Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karut luvut julki: Perheiltä voi lähteä jopa lähes 600 euroa / kk

Kommentit (187)

Vierailija
141/187 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä.

Eniten alistettuhan on työtätekevä keskiluokka.

Heidän tuloveroa tulisi leikata ainakin 10%.

Vierailija
142/187 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että perheiltä leikataan koska me yksinasuvat ei saada mitään tukia. 

M32

Kannattaa kuitenkin muistaa, että samasta työstä perheellinen saa saman palkan kuin lapsetonkin. Sinä elätät palkallasi vain itsesi, kun lapsiperheessä sillä samalla palkalla pitäisi saada lapsetkin elätettyä. Lapsilisä n. 100eur/lapsi ei hirveästi paikkaa tuota elintasoeroa.

Lapset on yhteiskunnalle tärkeitä ja kyllä sinäkin kaipaisit sitä nuorempaa sukupolvea sitten vanhuksena, kun ilman sitä ei ole hoitajia vanhusten laitoksissa ja ennen kaikkea rahaa ei tule yhteiskunnallisiin palveluihin mistään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/187 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32

Kannattaa kuitenkin muistaa, että samasta työstä perheellinen saa saman palkan kuin lapsetonkin. Sinä elätät palkallasi vain itsesi, kun lapsiperheessä sillä samalla palkalla pitäisi saada lapsetkin elätettyä. Lapsilisä n. 100eur/lapsi ei hirveästi paikkaa tuota elintasoeroa.

Lapset on yhteiskunnalle tärkeitä ja kyllä sinäkin kaipaisit sitä nuorempaa sukupolvea sitten vanhuksena, kun ilman sitä ei ole hoitajia vanhusten laitoksissa ja ennen kaikkea rahaa ei tule yhteiskunnallisiin palveluihin mistään. 

Niin? Jos minä otan koiran niin miksi minä en saa tukea vaan elätän sen koiran omalla palkallani vaikka saan saman palkan kuin se koiraton ihminen?

Lapset ei ole tärkeitä ja aina voimme ottaa ulkomailta ihmisiä tänne. Lapsiperheitä ei pitäisi tukea eurollakaan, jokainen elättäkööt itse omat jälkikasvunsa. 

Perheistä on tullu nykyisin yhteiskunnan pahimpia kerjäläisiä. 

M32

Vierailija
144/187 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostovoima vähenee jyrkästi, yrityksiä kaatuu, työttömyys lisääntyy,  ihmiset voivat pahoin, viha lisääntyy, rikokset lisääntyvät yms.  Kannattaako Orpo? 

Mitä virkaa on ostovoimalla joka on revitty muiden selkänahasta veroina 

Tai otettu velkana jonka tulevat sukupolvet saavat taakakseen? 

Vierailija
145/187 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32

Niin? Jos minä otan koiran niin miksi minä en saa tukea vaan elätän sen koiran omalla palkallani vaikka saan saman palkan kuin se koiraton ihminen?

Lapset ei ole tärkeitä ja aina voimm

Se koira ei tule koskaan maksamaan pätkääkään veroja Suomeen. Suurin osa suomalaisista lapsista sen sijaan tulee maksamaan verojaan Suomeen. Siinä se merkittävä ero. Käsittämätöntä, jos et ymmärrä tuota, etkä osaa ajatella 20 vuotta eteenpäin. 

Vierailija
146/187 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä leikkaukset yleensä kohdistuu niihin, joilla ei juurikaan ole sananvaltaa yhteiskunnassa. 

Vierailija
147/187 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se koira ei tule koskaan maksamaan pätkääkään veroja Suomeen. Suurin osa suomalaisista lapsista sen sijaan tulee maksamaan verojaan Suomeen. Siinä se merkittävä ero. Käsittämätöntä, jos et ymmärrä tuota, etkä osaa ajatella 20 vuotta eteenpäin. 

Mistä tiedät että se lapsi tulee maksamaan veroja suomeen? Te perheelliset olette kunnon ryöväreitä nykyään, luuletteko että me lapsettomat ollaan rikkaita kaikki jotka pystymme elättämään teitä emmekä me itse saa mitään tukia? 

Miksi te ette voisi itse elättää niitä omia lapsia? 

Joku kehitysvammainen lapsi on tosi paha nettosaaja tälle yhteiskunnalle eli kehitysvammaisen lapsen vanhempien pitäisi maksaa entistä enemmän veroja tälle yhteiskunnalle. 

Kannatan sitä että jokainen suomalainen saa saman tukirahan yhteiskunnalta, se olisi tasa-arvoisin. Nykyinen malli ei ole tasa-arvoinen.

M32 

Vierailija
148/187 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukien varassa eläjät - kysykääpä itseltänne miksi yhteiskunnan pitäisi kustantaa teille vastikkeettomasti kotona lojuminen.?

Jos on niin sairas että ei kykene työhön, niin sitten toki on ymmärrettävää että siirrytään esim sairauseläkkeelle, mutta että terveet työikäiset voi hengailla tekemättä mitään yhteiskunnan rahoilla on mm juuri se miksi olemme velkaantuneet näinkin paljon. 

Vierailija
149/187 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeat köyhät saa saman verran rahaa takaisin toimeentulotuessa.

Vierailija
150/187 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät että se lapsi tulee maksamaan veroja suomeen? Te perheelliset olette kunnon ryöväreitä nykyään, luuletteko että me lapsettomat ollaan rikkaita kaikki jotka pystymme elättämään teitä emmekä me itse saa mitään tukia? 

Miksi te ette voisi itse elättää niitä omia lapsia? 

Joku kehitysvammainen lapsi on tosi paha nettosaaja tälle yhteiskunnalle eli kehitysvammaisen lapsen vanhempien pitäisi maksaa entistä enemmän veroja tälle yhteiskunnalle. 

Kannatan sitä että jokainen suomalainen saa saman tukirahan yhteiskunnalta, se olisi tasa-

Todennäköisyydet. Kehitysvammaisia yms. työkyvyttömiä tulee aina jonkin verran, mutta suurin osa on työhön kykeneviä. Joku muuttaa ulkomaille, mutta suurin osa todennäköisesti jää tänne. 

Ja ihan turha sanoa, ettet sinä saa mitään. Jokainen ihminen tässä yhteiskunnassa on saanut ilmaisen koulutuksen, edulliset terveyspalvelut, en tiedä, mistä asti lapsilisää on maksettu, mutta minäkin sain sitä 80-luvulla. Kyllä sinäkin olet vaikka mitä saanut. Outo ajatus, että nykylasten ei kuuluisi saada. Oletkohan ihan hitusen itsekäs?

Vierailija
151/187 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisyydet. Kehitysvammaisia yms. työkyvyttömiä tulee aina jonkin verran, mutta suurin osa on työhön kykeneviä. Joku muuttaa ulkomaille, mutta suurin osa todennäköisesti jää tänne. 

Ja ihan turha sanoa, ettet sinä saa mitään. Jokainen ihminen tässä yhteiskunnassa on saanut ilmaisen koulutuksen, edulliset terveyspalvelut, en tiedä, mistä asti lapsilisää on maksettu, mutta minäkin sain sitä 80-luvulla. Kyllä sinäkin olet vaikka mitä saanut. Outo ajatus, että nykylasten ei kuuluisi saada. Oletkohan ihan hitusen itsekäs?

Tuolla sinun ajattelu tavalla tämä yhteiskunta ei uudistu koskaan. Lapsilisää minä en ole saannut koskaan vaan se raha meni vanhemmilleni. 

Minä en ole saannut euroakaan rahaa tililleni tältä yhteiskunnalta, te perheelliset taidatte saada rahaa tältä yhteiskunnalta ja se ei ole reilua. 

Hyvä vaan että perheiltä leikataan ja teiltä pitäisi kaikki tuet leikata pois tai sitten se raha minkä te perheelliset saatte niin se täysin sama raha pitäisi maksaa myös meille lapsettomille. 

M32 

Vierailija
152/187 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai jokainen ymmärtää että yhteiskunta ei voi kustantaa esim:

-yhdelle ihmiselle kaksiossa asumista ison asumistuen muodossa (mm opiskelijat)

- vuorotteluvapaalle omaehtoisesti jääntiä (tämä etu on ollut vain niille joilla tähän on varaa, eli vähintäänkin keskituloisille)

- jopa vuorotteluvapaalle jäänyt omistusasunnon haltija on voinut saada asumistukea.

- täysin terveiiille työikäisille kustannetaan kaikki mahdolliset tuet josta on seurannut kannustinloukut, ei ole kannattavaa ottaa alle 2200 eur /kk töitä vastaan koska etuuksilla pärjää käytännössä yhtä hyvin. 

- sitten on vielä nämä käsittämättömät keskeneläkkeet joita voi saada vaikka lapsetbon jo aikuisia ja on uudessa åarisuhteessa, kunhan ei vaan ole naimisissa, eli voi huijata isoja rahoja vuosien ajan. Miksi jokainen yksinhuoltaja ei sitten voisi saada samaa rahaa kuin leski? 

Ja monia muita etuja joita en edes tiedä. Olevan, koska ainoat etuudet mitä olen koskaan saanut on 90 luvun alussa opintotuki.

Vierailija
153/187 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32

Niin? Jos minä otan koiran niin miksi minä en saa tukea vaan elätän sen koiran omalla palkallani vaikka saan saman palkan kuin se koiraton ihmin

Lasten tekeminen on hyvä asia, mutta ennen lasten tekoa elämä täytyy pyrkiä suunnittelemaan niin, että pystyy pääasiassa itse perheensä elättämään ilman yhteiskunnan tukia. Yllättävissä elämäntilanteissa ihmisiä voidaan ja pitääkin auttaa myös jatkossakin tukijärjestelmien kautta, mutta tuet eivät ole tarkoitettu pitkäaikaiseksi pääasialliseksi tulon lähteeksi. 

Vierailija
154/187 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisiä esimerkkejä noissa laskemissa kyllä oli. Yhdessäkin esimerkissä vanhemmalla oli 2000€ palkka ja kolme lasta. Kuka hullu tekee kolme lasta noilla tuloilla!?

Pahiten tämä varmaan osuu noihin osa-aikaisiin, joilla tähän mennessä soviteltu päiväraha on nostanut ansiot melkein kokopäivätyön tasolle. Nämä joutuvat nyt tosissaan etsimään itselleen lisätöitä. 

En huomannut, että laskuesimerkeissä olisi huomioitu asumistukea mitenkään. Monen kohdallahan asumistuki nousee, jos tulot laskevat. Jos eivät ole oikeutettuja asumistukeen puolison tulojen vuoksi, sittenhän mitään hätää ei ole.

Suomessa voi kolme lasta tehdä vain joko rikkaat tai kokonaan tukien varassa elävät. Tukien varassa eläville jokainen lapsi tuo lisätuloja ja isompi asuntokin maksetaan joten hänen ei tarvitse miettiä millään tavalla sitä moneenko lapseen on varaa, yhteiskunta maksaa vaikka kymmenen lapsen elatuksen. Pienipalkkaisen palkka ei nouse jokaisen lapsen myötä joten hän tyytyy yhteen tai max kahteen lapseen. Ja saa vielä haukut tyhmyydestä jos on tehnyt enemmän. 

Vierailija
155/187 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas jätetään erittäin oleellinen asia mainitsematta, eli toimeentulotuki kompensoi leikkaukset. Jos ei ole oikeutettu siihen, niin sitten tulot ovat riittävän suuret.

Vierailija
156/187 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla sinun ajattelu tavalla tämä yhteiskunta ei uudistu koskaan. Lapsilisää minä en ole saannut koskaan vaan se raha meni vanhemmilleni. 

Minä en ole saannut euroakaan rahaa tililleni tältä yhteiskunnalta, te perheelliset taidatte saada rahaa tältä yhteiskunna

Työssäkäyvät perheelliset saavat lapsilisää n. 100eur/kk/lapsi. Ja heidän todella pitää elättää ne lapsensa, kuten sinunkin vanhempasi elättivät sinut (joten eiköhän se sinun lapsilisäsi ja paljon enemmänkin kulunut sinun kuluihisi). Siinä se. Aloituksessa toki puhutaan työttömistä. 

Vierailija
157/187 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kaikki ostovoimasta pois. 

Eihän tuo ole terveellä pohjalla, jos ostovoima pyörii tukirahoilla.

Samaa mieltä tässä, ei kansantaloutta pyöritetä ensisijaisesti tukirahoilla, muutenhan voisi jättää sen ihmisen välistä pois ja kaataa vaan julkista rahaa yritysten taskuun (mitä toki jo tehdäänkin).

Sama hyväveli eläkevirka himmeleiden kanssa kuntien ja valtion hallinnoissa.

Vierailija
158/187 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole ihan  mustavalkoinen asia. Minustakin  osalta perheistä pitäisi nyt leikata, esim jos talouden bruttovuositulot ovat yli 100 000 euroa, eivät he lapsilisiä tarvi, saati tuplalapsilisiä.. ja itse siis olen perheellinen, aika pienituloinen, meillä lapsilisät menevät esim ihan  lasten vaatteisiin..yhdellä tosi hyvä tuloisella ystävällä ne lapsilisät menevät suoraan sijoitustilille..

Vierailija
159/187 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävää. Jollain tippui tulot jopa 53%. Ja on selvää, että tässä tilanteessa kaikille ei todellakaan riitä niitä kokoaikaisia töitä eivätkä kaikki niihin kykenekään.

Toivon sydämestäni, että hallituksen edustajat saavat jollain lailla tuta oman julmuutensa.

Osa-aikaisia töitä kyllä on mutta laiskoille ei kelpaa .Normaali ihminen miettii miten voisi hankkia elatukse eikä ole ensimmäisenä tukia vailla.

Olen osa-aikatyössä, mutta en voi mitään sille, että koulujen loma-aikoina en saa palkkaa lainkaan, vaan silloin tukiin on pakko turvautua. Olen siis koulunkäynninohjaaja. 

Vierailija
160/187 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole ihan  mustavalkoinen asia. Minustakin  osalta perheistä pitäisi nyt leikata, esim jos talouden bruttovuositulot ovat yli 100 000 euroa, eivät he lapsilisiä tarvi, saati tuplalapsilisiä.. ja itse siis olen perheellinen, aika pienituloinen, meillä lapsilisät menevät esim ihan  lasten vaatteisiin..yhdellä tosi hyvä tuloisella ystävällä ne lapsilisät menevät suoraan sijoitustilille..

Yhteiskunnalle tulisi kuluja siitä, että lapsilisiä pitäisi esim. vuosittain arvioida, että kuka saa ja kuka ei. Se hallintakoneisto maksaisi enemmän, kuin mitä yli 100000e/v tienaavien lapsilisät. Yli 100000e tienaa ehkä 3 prosenttia työssäkäyvistä, eikä heillä kaikilla ole lapsia, joten heitä on oikeasti todella vähän. Ei mitään järkeä aloittaa jotain tuloseurantahimmeliä heidän lapsilisiensä takia. Siitä tulisi enemmän kustannuksia kuin säästöä. Järkeä saa käyttää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi