksissa minut on naisten toimesta määritelty "pllua saamattomaksi inceliksi", mutta itse asiassa totuus on ihan toinen: minulla on pitkä ja onnellinen parisuhde sekä myös nuoruudessa paljon satunnaisseikkailuita. Tässä ketjussa kärjistän ja teen tämän ihan puhtaasti viihdearvon takia. Voinen jopa ottaa pitkälti henkilökohtaisena kunniana, että tämä ketju on kerännyt näinkin monta sivua näin lyhyessä ajassa. Etätöitä kun tekee ja projektissa on hommat jiirissä, niin voi vähän huvitella Vauvalla ;)
Se jätettäköön toistaiseksi kuitenkin arvoitukseksi, että kuinka paljon (jos yhtään) olen samaa mieltä kuin tekstini.
Moikka. Et siis kuitenkaan ole aloittaja, niinkö?
Veikkaan että minua on sekotettu sekä sinuun, että aloittajaan ja on myös määritelty vastaavasti. Oma keissi on että naisihailjoista, ketkä muuten sanovat hämmästyttäviäkin sanoja suoraan tai sitten saa kuulla kolmansien kautta, ei ole koskaan ollut puutetta koska luonne, ulkonäkö ja taidot. Sen sijaan en ole hyödyntänyt tätä tilannetta, vaan seurannut mielenkiinnolla ihmisten holtitonta sekoilua josta vielä myöhemmällä iällä ylpeilevät sen sijaan että myöntäisivät luonteenheikkoutensa ja kehottaisivat nuorempiaan parempiin valintoihin. Minäkin täällä ihan hupina tässä sivussa, mutta kommenttini perustuvat kyllä omiin, tuttavien sekä pitkäaikaisten kumppanien havaintoihin ja paljastuksiin itsestään ja ystävättäristään. Lisäksi kaikenlaiset tilastot tukevat käsityksiä.
Olisi olemassa täydentäviä ja tarkentavia käsitteitä mitä olisi hyödyllistä käyttää näissä keskusteluissa, mutta ehkä niitä kannattaa käyttää sopivammilla alustoilla missä ei ole yhtä paljon ärähtäjiä kun kalikat kajahtaa.
Jaa naisille? Ei heille koskaan mikää riitä.ja mikää ei ole koskaan riittävän hyvä ja jos onkin niin tulee ajatus että onko aidan takana vihreämpää ja ei sittenkään riittänyt