Karut luvut julki: Perheiltä voi lähteä jopa lähes 600 euroa / kk
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkyttävää. Jollain tippui tulot jopa 53%. Ja on selvää, että tässä tilanteessa kaikille ei todellakaan riitä niitä kokoaikaisia töitä eivätkä kaikki niihin kykenekään.
Toivon sydämestäni, että hallituksen edustajat saavat jollain lailla tuta oman julmuutensa.
Osa-aikaisia töitä kyllä on mutta laiskoille ei kelpaa .Normaali ihminen miettii miten voisi hankkia elatukse eikä ole ensimmäisenä tukia vailla.
Kuka tää pelle on joka kirjoittaa näitä provovastauksiaan joka ketjussa samalla tunnistettavalla tyylillä?
Joku Riikan värväämä politrukki. Aamusta iltaan palstalla.
Toinen on tuo porsimistyyppi, joka ilmeisesti ei ole onnistunut peräkammariinsa naista saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla nyt ansiosidonnainen 800 e, ei muita tukia.
2kk ja tippuu 20% pois.
Riippuu toki siitä milloin on jäänyt ansiosidonnaiselle. Ei kaikilta lähde tuo 20%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hulppeat on tuet! Koskaan saanut mitään tukea, töitä on tehty.
Niinpä. Itse olen saanut opiskeluun mutta sen koommin en. Töitä on painettu vuodesta 2003. Eläkeikään enää 26 vuotta.
Oi että, ethänsä oikeesti mihinkään eläkkeelle tuu pääsemään.
Ellei ite sitten säästä kunnolla, että voi ite jäädä vaan vanhuksena pois töistä.
Haha, kiitos teidän loisten. Onneksi olen eläkkeeni säästänyt ja mulla on vieläpä todella hyvin tienaava puoliso.
Kuvottavaa tuo teidän saksikäsihuumorinne. Hyvin tienaava puolisosi voi panna kultalusikat jakoon ja sinun säästösi voivat menettää arvonsa yhdessä yössä. Elämänkokemus tulee opettamaan sinullekin, ettei mikään ole niin varmaa, kuin epävarma.
Vähän ohi..mutta 25 vuotta olen pelkällä provikalla tehnyt myynti/ buukkaus töitä...kk-palkkani on about 1000-3500 € ... eli palkkani heittelee rajusti, tää on ihan normisettii monelle työssäkäyvällekin..
Itsensä elättäminen työssäkäynnillä ei ole mikään velvollisuus, kuten joku tuossa kirjoitti. Jos siihen pystyy muilla keinoin, paitsi tukia saamalla tai rötöstelemällä, se on aivan sallittua.
Itse jos voittaisin lotossa tai saisin reilun perinnön, en todellakaan jatkaisi työssäkäyntiä velvollisuudesta.
En mitenkään puolustele tukien varassa eläviä, mutta kaikille ei vaan yksinkertaisesti ole töitä. Pienellä googletuksella löytyi 230000 työtöntä ja vajaat 60000 avointa työpaikkaa. Ja pitää muistaa että noihin paikkoihin sisältyy kaikki kirurgista mainostenjakajaan. Eli kaikki paikat eivät ole kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on niin helvetin tyhmä, että on mennyt porsimisensa laskemaan tukiloisinnan varaan eikä oman työssäkäynnin ja itse leipänsä tienaamiseen varaan, niin silloin on aivan turha ulista. Se on vain omaa tyhmyyttään. Silloin on vain oikein ja luonnollista että otetaan ne loisinnan mahdollistavat tuet pois, silloin on ihan turva mennä niiden kersojen taakse ulisemaan. Aikuisella ihmisellä ON VELVOLLISUUS hankkia elantonsa työllään ja varmistua riittävistä resursseista, mitä tulee kersojen hankitaan. Jos ei osaa talouttaan suhteuttaa olemassa oleviin ja tiedossa oleviin tuleviin kuluihin, silloin ei ole mitään asiaa hankkia kersoja. Jos hankkii niitä siitäkin huolimatta, niin silloin on turha ulista. Se on silloin täysin tietoinen valinta hankkiutua siihen tilanteeseen. Niin makaa kuin petaa.
Ihmisillä on OIKEUS tehdä työtä valitsemallaan alalla. Julkisella vallalla on VELVOLLISUUUS turvata työpaikat, ja maksaa korvauksia siitä että ei ole kyennyt hoitamaan velvollisuuttaan.
Hallitus ja sen kannattajat jostain syystä kääntävät tämän mielellään puheissaan päälaelleen.
Toivottavasti lähtee! Ei yhteiskunnan kuulu perheitä elättää.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti lähtee! Ei yhteiskunnan kuulu perheitä elättää.
Olet todellakin oikeassa eli vika on siis palkkojen pienuudessa. Eli sillä palkalla pitäisi tulla toimeen eikä tuella joten 1+1= liian pienet palkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kaikki ostovoimasta pois.
Niin on tarkoitus, alkaa työnteko maistumaan.
Voi, että ihmiset on suorastaan tyhmiä tällaisten kommentien vuoksi 🙈
On tuhansia tilanteita joissa työnteko ei onnistu. Minä olen esimerkiksi sairas. Mulla on lausunto siitä lääkäriltä. Työvoimatoimisto tietää etten tule ikinä pääsemään töihin, mulla ei ole ollut työnhakuvelvoitetta ikinä, roikun työttömien listoilla. Kela ei päästä helpolla, en pääse sairaseläkkeelle.
Minä haluaisin mennä töihin, mutts en voi. Ei mua kukaan palkkaisi, tuskin sinäkään.
Tuet tippuu huomattavasti ens kuussa. Mutta se on luukulta toiselle, eli alan hakemaan toimeentulotukea ens kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostovoima vähenee jyrkästi, yrityksiä kaatuu, työttömyys lisääntyy, ihmiset voivat pahoin, viha lisääntyy, rikokset lisääntyvät yms. Kannattaako Orpo?
Mitä virkaa on ostovoimalla joka on revitty muiden selkänahasta veroina
Ei ne verot siitä vähene. Porukka hakeutuu yhä enemmän työkokeiluihin saadakseen sen 9 euroa lisää niin kauan kuin sitä ei lopeteta. Monin paikoin niihin hakeutuu ihan työkykyisiä, esim. nuoria ennen opiskelua ja se on pois siitä, että palkataan palkalla väkeä.
Tukia kuuluukin leikata, ja ihan kaikkia tukia. Itse asiassa on vaan pakko. 25 v tyttäreni tekee 2 työtä. On dressmanissa 20h/ vk. Ja lisäksi tekee joitain vuoroja myös mäkkärissä. Nollatuntisopparilla. On kauppikssesta valmistunut merkonomi, tekee 2 työtä, ja nämä työtä karttavat loiset saavat sen saman noin 1200 € käteen mitä tyttäreni saa... eihän tämä vaan voi olla enää näin..
Jos joku 42-vuotias sanoo, ettei ole ollut koskaan työttömänä, niin hyvin kyllä vielä ehtii. Työttömäksi on jäänyt ihmisiä, joilla voi olla tuo 42 vuotta katkeamatonta työuraa sitä ennen taustalla. En minäkään ollut työttömänä päivääkään ennen kuin iso firma meni konkurssiin niin että ilmoitettiin että tänään täällä sitten loppuu työt kaikilta. Toki merkkejä oli jo ilmassa, mutta itse olin äitiyslomalla silloin.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku 42-vuotias sanoo, ettei ole ollut koskaan työttömänä, niin hyvin kyllä vielä ehtii. Työttömäksi on jäänyt ihmisiä, joilla voi olla tuo 42 vuotta katkeamatonta työuraa sitä ennen taustalla. En minäkään ollut työttömänä päivääkään ennen kuin iso firma meni konkurssiin niin että ilmoitettiin että tänään täällä sitten loppuu työt kaikilta. Toki merkkejä oli jo ilmassa, mutta itse olin äitiyslomalla silloin.
Lisäys, nyt olen kyllä töissä, mutta en pidä itsestään selvänä että töitä saa helposti. Tiedän vaikka kuinka monta sellaista jotka ovat ennen haukkuneet työttömiä ja sittemmin jääneet itse. Eikä heille koskaan kelpaa ne ehdotukset, joita muille ovat antaneet. Tasan yksi tulee mieleen, joka toteutti sen että lähti kouluttautumaan aiempaa alemmalle alalle paremman työtilanteen vuoksi.
Uutisointi asiasta on myös täysin pielessä. "Tulos on karu." Joo, ehkä..... mutta tämä on ainoa oikea ratkaisu. Tämä on pakko tehdä! Tukia pn pakko leikkaa...
Yks esim. : Naapurin yh rouva ei ole koskaan tehnyt päivääkään töitä..elää pelkästään tuilla..ja käy 2 kertaa vuodessa rodoksella...joka hel vetin vuosi...
Minä teen kokopäivätyötä varhaiskasvatuspuolella. Palkka on niin pieni, että olen saanut asumistukea päälle. Nyt se tippuu pois ja alan tehdä kahta työtä. Tai siis samaa työtä, mutta viikonloppuisin naapurikunnassa.
Olen kohta keski-ikäinen ja hirvittää kuinka jaksan. Nuorin lapsista on 8v. mutta onneksi sisarukset isompia niin voivat vahtia viikonloppuisin kun olen töissä.
Ei ole ihanteellinen tilanne kenellekään, mutta kaipa tämä on mulle ja mun lapsille ihan oikein. Mitäs olen kouluttautunut näin huonosti ja saattanut itseni tilanteeseen jossa kokopäivätyöllä ei pärjää.
Miksi keskustelupalstoilla ihmiset tuntevat vain tukipummeja? Minä tiedän enimmäkseen sellaisia, jotka etsivät töitä ja ajan myötä lähtevät joko opiskelemaan uutta alaa tai työllistyvät, tai ainakin menevät edes työkokeiluun. Omana työttömyysaikana kävin muutaman työvoimapoliittisen kurssin. Joka kurssilla oli 15-20 henkilöä ja joka kurssille mahtui se yksi tai kaksi pummia, mutta ei yhtään enempää. Noistakin pummeista osa lopulta työllistyi johonkin. Varsinkin yksi joka julisti olevansa pummi ja käyvänsä vain kursseja on nyt kuitenkin toistaiseksi voimassa olevassa työsuhteessa. Toki siihen vaikutti se, että kurssit eivät enää pidentäneet ansiosidonnaisen kestoa.
Vierailija kirjoitti:
Tukia kuuluukin leikata, ja ihan kaikkia tukia. Itse asiassa on vaan pakko. 25 v tyttäreni tekee 2 työtä. On dressmanissa 20h/ vk. Ja lisäksi tekee joitain vuoroja myös mäkkärissä. Nollatuntisopparilla. On kauppikssesta valmistunut merkonomi, tekee 2 työtä, ja nämä työtä karttavat loiset saavat sen saman noin 1200 € käteen mitä tyttäreni saa... eihän tämä vaan voi olla enää näin..
Tässä leikataan nyt erityisesti sun tyttäreltä. Tyttäresi soviteltu päiväraha laskee eniten suojaosan poiston vuoksi, samoin asumistuki.
Onneksi nykypäivänä on niin kova työvoimapula, että työttömyys ei todennäköisesti kestä montaa kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostovoima vähenee jyrkästi, yrityksiä kaatuu, työttömyys lisääntyy, ihmiset voivat pahoin, viha lisääntyy, rikokset lisääntyvät yms. Kannattaako Orpo?
Mitä virkaa on ostovoimalla joka on revitty muiden selkänahasta veroina
Maissa joissa on korkea sosiaaliturva esim Tanska, Norja ja Saksa toimeentulotuki 1200 kk:ssa. Tuo raha menee suoraan kulutukseen, ruoka, kahvila, kampaamot yms ja yrittäjä palkkaa kohta sen työttömän töihin firmaansa. Suomessa työllisyydenhoito on ollut vuosikymmeniä pelkkää keppostelua. Palkkatukikarusellia vetäjät yhdistykset saa rahoituksia eli tukia, kun työllistävät ihmisiä tekemään 6kk ei mitään.
Kukaan ei työllisty normaalisti.