Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Sääntö" ettei saisi syödä illalla klo 18 jälkeen on naurettava

Vierailija
10.03.2024 |

Moni kuitenkin treenaa vielä tähän aikaan ja treenin jälkeen on yleensä nälkä

Kommentit (129)

Vierailija
1/129 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista "sääntöä" ole olemassa. Se, että olet jstain lukenut käyttävän tuota paastoa laihtumiseen ei tarkoita että kyseessä olisi joku yleispätevä sääntö jota kaikkien on noudatettava. Jokainen syö siten kun itselleen kokee parhaaksi.

Vierailija
2/129 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön klo 19-20 ja sitten seuraavana päivänä puolen päivän aikaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/129 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, okei. Ootko tullut ajatelleeksi, että tuollainen "sääntö" sopii paremmin niille, jotka ovat jotain toimistotyöläisiä, jotka ovat klo 8-16 arkisin töissä ja eivät harrasta erityisemmin mitään mainittavaa liikuntaharrastusta hyvin satunnaista lenkkeilyä, jos sitäkään? Painonhallinnan kannalta voi olla ihan fiksuakin, jos on melko vähän kuluttava yksilö niin rajata vähän esim. iltasyömisiään, ettei lihominen lähde ihan käsistä.

Vierailija
4/129 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön klo 19-20 ja sitten seuraavana päivänä puolen päivän aikaan. 

Mulla sama. Näin viimeiset 15v. Ei ylimääräisiä kiloja ja treeni luistaa silti hyvin 

Vierailija
5/129 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuorotyöntekijänä syön joskus yölläkin. 

Vierailija
6/129 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä syö klo 18 jälkeen, koska vaikuttaa yöuniini. Ei ainakaan mitään viljamössöä, hedelmää tms. En tiedä onko vaikutusta painoon, 170 cm/58 kg olen ollut jo monta vuotta. Mutta kai tämä on tottumiskysymys. En myöskään treenaa iltaisin, aamulla tai päivällä vain.

Vierailija
7/129 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin nukun paljon rauhallisemmin, jos en syö illalla.

Vierailija
8/129 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö klo 18 jälkeen muuta kun suklaata ja jäätelöä.  Hyvin on paino pysynyt.

Vierailija
9/129 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yleensä syö klo 18 jälkeen, koska vaikuttaa yöuniini. Ei ainakaan mitään viljamössöä, hedelmää tms. En tiedä onko vaikutusta painoon, 170 cm/58 kg olen ollut jo monta vuotta. Mutta kai tämä on tottumiskysymys. En myöskään treenaa iltaisin, aamulla tai päivällä vain.

Menen puolelta öin nukkumaan ja tuossa ehtisi jo tulla uudelleen nälkä, joten syön yleensä kahdeksalta Siinä on kuitenkin lähes neljä tuntia ennen nukkumaan menoa. Uni ei vaan tule, jos on nälkä. 

Vierailija
10/129 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on. Ei tarvitse noudattaa tuota.

Vierailija
11/129 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se ainakin on hyvä sääntö, saan riittävän pituisen "minipaaston" joka päivä helposti. 

Vierailija
12/129 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yksi tapa noudattaa pätkäpaastoa, jonka positiivisista terveysvaikutuksista kertyy koko ajan vakuuttavaa tieteellistä näyttöä. Painonhallinta on vain yksi niistä. 

Vierailija
13/129 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en syö klo 18 jälkeen ja noin 12 tunnin tauko tulee syömisiin - sopii mulle tämä rytmi. 

Vierailija
14/129 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun ole mikään pakko syödä treenien jälkeen ja olen kilpaurheilija, treenaan kuutena päivänä viikossa ja useampana päivänä useammat kuin yhdet treenit. Voin syödä kerran päivässä esim. klo 14 vaikka treenit olisi illalla. Sun rasva-aineenvaihdunnassa on jotain vikaa, jos et voi olla syömättä.

Vierailija
15/129 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nukun huonosti, jos en syö kunnolla illalla, joten syön vielä myöhään, koska menen puolen yön aikaan vasta nukkumaan. Olen juuri kiristellyt 4 kiloa painoa pois ja samalla pyrkinyt säilyttämään lihaksia. Eli aivan päätön sääntö tuollainen.

Vierailija
16/129 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menen puolelta öin nukkumaan ja tuossa ehtisi jo tulla uudelleen nälkä, joten syön yleensä kahdeksalta Siinä on kuitenkin lähes neljä tuntia ennen nukkumaan menoa. Uni ei vaan tule, jos on nälkä. 

Minä taas syön viimeisen kerran n. klo 20 ja käyn nukkumaan vasta aamuyöstä. Monesti tulee kahdenksankin tuntia paastottua ennen nukkumaan menoa. Seuraavan kerran syön vasta 12 - 13 aikaan. Kun tällaiseen rytmiin olen tottunut, on ihan helppoa ja mukava ja kevyt olo.

Vierailija
17/129 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en syö klo 18 jälkeen ja noin 12 tunnin tauko tulee syömisiin - sopii mulle tämä rytmi. 

Syön klo 20 ja tulee 16  tunnin tauko syömisiin. 

Vierailija
18/129 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu "sääntö" munkin mielestä kun herään vasta aamukympiltä arkisin, syön iltapäiväyhdeltä ja meen töihi illaks nii en sitten töissä saisi muka syyä enkä kotiuduttuakaan.

Vierailija
19/129 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 vuorotyöntekijänä syön joskus yölläkin. 

Mä en taas koskaan syö yöllä, vaikka töissä olenkin. Olen tehnyt kolmivuorotyötä jo 15 vuotta. 

Kaippa se "sääntö" perustuu siihen, että ihmisen elimistö toimii parhaiten valoisaan aikaan. Tarkoittaen siis ruokailuun liittyviä insuliinihommeleita ja muita hormoonijuttuja. Ruokailu ja treeni kannattaisi siis ajoittaa valoisaan aikaan. 

Vierailija
20/129 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun ole mikään pakko syödä treenien jälkeen ja olen kilpaurheilija, treenaan kuutena päivänä viikossa ja useampana päivänä useammat kuin yhdet treenit. Voin syödä kerran päivässä esim. klo 14 vaikka treenit olisi illalla. Sun rasva-aineenvaihdunnassa on jotain vikaa, jos et voi olla syömättä.

Mikä on lajisi? Ihan vain mielenkiinnosta, sillä täällä toinen kilpaurheilija joka syö 6 päivässä. Treenejä noin. 25h viikossa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme