Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naimisissa olevat pettävät miehet: miksi toiset jättää vaimon salarakkaan takia ja toiset eivät?

Vierailija
09.03.2024 |

Elämää seuranneena olen huomannut, että naimisissa olevia pettäviä miehiä on kahta lajia: toiset pettävät puolisoaan ihan huvin vuoksi, eikä heillä ole pienintäkään aikomusta erota.

Toinen laji on sitten nämä, jotka todellakin jättävät vaimon, kun sopiva tyttöystävämateriaali tupsahtaa tarjolle.

Mutta mikä siis erottaa nämä miehet toisistaan, miksi toiset eivät todellakaan eroa ja toiset eroavat oikein mielellään pitkästäkin ja ihan ok tasaisesta avioliitosta?

Kummat miehet ovat ns. pahempia?

Kommentit (155)

Vierailija
121/155 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta miehethän on niitä pettäjiä. Nehän panevat tunnetusti kaikkea mikä liikkuu ja ei ole väliä, missä se reikä on, kunhan on.

Miehet on ihan hormoniensa vietävissä.

Vierailija
122/155 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies jätti vaimonsa, koska vaimo sopimuksesta huolimatta teki lapsen. Tämä ex-vaimo oli siis väittänyt, että hänellä on kierukka.

Minun kanssani ei tarvitse huolehtia sellaisesta. En pidä lapsista.

Minäkin vihaan kakaroita, mieluimmin hakkaan niiden pakaroita. Kuolleet kakarat ei huuda yöllä,teen niistä selvää nahkavyöllä  vtuttaa yyhhoo ja sen perheenlisä kun ole edes sen isä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/155 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Eihän se noin mene. Esimerkiksi edesmennyt Timo T.A. Mikkonen oli huhujen kohteena vuosikymmeniä, että vaimonsa lisäksi liehittelee muita naisia. Ja muistelen jostain kirjasta lukeneeni, että niitä syrjähyppyjä tosiaan on ollut ja vaimo antanut anteeksi. Sitten hän tapasi kampaaja Ninan, en muista enää tyttönimeään ja aloitti suhteen. Muistan kun kuin lehdestä, ehkä Hymystå, onnellisen parisuhdehaastattelun. Kun se julkaistiin, ukko oli jo lähtenyt ja muuttanut tämän kampaajan luo. Eli joku voi vuosikymmenet olla sitä mieltä, että vaimosta en eroa, mutta sitten tuleekin nainen, jonka takia hän eroaa. 

Vierailija
124/155 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta miehethän on niitä pettäjiä. Nehän panevat tunnetusti kaikkea mikä liikkuu ja ei ole väliä, missä se reikä on, kunhan on.

Miehet on ihan hormoniensa vietävissä.

Johtunee jatkuvasta syyttelystä pettänisestä jota ei ole edes tapahtunut joten mies kyllästyy kuulemaan tyhjiä syytöksiä ja on pakotettu toimimaan saadakseen naisensa toiveen täytettyä.

Vierailija
125/155 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitto miten kipeitä te olette. Ei normaalit tavalliset ihmiset toisiaan petä saatikka touhuile kenenkään selän takana. Tuleeko ihmisistä oikeasti tuollaisia kyynisiä kun joutuvat asumaan betonikuutioissa kuin rotat konsanaan? 

Vuokramurjuissa epävakaassa perheessä kasvanut saattaa yrittää rimpuilla toisenlaiseen elämään. Saada rauhan tasaisessa ja rakastavassa parisuhteessa. Mutta. Sitten oman psyyken sivuun työnnetyt käsittelemättömät asiat saavat aikaan pään sisäisen pauhun ja pettäminen alkaa. Tämä saattaa toistua useassa suhteissa vielä lapsien kera. Ja viha vakautta ja ydinperheelämää kohtaan onkin valmis.

Eräänlainen viha rakkaus suhde jonka käy oman päänsä sisäisenä kamppailuna?

Kiehtova ajatus.

Jotain sellaista. Syvimmillään varmasti kaipaisi tasapainoista monogamista vakaata parisuhdetta. Mutta ei ole kykenevä siihen vaan ahdistuu kun on sellaisessa ja rikkoo kerta toisensa jälkeen pettämällä suhteitaan. 

Tule lähelle, mene kauas ilmiö siis.

Vierailija
126/155 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tarinat ovat erilaisia. Osa elää ihan hyvässä suhteessa ja silti rakastuu korvia myöten ja jättää siksi puolisonsa. Osa ihan etsiikin uutta, koska liitto ei tyydytä. Jotkut taas vain huvittelevat.

Ja jokaisessa noissa on yleensä taustalla jonkinlainen kiintymyssuhde tai muu psyykkinen vaurio tai häiriö joka ollut lapsuuden saakka kumpuavaa. Se on jätetty joskus jopa tahallaan hoitamatta.

Pettämisherkkyys on suurta myös ylimiellyttäjillä (englanniksi People Pleasers) sekä lapsen roolin henkisesti ottavilla.

Syyn siirto petetyn niskaan hyvin yleistä heillä myöskin.

Tämä! 

Näistä asioista tulisi puhua huomattavasti enemmän vaikka se netissä ja somessa riehuvista sarjapettäjistä ei niin kivalta tuntuisikaan.

Eli tuodaan esiin syitä ihmisten toiminnan takana jotka johtuvat vain ja ainoastaan heistä itsestään. 

Vierailija
127/155 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mies jonka kanssa mulla on seksisuhde kuuluu tähän ryhmään, että pitää mun kanssa hauskaa. Ei tule eroamaan avovaimostaan. Suhde jatkunut jo kuukausia ja olisi eronnut jo jos mut haluaisi muutenkin. No näillä mennään ja nautin seksistä niin kauan kuin suhdetta kestää.

Arabella

Narsistinen nimimerkki. Leikit ilmeisesti voimiesitunnossa nyt jotain seksin ylipapitarta ja siinä vaiheessa kun "suhde ei enää kestä", kun romanttinen rakastajasi löytää uuden rakastajattaren sinun rinnallesi tai sinun sijaasi, koska sinä et ole enää uusi, mielenkiintoinen ja kiihottava vaan vähän niin kuin "kakkosvaimo" hänen elämässään, tuttu ja tylsä itsestäänselvyys, niin tyydytkö osaasi vai uhriudutko? Uhkaatko kertoa rakastajasi vaimolle mitä peliä mies pitää hänen selkänsä takana? Kuinka mies petti nyt sinuakin ja kuinka vaimolla on "oikeus" tietää.

Suurin osa

Luulen, että minun rakastajamies on tällainen tätä nykyä. Epäilen häntä kaikesta. En pysty enää luottamaan yhtään. Seuraan vain mitä valhetta yrittää seuraavaksi minulle syöttää. Vaimolleen syöttänyt minusta valhetta viimeiset kolme vuotta. Tämä ei ole enää kovin kivaa. Teksi mieli tavata miehen vaimo ja kertoa kaikki hänelle, mutta vaimo ei halua erota pettäjämiehestään, joten minun kertomisellani ei olisi mitään painoarvoa. Toistaiseksi vaimo saa siis kärvistellä valheen verkossa ja uskoa sinisilmäisenä ah niin uskollista aviomiestään. Miehestä ei voi käyttää sanaa uskollinen, oli pettänyt jo ennen 30 vuotta kestänyttä liittoa. 

Vierailija
128/155 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mies jonka kanssa mulla on seksisuhde kuuluu tähän ryhmään, että pitää mun kanssa hauskaa. Ei tule eroamaan avovaimostaan. Suhde jatkunut jo kuukausia ja olisi eronnut jo jos mut haluaisi muutenkin. No näillä mennään ja nautin seksistä niin kauan kuin suhdetta kestää.

Arabella

Narsistinen nimimerkki. Leikit ilmeisesti voimiesitunnossa nyt jotain seksin ylipapitarta ja siinä vaiheessa kun "suhde ei enää kestä", kun romanttinen rakastajasi löytää uuden rakastajattaren sinun rinnallesi tai sinun sijaasi, koska sinä et ole enää uusi, mielenkiintoinen ja kiihottava vaan vähän niin kuin "kakkosvaimo" hänen elämässään, tuttu ja tylsä itsestäänselvyys, niin tyydytkö osaasi vai uhriudutko? Uhkaatko kertoa rakastajasi vaimolle mitä peliä mies pitää hänen selkänsä takana? Kuinka mies petti nyt sinuakin ja kuinka

Vaimo ei halua erota. Lol. Kaikkea paskaa säkin uskot. Vaimo ei todennäköisesti edes tiedä asiasta ja sä et myöskään ole se ainoa sivusuhde.

Vierailija
129/155 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni vain pelailee... harrastuksena

Vierailija
130/155 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitto miten kipeitä te olette. Ei normaalit tavalliset ihmiset toisiaan petä saatikka touhuile kenenkään selän takana. Tuleeko ihmisistä oikeasti tuollaisia kyynisiä kun joutuvat asumaan betonikuutioissa kuin rotat konsanaan? 

Mä varatun miehen salarakkaana toimiva nainen asun omakotitalossa ja mieskin asuu omakotitalossa. En ymmärrä miten asumismuoto tähän liittyi. 

Ehkä eliittihuårat ovat eriasia?

Hyvää päivänjatkoa.

Oletko ihan i d i o o t t i? En ole mikään h u o r a. Ne ovat maksullisia naisia ja sellainen en ole. Eikä mulla ole muita miehiä kuin tämä varattu joten en todellakaan jakaa itseäni kaikille mitä h u o r a t  tekee. 

Sä voit painua h e l v e t t i i n  hyvän päiväntoivotusten kanssa. 

Vierailija
131/155 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pettämisherkkyys on suurta myös ylimiellyttäjillä (englanniksi People Pleasers) sekä lapsen roolin henkisesti ottavilla. Syyn siirto petetyn niskaan hyvin yleistä heillä myöskin."

Tarkoittaako ylimiellyttäjä siis sellaista ihmistä, joka siinä parisuhteessa on ns. kiltti lapanen, ei valita miltei ikinä, tekee kaiken mitä toinen pyytää, on alistuvainen eikä juuri vastaan mitään sano? Siis tällainen kilttikö ja näennäisen helppo parisuhdekumppaniko sitten lähteekin herkästi pettämään?

Entä mitä tarkoittaa henkisesti lapsen roolin ottava ihminen? Siis parisuhteessa ollessaan hän muuttuu takaisin ikäänkuin lapsen rooliin, kieltäytyy kotitöistä tai tekee niitä vain miltei pakottaessa ja silloinkin mielenosoituksellisesti niskojaan nakellen? Ei ota osaa normaalilla tavalla lastenhoitoon, vaan on ikäänkuin yksi lapsista? Esimerkiksi: ei suunnittele ja toimi johdonmukaisesti, eli että menisi katsomaan keväällä, onko vanhat kevätkengät yhä oikeankokoiset lapselle vai pitääkö lähteä ostamaan uusia kenkiä, mistä ja milloin ja mittaa vielä lapsen jalat omatoimisesti ja ottaa lapsen mukaan kenkäostoksille?

Siis yleensähän miehet heittäytyvät tuollaisiksi ns. mieslapsiksi, kun perheeseen tulee lapsia. 

Eli kiltit , hiljaiset tossukat lähtevät salaa pettämään jossain kohtaa ja samoin tekevät mieslapset?

Vierailija
132/155 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös miehiä, jotka eivät petä tai jättävät tilaisuuden tullen? On myös miehiä, jotka alkavat haukkumaan naista tittelin, pukeutumisen, puheen vuoksi, tai mikä tahansa kelpaa narsisti miehelle, kunhan vain saa loukata toista. Narsistille on tärkeää säilyttää vaimo koko ajan, ja alistaa häntä. Narsku kokee voimaa tästä alistamisesta. Kun on alistanut vaimonsa, niin häntä haukutaan, että olet sellainen huono ihminen, että tuota ja sitä asiaa et ole hoitanut. Mutta narsisti ei koskaan huomaan käytöstään, että mitkä hänelle on sallittu, niin toinen ei saa tehdä samoin. Narsku suuttuu, jos hänelle puhuu järkeä tai häntä arvostellaan hänen toimista. Mutta narsku ei lainkaan välitä toisten tunteista. Ei ikinä pyydä anteeksi käytöstään tai ole pahoillaan yhtään mistään. Narsku aina löytää syyn toisesta, mutta ei itsestään. Narsku pakottaa toisen pyytämään anteeksi häneltä, syyllistää toista koko ajan. 

Vierailija
133/155 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upuup

Vierailija
134/155 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostoooo

Vierailija
135/155 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostooo

Vierailija
136/155 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luulen, että minun rakastajamies on tällainen tätä nykyä. Epäilen häntä kaikesta. En pysty enää luottamaan yhtään. Seuraan vain mitä valhetta yrittää seuraavaksi minulle syöttää. Vaimolleen syöttänyt minusta valhetta viimeiset kolme vuotta. Tämä ei ole enää kovin kivaa. Teksi mieli tavata miehen vaimo ja kertoa kaikki hänelle, mutta vaimo ei halua erota pettäjämiehestään, joten minun kertomisellani ei olisi mitään painoarvoa. Toistaiseksi vaimo saa siis kärvistellä valheen verkossa ja uskoa sinisilmäisenä ah niin uskollista aviomiestään. Miehestä ei voi käyttää sanaa uskollinen, oli pettänyt jo ennen 30 vuotta kestänyttä liittoa. "

Tuohonhan tuo kaikilla salarakkailla menee. Monta vuotta voi mennä ihan hyvin ja salarakas on tyytyväinen "osaansa", mutta jossain kohtaa alkaa tympiä ja kun se ekat 3 vuotta on kulunut, eikä mies ole eroamassakaan, niin kyllähän siinä alkaa tippumaan ne ruusunpunaiset lasit silmiltä itse kullakin. 

Lisäksi rakkauden ensihuuma kestää noin kolme vuotta. Viimeistään kolmannen vuoden jälkeen salarakaskin alkaa miettimään, että onko tässä mitään järkeä, tyytyä rippeisiin miehen aikataulujen mukaan. Lisäksi luottaminen viimeistään tuossa kohtaa menee, kun alkaa käyttämään sitä järkeäkin eli jos kusettaa pitkäaikaista vaimoa näin pitkään, niin miksei kusettaisi minuakin.

Vierailija
137/155 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
138/155 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää kokemuksia?

Vierailija
139/155 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo koskisi yksin miehiä? Saman asian voi kysyä naisilta.

Tietenkin voi. Ole hyvä ja tee siitä oma aloitus, jos kiinnostaa. Tämä aloitus on miehistä. 

Vierailija
140/155 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup