Olin Teneriffalla talvilomalla ja järkytyin Brittien syömätavoista
Oltiin perheen kanssa kaksi viikkoa neljän tähden hotellissa all inclusivella. Oli ihania kasviksia ja marjoja ja hedelmiä tarjolla. Me pohjoismaalaiset syötiin lautasmallin mukaan puolet kasviksia ym.
Brittituristit etenkin lapset söivät pelkkää roskaruokaa, ei yhden yhtäkään kasvista lautasella. Jälkiruoaksi syötiin pelkkää munkkia, kuppikakkuja, jäätelöä, keksejä, karkkia kukkurallinen lautanen. Ja lapsilla ruokajuomana aina limsaa, ei koskaan maitoa.
Kyllä huomasi kulttuuri erot myös aamupalalla.
Oman kokemuksen mukaan ei pohjoismaalaiset syökään huonoiten ja epäterveellisimmin
Kommentit (82)
Nyt tiedät miks ne näyttää hevosilta.
Ei ne juomatavat sen parempia ole :)
Jenkit on samanlaisia tai pahempia.
No mutta tuota voi odottaa näkevänsä AI-hotellissa. Normihotellissa eri meininki.
Ap:llä oli koko loman ajan rintalasta rottingilla kun on niin erinomainen että ihan suomalaisen lautasmallin mukaan tarkkaan söi ja kyttäsi muiden syömiset.
Näin Ibizalla, kun jalkapallohuligaanin näköinen perheenisä, kädet täynnä kuljetti hp-kastiketta suussaan. Nam.
Suhtautuisin aika skeptisesti esim. marjoihin etelässä. Tuotteet pitäisi joko kuumentaa tai kuoria, muuten ne eivät ole turvallisia.
Olen kyllä aina ollut tietoinen brittien ruokavaliosta. Tänne Lappiin kun tulevat, pitää olla ranskalaisia, nugetteja, tölkkipapuja, paahtoleipää. Ovat hyvin epäluuloisia paikallista ruokaa kohtaan. Mäkkärissä käyvät paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne juomatavat sen parempia ole :)
Britit ja suomalaiset sopii hyvin yhteen, molemmat perzeet olalla koo loman 🤪🍺
No pakostahan sitä kahdessa viikossa huomioi miten epäterveellisesti jotkut syövät. Oli jo ikävä täysjyväleipää ja keittoruokia. En voi ymmärtää miten jotkut voi syödä esim ranskanperunaa putkeen kaksi viikkoa?? Mun maha ei edes kestä jatkuvaa roskaruokaa. Ja joka päivä on mun saatava salaattia ja kasviksia.
Britit ja tavat ei sovi samaan lauseeseen.
Suomalaiset osaa kyllä hyvin sikailla ulkomailla, että en kyllä yhtään ketään sormella osoittelisi.
Terveisin Virossa asunut suomalainen,jota hävetti olla suomalainen siellä
Vierailija kirjoitti:
Suhtautuisin aika skeptisesti esim. marjoihin etelässä. Tuotteet pitäisi joko kuumentaa tai kuoria, muuten ne eivät ole turvallisia.
Eikö siellä syödä enimmäkseen hedelmiä!
Jos suomalaiset söisivät lautasmallin ja suositusten mukaan, ei täällä olisi lihavuusongelmaa. Ei tarvitse kuin ympärilleen katsoa, niin näkee, että brittiruokavaliota täällä Suomessakin suositaan.
Lihavat AV naiset kommentoi kyyläksi jos joku kritisoi roskaruoan mättämistä naamariin😂😂
A lovely Bri'ish meal, innit?
https://i.pinimg.com/originals/0d/21/b6/0d21b6c32810aa6c4746d1ca58cdb1d…
Brittilasten vakio lounaseväs koulussa: sipsipussi, limsa ja suklaapatukka.
Siinä se pari viikkoa meni muiden lautasia kyylätessä.