Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko tulette saamaan perintöä?

Vierailija
11.03.2024 |

Ylellä juttu siitä, miten perintöjen koot ovat kasvussa: https://yle.fi/a/74-20077554

Paljonko te tulette saamaan perintöä? Itsellä aika varakkaat, tyhjästä aloittaneet keskituloiset mutta nuukasti eläneet vanhemmat, ja omaisuutta heillä yhteensä ehkä noin 1,4 miljoonaa. Jos olettaa, että sitä ei kovasti kuluisi mm. hoitomaksuihin, tuossa on minulla ja veljellä arviolta kymmenen vuoden sisään jaettavaa noin 700 000 per nuppi. 

Pistää vähän hiljaiseksi, kun miettii että omat vanhemmat ovat vaatimattomasti eläen koonneet aika hyvän omaisuuden, ja puheissa kuultaa että edelleenkään eivät oikein halua rahojansa käyttää vaan ne jätetään sitten perinnöksi. Itselläkin kuitenkin jo lainat maksettu ja aika iso osakesalkku, ja elän vaatimattomasti, joten mihin minäkään niitä rahoja tarvin, en oikein mihinkään.

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-200 000

Vierailija
42/120 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään. Mun vanhemmat varmasti testamenttaa kaiken mun veljille. Mulle ei mitään. Eipä tuolla toisaalta väliä. Mitä mä sitten enää niillä rahoilla tekisin? Olettaen, että vanhemmat elää 80-95 -vuotiaiksi. Olisin itsekin jo eläkeläinen. Olivat 20-vuotiaita kun saivat mut.

Kannattaa tutkia sitä perintökaarta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saanut mitään, kun äitini kuoli 15v sitten 40+v iässä, isäni kanssa en ole tekemisissä eikä taatusti sieltäkään mitään tule, juonut kaiken, möi kastelahjaksi saamani hopeatkin ja lempinukkeni saadakseen viinaan rahaa.

Minusta nämä kysymykset on absurdeja, aivan kuten vaikka sekin oletus, että vanhemmat kustantaisivat lapselleen esim.ajokortin, vaikka toki tiedostankin sen johtuvan siitä kuinka haisevasta paskasta olen itse ponnistanut aikuisuuteen.

Sama! Summat tuntuu todella absurdeilta. Nolla euroa tuli toisen kuoltua, sama tulee pätemään toisen kohdalla. Arvoton asunto ja lesken ikuinen hallintaoikeus. Parhaimmillaan joutuu vielä euroja kuluihin laittamaan. Täytyy toivoa, että omat lapset ehtii täysi-ikäistyä ennen tätä, jotta voidaan luopua perinnöstä. 

Vierailija
44/120 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitää. Isä juonut ja pelannut talon ja autot. Toisaalta meitä on monta lasta ja iskä duunari niin tuskin sieltä olisi tullut 30 000 enempää muutenkaan.

Oon välillä kade niille, jotka saa ilmasta rahaa satoja tuhansia kun vaan on sattunut syntymään parempaan perheeseen.

Vierailija
45/120 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perintöä tulee on se max. joitakin tuhansia. Vanhemmilla oli jonkin verran itse tehtyä omaisuutta ja siihen päälle perittyä, mutta sitten meni melkein kaikki meni isän firman konkurssin välttämiseen. Puoli-arvoton omakotitalo muuttotappiokunnasta jäi.

Vierailija
46/120 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä on kuollut, häneltä en perinyt mitään. Äiti on elossa ja siitä huolimatta ettei hänen eläke ole suuri niin äidillä on aina rahaa koska elää säästeliäästi. Viime aikoina olen pyytänyt häntä tuhlaamaan rahansa itseensä vielä kun on aikaa nauttia. En tarvitse mitään perintöä. Minulla on työpaikka, todennäköisesti ihan ok eläke kun jään töistä pois ja suht varakas puoliso. Ihanat lapsenlapset joille annan aikaani ja välillä ostelen tarpeellisia lahjoja kuten toppahaalareita ym. Kauhea ajatuskin että pitäisi elää niukasti vain sen takia että jälkipolvi sais ison perinnön! Minä ainakin nautin elämästä niin kauan kuin voin, mitä elämää se on ettei voi nauttia tienaamistaan rahoistaan. Eikö teitä hävetä saada ilmaista rahaa sen kustannuksella ettei omat vanhemmat ole osanneet nauttia omista tienaamistaan rahoistaan?

Vierailija
47/120 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Isä on montaa kertaa todennut, että jättää minut perinnöttä. Selvä. Kaksi sisarustani homeisen talon taajamatontilla. Tontin arvo on n. 15 000 e. 

Vierailija
48/120 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään kummaltakaan, kun kummallakaan vanhemmalla ei ole mitään omaisuutta.

Vierailija
49/120 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain isäni jälkeen n 150000e. Äiti elossa, en ole tekemisissä. Puolueellista touhua, eriarvoisuutta, vedätystä joita en hyväksy.

Näin aikoinaan tekemänsä testamentin, jossa minua ei edes mainita. Vaikka lakiosa kuuluu minulle.

Varmasti tehnyt uusia testamentteja. En ole rahan perässä. Raha tuo yleensä vain harmia. Ihan sama.

Vierailija
50/120 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoppovanhemmat jotka varattomia joten en saa mitään. Isä kuoli jo ja häneltä ei jäänyt muuta kuin raivoava vuokranantaja kun oli tuhonnut kämpän täysin. Velat jäi vain kuolinpesälle ja hain sen konkurssiin. Sossu maksoi minimi hautauskulut. Jäin siis vain miinukselle.

Äitillä on vanha polkupyörä ja asuu vuokralla. Juo kaikki mitä tulee ja huonekalut on 40v vanhoja arvottomia. Mummut ja papat on jo kuolleet ja ei jäänyt mitään. Mahtavaa syntyä alkoholistien lapseksi.

Itse olen elänyt elämäni toisin ja käynyt aina töissä enkä käytä alkoholia. Jää lapsille ainakin talo ja auto ja vähän tilillekin rahaa jos hyvin käy. He ovat minulle kaikki kaikessa.

Vierailija
51/120 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo saanut ehkä 250 000e tmv ja kesämökin + juuri sain uuden auton. 

Uskoisin saavani 3-4milj. tai mitä kiinteistöjen yms realisointiarvo sitten silloin onkaan. Ihan sama, en mä tarvii mitään kun mulla on jo kaikkea 😂

Toivottavasti älyävät heittää omaisuuden "ylitseni" ainoalle lapselleni. Minulla ei ole sisaruksia. 

N38

Vierailija
52/120 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen kanssa puoliksi yhden omistusasunnon, yhden aso-asunnon "pantin" ja kaksi kesämökkiä. Toivottavasti niistä tulee sen verran voittoa verojen jälkeen, että saan omat velkani maksettua. Jos vaan velkaannun lisää, pitänee luopua perinnöstä.

Vierailija
53/120 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljoa, ihan maksimissaan 800ke.

Vierailija
54/120 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoppovanhemmat jotka varattomia joten en saa mitään. Isä kuoli jo ja häneltä ei jäänyt muuta kuin raivoava vuokranantaja kun oli tuhonnut kämpän täysin. Velat jäi vain kuolinpesälle ja hain sen konkurssiin. Sossu maksoi minimi hautauskulut. Jäin siis vain miinukselle.

Äitillä on vanha polkupyörä ja asuu vuokralla. Juo kaikki mitä tulee ja huonekalut on 40v vanhoja arvottomia. Mummut ja papat on jo kuolleet ja ei jäänyt mitään. Mahtavaa syntyä alkoholistien lapseksi.

Itse olen elänyt elämäni toisin ja käynyt aina töissä enkä käytä alkoholia. Jää lapsille ainakin talo ja auto ja vähän tilillekin rahaa jos hyvin käy. He ovat minulle kaikki kaikessa.

Väittävät, että kannattaa myydä talo ja muuttaa vuokralle kun tulee vanhaksi, talo on vaikea muuttaa rahaksi nopeasti ja voi olla jälkeläisille iso ongelma. Parempi on nauttia niistä rahoistaan ja jättää jälkeläisille mikä itsellä jää käyttämättä.

Vierailija
55/120 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä muutama tonni joka menee luultavasti hautajaiskuluhin. Molemmat vanhemmat on vielä elossa, mutta eipä niillä ole juuri mitään sukan varressa eikä mitään mainittavaa omaisuutta. Eikä varmaan minulta jää yhtään sen enempää. Pienipalkkainen työura kaikilla, ja luultavasti nämä pari viimeistä "työvuotta" menee kortistossa kun näyttää vähän siltä että työt loppuu omalta alalta, eikä tällainen liki 60 vuotias kelpaa enää mihinkään uuteen hommaan.

Vierailija
56/120 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukavasti. En tosin niitä rahoja tarvitse, eli taitaa mennä suoraan lapsille

Vierailija
57/120 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään käryä, eikä edes kiinnosta.

En tiedä edes puolisoni tilin saldoa, jokainen hankkikoot omat rahansa.

M41

Vierailija
58/120 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni ja vanha omakotitalo tontteineen maaseudulta eli en juuri mitään, talon arvo ehkä 20 000 - 30 000 euroa, jos sitä nyt edes saa myytyä, ja sisaruksiakin on, joten ei tuosta montaa tonnia tule per henkilö.

Vierailija
59/120 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-  olen sanonut vanhemmilleni, että älkää perintöä miettikö. Eläkää ja iloitkaa, matkustakaa, käykää yksityisellä lääkärillä koska terveyskeskukseen ei pääse. Ajakaa taksilla.

Palveluasuminen maksaa niin paljon, että siihen ei edes säästöt riitä. Kaikki sileäksi vaan.

Vierailija
60/120 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0e.

Lapsi tosin perii isänsä puolelta n. 500k. Menee testamentissa isänsä ohi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän