Karut luvut julki: Perheiltä voi lähteä jopa lähes 600 euroa / kk
Kommentit (187)
Suomalaiset on totutettu siihen, että aina joltain luukulta sitä rahaa löytyy vaikkei töitä viitsi tehdä. Kaveria ei jätetä, ihmisoikeudet nääs. Edellisen hallitukset pääjehut on tiputtaneet hanskat tiskiin, viiden hengen porukasta jokainen on joko jättänyt tai hakeutumassa pois Suomesta tai ainakin politiikasta. Kysykää niiltä apua. Entinen valtiovarainministeri Saarikko ihmetteli, mitä tehdä kun rahaa vaan onj ja on. No maksetaan tuplalapsilisät. Näin toimi v a l t i o v a r a i n m i n i s t e r i. Pääministeri jakeli rahaa kunnille ylimääräisesti niin reippaasti, että yksi jos toinen ihmetteli mistä nyt tuulee.
Turhat tuet poistetaan ja se vaan on ihmisten tajuttava. Kaikkeen kikkailuun puututtava.
Öööh..juttu on raflaava, eikä pidä täysin edes paikkaansa.. niin ja oliko tuplalapsilisät Kaikille hyvä ja oikeudenmukainen ratkaisu ?
Vierailija kirjoitti:
Tukia kuuluukin leikata, ja ihan kaikkia tukia. Itse asiassa on vaan pakko. 25 v tyttäreni tekee 2 työtä. On dressmanissa 20h/ vk. Ja lisäksi tekee joitain vuoroja myös mäkkärissä. Nollatuntisopparilla. On kauppikssesta valmistunut merkonomi, tekee 2 työtä, ja nämä työtä karttavat loiset saavat sen saman noin 1200 € käteen mitä tyttäreni saa... eihän tämä vaan voi olla enää näin..
Tuskin on nuokaan puljut pystyssä, kum ostovoima vähenee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukia kuuluukin leikata, ja ihan kaikkia tukia. Itse asiassa on vaan pakko. 25 v tyttäreni tekee 2 työtä. On dressmanissa 20h/ vk. Ja lisäksi tekee joitain vuoroja myös mäkkärissä. Nollatuntisopparilla. On kauppikssesta valmistunut merkonomi, tekee 2 työtä, ja nämä työtä karttavat loiset saavat sen saman noin 1200 € käteen mitä tyttäreni saa... eihän tämä vaan voi olla enää näin..
Tuskin on nuokaan puljut pystyssä, kum ostovoima vähenee
Tämä! Mää oon tehny töitä 35 vuotta ja nyt työttömänä saan 800 e kuussa. Loiset ketkä ei oo ikinään töitä tehny saa enempi. Onko reilua?
Vierailija kirjoitti:
Eli sun tyttäres on just sellanen työtävieruksuva loinen jonka takia tukia leikataan. Menis vaan kokoaikatyöhön eikä röhnöttäis sohvalla.
Siltä sun tyttäreltä leikataan tuista nyt ihan sen omaa laiskuutta 😆
Ei kai noin hölmöjä ihmisiä edes ole, toivoo oikeen, että oman lapsensa tukia leikataan. Jatkossa tyttäresi saa vielä vähemmän, ihan niinkuin kaikki työttömät ja osa-aika työttömät. :/
Oletko tosissasi? Ei kukaan tervejärkinen voi olla noin tyhmä, että arvostelee muita tietämättä kaikkia faktoja.
Menisi vaan kokoaikatöihin, miten? Onko sulla antaa hyviä vinkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Oletko tosissasi? Ei kukaan tervejärkinen voi olla noin tyhmä, että arvostelee muita tietämättä kaikkia faktoja.
Menisi vaan kokoaikatöihin, miten? Onko sulla antaa hyviä vinkkejä?
Ilmeisesti kommenttisi oli mulle (nro126).
Ei, en todellakaan ollut tosissani.
Huvitti vaan kun täti-ihminen tuohtuneena kertoo tyttönsä olevan osa-aikainen (jotka hallitus on määritellyt laiskaksi loiseksi) ja vaatii tukien leikkausta joka vaikuttaa eniten tyttöönsä. :)
Nykyinen työnhaku on tehty aivan älyttömäksi. Harva firma hakee suoraan,eli välissä on yleensä rekryfirma. Hakijoita voi olla useita satoja/kymmeniä per työpaikka. Täytyy olla aukoton cv,kokemusta vuosia,ikää max 35 ja kuut luvataan taivaalta,palkka yleensä mitätön ja parhaassa tapauksessa kyse osa-aikahommasta. Mut tärkeintä et hait ja verkostoiduit vaikka jäljestä ei kuulu mitään..
Itähelsinkiläiset joutuvat kerjuulle? Enää ei tipu ostolappuja Verkkokauppaan, Giganttiin ja Poweriin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa. Loiset joutuu tekemään töitä elantonsa eteen
Onkohan ihminen joka haukkuu vauva palstalla ihmisiä loisiksi miten todennäköisesti itse hyvin palkatussa korkeakoulutusta vaativassa työssä?
Niinpä. Loiset hakkaa toisiaan ja haluaa lisää kuritusta valtiovallalta, että kaikki voi yhtä huonosti. Eivät erota rikkaita duunareista.
Aloin tekemään OnlyFans videoita. Voisiko Orpo tukea OF-käyttäjiä, niin saisite enemmän liksaa ja voisitte ostaa mun videioita.
Hei mä keksin.
Mitä jos laitetaan pystyyn valtio, jossa on asukkaita ollut 2022 lopussa noin 5 564 000, siitä työikäisiä (15-63 vuotiaita) on 61,6 % eli 3 427 424. Näistä on vuonna 2022 työskennellyt julkisella puolella 637 000 eli he eivät tuo yksinkertaisesti yhtään mitään rahaa kassaan, he vain kierrättävät valtion rahaa taskusta toiseen. Eli kun heidän palkkansa nousevat, nousevat myös muun muassa verot. Sosiaaliturvaa ja sosiaalietuuksia on maksettu yhteensä 4 532 205 kertaa eli euroina 1 424 603 224 joulukuussa vuonna 2022. Sitä vastoin, vaihtotase on ollut 2022 noin -2,6% BKT:sta. Julkisen kulutusmenot ovat nousseet välillä 2008 - 2022 +16 %.
Miettikää, jos tämänkaltainen typerä ja kommunistinen valtio ihan oikeasti löytyisi, jossa on maksettu etuuksia yhden kuukauden aikana lähemmäs puolitoista miljardia euroa ihmisille, koska hakevat lapsilleen erilaisia tukia tai ovat itse tukien saajana ja jatkuvasti kasvatetaan omaa velkaa, koska ihmiset eivät yksinkertaisesti kykene elämään tulojensa mukaan ja odotetaan jatkuvasti käsi ojossa rahaa. Kommunistista valtiota on kokeiltu eri valtioissa, ja on edelleen empiirisiä tutkimuksia käynnissä, ja tulokset eivät ole kovin kannattavia. Sivityneissä valtioissa ollaan todettu, että ihmisen tulee ottaa vastuu omasta elämästä ja käydä töissä kun on sen aika eli ikävälillä 15-64, kotiin ei missään nimessä jäädä makaamaan. Koetaan, että on kunnia-asia tehdä elämällään jotain ja tienata omat rahansa.
Ai niin, tämänkaltainen puolikommunistinen valtio on olemassa. Suomi nimeltään. Siellä ajatellaan aina, että valtion pitäisi elättää ihmiset jos ei vain huvita käydä töissä tai jos työ ei kriteereiltään kohtaa juuri ja tasan omia mielenkiinnonkohteita ja kriteereitä. Samalla voidaan pyöräyttää muutama penska ja odottaa, että valtio pitää huolen niistä myös. Itse ei tarvitse tehdä mitään lapsien eteen, vaan valtio kustantaa niiden kasvatuksen, ylläpidon ja elämisen. Suomi on kovaa vauhtia menossa samanlaiseksi Pohjois-Korean kanssa talouspuoleltaan, koska ihmiset ovat niin helvetin typeriä etteivät kykene kantamaan vastuutaan valtion olemassaolosta. Valtion johto on onneksi yrittää pitää velkaantumisasteen kurissa ja leikkaamalla tukia, jotka ovat lähinnä haitallisia yksittäisen ihmisen oman mielenterveyden kehittymiselle ja ylläpidolle. Mielenterveyden tutkimuksien mukaan on hyvin tärkeää, että ihmiset käyvät töissä, ja tekevät elämällään jotain hyödyllistä. Kommunistisessa valtiossa ei tarvitse näin tehdä, koska se raha tuodaan sulle kuitenkin käteen.
Loispaskiaiset kuriin vihdoin ja viimein. Kansa kiittää.
Tuki jää pois ei ole sama kuin otetaan pois. Oletettu tuki ei ole saajaolettajansa omaisuutta.
Kuinka moni tuntee näitä oikeasti syrjäytyneitä, nuoria, aikuisia tai jo keski-ikäisiä ihmisiä, jotka eivät ole koskaan tehneet töitä tai edes kouluttautuneet mihinkään, joiden toimeentulo riippuu tuista? Koska minä tunnen, ja tiedän tasan tarkkaan sen että tällaiset henkilöt eivät tule tukia leikkaamalla hakeutumaan töihin. Eivät he sitä toki tee niitä lisäämälläkään.
Suomen kymmenet tuhannet teoriassa työkykyiset, mutta käytännössä täysin passiiviset, vuosikausien aikana kotona mieltänsä tylsistyttäneet ja eri tavoin mielenterveysongelmaiset pitkäaikaistyöttömät, syrjäytyneet ja hikikomorit tarvitsisivat jokainen jonkun pitkäkestoisen pakkohoitojakson, yhteiskuntaan uudelleenintegroinnin, koulutuksen tai sen päivittämistä ja suunnilleen ympärivuorokautista tukea, että heidät saataisiin työelämään, joka on jatkuvasti vaativampaa myös työtä tekemään tottuneille.
Mitä näille ihmisille luullaan tapahtuvan, kun kaikki yhteiskunnan tuki lakkaa? Luuleeko joku, että heille käy hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kaikki ostovoimasta pois.
Eihän tuo ole terveellä pohjalla, jos ostovoima pyörii tukirahoilla.
Vaikuttaa myös muihinkin ihmisiin. Työttömäksi helppo joutua niin säästöjä ei käytetä. Kaikki ei ole ylimielisiä mulle on aina töitä tarjolla. Orpo luo talouteen epävarmuuden tunteen. Sinä voisit tukea taloutta ja ostaa ja ostaa.
Siis eils tuo ollut 2500e tienanneen työttömän leikkaus? Toisin sanottuna ollut pienipalkkainen työ ennestäänkin, joten tuskin mitään kummoista koulutusta. Tällöin luulisi aika helposti löytyvän mikä vaan duuni. Jotenkin hyväksyn, että pitkälle kouluttautunut ensisijaisesti jonkin aikaa yrittää hakeutua oman alansa töihin, vaikka ne olisivat harvassa, mutta siinäkin pitäisi olla joku takaraja, minkä jälkeen otettava vastaan muutakin.
Idea ei ole olla työttömänä ikuisesti. Työttömyyskorvaus vain auttaa selviytymään, kunnes löytää uuden työn. Ei sillä ole tarkoituskaan elellä leveästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sun tyttäres on just sellanen työtävieruksuva loinen jonka takia tukia leikataan. Menis vaan kokoaikatyöhön eikä röhnöttäis sohvalla.
Siltä sun tyttäreltä leikataan tuista nyt ihan sen omaa laiskuutta 😆
Ei kai noin hölmöjä ihmisiä edes ole, toivoo oikeen, että oman lapsensa tukia leikataan. Jatkossa tyttäresi saa vielä vähemmän, ihan niinkuin kaikki työttömät ja osa-aika työttömät. :/
Olen eri, mutta sanoiko hän, että tytär nostaa tukia? Mielestäni ei, vaan sanoi tyttärensä olevan kahdessa työssä ja saavan palkkaa 1200 euroa. Nuori ihminen varsinkin pk-seudun ulkopuolella elää kepeästi tuolla summalla, joten tuskin saa mitään tukia siihen lisäksi.
Kirjoittaja paheksui niitä, jotka eivät käy missään työssä, vaan nostavat saman summan tukina tekemättä mitään.
Hyvä että perheiltä leikataan koska me yksinasuvat ei saada mitään tukia.
M32
Lisäksi pitää muistaa että kouluista valmistuu uusia tekijöitä työmarkkinoille kymmeniä tuhansia joka vuosi, paikkoja hakee muutkin kuin työttömät ja uusia työttömiä tulee koko ajan entisten tilalle vaikka joku jäisikin eläkkeelle. Piilotyöpaikoista puhutaan paljon. Sekä minä että puolisoni olemme nyt paikoissa, jotka eivät ole julkisesti olleet auki. Kumpikin vaihtoi vain työpaikasta toiseen, tuskin olisimme saaneet näitä paikkoja jos olisimme olleet työttömänä. Minun entiseen paikkaani ei palkattu ketään tilalle, se olisi ollut muutenkin määräaikainen, mikä sattui olemaan katkolla ja sittemmin ko. paikasta on vähentynyt väkimäärä puoleen siitä ajasta, lähtijöiden tilalle ei ole palkattu uusia.