Mieheni ei luopunutkaan naispuolisesta sydänystävästään.
Hän tunsi naisen jo ennen minua ja olivat läheisiä ystäviä vuosia. Tukivat toisiaan tarvittaessa ja puhuivat välillä pitkiä puheluita keskenään. Sanoin miehelleni, että en ihan kauheasti tykkää kun hänellä on niin läheiset välit toiseen naiseen ja mieheni otti myöhemmin puheeksi itse, että on nyt päättänyt luopua naispuolisesta ystävästä, kun totesi ettei tarvitse tätä ja miespuoliset kaverit riittää hänelle. Tässä luulossa olin 6v,enkä asiaa enää miettinyt ollenkaan. Tässä lähipäivänä lainasin mieheni puhelinta, kun omasta oli akku loppu ja laturi jossain. Sähläsin jotain puhelimella ja sitten vahingossa huomasin viesteissä tämän naisen nimen ja luin viestit, kun mies ja ystävätär avautuvat toisilleen. Lopuksi mies laittaa tsemppi sydämen myötätunnosta ystävälle. En mitään seksi suhdetta epäile, mutta mies sanoi ettei pidä naiseen enää yhteyttä,koska ei halua riskeerata suhdettamme.
Kommentit (117)
Olin ainoana naisena miesvaltaisessa työpaikassa pitkään. Kyllä siellä kaveruussuhteita syntyi ja jopa kyläiltiin mökeillä puolsioidemme kanssa ja vieläkin soitellaan ja vaihdetaan kuulumisia.
Aika karmeaa olisi ollut jo mieheni olisi alkanut nillittää työkavereistani.
Vierailija kirjoitti:
Miehet tekee tätä. Nää on niitä fwb suhteita mitkä hyllytetään aina parisuhteen ajaks. Sit kun ero tulee puolin tai toisin niin on lohtu lähellä. Nää naiset on tässä mukana ihan yhtälailla.
Kärjistettyä, mutta omalla kohdalla meni juurikin näin. Eli miehellä oli naispuolinen ystävä, joka tunnettu vuosikausia. Suhdetta joskus yritetty, mutta totesivat ettei heidän kannata olla kuin kavereita. Ja hyviksi ystäviksi jäivät.
Kylläpä sitä on nuorena ollut naiivi....
Ja juu, monia vuosia kestänyt parisuhde kun ajautui karikoille, puitiin sitä tuon hyvän ystävän kanssa. Ja lopulta oli huomattu, että sittenkin on syvempiä tunteita. -> ero.
Vierailija kirjoitti:
Kenellä ei nykyään ole suojauksia puhelimessa? Mikä on se syy, että on pakko mennä räpläämään toisen puhelinta ilman lupaa? Ja vielä sekoilla sen kanssa. Pakko olla trolli tai kamala ihminen.
Mitä tarkoitat "kenellä ei nykyään ole suojauksia puhelimessa?". Mikä on tuo "nykyään" ja mitä ovat "suojaukset"? Ja mitä tiedät siitä, mitä ihmisillä nykyään on puhelimissaan verrattuna entiseen? Mistä sinulla on tällaista tietoa?
Minusta on aika julmaa vaatia puolisoa hylkäämään rakas ystävä oman vanhakantaisen epävarmuuden vuoksi. Joo, ikävää mieheltäsi valehdella, mutta ikävää myös että hän koki olevansa pakotettu siihen. Minusta tuollainen naispuolisten ystävien kieltäminen on omituista, ihan kuin parisuhde olisi tehty paperista. Olen itse viehättynyt naisista ja miehistä. Sun ajatusmaailmalla miesystäväni pitäisi kieltää multa ystävät kokonaan.
Minusta tuntuisi myös aika pahalta, jos ystäväni yhtäkkiä katkaisisi välit siksi että "vaimo käski". Ei kerro minusta kovin terveestä luottamuksesta suhteessa kun muita ihmisiä täytyy pitää uhkana, toisen yksityisyyttä rikkoa ja ystävistä valehdella. Kannattaa ehkä puhua sen oman miehen kanssa ennen kuin alkaa suhteen tilasta jotakin tissiparia syyttämään.
Onhan tuo epäluottamuksen osositus. Mies on valehdellut ja tehnyt selän takana asioita salaa. En kyllä alunperin tajua miksi se ystävyys piti katkaista. Jos se menee parisuhteen ja ajan edelle, niin niiden molempien pitäisi tajuta sitä vähentää.
Itseäni kiukuttaisi jos minulle ei olisi henkistä yhteyttä.mueheemi ja toisella on. Ja se että mies harrastaa tuollaista salaa. Se antaa viitteen, ettei se ole ihan viatonta.
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen valitsee ystävänsä itse. Kukaan muu ei määrää kenen ystävä olen tai en ole. Hyvä ystävyys kestää koko elämän ajan. Harvasta parisuhteesta voi sanoa samaa.
Moni ystävyys on elämäntilanteeseen sidottu. Muutto opiskeluiden ja töiden perässä muualle vaikuttaa, puolisoni on ollut pisimpään matkassani. Eivät ystävyydet ole katkenneet, mutta yhteydenpito on selkeästi vähäisempää. Hyvä liitto kestää läpi elämän.
Vierailija kirjoitti:
Lain mukaan kirjeen, puhelun tai muun luottamuksellisen viestin salaisuus on loukkaamaton. Viestin avaaminen luvatta on viestintäsalaisuuden loukkaus, josta voidaan tuomita sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Eihän tuossa nyt ihan siitä ole kyse. Voihan sitä aina miehen viestit lukaista, eikä sen tarvitse sitä saada tietää.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on aika julmaa vaatia puolisoa hylkäämään rakas ystävä oman vanhakantaisen epävarmuuden vuoksi. Joo, ikävää mieheltäsi valehdella, mutta ikävää myös että hän koki olevansa pakotettu siihen. Minusta tuollainen naispuolisten ystävien kieltäminen on omituista, ihan kuin parisuhde olisi tehty paperista. Olen itse viehättynyt naisista ja miehistä. Sun ajatusmaailmalla miesystäväni pitäisi kieltää multa ystävät kokonaan.
Minusta tuntuisi myös aika pahalta, jos ystäväni yhtäkkiä katkaisisi välit siksi että "vaimo käski". Ei kerro minusta kovin terveestä luottamuksesta suhteessa kun muita ihmisiä täytyy pitää uhkana, toisen yksityisyyttä rikkoa ja ystävistä valehdella. Kannattaa ehkä puhua sen oman miehen kanssa ennen kuin alkaa suhteen tilasta jotakin tissiparia syyttämään.
Olen se joka kirjoitti exänsä halunneen erota, koska löytyi sittenkin kipinää pitkäaikaisen naispuolisen ystävän kanssa.
En kieltäisi ketään, mutta tekisin itse oman päätökseni, haluanko olla se toisiksi tärkein nainen miehen elämässä. Eli en jäisi suhteeseen.
Elämän kolhuista sitä valitettavasti oppii ja muokkaantuu. Parikymppisenä en nähnyt mitään huonoa siinä, että miehen hyvä ystävä oli nainen, jonka kanssa kävivät lempibändiensä keikoilla, oli yhteisiä sisäpiirivitsejä, kertoivat toisilleen kaikki huolensa ja riemunsa (sain kuulla miehen tärkeät asiat vasta tuon ystävän jälkeen) jne jne. Jälkikäteen kun mietin, niin joku sivustakatsoja olisi hyvin voinut olettaa tuon ystävänaisen olevan tyttöystävä, eikä minun.
Enkä oikeastaan edes tiedä, mikseivät vaan alkaneet heti seurustella, kun synkkasi alusta asti niin hyvin.
Avaus on trollaus. Taustasyynä halu luoda sairaita parisuhdemalleja jossa epärehellisyys pitäisi ottaa hyväksyttävänä asiana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lain mukaan kirjeen, puhelun tai muun luottamuksellisen viestin salaisuus on loukkaamaton. Viestin avaaminen luvatta on viestintäsalaisuuden loukkaus, josta voidaan tuomita sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Eihän tuossa nyt ihan siitä ole kyse. Voihan sitä aina miehen viestit lukaista, eikä sen tarvitse sitä saada tietää.
Mun luurista jos joku menis lukee mitä tahansa päätyis todennäkösesti linnaan. Siellä kun on salaista materiaalia mitä ei kukaan, joka ei ole meidän organisaatiossa, saisi nähdä.
Mulla on kuuden vuoden takaa tällainen hengenheimolainen, täysin platoninen kaverisuhde, ei nähdä fyysisesti mutta voidaan puhua kaikesta. Omalle miehelleni en voi puhua kaikesta, eikä hänkään tyttöystävälleen. Oltiin molemmat sinkkuja tavatessamme ja kaikki maailman aika olis ollut aloittaa suhde, muttei kumpaakaan kiinnostanut seksuaalisesti se toinen. Jutellaan kausiluontoisesti asioista, mutta ei päivittäin.
Laitetaan tsemppisydämiä. Ja tuetaan parisuhteitamme; eli jos heillä riita, asetun tyttöystävän puolelle ja annan naisnäkökulmaa. Ja päin vastoin.
Jos olisi epäily, että tyttöystävä loukkaantuis viesteistä, kunnioittaisin sitä. Ei meidän henkinen yhteys mihkää katoais, ei se vaadi ylläpitoa.
En usko, että toimisimme kumppaneina, ollaan liian samanlaisia ja monet hänen piirteet ovat tosi raskaita suhteessa, en kestäisi.
Joten ap, puhu miehelles! Jos suhde heillä vaan kaverillinen, ystävät ymmärtää kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet tekee tätä. Nää on niitä fwb suhteita mitkä hyllytetään aina parisuhteen ajaks. Sit kun ero tulee puolin tai toisin niin on lohtu lähellä. Nää naiset on tässä mukana ihan yhtälailla.
Nuoruuden exäni kuvitteli, että aletaan taas panna avioeroni jälkeen.
Juu kiitos ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lässyn ,lässyn. Pettturin puhelinta saa katsoa
Laki ei tunne tuollaista poikkeusta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kuuden vuoden takaa tällainen hengenheimolainen, täysin platoninen kaverisuhde, ei nähdä fyysisesti mutta voidaan puhua kaikesta. Omalle miehelleni en voi puhua kaikesta, eikä hänkään tyttöystävälleen. Oltiin molemmat sinkkuja tavatessamme ja kaikki maailman aika olis ollut aloittaa suhde, muttei kumpaakaan kiinnostanut seksuaalisesti se toinen. Jutellaan kausiluontoisesti asioista, mutta ei päivittäin.
Laitetaan tsemppisydämiä. Ja tuetaan parisuhteitamme; eli jos heillä riita, asetun tyttöystävän puolelle ja annan naisnäkökulmaa. Ja päin vastoin.
Jos olisi epäily, että tyttöystävä loukkaantuis viesteistä, kunnioittaisin sitä. Ei meidän henkinen yhteys mihkää katoais, ei se vaadi ylläpitoa.
En usko, että toimisimme kumppaneina, ollaan liian samanlaisia ja monet hänen piirteet ovat tosi raskaita suhteessa, en kestäisi.
Joten ap, puhu miehelles! Jos suhde heillä vaan kaverillinen, ystävät ymmärtä
Kuka nainen haluaa kuulla puolisoltaan, että mulla on nyt tämä "Anna", koska voin puhua hänen kanssaan ihan mistä vain ja sinun kanssasi en voi.
Veikkaan, että ei kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoruuden exäni kuvitteli, että aletaan taas panna avioeroni jälkeen.
Juu kiitos ei.
Etkö enää kelvannu vai mikä oli esteenä?
Huono trolli. Enivei, ihmisellä saa olla sellaisia ystäviä kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten ap, puhu miehelles! Jos
Tai mies puolestaan, että Marko on mulle tosi tärkeä, kerron sille kaikki intiimeimmät salaisuutenikin! Marko tietää jopa milloin mulla on menkat! Me ollaan Ihan Vain Ystäviä Markon kanssa! Marko <3
Itse harkitsisin vakavasti eroa tuossa kohtaa ja varmaan eroaisinkin, ihan valehtelun vuoksi. Miksi se ystävyyssuhde on ollut niin paljon tärkeämpi kuin teidän suhteenne, että mies on sinulle valehdellut monta vuotta asiasta. Hän ei antanut sinulle tilaisuutta tehdä omaa päätöstäsi kuviosta, eli olla seurustelematta hänen kanssaan, jos asia häiritsee.
Nainen teki todella väärin lukiessaan viestit. Se on rikos.
Mies teki väärin valehdellessaan lopettaneensa ystävyyden. Se ei ole rikos.
Vaikka mies olisi pettänyt, sekään ei ole rikos.
En usko, että on. Tiedän omasta kokemuksestakin pelkän hyvän ystävyyden olevan mahdollista.
Mutta miksi mies on joutunut valehtelemaan alunperin? Onko ap ollut aivan mahdoton, kohtuuton mustasukkaisuudessaan?
Ei kovin kaukaa haettua, kun nytkin käynyt miehen puhelinta tonkimassa.
Mitään sellaista tilannetta ei ole eikä tule, että luvatta on pakko mennä toisen viestikansioon, avata ja lukea.
Kaikki sympatiat miehelle.
N47
Lässytä keskenäs. Kenenkään puhelinta ei saa katsoa. Onneksi omassani on pakotettu suojaus ettei sinne pääse ilman sormenjälkeä koska siellä on paljon työhön liittyvää salattavaa asiaa.