Miksi koulutustaso/palkkataso vaikuttaa vain miehen tasoon? Miksi tasa-arvo ei totudu tässä?
Miksi siis mies on sitä haluttavampi mitä parempi palkka sillä ja mitä parempi status sillä on työelämässä? Miksi miehen luonne tai arvomaailma ei merkkaa mitään?
Naisen tasoon vaikuttaa taas ulkonäkö,luonne,ikä ja arvomaailma.
Missä tasa-arvo?
Kommentit (195)
AP on oikeassa.
Minuun otti äsken yhteyttä neurologi, mutta ei silti kiinnosta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin yliopistopiireissä pariudutaan keskenään ja siellä miehille tärkeää on myös naisen äly ja keskustelutaito. En tiedä missä piireissä sinä pyörit. 😅
Yliopistopiireissäkin ennen älyä ja keskustelutaitoa tulee naisen ulkonäkö. Ne ovat vain mukava bonus.
Hauskaa muuten, jos luulet että miesten ulkonäöllä ei ole mitään väliä. Kyllä minullekin yliopisto-opiskelijana ovat tärkeitä miehen älykkyyden ja arvojen lisäksi tietynlainen ulkonäkö.
Näin just. Ja fakta on se, että miehet kyllä arvostavat koulutusta ja kaikki korkeakoulutetut sen tietävät, kun miettivät tuttavapiiriään. Ei tekniikan tohtori tai fyysikko mitään tyhjäpäätä jaksa, vaikka kuinka tässä muuta väitätte. Jokunen poikkeus toki mahtuu joukkoon, mutta nyt puhutaan yleisestä kaavasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen luonne on naiselle äärimmäisen tärkeä asia, toisin kuin aloittaja väittää. Naisen luonne taas ei ole miehelle ollenkaan niin tärkeä asia kuin naisen ulkonäkö. Miehet elävät vaikka kyykäärmeen kanssa, kunhan on hyvännäköinen.
Ei pidä paikkaansa. Naisen luonne ratkaisee paljon mutta naisia kiinnostaa vain miehen rahat ja status.
Ei ole totta. Tutkitusti miehet esim. hylkäävät sairastuneen puolison useammin kuin naiset. Miehet ovat pinnallisia ja itsekkäitä.
Vaikka kuinka tekis mieli syyttää miesten paskuutta miesvihassasi, niin on hyvä tietää, että asiantuntija ei ole tuota mieltä:
"Mistä sukupuolierossa voi olla kysymys?
Tutkimuksen perusteella tulee ajatelleeksi, että naiset ovat sitoutuneimpia parisuhteeseen ja perheeseen.
- Sitoutumisessa ei voida katsoa olevan sukupuolieroja on sitoutuvia miehiä ja sitoutuvia naisia. Mielestäni selittävä tekijä on enemmän kulttuurinen. Naisille on yhä olemassa selkeämmät roolit kumppanin hoitajana ja tukijana.
- Jos työikäinen mies sairastuu, oletetaan usein, että vaimo huolehtii kodista ja perheestä. Hän venyy, joustaa, purkaa sekä tunteensa että huolensa läheisilleen. Naisten on usein helpompi jakaa ja kertoa työelämässä tai ystäväpiirissä omista tunteistaan ja näin saada voimia arjen pyörittämiseen, sanoo Parisuhdekeskus Kataja Ry:n toiminnanjohtaja psykoterapeutti ja teologian maisteri Liisa Välilä.
Käsittelevätkö miehet kriisitilanteita eri tavoin kuin naiset?
Välilä kertoo, että jokainen käsittelee kriisitilanteita oman yksilöllisen historiansa kautta.
- On tunteitaan jakavia sekä puhuvia miehiä ja naisia. On myös puhumattomia miehiä ja naisia. Ne, jotka ovat kohdanneet vakavia tilanteita ja sairautta jo aiemmin, omaavat usein sanastoa ja tunnetaitoja. Ja monilla on myös luottamus siihen, että asiat järjestyvät, jolloin he uskaltavat etsiä apua ja tukea sekä itselleen että perheelleen, hän sanoo.
- Yhteiskunnassamme sallitaan ehkä selkeämmin apua hakeva, pelokas ja surullinen nainen. Miten osataan kohdata miehen surua ja pelkoa? Onko nykymiehen luvallista itkeä, Välilä lisää lopuksi."
Vierailija kirjoitti:
Mistä enimmäkseen johtuu että on korkeasti koulutettuja ja hyvässä asemassa olevia, jotka eivät ole pariutuneet?
Varmaankin henkilökohtaisista valinnoista. En minäkään halua enää parisuhdetta, vaikka olen korkeasti koulutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai naisen koulutus- ja tulotaso vaikuttaa naisen tasoon ja roppakaupalla vaikuttaakin. Jos katsot nykypäivän lääkärimiehiä, niin puolisot on poikkeuksetta yliopistokoulutettuja. Itse kävin kerran treffeillä AMK-koulutetun kanssa, mutta muuten olen pysynyt kyllä visusti yliopistokoulutettujen seurassa.
Ei pidä paikkaansa, tunnen itse lääkäreitä, joilla on akat ja he eivät ole korkeastikoulutettuja. Missä tynnyrissä oikein asut? taitaa olla siellä pienet piirit.
Tunnen ehkä viitisenkymmentä lääkäriä. Joista ehkä max. 1/5:lla on ei-korkeakoulutettu puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai naisen koulutus- ja tulotaso vaikuttaa naisen tasoon ja roppakaupalla vaikuttaakin. Jos katsot nykypäivän lääkärimiehiä, niin puolisot on poikkeuksetta yliopistokoulutettuja. Itse kävin kerran treffeillä AMK-koulutetun kanssa, mutta muuten olen pysynyt kyllä visusti yliopistokoulutettujen seurassa.
Ei pidä paikkaansa, tunnen itse lääkäreitä, joilla on akat ja he eivät ole korkeastikoulutettuja. Missä tynnyrissä oikein asut? taitaa olla siellä pienet piirit.
Mitkä ihmeen akat? Jos jo lähtökohtaisesti puhut naisista noin, niin syy yksinäisyyteen löytyy peilistä.
Omassa kaveriporukassani peruskoulun ja jonkun työkkärin varastomieskoulutuksen käyneellä miehellä on selvästi enemmän kysyntää kuin mm. investointipankissa töissä olevalla kauppatieteilijällä. Väittäisin melkein naisten olevan jopa pinnallisempia kuin mitä miehet ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen akat? Jos jo lähtökohtaisesti puhut naisista noin, niin syy yksinäisyyteen löytyy peilistä.
Jotenkin ironista, että sanaa "akka" käyttävä puhuu tynnyrissä asumisesta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti täällä kirjoitetaan, ei puhuta mitään. Akat on akkoja ja ukot on ukkoja, niin voi täällä kirjoitella mitä halutaan.
Olen kerran seurustellut itseäni alemman koulutustason miehen kanssa (itse yliopistossa, hän AMK:ssa). Mies kehui paljon älyäni ja kuinka keskusteluihimme uppoutuu niin, että aika lentää. Ja hän oli minua seitsemän vuotta nuorempi. Hauskaa, kun hän oli niin haltioitunut älystäni. 😄 Ei ollut tottunut sellaisiin naisiin. Kyllä naisen älyllä on väliä fiksuille miehille. Sitten esteettisyydestä: Huolehdin ulkonäöstä, meikkaan jne. ja haluan miehenkin ulkonäön miellyttävän minua.
Vierailija kirjoitti:
Omassa kaveriporukassani peruskoulun ja jonkun työkkärin varastomieskoulutuksen käyneellä miehellä on selvästi enemmän kysyntää kuin mm. investointipankissa töissä olevalla kauppatieteilijällä. Väittäisin melkein naisten olevan jopa pinnallisempia kuin mitä miehet ovat.
Sitten kun viinaa osaa ottaa ja ei ole rokotettu niin on enemmän kysyntää. Vankilaan kun joutuu niin sinne sitä vasta rakkaus postia tuleekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
akateemikot
Vierailija kirjoitti:
Olen kerran seurustellut itseäni alemman koulutustason miehen kanssa (itse yliopistossa, hän AMK:ssa). Mies kehui paljon älyäni ja kuinka keskusteluihimme uppoutuu niin, että aika lentää. Ja hän oli minua seitsemän vuotta nuorempi. Hauskaa, kun hän oli niin haltioitunut älystäni. 😄 Ei ollut tottunut sellaisiin naisiin. Kyllä naisen älyllä on väliä fiksuille miehille. Sitten esteettisyydestä: Huolehdin ulkonäöstä, meikkaan jne. ja haluan miehenkin ulkonäön miellyttävän minua.
Tottakai älykkyys on viehättävää. Lähinnä jotkut heikkoitsetuntoiset miehet ovat sitä mieltä, ettei ole. Tosin tuo tapailemasi taisi olla aika fiksu kaveri itsekin, kun osasi arvostaa fiksuuttasi. Tarpeeksi pönttö ei osaa edes arvostaa hyvää keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti täällä kirjoitetaan, ei puhuta mitään. Akat on akkoja ja ukot on ukkoja, niin voi täällä kirjoitella mitä halutaan.
Juu. Älä missään nimessä ole kohtelias ja hyvinkäyttäytyvä. Silloin saattaa jopa saada seuraa. :)
Mistähän ap on saanut tuollaisen käsityksen? Muistan kyllä kuinka opiskeluaikana nimenomaan kauppis-, oikis- ja lääkisnaiset olivat niitä halutuimpia ja sellaisen napanneita pidettiin todellisina pelimiehinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täydennyksenä vielä edelliseen, että nyt tohtorivaimoon tottuneena maisterisnainen tuntuisi kyllä jotenkin tympeältä ajatukselta.
Tää oli hauska :D
Mikä näitä aloittajan kaltaisia miehiä vaivaa? Valitetaan siitä, että kun ei saa naista, mutta sitten tehdään kaikki niin, ettei varmasti yksikään nainen kiinnostu.
Saa sitä olla peräkammarin poika ihan rauhassa, jos sellainen tuntuu itsestä mukavalta. Ei sen vuoksi naisia tarvitse haukkumaan ja vihaamaan ruveta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täydennyksenä vielä edelliseen, että nyt tohtorivaimoon tottuneena maisterisnainen tuntuisi kyllä jotenkin tympeältä ajatukselta.
Tää oli hauska :D
Johonkin humanistimaisterinaiseen siirtyminen tarkoittaisi käytännössä matalampaa elintasoa. Plus että naiset ei ole siellä puolen usein yhtä hyvännäköisiäkään vaan enempi sitä tehovärisiilitukka-linjaa.
Subjektiivisessa asiassa, jossa kukin on vapaa valitsemaan puolisonsa tai yksiolon, ei voi olla "tasa-arvoa".
Esim. olen Maija Meikäläinen ja naapurissani asuu Matti, Martti, Pertti ja Vertti, jotka kaikki himoitsevat minua. On silloin oma asiani haluanko edes tutustua joihinkin, kaikkiin tai en kehenkään heistä sekä valitsenko yhden, kaikki tai en ketään. Kenelläkään heistä ei siltikään ole mihinkään tasa-arvoihin, tasoihin jne. ulinasepitesyihin vedoten "reklamaatio-oikeutta".
Jos Matti, Martti, Pertti ja Vertti ovat tasapainoisia ja normijärkisiä tajuavat he ongelmitta, että MM on vain yksi nainen.