Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naimisissa olevat pettävät miehet: miksi toiset jättää vaimon salarakkaan takia ja toiset eivät?

Vierailija
09.03.2024 |

Elämää seuranneena olen huomannut, että naimisissa olevia pettäviä miehiä on kahta lajia: toiset pettävät puolisoaan ihan huvin vuoksi, eikä heillä ole pienintäkään aikomusta erota.

Toinen laji on sitten nämä, jotka todellakin jättävät vaimon, kun sopiva tyttöystävämateriaali tupsahtaa tarjolle.

Mutta mikä siis erottaa nämä miehet toisistaan, miksi toiset eivät todellakaan eroa ja toiset eroavat oikein mielellään pitkästäkin ja ihan ok tasaisesta avioliitosta?

Kummat miehet ovat ns. pahempia?

Kommentit (155)

Vierailija
1/155 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sivusta arvailen, toisille riittää seksi eikä aikomustakaan erota. Ehkä nämä, jotka eroavat rakastuvat? Ei omakohtaista kokemusta aiheesta.

Vierailija
2/155 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kysymys kuuluukin, ovatko he lähteneet pettämään ihan eri lähtökohdista?

Eli tämä toinen ryhmä lähtee pettämään silkasta huvista, eivätkä ikinä eroaisi, vaikka salarakkaaseen rakastuvaisivatkin.

Toinen ryhmä lähtee pettämään nimenomaan sillä mielellä, että jos parempi tulee vastaan, vaimo todellakin saa jäädä. 

Toiset siis vain huvittelevat ja toiset oikeasti etsivät uutta kumppania, jonka löydyttyä vaimo saa jäädä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/155 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun salarakas mies ei ikinä jättäis vaimoaan. Ihan huviks on lähtenyt minua kokeilemaan ja sehän sopii. Vaimo on tärkein olen hetken huvi ja boosti.

Vierailija
4/155 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun salarakas mies ei ikinä jättäis vaimoaan. Ihan huviks on lähtenyt minua kokeilemaan ja sehän sopii. Vaimo on tärkein olen hetken huvi ja boosti.

Miksi vihaat itseäsi noin paljon? 

Vierailija
5/155 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla niinkin, että vaimo ehdottaa sille siipalleen, että mitäpä jos nyt vaikka pakkaisit kalsarisi,  ja muuttaisit sen uuden morsion luokse lopullisesti. Eli ei välttämättä ole miehen päätös ollenkaan...

Vierailija
6/155 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ihan vaimon tasosta kiinni. Kukaan mies ei vaihda huonompaan kuten ei nainenkaan.

Vierailija
7/155 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikea toisten ajatuksia on arvailla, mutta olettaisin että toisilla suhteessa on periaatteessa kaikki hyvin ja kaipaavat vain vähän piristystä tylsään arkeen tai ihan vaan seksiä. Toisilla taas on huono parisuhde, mutta eivät uskalla erota ennen kuin uusi nainen on löytynyt.

Vierailija
8/155 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloitus koski vain naimisissa olevia miehiä? Yhtä lailla ne naimisissa olevat naisetkin pettävät. Ja tosiaan heistäkin osa lähtee salarakkaan matkaan,osa ei.

Vierailija
9/155 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se olla niinkin, että vaimo ehdottaa sille siipalleen, että mitäpä jos nyt vaikka pakkaisit kalsarisi,  ja muuttaisit sen uuden morsion luokse lopullisesti. Eli ei välttämättä ole miehen päätös ollenkaan...

No ei ketään voi pakottaa muuttamaan jonkun luo. Aina on vaihtoehtona muuttaa yksin asumaan.

Vierailija
10/155 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo koskisi yksin miehiä? Saman asian voi kysyä naisilta.

Vierailija
11/155 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olosuhteet vaikuttaa esim. lapset, talous ja suhde vaimoon. Jotkut valitsee kärvistelyn ajatellessaan että se on helpompaa tai parempi jos ei nyt itselle niin esim. lapsille kun vaan arkielämä jollain siedettävällä tasolla kotona sujuu.

Toiset varmasti rakastuu ja eivät enää sitten tahdo elää vanhaa elämää.

Vaikea sanoa kumpi on pahempi ja riippuu kenen suunnalta katsoo.

Vierailija
12/155 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo koskisi yksin miehiä? Saman asian voi kysyä naisilta.

Joillain on harhaluulo että vain miehet harrastaa tuota.

Vierailija
13/155 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vihaat itseäsi noin paljon? 

Kuka itseään kunnioittava nainen haluaisi parisuhteeseen miehen, joka on valmis pettämään?

Ei se kelpaa kuin panoksi.

Vierailija
14/155 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisissa on vaimomatskua ja toisissa sitten ei. Eli joku kelpaa vaimoksi ja toinen taas patjaksi.

Vierailija
15/155 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun salarakas ei kuulema eroa, kun en minäkään eroa. 

Vierailija
16/155 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus mies tai nainen unohtaa rakkauden omaan puolisoonsa, kun arki ja elämän haasteet haastavat. Salarakas ei ole hakemalla haettu vaan osuu heikkoon kohtaan. 

Usein mies/nainen tajuaa jossain vaiheessa, ettei salarakas ole todellakaan sen kummempi, kuin oma, päinvastoin. Tämän vuoksi omaa kumppania ei jätetä.

Jätetty salarakas sitten puhuu, kuinka mies/nainen palasi onnettomaan suhteeseensa, kun ei halua myöntää, että paluu saattaa oikeasti olla rakkaudesta ja halusta, siitä että jättäjä oikeasti huomasi, että oma kumppani parempi. 

Vierailija
17/155 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olosuhteet vaikuttaa esim. lapset, talous ja suhde vaimoon. Jotkut valitsee kärvistelyn ajatellessaan että se on helpompaa tai parempi jos ei nyt itselle niin esim. lapsille kun vaan arkielämä jollain siedettävällä tasolla kotona sujuu.

Toiset varmasti rakastuu ja eivät enää sitten tahdo elää vanhaa elämää.

Vaikea sanoa kumpi on pahempi ja riippuu kenen suunnalta katsoo.

Tästä aiemmasta vastauksesta jäi osa pois ja vääristää vähän ajatustani. Se että rakastuu ja siksi sitten eroaa ei ole huono asia, mutta jos sen kuukaden ihastuksen jälkeen on valmis eroamaan niin siinä kohtaa pitäisi vaan pystyä pitämään pää kylmänä ja antaa aikaa ratkaisulle.

Vierailija
18/155 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se on ihan vaimon tasosta kiinni. Kukaan mies ei vaihda huonompaan kuten ei nainenkaan.

Paitsi jos parempi antaa kenkää surkealle petturille. Taitaa olla aika yleinen kuvio.

Vierailija
19/155 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ketään voi pakottaa muuttamaan jonkun luo. Aina on vaihtoehtona muuttaa yksin asumaan.

Pointti oli että jos vaimo jättää pettävän miehen, mies saa lähteä mihin suuntaan tahansa. Anteeksi kun en ottanut huomioon kaikkia vaihtoehtoja. Ydinajatus kuitenkin oli, että näissä tapauksissa joissa on kolmas pyörä, mies ei aina tee sitä lähtöpäätöstä, vaan vaimo voi auttaa päätöksen teossa. Usein salarakkaat muuttavat yhteen, mutta käyhän sekin jos mies haluaa oman poikamiesboxin. 

Vierailija
20/155 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että ne jotka pettää muuten vaan ja kenen kanssa sattuu, ovat jotenkin epävakaita tai niillä on jotain muuta ongelmaa päässään. Elän sellaisen kanssa, niin olen läheltä nähnyt. En sitten tiedä mitä liikkuu vastapuolien päissä, kun ovat lähteneet tähän mukaan ja pilanneet välit minuun, tuttuja siis olleet nämä. Ei voi ihan täysillä käydä nämäkään ja jotain mt-ongelmaa tai epävakautta on ollut näilläkin, ovat pettäneet omissakin suhteissaan samalla tai eri aikaan. 

Sitten jos on selkeä sivusuhde, niin siinä on varmaan kyse siitä, että elää pitkässä ja ehkä arkisessa suhteessa ja sivusuhteesta saa jännitystä ja viehätystä elämään. Siinä on varmaan vähintään ihastumista mukana. Oma suhde saattaa olla perushyvä, mutta tylsä, tai se on jotenkin huono. Tämäkään ei vielä tarkoita, että pettäjä vaihtaisi tilanteen tullen. Mutta jos alkuperäinen suhde on huono, varsinkin jos itse on yrittänyt ja tullut vaikka petetyksi, ja sitten oikein rakastuu toiseen, niin tämä johtanee eroon ja sitten mahdollisuuksien mukaan voi alkaa uusi suhde.

Itse en ymmärrä pettämistä. Ainoastaan ilman omaa syytä huonosti kohdeltuna ja sitten toiseen ihastuneena voin ymmärtää, että tilaisuuden tullen siihen voi ehkä ajautua. En ole kumminkaan ajautunut, vaikka tilaisuuksia on ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän