Onko teillä kapselivaatekaappi? Millaisia vaatteita? Värit?
Milloin aloititte? Mitä teitte diskattaville vaatteille?
Kommentit (131)
Olen nyt viettänyt pitkän tovin kokeillen vaatteita ja järjestäen vaatekaappia. Todella paljon oikeanvärisiä vaatteita, ei minun tarvitse ostaa oikeastaan mitään. Jätin yhden hyllyn kotivaatteille, vaikka niin ei saisi tehdä. Mutta kieltäydyn heittämästä pois hyviä vaatteita.
Kirpparille olisi menossa vain yksi pussi, sillä ei pääse edes nollille. Katsotaan, mitä teen.
Ap
Nykyään näkee jopa lapsilla että vaatteet on mustaa, valkoista, harmaata ja beigeä.
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt viettänyt pitkän tovin kokeillen vaatteita ja järjestäen vaatekaappia. Todella paljon oikeanvärisiä vaatteita, ei minun tarvitse ostaa oikeastaan mitään. Jätin yhden hyllyn kotivaatteille, vaikka niin ei saisi tehdä. Mutta kieltäydyn heittämästä pois hyviä vaatteita.
Kirpparille olisi menossa vain yksi pussi, sillä ei pääse edes nollille. Katsotaan, mitä teen.
Ap
Missä on sanottu että kotivaatteita ei saa olla??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis luin jostain, ettei saisi jättää esim. kotivaatteisiin huonoja ja yhteensopimattomia vaatteita. Olen lukenut monesta paikasta nyt. Ap
Minulla on. Kaikki mustaa. Kahdenlaisia mustia pellavamekkoja yhteensä 6 kpl, kolme eripaksuista mustaa villatakkia, kaksi päällystakkia (toinen syksyyn + kevääseen, toinen talveen). Mustia ohuita ja paksuja sukkahousuja, mustia juoksutossuja neljä paria, nastakenkiä kahdet ja yhdet kitkakengät. Balmuirin villahuiveja. Pihkan ja Samujin isot mustat nahkakassit, Keecien pienempi. Teen kotona töitä eikä minun tarvitse edustaa tai käydä juhlissa.
Mulla periaattessa aivan kaikki sopii yhteen. Alaosat on farkkuja ja farkkucaprit, 4 eri värissä. Yläosat on mustia neuleita, huppareita, trikoota eri mittasilla hihoilla ja 1 biletunika. Lisäksi on pellavainen housupuku nihin pakollisiin sukujuhliin joihin ei kehtaa farkuissa mennä. Kaikki kenkäni sopii farkkuihin ja iso osa myös ulkoiluvaatteisiin.
Mä olen vain laiska ja käytännöllinen.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään näkee jopa lapsilla että vaatteet on mustaa, valkoista, harmaata ja beigeä.
Se on sääli. Lapset tykkäävät väreistä. Mun mielestä heillä pitäis olla värikkäitä vaatteita.
Ei ole kapselivaatekaappia. Käytän aina farkkuja ja yläosa vaihtuu sään mukaan. Värit valitsen sen mukaan, mistä tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis luin jostain, ettei saisi jättää esim. kotivaatteisiin huonoja ja yhteensopimattomia vaatteita. Olen lukenut monesta paikasta nyt. Ap
Voi hyvää päivää. Mulla on kotiasuina teeppareita lyhyt- ja pitkähihaisia, neuletakkeja, huppareita, verkkareita ja villasukkia. Kyllä kotona pitää saada olla mukavissa ja itseä miellyttävissä vaatteissa! Joku konmari-tyyppi eli Marie Kondo ei sanele mulle mun vaatekaapin sisältöä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla periaattessa aivan kaikki sopii yhteen. Alaosat on farkkuja ja farkkucaprit, 4 eri värissä. Yläosat on mustia neuleita, huppareita, trikoota eri mittasilla hihoilla ja 1 biletunika. Lisäksi on pellavainen housupuku nihin pakollisiin sukujuhliin joihin ei kehtaa farkuissa mennä. Kaikki kenkäni sopii farkkuihin ja iso osa myös ulkoiluvaatteisiin.
Biletunika :D
Aloitin tekemällä listan siitä mitä kaapissa pitäisi olla, ja sitten laitoin kierrätykseen (melkein) kaiken mikä ei ollut ko listalla, ollut enää hyvän näköinen tai istuva, tai jota en ollut käyttänyt viimeisen vuoden aikana.
Sitten olen pikkuhiljaa viimeisen parin vuoden aikana ostellut listan vaatteita, satsaten istuvuuteen ja laadukkaisiin kankaisiin. Olen myös käyttänyt pikkutakkeja yms räätälillä parannettavana jos eivät ole istuneet hyvin.
Lopputulos on, että pukeutuminen on nykyään helpompaa, rahaa menee vaatteisiin ehkä jopa aiempaa vähemmän ja näytän tyylikkäämmältä.
Väripaletti on hillittyä tummansinistä, harmaata, ruskeaa, mustaa jne.
Mies 50v
Mulla on, ehkä enemmän kesälle. Talvella kun pitää niitä mustaa takkia ja tuulihousua. Kesälle on luonnonvärejä: luonnovalkoista, pellavaa, ruskean eri sävyjä, tiilinpunaista. Muutamat kesäkengät luonnonvalkeasta ja konjakinvärisestä nahasta.
Vierailija kirjoitti:
Pojille on vaikeaa löytää värikkäitä vaatteita. Tosi kurjaa kun oma poika tykkää väreistä ja hupparitkin on aina mustia tai harmaita, joskus joku villi sininen löytyy.
Sori ohis. Ei kapseleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Av-mamman lauantaiunivormu :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran avoin ettei töihin kehtaa laittaa ;)
Minä olen ajatellut tehdä sellaisen mutta se on kyllä fakta että kapselivaatekaapit on yleensä kuolettavan tylsiä ainakin YouTubessa josta olen hakenut inspiraatiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pojille on vaikeaa löytää värikkäitä vaatteita. Tosi kurjaa kun oma poika tykkää väreistä ja hupparitkin on aina mustia tai harmaita, joskus joku villi sininen löytyy.
Sori ohis. Ei kapseleita.
Eikö H&M:kään myy pojille värikkäitä vaatteita? Silloin kun mun muksut oli pieniä, värejä oli tarjolla. Ompelin myös paljon niille itse vaatteita.
Minulla on tavallinen valkoinen lastulevystä tehty vaatekaappi tavallisilla ovilla.
Ap tässä taas. Innostuin vähän. Päätin värit ja huomasin, että t-paitani olivat kaikki joko virttyneitä tai napapaidoiksi kutistuneita. Painuin siis kaupoille ja ostin satasella t-paitoja kolmessa värissä! Hyvä alku!