Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sulla ollut stalkkeri häiritsemässä elämääsi?

Vierailija
08.03.2024 |

Miten stalkkasi ja miten pääsit eroon siitä? 

Kommentit (803)

Vierailija
281/803 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti kuitenkin tunnet hänet jostain yhteydestä kun tiedät hänen henkilöllisyytensä. Mikähän mahtaa olla motiivinsa, tiedätkö sen? (Ei tarvitse tänne kertoa mikä se on.) Eipä sillä että psykopaattisia piirteitä omaava mitään motiivia tarvitsisi, ainakaan sellaista jonka normaali ihminen ymmärtäisi.

En tunne häntä varsinaisesti. Jossakin vaiheessa torjuin hänet. Se on ainoa selitys, jonka olen keksinyt. Sen jälkeen alkoi systemaattinen seuraaminen ja kiusaaminen.

Nykyisin uskon hänen inhoavan minua, koska hän varmasti inhoaa itseään, koska ei voi lopettaa pakkokäytöstään. Jotakin pakonomaista tässä on. Jokin persoonallisuushäiriö.

Torjuit hänet? No sehän varmaan riittää tuolle ihmistyypille. Ei tarvita mitään muuta syytä.

Vierailija
282/803 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan tietoturva-asiat. Kukaan ei kovin helposti asentele minulle keyloggereita eikä seurantasovelluksia.

Mutta miettikää sentään miten mielenkiintoista olisi tietää KAIKKI toisen salaisuudet.

Mitä tavallisimmilla ihmisillä on salaisuuksia. Monet liittyy erilaisiin seksimieltymyksiin mutta muutakin on. Se kaikkein tylsimmän oloinen työtoveri voikin kotonaan olla jotain ihan muuta. Ehkä nahkapukuun pukeutuva domina tai 33. asteen vapaamuurari tai fanaattinen rautatieharrastaja joka muistaa aikataulut ulkoa, tai salajuoppo.

Oikeasti ketä kiinnostaa tuollaiset?

Joku hullu aina löytyy. Hänestä sitten voi koitua kiinnostuksensa kohteelle pienempää tai vakavampaa harmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/803 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä 284. Olen tietenkin katunut jälkikäeen monia asioita. Mm. sitä, että koskaan päädyin sinne, jossa hänet kohtasin. Jos elämä olisi mennyt toisin ynnä muuta. Elämäni olisi ihan erilaista. Tämä on traumatisoinut minut jo siihen pisteeseen, että olen lamaantunut. Elän suhteellisen normaalia elämää menoineni ja ystävineni. Minulla on onneksi perhe. Mutta olen muuttunut vetäytyvämmäksi, en käy ulkona, en tykkää edes poistua kotoa, jos ei ole pakko. Etätyö mahdollistaa tämän. Käyn terapiassa puhumassa tästä. Suosittelen samaa muillekin uhreille.

Vierailija
284/803 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos prepaidit kielletään niin sitten pitää sallia puhelinliittymän avaukset luottotietonsa menettäneille ja ulkomailta Suomeen palaaville/muuttaville, sillä täytyyhän ihmisellä puhelinliittymä olla.

Vierailija
285/803 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista, ettei poliisi puutu vainoamiseen. Yritä siinä miettiä, miten päästä ahdistelijasta eroon. 

Nostan vielä tuota Stalker-dokkaria. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010373551.html

Kun poliisi ei usko ja vainooja alkaa viesteillään ohjailla uhrin koko elämää tietty päämäärä mielessään.

Katsoin tuon ja minulle tuli mieleen enemmänkin, että parhaan kaverin kaveri (nainen) on ihastunut kyseiseen mieheen ja ovat sopineet keskenään (paras kaveri ja kaverinainen), että hommaavat kyseisen miehen poikaystäväksi naiselle, paras kaveri on itse ihastunut tai paras kaveri on vaan jostain syystä sairaalloisen kateellinen.

Vierailija
286/803 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi diagnoosi ihmiselle, joka hakkeroi kaikki laitteet, seuraa uhrinsa liikkeitä, ilmestyy välillä eri paikkoihin. Järjestää kaverinsa soluttautumaan uhrin elämään. Kuuntelee kaikki puhelut, lukee kaikki viestit, haluaa tietää kaiken uhristaan. Kiusaa uhriaan vauva.fi -palstalla, levittelee yksityisasioita, yrittää udella yksityisasioita, yrittää häpäistä eri keinoin. Kyseinen henkilö on työelämässä hyvin pärjännyt, muiden arvostama henkilö.

Tämä kaikki on totta, tällaista olen joutunut kestämään vuosia ja Felixin tarina oli ensimmäinen, jonka koin olevan lähellekään samankaltainen kuin omani. Vain harva uskoo kertomaani, ystäviä on jäänyt pois vuosien varrella. Poliisi levittelee käsiään, ei voi tehdä mitään. Olen muuttanut monta kertaa, vaihtanut numeroa monta kertaa. Alan olla melko loppu.

Siis tiedätkö stalkkerisi henkilöllisyyden?

Felixin tarinassa Jessica vahingossa tajusi stalkkerin tekemän mokan ja sai tämän nalkkiin.

Samoin se Felixin uusi tyttöystävä päätteli aika pian, kuka stalkkerin täytyy olla.

Tyttö luotti liikaa prepaidin paljastumattomuuteen. Oikeudenkäynnissä (vai kuulustelu vasta) meni jutut täysin sekaisin, kun yritti selitellä puhelinhistoriaansa useammalla tavalla.

Vierailija
287/803 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeen pitäisi perustaa vertaistukiryhmä stalkkaamisen uhreille. Auttaisi jutella muille.

Ulkopuolisilta tulee aina näitä "mitä jos muutat tietosi salaiseksi, mitä jos merkkaisit tapahtumat ylös, mitä jos tulkitset tilannetta väärin, mitä jos näitkin jonkun muun, mitä jos käytöt uutta reittiä" - neuvoja, jotka ovat vähättelyä ja loukkaavat uhrin älyä. Ikään kuin sitä ei olisi tehnyt kaikki jo vuosia sitten.

Gps-seuraamisesta, kannattaa hommata kännykän varten kotelo, joka estää gps-signaalin lähetyksen.

Suomeen pitäisi perustaa poliisille tai muulle, neuvontaryhmä, joka ohjeistaisi mitä uhrin pitää tehdä tilanteen eri vaiheissa. Väärällä toiminnalla uhri saattaa pahentaa tilannetta. Tässäkin on sitten se että stalkkaajat ja tapukset eivät ole samantyyppisiä.

Vierailija
288/803 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos prepaidit kielletään niin sitten pitää sallia puhelinliittymän avaukset luottotietonsa menettäneille ja ulkomailta Suomeen palaaville/muuttaville, sillä täytyyhän ihmisellä puhelinliittymä olla.

Ei tarvitse kieltää, mutta nimettömyys on outo asia. https://yle.fi/a/3-10620037

Vierailija
289/803 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään stalkkaaminen on räjähtänyt käsiin, enimmäkseen se on netissä tapahtuvaa. Suomi on läpeensä täynnä kotiinsa jämähtäneitä sekopäitä, jotka melko vähäisilläkin tietoteknisillä taidoilla pystyvät melkoiseen lurkkimiseen.

Se, että joku käy katsomassa sun julkista some-profiilia, ei ole stalkkaamista.

Juu, mää stalkkasin Jari tervoa. Luin sen kirjaa just äsken.

Vierailija
290/803 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla ei kannata linkata mitään linkkejä. Ei edes viattoman näköisiä. Suosittelen lämpimästi myös kaikille nettikameroiden suojaa, teippiä tai post it -lappua silloin kuin ei käytä kameraa. Vähän vaivaa, paljon hyötyä. VPN-yhteyden käyttöä, tosin sekin on näköjään hakkeroitavissa jotenkin, koska ei autaa itsellä enää sekään.

Vierailija
291/803 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kieltää, mutta nimettömyys on outo asia. https://yle.fi/a/3-10620037

Nimettömyys on oleellinen osa länsimaista yhteiskuntakäsitystä. Siihen perustuu esim.vaalisalaisuus. Jos prepaid voi kytkeytyä puhelinverkkoon, se on paikannettavissa. Puhelimen IMEI-koodi on myös saatavissa selville. On helppo selvittää sekin mitkä muut puhelimet ja simit liikkuvat samoissa paikoissa kuin etsitty prepaid. Näinhän Aarnio kärähti. Sen puhelin ja kuunneltu prepaid oli viikkotolkulla samoissa pisteissä.

Vierailija
292/803 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään stalkkaaminen on räjähtänyt käsiin, enimmäkseen se on netissä tapahtuvaa. Suomi on läpeensä täynnä kotiinsa jämähtäneitä sekopäitä, jotka melko vähäisilläkin tietoteknisillä taidoilla pystyvät melkoiseen lurkkimiseen.

Ihmiset jakavat täysin sensuuritta ja rajoitta elämäänsä somessa, ja sitten itkevät, kun joku -ajatella- onkin katsonut ja tietoinen heidän  kaikista asioistaan. Ihmisten tyhmyys on pohjatonta.

Vierailija
293/803 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jakavat täysin sensuuritta ja rajoitta elämäänsä somessa, ja sitten itkevät, kun joku -ajatella- onkin katsonut ja tietoinen heidän  kaikista asioistaan. Ihmisten tyhmyys on pohjatonta.

Tämäpä juuri. Kuinka tyhmä pitää olla että kertoo yksityisistä asioistaan julkisessa somessa?

Vierailija
294/803 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Felixiä stalkannut nainen oli käyttänyt vielä kaiken lisäksi samaa puhelinta, eli useaa sim-korttipaikkaa samassa puhelimessa. Mikä jo itsessään aloittelijan virhe. Silti onnistui aiheuttamaan haittaa neljä vuotta. Poliisi olisi saanut nopeasti selville hänen henkilöllisyytensä, jos olisi viitsinyt asiaa tutkia.

Vierailija
295/803 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Aivan järkyttävää. Tuolla naisella joku Munchhausen syndroomaa muistuttava tila. Aiheuttaa toiselle kauhua että sitten pääsisi *hoitamaan*.

Tämä on sitä kuuluisaa N-häiriötä.

Vierailija
296/803 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin jakavat, mutta edellä mainittiin hakkerointi. Sen avulla saadut tiedot eivät ole itse jaettuja eikä ihminen itse ole halunnut niitä jakaa. 

Vierailija
297/803 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimettömyys on oleellinen osa länsimaista yhteiskuntakäsitystä. Siihen perustuu esim.vaalisalaisuus. Jos prepaid voi kytkeytyä puhelinverkkoon, se on paikannettavissa. Puhelimen IMEI-koodi on myös saatavissa selville. On helppo selvittää sekin mitkä muut puhelimet ja simit liikkuvat samoissa paikoissa kuin etsitty prepaid. Näinhän Aarnio kärähti. Sen puhelin ja kuunneltu prepaid oli viikkotolkulla samoissa pisteissä.

Vaalisalaisuus on vähän eri juttu kuin mahdollisuus ostaa nimettömänä kiusaamisväline, jolla teet lähimmäisesi elämän helvetiksi tai harrastat muuta kivaa rikollisuutta.

Vierailija
298/803 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä voi kuvitella miltä tuntuisi, jos joku hakkeroi kaikki älylaitteesi. Siinä on melko paljas sitten, mikään ei ole enää yksityistä. Hakkerilla on tietty henkinen valta uhriinsa. Minä olen oppinut jo vuosia toimimaan niin, että yksityiset asiat ja keskustelut hoidan joltakin muulta kuin omalta laitteeltani tai ilman älylaitteita. Aina ei vain jaksa, koska tämä on melko vaivalloista elämää. Tähän menee paljon aikaa, vaivaa ja rahaakin.

Vierailija
299/803 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Felixiä stalkannut nainen oli käyttänyt vielä kaiken lisäksi samaa puhelinta, eli useaa sim-korttipaikkaa samassa puhelimessa. Mikä jo itsessään aloittelijan virhe. Silti onnistui aiheuttamaan haittaa neljä vuotta. Poliisi olisi saanut nopeasti selville hänen henkilöllisyytensä, jos olisi viitsinyt asiaa tutkia.

Katsoin dokkarin ja olin vähänn väliä huutamassa "Ei noin!!!".

Poliisille kannattaan mennä lakimiehen kanssa. Oikein toimittuna tuo olis loppunut alkuunsa mutta en itsekään aikoinani osannut toimia oikein. Jos ei ole koskaan kokenut mitään tuollaista siihen on vaikea suhtautua.

Pitäis olla poliisi tai joku joka kertoisi heti miten pitää toimia. Jotkut stalkkerityypit elää toisen kontrolloimisesta ja pelosta ja näille on tärkeää se että julkisivu on kunnossa.

Vierailija
300/803 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä voi kuvitella miltä tuntuisi, jos joku hakkeroi kaikki älylaitteesi. Siinä on melko paljas sitten, mikään ei ole enää yksityistä. Hakkerilla on tietty henkinen valta uhriinsa. Minä olen oppinut jo vuosia toimimaan niin, että yksityiset asiat ja keskustelut hoidan joltakin muulta kuin omalta laitteeltani tai ilman älylaitteita. Aina ei vain jaksa, koska tämä on melko vaivalloista elämää. Tähän menee paljon aikaa, vaivaa ja rahaakin.

Tuollainen toiminta voi mennä vieläkin pahemmaksi, eikä sitä sen jälkeen usko kukaan. On uskomatonta, miten suureen turvallisuuden tunteeseen suurin osa ihmisistä on tuudittautunut. Ja perustuen mihin? Nykyään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan