Sairauslomapäivän palkattomuus ei koske minua, mutta selittäkää miten se tuo verotuloja
Minä nyt sairastelen aika harvoin ja pomo sanoi että hän ei rupea palkkojen kanssa säätämään, siitä on vain vaivaa ja ajanhukkaa, joten sovitaan paikallisesti että mennään niinkuin ennenkin, oma ilmoitus riittää ja sitten jos tulee flunssaa pahempaa katsotaan erikseen. Mutta en tajua miten palkaton sairauspäivä auttaa valtion taloutta mitenkään. Paitsi jos on valtiolla töissä.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Kun palkkaa kertyy vähemmän, veroa kertyy vähemmän.
Ei kerry kohta kun veroja muutetaan Alv pohjaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
loppuu rokulipäivät
Ei lopu, jos ei ole elämä joka pennistä kiinni. Itse aion ottaa aina joskus yhden saikkupäivän, koska palkattomana menee omaan piikkiin eli ei ole edes työnantajalta "varastamista".
Juuri näin tulee käymään eli päin vastoin kuin ajateltiin. Rokulipäiviä voi nyt pitää hyvällä omallatunnolla, kun eivät tule kalliiksi työnantajalle. Tosin itse en pitäisi, koska muutenkin puolikuolleena tuntuu pahalta soittaa ja sanoa, ettei pääse tulemaan.
Itse ainakin pidän jatkossa hyvällä omallatunnolla saikkua jos olen vähänkään kipeä. Koska se menee omaan "piikkiin"
Etänä työskennellessä tulee kipeänäkin tehtyä töitä, pienessä kuumeessa yms. Ei vaan kehtaa olla poissa kun työt ruuhkatuu kaikilta heti jos yksikin poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun palkkaa kertyy vähemmän, veroa kertyy vähemmän.
Ei kerry kohta kun veroja muutetaan Alv pohjaisiksi.
Köyhä ei ymmärrä kokoomuksen verokusetusta.
Vierailija kirjoitti:
Tietääköhän kukaan, koskeeko tämä myös lapsen sairastumista?
Koskee jokaista poissaolopäivää, syystä riippumatta.
Toki tämä taitaa käytännössä tulla vain alimmille tasoille, koska jonkun mielestä vaikka osa-aikaiselle siivoojalle voi määrätä palkatonta, muutoin se voi tienata melkein yhtä paljon kuin työttömänä saisi ja sehän ei käy....niin ja työttömänähän ei saikkukarensseja muuten tule.
Kiinteistöpalvelualan tessissä tämä ensimmäinen sairauspäivä palkaton on ollut käytössä jo monta vuotta.
Vaikuttaa siltä, että tätäkään ei kukaan tiedä, eivät tiedä miten törkeästi alimpien tasojen työntejöitä jo nyt kohdellaan, tulevasta puhumattakaan.
Sitten moni ihmettelee, miksi sitä istutaan sohvalla!
Ei se liity verotuloihin mitenkään.