Onko sulla ollut stalkkeri häiritsemässä elämääsi?
Kommentit (803)
Minua stalkannut henkilö arvioi minut totaalisen väärin. Hän oletti, että koska olen herkän ja hiljaisen oloinen, etten osaisi pitää puoliani tai että olisin ujo ja vähän tyhmä. Hän arvioi älykkyysosamääräni pieleen. Hän oletti, että minua voi hallita seksualisesti sairain tavoin, nolaamalla, häpeään vetoamalla.
Pilkkaamalla ulkonäköäni, pilkkaamalla läheisiäni, pilkkaamalla kaikkea ympärilläni.
Koska elin lapsuuteni narsistin vaikutuspiirissä, opin puolustamaan itseäni, sanoin. Jos joku on ilkeä, annan takaisin. Minua ei ujostuta status, ihmisen ulkonäkö, ei kiroilu tai kova ääni. Ei pilkkaaminen tai minulle naureskelu.
Arvostan hyvyyttä, aitoutta ja hyviä ihmisiä.
Nämä puolet minussa olivat liikaa hänelle. Hänellä on pakkomielle alistaa minua vainoamalla. Kaiken kaikkiaan surullista.
Vierailija kirjoitti:
Minua stalkannut henkilö arvioi minut totaalisen väärin. Hän oletti, että koska olen herkän ja hiljaisen oloinen, etten osaisi pitää puoliani tai että olisin ujo ja vähän tyhmä. Hän arvioi älykkyysosamääräni pieleen. Hän oletti, että minua voi hallita seksualisesti sairain tavoin, nolaamalla, häpeään vetoamalla.
Pilkkaamalla ulkonäköäni, pilkkaamalla läheisiäni, pilkkaamalla kaikkea ympärilläni.
Koska elin lapsuuteni narsistin vaikutuspiirissä, opin puolustamaan itseäni, sanoin. Jos joku on ilkeä, annan takaisin. Minua ei ujostuta status, ihmisen ulkonäkö, ei kiroilu tai kova ääni. Ei pilkkaaminen tai minulle naureskelu.
Nämä puolet minussa olivat liikaa hänelle. Hänellä on pakkomielle alistaa minua vainoamalla. Kaiken kaikkiaan surullista.
Ja miten se vainoaminen siis tapahtui?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on joiltain osin samantyyppinen kokemus.
Heti kun olin yhteydessä poliisiin, tämä vainoaja pelästyi selvästi ja rauhoitti touhujaan. Katsellaan mitä tuleman pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti kun olin yhteydessä poliisiin, tämä vainoaja pelästyi selvästi ja rauhoitti touhujaan. Katsellaan mitä tuleman pitää.Vainoajallani on paljon menetettävää, saa nähdä mitä suku tykkää ja sekin kun tutkinta kattaa työpaikandsa.
Kyllä, mutta sitten se kyllästyi muhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti kun olin yhteydessä poliisiin, tämä vainoaja pelästyi selvästi ja rauhoitti touhujaan. Katsellaan mitä tuleman pitää.Vainoajallani on paljon menetettävää, saa nähdä mitä suku tykkää ja sekin kun tutkinta kattaa työpaikandsa.
Olen pohtinut tätä usein, ja miettinyt miksi minua vainoava riskeeraa kaiken. Hänellä on myös paljon menettävää, ammatillisesti ja sukunsa edessä. Olen liian pitkään sietänyt tilannetta ja joko hänellä on ylivertaisuusharha, kuvittelee, ettei seuraamukset koske häntä, ja oikeuttaa jotenkin vääristyneesti tekonsa, eikä usko minun tekevän mitään.
Tai hän on todella vakavasti sairas, mieleltään, eikä kykene kontrolloimaan itseään. Ei ainoastaan narsisti, niin kuin luulin. Jos tilanne on tämä, suku ja ystävät tietävät jo. Eli hänen tekojaan peitellään ja vähätellään. En usko missään tapauksessa, että minä olisin ainoa uhri.
Usea ihminen on joko tietämättään tai ymmärtämättä, mistä on kyse, auttanut häntä. Jos he ovat tienneet mistä on kyse, he ovat syyllistyneet myös rikokseen. Jonakin päivänä kaikki selviää ja koko kyhäelmä räjähtää käsiin.
Kannattaisi siellä suvun ja ystävien päässä tehdä jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkastellaan laajemmassa kehyksessä, nyt et ole sinäkään viaton vaan syyllistynyt rikokseen. Periaatteessa logiikkasi mukaan vainoamasi henkilö on nyt oikeutettu kostoon sinua kohtaan. Näin kierre etenee. Näin sodat syttyvät. Ellet kosta ihmiselle, jolla on moraali ja periaatteita ja terve mieli.
Herää myös kysymys, mitä niin pahaa sinunkin uhrisi on tehnyt, että oikeutat kostosi? Se näissä kostoissa usein on, että ovat yleensä ylimitoitettuja. Se taas johtuu siitä, että kostaja on mielisairas, eikä hänellä ole arviokykyä tapahtumista, vaan esim. narsistille yksi pieni sana voi olla syvä loukkaus, maailman ja egon tuho..
Nyt on oikeaa asiaa! Olen myös kummastellut kostajien lyhytnäköisyyttä. Koston kierre kalahtaa seuraavaksi itseen. Vai myöntääkö hän salaa itselleen, että koska se toi
Jos nyt ymmärrän oikein mitä tarkoitat, niin joo olen varma että jollain tasolla vainoojan täytyy tiedostaa uhrinsa olevan häntä parempi ihminen - eikohän se alemmuudentunne ole ydinasia siinä että edes haluaa vainota.
Vierailija kirjoitti:
Pilkkaaminen ei ole vielä vainoamista. Mutta nimittelystä voi saada kunnianloukkaussyytteen.
Ei tuolle asialle voi tehdä mitään. Täytyy vain sopeutua. Jollakin on iso koneisto mukana ja sitä vastaan ei voi taistella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pohtinut tätä usein, ja miettinyt miksi minua vainoava riskeeraa kaiken. Hänellä on myös paljon menettävää, ammatillisesti ja sukunsa edessä. Olen liian pitkään sietänyt tilannetta ja joko hänellä on ylivertaisuusharha, kuvittelee, ettei seuraamukset koske häntä, ja oikeuttaa jotenkin vääristyneesti tekonsa, eikä usko minun tekevän mitään.
Tai hän on todella vakavasti sairas, mieleltään, eikä kykene kontroll
Millaisesta vainoamisesta tässä on kyse?
Vierailija kirjoitti:
Ei tuolle asialle voi tehdä mitään. Täytyy vain sopeutua. Jollakin on iso koneisto mukana ja sitä vastaan ei voi taistella
Höpöhöpö. Joku haluaa antaa ymmärtää noin.
Parit Tor-verkosta tilatut ressukat ei ole mikään koneisto vaan ryhmä pikkurikollisjoukkiota.
Vierailija kirjoitti:
Tää on muuten jännä. Että ujosta/kiltistä oletetaan, et sille voi tehdä mitä vaan.
Kokeilkaa vaan :)
On,ex muutti naapuriin(2sti) ja eroon pääsin,kun kuoli.
"Pilkkaaminen ei ole vielä vainoamista. Mutta nimittelystä voi saada kunnianloukkaussyytteen."
Tämä taisi olla uhkaus?
Kunnianloukkaussyytteen voi saada ainoastaan jos nimellä tai tunnistettavasti, julkisesti ilmaisee, jonkun olevan jotakin, mitä hän ei ole. En ole huomannut sellaista tässä keskustelussa? Jos tunnistat itsesi anonyymeista analyyseista, se ei suoraan sanottuna ole yhdenkään uhrin ongelma, vaan omasi.
Olen itse ollut hyvin tarkka tässä. Tilanteeni tietää rajattu yksityinen joukko, joista vain muutama tietää vainoajan henkilöllisyyden.
Toisekseen me uhrit emme puhu pelkästä pilkkaamisesta. En aio omia kokemuksiani avata täällä sen enempää, lukuisista "hyväntahtoisista" kyselyistä huolimatta. Hain vertaistukea, en hyväksyntää randomeilta. He, joille tieto kuuluu, tietävät.
Sitäpaitsi, anonyymius netissä on illuusio.
Oma vainoajani pyörii tässäkin keskustelussa. Tiedän tämän 100 %. En aio selittää tai todistella mitään, ja voi toki olla uskomatta.
Asia, mitä hän ei ymmärrä on se, että tätäkin keskustelua lukevat lukuisat silmäparit tuolla taustalla. Ihmisiä, jotka eivät koskaan kirjoita palstalle.
Kun hän kirjoittaa tässä keskustelussa tai muuten vaan häiriköi palstalla, osa taustalla lukevista tunnistavat hänet. Minut on aivan varmasti tunnistettu jo, koska ajoittain kiusaajani kiusaa minua nimelläni täällä. Muutama ystäväni tietävät muutenkin, että kirjoittelen täällä, ja tästä aiheesta.
Ei kannata aliarvioida muita ihmisiä ja heidän ymmärrystään. "Nentit" tajuavat asioita rivien välistä, ilmeistä, eleistä, kirjoitustyyleistä.
Nyt poistun palstalta, tai siirryn taustalukijoihin. Kaikkea hyvää vainoamisen uhreille, kiitos keskustelusta ja vertaistuesta osaltani. Pitäkää luotettavia ihmisiä lähellänne, huolehtikaa itsestänne ja luottakaa tulevaan.
Vierailija kirjoitti:
"Pilkkaaminen ei ole vielä vainoamista. Mutta nimittelystä voi saada kunnianloukkaussyytteen."
Tämä taisi olla uhkaus?
Kunnianloukkaussyytteen voi saada ainoastaan jos nimellä tai tunnistettavasti, julkisesti ilmaisee, jonkun olevan jotakin, mitä hän ei ole. En ole huomannut sellaista tässä keskustelussa? Jos tunnistat itsesi anonyymeista analyyseista, se ei suoraan sanottuna ole yhdenkään uhrin ongelma, vaan omasi.
Olen itse ollut hyvin tarkka tässä. Tilanteeni tietää rajattu yksityinen joukko, joista vain muutama tietää vainoajan henkilöllisyyden.
Toisekseen me uhrit emme puhu pelkästä pilkkaamisesta. En aio omia kokemuksiani avata täällä sen enempää, lukuisista "hyväntahtoisista" kyselyistä huolimatta. Hain vertaistukea, en hyväksyntää randomeilta. He, joille tieto kuuluu, tietävät.
Sitäpaitsi, anonyymius netissä on illuusio.
Tuo "uhri " kertoi vainoajan pilkanneen häntä.
Pilkkaaminen ei ole vainoamista, mutta hän voi nostaa kunnianloukkaussyytteen pilkkaamisesta, eli nimittelystä.
Ilmeisesti tunnistit itsesi nimittelijäksi kun ajattelit tuon viestin uhkaukseksi.
Aloituksessa kysyttiin Miten stalkkasi ja miten pääsit eroon siitä? Et vastannut ap:n kysymykseen vaan selittelit jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on muuten
Mä oon huomannut, että monesti ne joilla on hirveä tarve korostaa olevan tosi kilttejä yms. ovat yleensä oikeasti päinvastaisia.