Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5 vuoden kriisikö? Erotako vai ei?

Vierailija
24.01.2024 |

Minulla on tällainen etäseurustelusuhde, ollut jo 5 vuotta. Minulla on lapsia ex-liitosta, kumppanilla ei. 

On ollut hyvä suhde ja molemmilla omaa aikaa ja tilaa. Luotetaan toisiimme ja viestitellään ja soitellaan joka päivä. Ollaan läheisiä. Kumppani on todella ihana ihminen, joka osaa puhua tunteistakin.

Nyt oon kyllä jo jonkin aikaa miettinyt eroa. Isoin juttu on seksin puute, sitä on liian harvoin. Minä haluaisin lähes aina kun nähdään, kumppani ei, tai kärsii potenssiongelmista ja turhautuu siitä. Tuntuu välillä liikaa pelkältä läheiseltä ystävyyssuhteelta. En ole saanut orgasmia ainakaan vuoteen. Miestä ei huvita edes sormettaa minua tms, jos yhdyntä ei onnistu. Olen ehdottanut potenssilääkettä, mies tuntui loukkaantuvan siitä, vaikka sanoin sen kiltisti ja asiallisesti (en seksin aikana). Suhteen alussa oli paljon hyvää seksiä, mutta säännöllisesti ehkä vain vuoden ajan.

Toinen juttu on se, että biologinen kelloni tikittää ja haluaisin luultavasti vielä yhden lapsen ja olen tajunnut, että tämän kumppanin kanssa se ei toteudu. Haluaisin myös perustaa yhteisen perheen ja kodin. Mennä naimisiinkin. Nyt ei olla edes kihloissa.

Olen kuitenkin myös miettinyt, voiko kaikkea saada, ja onko minulla oikeus vaatia, että parisuhteessa olisi edes kerran kuussa seksiä.

Haluaisin myös kumppanin olevan tiiviimmin minun ja lasteni elämässä mukana, niin että viettäisi välillä arkea meillä tai että jopa asuisimme yhdessä. Pitäisi ainakin todella tykätä lapsista. Tiedän, että sellaista miestä voi olla vaikea löytää. Ehkä joku, jolla olisi itselläkin lapsi tai pari. Minun elämääni mahtuisi toisenkin lapset ja kiintyisin heihin. Se oma kolmas lapsi ei ole pakollinen, mutta se tekisi minusta todella onnellisen.

Mutta pakko sanoa, että seksittömyyskin raastaa aika paljon. Tulee myös olo, etten ole yhtään haluttava, vaikka kumppani sanoo, ettei se siitä johdu, vaan olen kaunis.

Elämä ilman seksiä tuntuu kyllä välillä hukkaan heitetyltä. Viime kerrasta on monta kuukautta. Seksi on kuitenkin aika olennainen osa parisuhdetta ja ainakin minulla tuo sellaista rakastumisen ja kiintymyksen tunnetta.

Sekin, että jos eroaisin, pelkään, miten mies kestäisi sen. Hänellä ei ole oikein muita läheisiä kuin minä.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos potenssi ongelmia on niin niihin on olemassa lääkkeitä, rohkaise käymään lääkärissä, kannattaa mennä ihan yksityiselle, niin saa parempaa palvelua ja voi itse valita mieluisen lääkärin.

Vierailija
2/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä että uudesta suhteesta ei välttämättä saa kaikkea mitä haluaa, entä jos on seksiä, mutta asioista ei voi puhua? 

Minkä ikäinen olet ja minkä ikäiset lapset sinulla on? Uusi lapsi muuttaa kaiken täydellisesti, et voi tietää osallisttuiko lapsen isä edes lapsen hoitoon, jos nyt sattuisit raskautumaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos potenssi ongelmia on niin niihin on olemassa lääkkeitä, rohkaise käymään lääkärissä, kannattaa mennä ihan yksityiselle, niin saa parempaa palvelua ja voi itse valita mieluisen lääkärin.

Nimenomaan rohkaisinkin häntä lääkäriin. Ja seksin puutteesta on puhuttu, hyvässä hengessä enkä ole painostanut.

Vierailija
4/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä on ihan tuohon erikoistuneita mieslääkäreitä urologeja ja tuollaisen vastaanotolle on varmasti paljon helpompi mennä tällaisista asioista puhumaan kuin jollekin terveyskeskuslääkäreille, joka ei ole asiaan mitenkään erityisesti perehtynyt.

Vierailija
5/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei siis ole pelkkä seksin puute. Yritin sitä tuoda aloituksessa ilmi.

Kumppani käyttää myös aika paljon alkoholia ja olen miettinyt, aiheuttaako sekin potenssiongelmia.

Vierailija
6/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle, että et kestä enää. Menee lääkäriin tai sitten eroatte. Ei ole kohtuutonta haluta kerran kuussa, päinvastoin normaalia. Minulle kerran kuussakin olisi aivan liian vähän. 

Vierailija
7/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä että uudesta suhteesta ei välttämättä saa kaikkea mitä haluaa, entä jos on seksiä, mutta asioista ei voi puhua? 

Minkä ikäinen olet ja minkä ikäiset lapset sinulla on? Uusi lapsi muuttaa kaiken täydellisesti, et voi tietää osallisttuiko lapsen isä edes lapsen hoitoon, jos nyt sattuisit raskautumaan..

Kouluikäiset lapset. Olen 35-39 v.

Olen välillä miettinyt jopa tietoista lapsen yksin hankkimista.

Vierailija
8/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta viiden vuoden kriisiltä, vaan siltä, että kannattaa erota. 

Vierailija
9/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano miehelle, että et kestä enää. Menee lääkäriin tai sitten eroatte. Ei ole kohtuutonta haluta kerran kuussa, päinvastoin normaalia. Minulle kerran kuussakin olisi aivan liian vähän. 

Niin se on minullekin. Paras olisi ehkä 1-3 kertaa viikossa. Muutaman vuoden vähäinen seksi on ollut tosi vaikeaa, koska itse olen intohimoinen ihminen, joka nauttii seksistä paljon.

-ap

Vierailija
10/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika selvästi kuulostaa siltä ap että eiköhän se suhde ollut siinä? 

Mitä menetät jos eroatte? Et mitään . Kaverin. 

Vierailija
11/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei siis ole pelkkä seksin puute. Yritin sitä tuoda aloituksessa ilmi.

Kumppani käyttää myös aika paljon alkoholia ja olen miettinyt, aiheuttaako sekin potenssiongelmia.

Sä olet alkkiksen kaveri. Miehelle varmasti tärkeä ihmissuhde, mutta kaikki menee vain hänen ehdoillaan ja sinä haluat enemmän. Lämpimästi suosittelen etsimään sopivampaa kumppania tai tekemään lapsen ilman miestä, jos se on sinulle hyvä vaihtoehto.

Vierailija
12/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät itsekin vastauksen tähän. Mutta tässä vahvistusta: Ero on ainoa oikea ratkaisu. 

Vierailija
13/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä miehen kirjoittama trollitarina vai todella totta. Eivät naiset kerro yksityiskohtia aina rumilla sanoilla alaosista. Ei kai muuta kuin ero ja uusi kumppani. Ehkä miehelle löytyy toinen kumppani ja henkistä tukea. Olette liian erilaisia ja toiveet erilaisia. Jos olisi toivoa suhteelle, mutta kuulostaa että hän on pelkkä "kaverikumppani" sulle tai koet niin. Olet aktiivinen ja eteenpäin menevä. Ihme että kyselet edes asiaa kun tiedät jo mitä haluat, itse annat itsellesi synninpäästön ja luvan eroon. En usko että kaikki kumppanit haluavat olla toisen lasten kanssa tekemisissä, ne tyypit ovat erikseen ja se pitää varmistaa. Tuskin silti tuntematonta uutta miestä lasten kotiin kannattaa ottaa, lapset eivät aina kestä sitä. Lähekkäin voi asua jonkun uuden kanssa? Yhteistä lasta olisi turha tehdä nykyisen kanssa, jos päädytte kuitenkin eroon, eli joudut tekemään sen jonkun muun kanssa? Jotenkin päädyit väärän kanssa yhteen ja nyt on maksun aika kun pitää erota, miten ihmeessä.

Vierailija
14/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menettäisin kirjaimellisesti parhaan ystäväni. :( En tiedä pystyisikö mies olemaan ystävä eron jälkeen, on kuitenkin aika syvästi kiintynyt minuun ja ilmeisesti rakastaa paljon.

Vierailija
15/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä miehen kirjoittama trollitarina vai todella totta. Eivät naiset kerro yksityiskohtia aina rumilla sanoilla alaosista. Ei kai muuta kuin ero ja uusi kumppani. Ehkä miehelle löytyy toinen kumppani ja henkistä tukea. Olette liian erilaisia ja toiveet erilaisia. Jos olisi toivoa suhteelle, mutta kuulostaa että hän on pelkkä "kaverikumppani" sulle tai koet niin. Olet aktiivinen ja eteenpäin menevä. Ihme että kyselet edes asiaa kun tiedät jo mitä haluat, itse annat itsellesi synninpäästön ja luvan eroon. En usko että kaikki kumppanit haluavat olla toisen lasten kanssa tekemisissä, ne tyypit ovat erikseen ja se pitää varmistaa. Tuskin silti tuntematonta uutta miestä lasten kotiin kannattaa ottaa, lapset eivät aina kestä sitä. Lähekkäin voi asua jonkun uuden kanssa? Yhteistä lasta olisi turha tehdä nykyisen kanssa, jos päädytte kuitenkin eroon, eli joudut tekemään sen jonkun muun kanssa? Jotenkin päädyit väärän kanssa yhteen ja nyt on maksun a

Ei ole trolli.

En koskaan ole eronnut helposti vaan olen ollut kärsivällinen ja antanut toiselle ja suhteelle aikaa korjata epäkohtia. Joskus olen ehkä liiankin kiltti ja mukautuva. Haluaisin sitoutuneen loppuelämän suhteen ja _perheen_. Tämän miehen kanssa se ei toteudu.

- ap

Vierailija
16/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menettäisin kirjaimellisesti parhaan ystäväni. :( En tiedä pystyisikö mies olemaan ystävä eron jälkeen, on kuitenkin aika syvästi kiintynyt minuun ja ilmeisesti rakastaa paljon.

Ymmärrän, että satuttaa menettää paras ystävä, mutta kerran se vain kirpaisee. Ystävyyskin on vastavuoroinen juttu, ja jos hän todella rakastaa sinua, hänen täytyy ymmärtää, että sinullakin on oma tarpeesi. 

Mekin oltiin exäni kanssa parhaat ystävät, joten suretti jättää hänet. Mutta se kannatti, koska sain tilalle uusia, vielä parempia. Nykyiseni tyydyttää minut henkisesti ja fyysisesti, ja se on parempaa kuin mikään. 

Vierailija
17/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 16 jatkaa: Minäkin olin ja olen tuollainen, joka sitoutuu täysillä suhteeseen ja on valmis ymmärtämään kaikenlaista. Löysin samanlaisen. Nyt tiedän, ettei vähempään pidä tyytyäkään. On kamalaa olla yksinäinen parisuhteessa, yksinkin on parempi. 

Vierailija
18/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös muistaa että suhteet eivät synny vaan sillä että itse tahtoo sellaisen.

Mieti siltä kannalta että ootko ennemmin yksin vai nykyisessä suhteessa.

Vierailija
19/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama tilanne kuin aapeella. 5 vuoden suhde takana. Molemmilla lapsia, aikalailla viikko-viikko meiningillä.

Odotukset on eteenpäin, mutta tämä vaan junnaa paikoillaan. Miehen lapsiviikoilla siihen ei mahdu kuin lapset heidän tarpeineen, itse toivoisin yhdessäoloa myös porukalla vaikkei saman katon alla asutakkaan.

Lapsettomilla viikoilla mies taas tekee paljon töitä, ns. ylimääräisiäkin ja harrastaa toki yms. Tunnen olevani sijalla 526 arvojärjestyksessään. Toki sitten on hyvä olla kun ollaan yhdessä, on läheisyyttä ja siinä on ihana olla. On vaan jännä tunne, että ihan kuin olisin sopiva täyte tähän kohtaan elämässään.

Eroa myös miettinyt, muttei ole niin yksinkertaista kun voimakkaita tunteita kuitenkin on. Jokainen vaihtoehto tuntuu vaikealta.

Vierailija
20/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että satuttaa menettää paras ystävä, mutta kerran se vain kirpaisee. Ystävyyskin on vastavuoroinen juttu, ja jos hän todella rakastaa sinua, hänen täytyy ymmärtää, että sinullakin on oma tarpeesi. 

Mekin oltiin exäni kanssa parhaat ystävät, joten suretti jättää hänet. Mutta se kannatti, koska sain tilalle uusia, vielä parempia. Nykyiseni tyydyttää minut henkisesti ja fyysisesti, ja se on parempaa kuin mikään. 

Totta. Jo silloin kun tutustuimme, kerroin suoraan, että haluaisin joskus luultavasti vielä lapsen. Silloin se oli miehelle ok. Olemme myös haaveilleet yhteenmuutosta, mutta tuntuu että pohjimmiltaan mies ei halua sitä.

En halua hukata hyviä vuosia väärän kumppanin kanssa.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme