Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä kapselivaatekaappi? Millaisia vaatteita? Värit?

Vierailija
09.03.2024 |

Milloin aloititte? Mitä teitte diskattaville vaatteille?

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mutta tulee. Se EI ole tylsä kun tekee omalja tyylillä. Ne mallikuvat ja ideat todella on vain ohjenuoraksi.

Mulle tulee aika unisex, tomboy, rockhenkinen setti. 

-bootsit, converset, korkosandaalit

-siniset ja mustat farkut, nahkahousut

-3 eri printtiteepaitaa, 3 yksiväristä

-nahkatakki, farkkutakki, niittibleiseri

Eikös nuo ole kaikki ihan perusvaatteita? Multa löytyy jo kaikki nuo paitsi korkosandaalit, koska jalat ei kestä korkoja, ja niittibleiseri, koska sellainen tuo mieleen seitsemänkymppisen iskelmälaulajattaren. 

Itse olen tyyliltäni aika tyttömäinen ja 60/70/90-lukulainen.

Vierailija
62/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te otatte asiat niin kirjaimellisesti? Ei kapselivaatekaappi siitä piloille mene jos 3 villatakin sijasta onkin 4 ja vielä pari neonväristä mekkoakin siinä siivussa.

tästä vähän spinoff vitsinä, niin eikös aikanaan konmarituksen fb-ryhmässä saatu lähinnä riitoja aikaan kun jengi teki sitä muiden mielestä väärin :D eikä tää ole ap:n mollausta. Itse en kanssa lähtisi sen tiukan 33 vaatetta 3kk vai mikä se nyt olikaan linjalle. Itselläni ainakin arjessa menee t-paitoja ihan kivasti, niin en todellakan pärjäisi jollakin parilla lyhythihaisella. syys-talvikaudella pitää olla vähintään 5 hyvää, mieluiten 7 pitkähihaista t-paitaa ja kevät-kesäkaudella sitten näitä lyhythihaisia saman verran. Eri toki jos pyykinpesukone laulaa joillakin joka toinen päivä. Itselläni tulee keskimäärin 1 koneellinen tummia, 1 vaaleita viikossa + lakana/pyyhekoneellinen joka 2.viikko kun on iso pesukone.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon vaatteita, ja mielestäni se on hyvä asia, koska siten ne kuluvat hitaammin.

Vierailija
64/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä kapseleissa yleensä tökkii se, että lähtökohtana raivaamisen ohessa on ostaa jotakin uutta ja muka täydellistä, jonka jälkeen pukeutuminen muka muuttuisi helpoksi. Tosiasia on, että aina löytyy se täydellisempi valkoinen kauluspaita tai papukaijakuvioinen maksimekko,

Niinpä itse olen enemmän ostolakkojen ja uusien yhdistelmien kannattaja. 

Pukeutuminen muuttuu helpoksi kun ymmärtää oman tyylinsä (tarpeet, elämäntapa) ja sen, että panostaa riittävän hyvään eikä etsi täydellistä. Kun on oma tyyli riittävän helppo ja hallussa, eikä liian ronkeli, löytää niitä puuttuvia palasia mistä vain eikä tarvii stressata vaatteiden ostamisesta. 

Vierailija
65/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vaatevärini ovat beige, luonnonvalkoinen, musta ja ruskea. Minulla on näissä väreissä muutamat yläosat ja alaosat ja kaikkia voi yhdistellä keskenään. Olen panostanut luonnonmateriaaleihin: silkkiin, puuvillaan ja pellavaan sekä noiden sekoituksiin. Kun olen ostamassa uuden vaatteen, mietin aina minkä jo kaapissani olevan kanssa sen voi yhdistää.

Ihan samalla lailla voi koostaa vaatevarastoa muutamilla kirkkailla väreillä tai mustalla ja valkoisella. Mikä nyt kenenkin silmää miellyttää ja missä viihtyy.

Kun vaatevarastossa on jokin yhtenäisyys, sieltä on helppo löytää päälle pantavaa. Silloin ei tule ostettua valtavaa määrää (halpoja) vaatteita, jotka päätyvät pahimmillaan roskiin, kun eivät enää miellytä tai eivät sovikaan yhteen juuri minkään kanssa.

Vierailija
66/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeinta on löytää sopivia värejä. Nyt on kovasti tarjolla oranssia, vihreää ja vaaleansinistä mutta mikään noista ei sovi mulle. Ne on väärää sävyäkin. Enkä muutenkaan pidä noista väreistä.

Valkoinen on liian valkoinen ja musta liian musta. Harmaakaan ei pue. Pehmeät, lämpimät ja murretut värit loistavat poissaolollaan. Niitä mä etsin.

Vierailija
67/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mutta tulee. Se EI ole tylsä kun tekee omalja tyylillä. Ne mallikuvat ja ideat todella on vain ohjenuoraksi.

Mulle tulee aika unisex, tomboy, rockhenkinen setti. 

-bootsit, converset, korkosandaalit

-siniset ja mustat farkut, nahkahousut

-3 eri printtiteepaitaa, 3 yksiväristä

-nahkatakki, farkkutakki, niittibleiseri

No tuo ei kuulosta miltään muulta kuin tylsältä ja aneemiselta. 

Vierailija
68/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eikä tule. Vaikka miten selitätte niin kapselivaatekaappi kuulostaa vain tylsältä. 

Vierailija
69/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole eikä tule. Vaikka miten selitätte niin kapselivaatekaappi kuulostaa vain tylsältä. 

Minusta kuulostaa kontrollifriikin touhulta. Pitää keksiä sääntöjä ihan siksi ettei elämässä olisi muuten riittävästi sääntöjä.

Ymmärrän pyrkimyksen, että ihmiset haluavat oman tyylisiä, mukavia, eettisesti valmistettuja, yhteen sopivia vaatteita, jotka sopivat niille varattuun tilaan. Mutta kaikki keinotekoiset säännöt siihen päälle - huh huh.

Vierailija
70/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kuulostaa kontrollifriikin touhulta. Pitää keksiä sääntöjä ihan siksi ettei elämässä olisi muuten riittävästi sääntöjä.

Ymmärrän pyrkimyksen, että ihmiset haluavat oman tyylisiä, mukavia, eettisesti valmistettuja, yhteen sopivia vaatteita, jotka sopivat niille varattuun tilaan. Mutta kaikki keinotekoiset säännöt siihen päälle - huh huh.

Olet oikeassa. Kuulostaa myös kontrollifriikiltä. Mä tykkään niin monen värisistä ja tyylisistä vaatteista, että ei sopisi mulle lainkaan tuollainen kapselivaatekaappi.

Vierailija
71/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan kiva idea ja innostuin siitä myös.

Vierailija
72/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan kiva idea ja innostuin siitä myös.

Samoin. Olikohan se viime vuonna vai edellisenä kun tätä aloin jo puuhaamaan.

Vierailija
73/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään näkee jopa lapsilla että vaatteet on mustaa, valkoista, harmaata ja beigeä.

Pojille on vaikeaa löytää värikkäitä vaatteita. Tosi kurjaa kun oma poika tykkää väreistä ja hupparitkin on aina mustia tai harmaita, joskus joku villi sininen löytyy.

Sori ohis. Ei kapseleita.

Eikö H&M:kään myy pojille värikkäitä vaatteita? Silloin kun mun muksut oli pieniä, värejä oli tarjolla. Ompelin myös paljon niille itse vaatteita.

On siellä, mutta mieluisia löytyy vain kesäisin. Zalandosta yleensä tilaan.

Netin kotimaisista kangaskaupoista löytyy kivoja ja hieman etsimällä myös värikkäitä kankaita pojillekin. Laatu on kaiken kaikkiaan ollut hyvä. Niistä teen valmiilla kaavoilla t-paidat ja collegepaidat, housut voi sitten suosiolla olla niitä kaupan tylsiä mustia ja harmaita.

Vierailija
74/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamien vaatteiden yhdistelmä olisi niin tylsä pitkän päälle että ihan sama vaikka sitten ostaisi kolmet samanlaiset housut ja kolme samanlaista paitaa ja pitäisi joka päivä samaa yhdistelmää, olisi vaan pesuja varten useammat.

Vierailija
75/131 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko laskeneet vaatteitanne? Minä en. Karsiminen on sitä paitsi kesken ja kaapissa on paljon diskattavia vaatteita.

Vierailija
76/131 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko laskeneet vaatteitanne? Minä en. Karsiminen on sitä paitsi kesken ja kaapissa on paljon diskattavia vaatteita.

Yritin joskus, mutta sain laskettua lähinnä kaapissa esillä olevat mutta varastoituja jäi paljon laskematta. Aivan kauheasti mulla on vaatteita mutta kun en tiedä paljonko muilla on, niin suhteellista paljoutta en tiedä. Omasta mielestäni vaan on paljon. Mekkojakin useampi kymmenen.

Vierailija
77/131 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi tällainen moukkamainen sivuheitto, mutta moniko pysyy täysin samassa painossa niin kauan, että hyötyy kapselivaatekaapin käytöstä?

Vierailija
78/131 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi tällainen moukkamainen sivuheitto, mutta moniko pysyy täysin samassa painossa niin kauan, että hyötyy kapselivaatekaapin käytöstä?

On tässä 15 v aikana tullut 4 kg, mutta ei se yläosiin vaikuta. Eikä kaikkiin alaosiinkaan. Ap

Vierailija
79/131 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin minä. Olen nuoresta asti painanut noin 55kg. Välillä pari kiloa vähemmän, välillä enemmän. Nyt vanhemmiten suosin väljyyttä mukavuussuistä enemmän, joten jos nyt kilon pari lihon, ei haittaa mitään. Saan sen laihdutettua nopeasti poiskin. Kontroloin vain vähän sitä mitä syön ja liikun hiukan enemmän. Joten mulle toi idea kyllä sen puolesta toimii.

Vierailija
80/131 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat vaatevärini ovat beige, luonnonvalkoinen, musta ja ruskea. Minulla on näissä väreissä muutamat yläosat ja alaosat ja kaikkia voi yhdistellä keskenään. Olen panostanut luonnonmateriaaleihin: silkkiin, puuvillaan ja pellavaan sekä noiden sekoituksiin. Kun olen ostamassa uuden vaatteen, mietin aina minkä jo kaapissani olevan kanssa sen voi yhdistää.

Kyllä on ankea väripaletti. Voi toimia vain jos omat värit ovat vahvat.