Mieheni ei luopunutkaan naispuolisesta sydänystävästään.
Hän tunsi naisen jo ennen minua ja olivat läheisiä ystäviä vuosia. Tukivat toisiaan tarvittaessa ja puhuivat välillä pitkiä puheluita keskenään. Sanoin miehelleni, että en ihan kauheasti tykkää kun hänellä on niin läheiset välit toiseen naiseen ja mieheni otti myöhemmin puheeksi itse, että on nyt päättänyt luopua naispuolisesta ystävästä, kun totesi ettei tarvitse tätä ja miespuoliset kaverit riittää hänelle. Tässä luulossa olin 6v,enkä asiaa enää miettinyt ollenkaan. Tässä lähipäivänä lainasin mieheni puhelinta, kun omasta oli akku loppu ja laturi jossain. Sähläsin jotain puhelimella ja sitten vahingossa huomasin viesteissä tämän naisen nimen ja luin viestit, kun mies ja ystävätär avautuvat toisilleen. Lopuksi mies laittaa tsemppi sydämen myötätunnosta ystävälle. En mitään seksi suhdetta epäile, mutta mies sanoi ettei pidä naiseen enää yhteyttä,koska ei halua riskeerata suhdettamme.
Kommentit (117)
Intiimi salaisuus, josta edes oma mies ei tiedä... menkat 🤣
Jos näin on, niin onkin syytä vaihtaa puolisoa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kuuden vuoden takaa tällainen hengenheimolainen, täysin platoninen kaverisuhde, ei nähdä fyysisesti mutta voidaan puhua kaikesta. Omalle miehelleni en voi puhua kaikesta, eikä hänkään tyttöystävälleen. Oltiin molemmat sinkkuja tavatessamme ja kaikki maailman aika olis ollut aloittaa suhde, muttei kumpaakaan kiinnostanut seksuaalisesti se toinen. Jutellaan kausiluontoisesti asioista, mutta ei päivittäin.
Laitetaan tsemppisydämiä. Ja tuetaan parisuhteitamme; eli jos heillä riita, asetun tyttöystävän puolelle ja annan naisnäkökulmaa. Ja päin vastoin.
Jos olisi epäily, että tyttöystävä loukkaantuis viesteistä, kunnioittaisin sitä. Ei meidän henkinen yhteys mihkää katoais, ei se vaadi ylläpitoa.
En usko, että toimisimme kumppaneina, ollaan liian samanlaisia ja monet hänen piirteet ovat tosi raskaita suhteessa, en kestäisi.
Joten ap, puhu miehelles! Jos suhde heillä vaan kaverillinen, ystävät ymmärtä
No, juuri tuollaiseen suhteeseen en enää lähtisi, että se hengenheimolainen ja paras ystävä on ystävänainen, jonka kanssa jaetaan kaikki huolet ja riemut, kumppanin kanssa sitten ehkä jos jaksaa.
Itse näkisin tuon niin, ettei isoakaan käännettä tarvittaisi, että se platoninen hengenheimolaisuus kypsyisikin romanttiseksi tunteiksi.
Joten en tulisi tämän mahdollisen tulevan pariskunnan väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kuuden vuoden takaa tällainen hengenheimolainen, täysin platoninen kaverisuhde, ei nähdä fyysisesti mutta voidaan puhua kaikesta. Omalle miehelleni en voi puhua kaikesta, eikä hänkään tyttöystävälleen. Oltiin molemmat sinkkuja tavatessamme ja kaikki maailman aika olis ollut aloittaa suhde, muttei kumpaakaan kiinnostanut seksuaalisesti se toinen. Jutellaan kausiluontoisesti asioista, mutta ei päivittäin.
Laitetaan tsemppisydämiä. Ja tuetaan parisuhteitamme; eli jos heillä riita, asetun tyttöystävän puolelle ja annan naisnäkökulmaa. Ja päin vastoin.
Jos olisi epäily, että tyttöystävä loukkaantuis viesteistä, kunnioittaisin sitä. Ei meidän henkinen yhteys mihkää katoais, ei se vaadi ylläpitoa.
En usko, että toimisimme kumppaneina, ollaan liian samanlaisia ja monet hänen piirteet ovat tosi raskaita suhteessa, en kestäisi.
Joten ap, puhu miehelles! Jos
Samaa mieltä. Ihan todella moni suhde alkaa juurikin tällaisesta sydänystäväfiiliksestä, jossa tuntee itsensä vapaaksi puhumaan ja avautumaan kaikesta.
Olen mies ja mietin että itselläni ei ole ollut koskaan naiskaveria ilman seksiä. Vaikka ei heti olisi ollut seksuaalista ajatusta mukana, niin siihen se on lopulta aina mennyt. Näin vanhempana voisi ehkä toimiakin.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja mietin että itselläni ei ole ollut koskaan naiskaveria ilman seksiä. Vaikka ei heti olisi ollut seksuaalista ajatusta mukana, niin siihen se on lopulta aina mennyt. Näin vanhempana voisi ehkä toimiakin.
Koska on nyt kypsempi ihmisenä, vai siksi, ettei alapää enää toimi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska on nyt kypsempi ihmisenä, vai siksi, ettei alapää enää toimi?
Vai olisko se että eukot rupsahtanu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että toimisimme kumppaneina, ollaan liian samanlaisia ja monet hänen piirteet ovat tosi raskaita suhteessa, en
Samaa mieltä. Ihan todella moni suhde alkaa juurikin tällaisesta sydänystäväfiiliksestä, jossa tuntee itsensä vapaaksi puhumaan ja avautumaan kaikesta.
Ja jokaiseen suhteeseen kun tulee ne karikkokohdat. Niin onko niistä mitään motivaatiota päästä pariskuntana yli, kun voi vuodattaa kaiken sille parhaalle ystävälle. Ja jonka voi puolisonsa ja parisuhteensa vioista avautuessa alkaa nähdä ihan uusin silmin. "Mitä minä tuohon suhteeseeni aikaani tuhlaan, kun onneni oli koko ajan edessäni ".
Ootko tämän ajan Jimena 😀 Miehet tahtoo auttaa naisia ja olla tukena.
Vierailija kirjoitti:
Huono trolli. Enivei, ihmisellä saa olla sellaisia ystäviä kuin haluaa.
Tuon trollin hermostuessa tähän kommenttipalstaan alkaa narsistisille tyypeille tunnusomainen selittely malliin mitä se vaikka olisikin ja ei kenenkään tarvitse lukea ja kommentoida jnejne
Kyllä vehkeet toimii mutta itsekuriakin on enemmän kuin nuorempana. En ole kokeillut naisystäviä niin en osaa varmaksi sanoa.
Olen lakannut välittämästä. Oletan, että toisella on jotain oheissäätöä meneillään, mutta olen myös, että jättää siinä vaiheessa, kun haluaa olla jonkun muun kanssa. Toistaiseksi noin on tapahtunutkin tai ainakaan minulla ei ole todisteita muusta, koska en välitä sellaisia etsiä. Bs syyt, joita ovat eron aikaan kertoneet, kertovat toki oman osansa.
Tällä hetkellä pitäisi tapahtua ihme, että lähtisin enää suhteeseen.
On muute jännä että naiset lähtee suhteesta koska eivät halua seksiä ja miehet lähtee koska haluavat.
Vierailija kirjoitti:
En sano muuta kuin että tuo ei ole aitoa rakkautta sinulta miestäsi kohtaan. Jos toista rakastaa ihan tosissaan, ei häntä silloin yritä omistaa. Miksi ikinä rakkailtaan haluaisi katkaista tärkeän ystävyyssuhteen? Enkä kyllä hetkeäkään usko että vahingossa olet viesteihin päätynyt. Ja kuten itsekin totesit, kun näit naisen viestit, päätit lukea. Se ei ole vahinko, rikos kylläkin.
Olen itsekin nainen, naimisissa.
Ihmettele miksi et tunne empatiaa apta kohtaan. On inhimillistä olla mustasukkainen, epävarma, pettynyt, peloissaan ja myös tehdä virheitä. Mikään noista ei sulje pois rakkautta. Empatiakyvyttömyys sen sijaan kertoo jotain muuta, ja tarve tuomita toinen kun hän osoittaa heikkoutta. Rumaa.
Itse en edes pelkäisi suhdetta noiden kaverusten välillä, koska kai ne olisi sitten sellaisen aloittaneet. Mutta sydänystävä, jonka kanssa jaetaan asiat, ja josta ei voi luopua parisuhteen vuoksi kuulostaa siltä, että ystävä täyttää henkiset tarpeet ja kumppani sitten fyysiset. Ei kiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sano muuta kuin että tuo ei ole aitoa rakkautta sinulta miestäsi kohtaan. Jos toista rakastaa ihan tosissaan, ei häntä silloin yritä omistaa. Miksi ikinä rakkailtaan haluaisi katkaista tärkeän ystävyyssuhteen? Enkä kyllä hetkeäkään usko että vahingossa olet viesteihin päätynyt. Ja kuten itsekin totesit, kun näit naisen viestit, päätit lukea. Se ei ole vahinko, rikos kylläkin.
Ihmettele miksi et tunne empatiaa apta kohtaan. On inhimillistä olla mustasukkainen, epävarma, pettynyt, peloissaan ja myös tehdä virheitä. Mikään noista ei sulje pois rakkautta. Empatiakyvyttömyys sen sijaan kertoo jotain muuta, ja tarve tuomita toinen kun hän osoittaa heikkoutta. Rumaa.
Tunge sun empatiat anneliin ja syvälle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunge sun empatiat anneliin ja syvälle
Näinpä. Rumuutta riittää.
Ystävistä ei pidä luopua joten jos olet mustasukkainen niin kannattaa erota.
Tämä häiritsi itseäni kun läheinen nainen alkoi harrastaa deittailua ja halusin ottaa etäisyyttä koska tiesin ettei sellainen tulisi toimimaan että olisin siinä hänen parisuhteessaan joku kolmas pyörä joka suurin piirtein otettaisiin aina reissuillekin mukaan. En todellakaan miehenä parisuhteessa katselisi tuollaista. Lisäksi olen tottunut liian hyvälle niin sanotusti oltuani se läheisin mies naisen elämässä, mitä en luonnollisestikaan enää olisi kumppanin tultua kuvioihin.
Vierailija kirjoitti:
Ystävistä ei pidä luopua joten jos olet mustasukkainen niin kannattaa erota.
On sanonta, et ystävät ennen kaikkea.
Mutta toisaalta, ystäviinkin voi yhtälailla lukeutua myrkyllisin tarkoitusperin olevia ihmisiä, samoin kuin myrkyllisissä parisuhteissa. Eli aina ei automaattisesti ole niin, että ystävä haluaisi varmasti parastasi ja toimisi sen mukaisesti.
Trolliiii...