Onko teillä kapselivaatekaappi? Millaisia vaatteita? Värit?
Kommentit (131)
Eihän muutaman kilon (max 5 kilon) painon vaihtelut vaikuta vaatekokoon ainakaan yläosissa tai mekoissa. Eikä joustavissa housuissakaan. Vasta kun kiloja karttuu enemmän niin vaatekokoa on pakko suurentaa. Yleensä ostan kokoa M ja nyt olen sen alarajoilla, menisi myös S mutta joskus olen ollut sen ylärajalla että L olisi ollut parempi mutta yhä tuo M kuitenkin mahtui. Pysyttelen siis tuossa koossa M vaateostoksissa koska ei haittaa vaikka se on koon verran väljä ja vyölläkin voi korjata asiaa. Vasta jos olisin kokoa XS niin rupeaisi M roikkumaan ja tippumaan päältä ja niin pieni en ole koskaan ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään näkee jopa lapsilla että vaatteet on mustaa, valkoista, harmaata ja beigeä.
Pojille on vaikeaa löytää värikkäitä vaatteita. Tosi kurjaa kun oma poika tykkää väreistä ja hupparitkin on aina mustia tai harmaita, joskus joku villi sininen löytyy.
Sori ohis. Ei kapseleita.
Eikö H&M:kään myy pojille värikkäitä vaatteita? Silloin kun mun muksut oli pieniä, värejä oli tarjolla. Ompelin myös paljon niille itse vaatteita.
On siellä, mutta mieluisia löytyy vain kesäisin. Zalandosta yleensä tilaan.
Netin kotimaisista kangaskaupoista löytyy kivoja ja hieman etsimällä myös värikkäitä kankaita pojilleki
Kyse ei ole mistään taaperosta vaan teini-ikäisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi tällainen moukkamainen sivuheitto, mutta moniko pysyy täysin samassa painossa niin kauan, että hyötyy kapselivaatekaapin käytöstä?
No ainakin minä. Olen nuoresta asti painanut noin 55kg. Välillä pari kiloa vähemmän, välillä enemmän. Nyt vanhemmiten suosin väljyyttä mukavuussuistä enemmän, joten jos nyt kilon pari lihon, ei haittaa mitään. Saan sen laihdutettua nopeasti poiskin. Kontroloin vain vähän sitä mitä syön ja liikun hiukan enemmän. Joten mulle toi idea kyllä sen puolesta toimii.
Olen tuo kysyjä. Omakin paino on pysynyt suht samana vuosikymmenet, mutta silti jo muutaman kilon heitto tekee sen, että tietyt vaatteet ei enää istu. 3kg ylös, niin housut ei tunnu hyvältä vaikka mahtuu. Ja sama kilomäärä alaspäin, niin se häviää/näkyy rinnoista => paidat ei enää istu nätisti.
Vierailija kirjoitti:
Vaikeinta on löytää sopivia värejä. Nyt on kovasti tarjolla oranssia, vihreää ja vaaleansinistä mutta mikään noista ei sovi mulle. Ne on väärää sävyäkin. Enkä muutenkaan pidä noista väreistä.
Valkoinen on liian valkoinen ja musta liian musta. Harmaakaan ei pue. Pehmeät, lämpimät ja murretut värit loistavat poissaolollaan. Niitä mä etsin.
No mutta tämähän johtuu vain trendeistä. Odota ensi vuoteen tai sitä seuraavaan, silloin on taas eri värit (en tiedä mitkä). Sama juttu malleissa. Joinain vuosina löytäisi housut suunnilleen jokaisesta kaupasta. Sitten taas on vuosia, kun se on vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on. Kaikki mustaa. Kahdenlaisia mustia pellavamekkoja yhteensä 6 kpl, kolme eripaksuista mustaa villatakkia, kaksi päällystakkia (toinen syksyyn + kevääseen, toinen talveen). Mustia ohuita ja paksuja sukkahousuja, mustia juoksutossuja neljä paria, nastakenkiä kahdet ja yhdet kitkakengät. Balmuirin villahuiveja. Pihkan ja Samujin isot mustat nahkakassit, Keecien pienempi. Teen kotona töitä eikä minun tarvitse edustaa tai käydä juhlissa.
Oletko kenties lihava?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kapselivaatekaappi?
Minä tykkäisin myös murretuista, pehmeistä, lämpöisistä sävyistä. Pastellit ja muut hempeät on ihan nou nou ja samoin kirkkaat vihreät, keltaiset jne. Ei kiinnosta mikä on muotia vaan mikä on kaunista omasta mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkin takana on kaksi ilmausta, joita luulisi vastuullisen ihmisen kavahtavan vuonna 2024. Ensimmäinen on täydellinen vaatekaappi. Toinen on uudet hankinnat. Miksi hitossa vaatekaapin pitää olla täydellinen? Ei sellaista olekaan, aina löytyy jotain vikaa kun pinnistää aivonystyröitään. Ja miksi ihmeessä pitää tehdä uusia hankintoja, kun keskivertosuomalaisella on jo monta kertaa enemmän vaatteita kuin hän tarvitsisi ja maapallon kestokyvyn kannalta olisi järkevää.
Suosittelen tämän kapselihömpän tilalle vaikka ostolakkoa, vaatehuollon opettelua ja korjausompelun/istuvuuden parantelun haltuun ottamista.
Nyt vasta tajuan, että oon aina käyttänyt vaatteita, jotka ei istu, tai joskus harvoin on ollut täysin istuva ja itselle sopiva. Naurattaa, hävettää ja harmittaakin. Olen vähän suurpiirteinen ja vauhdikas enkä ole jaksanut keskittyä mittasuhteisiin ja olen ostanut liian isoja vaatteita. Nyt haluan parantaa tilannetta ja korjailen vanhoja, kun kaikkia en voi enkä haluakaan uusia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikeinta on löytää sopivia värejä. Nyt on kovasti tarjolla oranssia, vihreää ja vaaleansinistä mutta mikään noista ei sovi mulle. Ne on väärää sävyäkin. Enkä muutenkaan pidä noista väreistä.
Valkoinen on liian valkoinen ja musta liian musta. Harmaakaan ei pue. Pehmeät, lämpimät ja murretut värit loistavat poissaolollaan. Niitä mä etsin.
No mutta tämähän johtuu vain trendeistä. Odota ensi vuoteen tai sitä seuraavaan, silloin on taas eri värit (en tiedä mitkä). Sama juttu malleissa. Joinain vuosina löytäisi housut suunnilleen jokaisesta kaupasta. Sitten taas on vuosia, kun se on vaikeaa.
En ole huomannut tuollaista. Vihreä ja oranssi on olleet nyt trendeissä ainakin jo kaksi vuotta. Ja sininen. Mä en haluaisi enää ostaa vaatteita, joista en tykkää. Mutta kun välillä jotakin on pakko hankkia. Ärsyttävää, että kauppojen sisäänostajat on niin urautuneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi tällainen moukkamainen sivuheitto, mutta moniko pysyy täysin samassa painossa niin kauan, että hyötyy kapselivaatekaapin käytöstä?
No ainakin minä. Olen nuoresta asti painanut noin 55kg. Välillä pari kiloa vähemmän, välillä enemmän. Nyt vanhemmiten suosin väljyyttä mukavuussuistä enemmän, joten jos nyt kilon pari lihon, ei haittaa mitään. Saan sen laihdutettua nopeasti poiskin. Kontroloin vain vähän sitä mitä syön ja liikun hiukan enemmän. Joten mulle toi idea kyllä sen puolesta toimii.
Olen tuo kysyjä. Omakin paino on pysynyt suht samana vuosikymmenet, mutta silti jo muutaman kilon heitto tekee sen, että tietyt vaatteet ei enää istu. 3kg ylös, niin housut ei tunnu hyvältä vaikka mahtuu. Ja sama kilomäärä alaspäin, niin se häviää/n
Voihan se noinkin olla jos on kovin tyköistuva vaate. Niin silloin painon muutos näkyy ja tuntuu heti. Toistaiseksi olen vaatteisiini mahtunut. Pudotan painosta kilon tai kaksi, jos joku lempivaate alkaa puristaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut tuollaista. Vihreä ja oranssi on olleet nyt trendeissä ainakin jo kaksi vuotta. Ja sininen. Mä en haluaisi enää ostaa vaatteita, joista en tykkää
Myös viininpunainen on in, sekä ruskean eri sävyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut tuollaista. Vihreä ja oranssi on olleet nyt trendeissä ainakin jo kaksi vuotta. Ja sininen. Mä en
Onneksi ruskeita sentään löytyy. Ne sopii ja kelpaa mulle.
Mulla on melko vähän vaatteita, mutta en oikeastaan välitä, voiko niistä tehdä sata erilaista asua. Periaatteessa 5-7 asua vuodenaikaa kohti on oikein hyvä määrä. Teen 3 päivää viikosta etätöitä ja kotona voin käyttää vanhempaa ja kulahtaneempaa vaatetta kapselin ulkopuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan typerä nykyajan "kohutrendi", jossa tehdään teennäisiä ja rumia yhdistelmiä eri vaatteista, ja kuvitellaan, että se muka jotenkin helpottaisi arkea ja pelastaisi maapallon.
Vierailija kirjoitti:
Olen painanut 48 kg suurimman osan aikuisiästäni ja kun painoni nousi 51 kiloon huomasin, etteivät kaikki housuni enää istu vaan niihin tulee kamelinvarvas. Nyt painan 49 kg ja mahdun taas housuihini.
Olen huvikseni jatkanut kapselipuvustosta lukemista ja huomannut, että kaikissa jutuissa toistuvat samat vaatteet: Valk paitapusero, musta bleiseri, trenssi, valkoinen hihaton, suorat farkut ja niin edelleen.
En pidä siitä, että ihmisillä on keskenään samanlaiset vaatteet. Osoittaa laumasieluisuutta ja kyvyttömyyttä ajatella itse. Ap
Mulla on arkikapseli, sellainen vähän asiallisemman arkipukeutumisen peruskokoelma, josta pystyn aina vetämään päälle jotain ok-tyylikästä miettimättä. Tähän kuuluu mm. merinoneuleita ja neuletakkeja, tummia housuja (sekä leveä- että kapealahkeisia), paitamekkoja, rentoja sekä siistimpiä kauluspaitoja ja t-paitoja, muita puseroita, nahkanilkkureita, siisti pitkä toppatakki, villakangastakki ja trenssi. En edes omista farkkuja.
Väripaletti on rajautunut vuosien varrella lempiväreihini. Vihreä sopii parhaiten, punaisessa viihdyn. Olen aina mielummin käyttänyt mustaa kuin tummansinistä tai harmaata.
Sitten mulla on muu vaatekaappi: rönttä eli koiranulkoilutus- ja mökkivaatteet sekä maltillinen määrä kevyempää kesä- ja juhlavaatetta.
Se toimii, jos itse pitää vaatteidensa väristä. Tai värittömyydestä.
Ohis