Kuuluuko kylään mennessä viedä jotain?
Eli siis, olen käynyt nyt 2 kertaa illanvietossa uudella tuttavallani (hänen kutsumanaan), jolla molemmilla kerroilla jääkaappi on ollut aivan tyhjä. On varakas, mutta kuulemma tykkää syödä aina vain ulkona. Onneksi tapanani on aina viedä viemisiä esim. Sipsiä, keksiä, juomaa ja muuta naposteltavaa, ettei nyt tuota 8h kestävää aikaa tarvinnut täysin tyhjin suin olla maha muristen.
Mutta siis, nyt olisi kokonainen viikonloppu tiedossa ja mietin, että tarjoanko taas kaikki. Kysyin, että Käydäänkö yhdessä kaupassa ja tehdäänkö jotain ruokaa? Niin vastaus oli, että Tuo vaan kaikkea, niin voidaan syödä niitä.
On jotenkin outo fiilis, enkä tiedä mitä ajatella. Mitä mieltä?
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijoo, oli hänellä yksi proteiinirahka ja 1 proteiinipatukka jääkaapissa. Olisi varmaan syönyt ne yksinään ja vieraat olisi katsonut vierestä. Nyt jaettiin sit mun tuomiset, jotka laitoin kaikille pöydälle naposteltaviksi ja kaadoin viiniä kaikille ja laitoin yhteiseksi oluita tyhjään jääkaappiin.
ap
Mitä porukkaa siellä oli sinun lisäksi, kun kaadoit viiniä "kaikille"?
illanvietoissa monesti on muitakin ihmisiä. Naapureita, kavereita, sisaruksia
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en menisi viikonlopuksi minnekään jos en tietäisi saanko edes ruokaa. Tsiisus mitä touhua, tuskin haluaisin muutenkaan olla tuollaisen kanssa tekemisissä, en apn enkä tuttavan.
Itse en taas menisi minnekään, jos en voisi jotenkin osallistua. Olen toki pieniruokainen, että minun ei tarvitse etukäteen pähkäillä saanko ruokaa. Tulen ihan toimeen vaikka käsilaukussa olevalla pähkinäpussilla. Silti olisi kiva yhdessä nauttia ja kattaa pöytä kauniisti ja syödä hyvää ruokaa kera hyvien juomien. Niin että yhdessä tehtäisiin ja toitais jotain. Ei niin, että kaikki ostaa itselleen patukan/rahkan/sipsipussin, eikä toisen ostamaa saisi edes maistaa. Tuliainen sit erikseen!
ap
Mikä asia tässä tuttavassa saa sinut pitämään yllä tuollaista suhdetta? Aika huono itsetunto sinulla on, jos tuollainenkin "ketku" kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Uusi tuttavasi ei luultavasti edes halua että tuot mukanasi MITÄÄN, vaan kun ihmisille tulee nälkä niin silloin tilataan ruokaa tai mennään ulos syömään. Jos viet mukanasi jotain, joutuvat ihmiset syömään iljettäviä tuomisiasia ja ruokailu siirtyy, koska olisi epäkohteliasta heti kakkusi tms. jälkeen tilata kunnon ruokaa.
Erittäin hyvä pointti, kiitos! Itse en halua tuhlata rahaa pikaruokaloihin/pizzarioihin, eli teen vain naposteluannoksen itselleni viinin kanssa ja kerron suoraan että en ottanut muille koska varmaan haluatte tilata pitsaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijoo, oli hänellä yksi proteiinirahka ja 1 proteiinipatukka jääkaapissa. Olisi varmaan syönyt ne yksinään ja vieraat olisi katsonut vierestä. Nyt jaettiin sit mun tuomiset, jotka laitoin kaikille pöydälle naposteltaviksi ja kaadoin viiniä kaikille ja laitoin yhteiseksi oluita tyhjään jääkaappiin.
ap
ap
Etköhän nyt satuile :D? Ja 8 tuntia kestävät kemut ja kaikki söi sinun tuomia sipsejä.
Olihan illanvietto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en menisi viikonlopuksi minnekään jos en tietäisi saanko edes ruokaa. Tsiisus mitä touhua, tuskin haluaisin muutenkaan olla tuollaisen kanssa tekemisissä, en apn enkä tuttavan.
Itse en taas menisi minnekään, jos en voisi jotenkin osallistua. Olen toki pieniruokainen, että minun ei tarvitse etukäteen pähkäillä saanko ruokaa. Tulen ihan toimeen vaikka käsilaukussa olevalla pähkinäpussilla. Silti olisi kiva yhdessä nauttia ja kattaa pöytä kauniisti ja syödä hyvää ruokaa kera hyvien juomien. Niin että yhdessä tehtäisiin ja toitais jotain. Ei niin, että kaikki ostaa itselleen patukan/rahkan/sipsipussin, eikä toisen ostamaa saisi edes maistaa. Tuliainen sit erikseen!
ap
Tulet toimeen pähkinäpussilla viikonlopun? Ok, olet selvästi pieniruokainen ja tyytyväinen osaasi kynnysmattona. Etkö voi avata suutasi ja sanoa että olisi kiva ostaa, tehdä ja nauttia yhdessä hyvää ruokaa ja juomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteisen viikonlopun jälkeen mies kertoilee ympäriinsä, kuinka bimbo tuli panettamaan itseään. Bimbo oli vieläpä niin dille, että tarjosi taas kaikki syömiset ja juomiset. Ho ho ho hooo
Ja ap keksii syitä käytökselleen. On kiltin tytön- syndroomaa, on kasvatettu noin, vaikka totuus löytyy jalkovälistä ja sen kipunoinnista.
Olen nähnyt tyypin munan edellisessä saunaillassa, ja se on kyllä pieni. Myös paikalla ollut kaveri vihjaili että kaveriporukan pienin muna löytyypi hänellä. Joo, no mitä sitten. En halua munaa vaan kivaa seuraa. En halua panna, vaan uuden ystävän. Olen kivannäköinen, saan kyllä yhdenillan seuraa baaristakin jos panettaa. Nyt on kyse ihan kaverien illanvietosta.
ap
Onhan tuo sun toiminta säälittävää. Joudut ostamaan seuraa. Taustallasi lieneen hyljätyksi tulemisen trauma.
Vierailija kirjoitti:
Menet mahatäynnä. Viet jotain ei syötävää. Varaat laukkuusi jotain syötävää. Ja sitten otat viikonlopun oppituntina itsellesi. Kuinka opin olemaan maksamatta muille?
Baariin lähdet 20e taskussa. Jätä pankkikortti kotiin.
Menette ravintolaan, ota sopivaksi katsomasi summa mukaan, millä voit maksaa vaan itsesi. Jos menette kauppaan jätä pankkikortti autoon.
Katso opitko jotakin?
En mitenkään voi kuvitella, että käskisin vieraan käymään ruokakaupassa ennen meille tuloa. No ehkä jos olisi just synnyttänyt tai ollut suuressa leikkauksessa ja vieras tulisi avuksi. Ja silloinkin maksaisin ostokset.
Tiedän yhden ketkun "naisen", joka lähtee ystävien kanssa ravintolaan bilettää. Soittaa ensin äidilleen jolla on pankki tunnukset, että laittaa maksutavan nollille. Sitten tämä ketju baarissa muka vinguttaa pankkikorttiaan ja ihmettelee ystävilleen, kun kortti ei toimi. Näin joku ketkun ystävistä lupautuu auttamaan ja maksamaan illan juomat ja ruuat.
Oma annos toimii jos ihmiset haluavat tilata pitsaa tms kotiin, mutta jos ihmiset haluavat lähteä illastamaan ravintolaan, on aika hämmentävää jos pöydässä istuu yksi joka ei syö/tilaa mitään. Tämä vaikuttaa moniin ihmisiin negatiivisesti. Tosin ongelma on heidän, ei sinun.
Vierailija kirjoitti:
Oma annos toimii jos ihmiset haluavat tilata pitsaa tms kotiin, mutta jos ihmiset haluavat lähteä illastamaan ravintolaan, on aika hämmentävää jos pöydässä istuu yksi joka ei syö/tilaa mitään. Tämä vaikuttaa moniin ihmisiin negatiivisesti. Tosin ongelma on heidän, ei sinun.
Toisilla ei vaan ole varaa tilata, vesikin maksaa. Harmi jos muitten köyhyys vaikuttaa sinuun negatiivisesti, voisitko kenties tehdä asialle jotain?
Noloo tossa touhussa on se, että ap joutuu lahjomaan tuota uuden tuttavan kaveripiiriä tullakseen hyväksytyksi porukkaan.
Noloo on se, että ap haluaa esittää avokätisyyttään liioitellusti, ja todistaa sitä, että rahaa kyllä löytyy.
Säälittävää taas on se, että ap ei löydä tervehenkisiä ystäviä, vaan tyytyy maksamaan seurastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Etköhän nyt satuile :D? Ja 8 tuntia kestävät kemut ja kaikki söi sinun tuomia sipsejä.
Olihan illanvietto.
Niin, niissä bileissä ei kai yleensä syödä muuten mitään. Jengi kai käynyt Mäkissä ennen ja sitten kaikilla on oma suklaapatukka mukanaan ja oma kossupullo. Mun tuomat sipsit, napostelut ja kolmioleivät kelpas kuitenkin kaikille. Ja viini ja oluet. Helposti menee ilta juoman, musan ja ehkä saunan parissa klo 06-02
ap
Vierailija kirjoitti:
Noloo tossa touhussa on se, että ap joutuu lahjomaan tuota uuden tuttavan kaveripiiriä tullakseen hyväksytyksi porukkaan.
Noloo on se, että ap haluaa esittää avokätisyyttään liioitellusti, ja todistaa sitä, että rahaa kyllä löytyy.
Säälittävää taas on se, että ap ei löydä tervehenkisiä ystäviä, vaan tyytyy maksamaan seurastaan.
Hei nyt! En yritä lahjoa ketään. Enkä yritä todistaa varakkuuttani (tienaan ihan tavallisen kansalaisen verran). Se, että olen vasta muuttanut ulkomailta takaisin Suomeen, enkä tunne ketään, niin joo, etsin parhaillaan uusia ystäviä. En maksa seurasta, mutta ulkomailla ei kyllä kukaan ole niin pihi kun suomalainen. Ainakin mitä nyt olen nähnyt. Toivottavasti olen väärässä. Olen kyllä vähän pettynyt, mutta onhan tässä aikaa taas oppia suomalaisuuteen ja negatiivisiin ja näihin ilkeisiin somepalstojen kommentteihin, jos edes meinaan tänne jäädä.
ap
Oletpas löytänyt köyhän tuttavan ja tuttavasi yhtä köyhän kaveripiirin. Nehän on erihenkisiä kuin sinä. Eikö tasokkaampaa seuraa löydy mistään?
Toiset ei tuo yhteiseksi purtavaksi mitään, koska niillä ei oo massii, hilloo tai nappulaa.
Sun pitää esittää hyvin toimeen tulevaa tarjoamalla koko porukalle tullaksesi hyväksytyksi.
Mitä tää kertoo sinusta? Se kertoo esim. sen, että olet onnesta sykkyrällä, kun uudella tuttavallasi on jokin kapine, joka maksoi sentään 2500 eukkoo. Lapsellista touhuahan teillä on. Noh kun kasvat isommaksi, niin ehkä tajuat.
Sosiaalisilta taidoiltaan vajaa tai hyväksikäyttäjäkusipää. Tai molemmat.
Kuulostaa se illanvietto johon veit sipsit niin joltain ryyppäystapahtumalta... Sinänsä ymmärtäisin ton nyt vielä, kun ei oo sovittu jotain että "kokkaillaan porukalla". Et siellä ei mies ollut ostanut mitään naposteltavaa ja sitten sun tuomiset kelpasi. Mut tuosta seuraavalla kerralla miehen pitäis kyllä sulle jotain tarjota omalla lompakollaan. Jos haluaa mitenkään sivistyneen vaikutuksen suhun tehdä. Ja etenkin jos tässä nyt kyse deittailusta.
Kuis sää tällasseen köyhällistöporukkaan törmäsit? Tinderissäkö?
Vierailija kirjoitti:
Oletpas löytänyt köyhän tuttavan ja tuttavasi yhtä köyhän kaveripiirin. Nehän on erihenkisiä kuin sinä. Eikö tasokkaampaa seuraa löydy mistään?
Toiset ei tuo yhteiseksi purtavaksi mitään, koska niillä ei oo massii, hilloo tai nappulaa.
Sun pitää esittää hyvin toimeen tulevaa tarjoamalla koko porukalle tullaksesi hyväksytyksi.
Mitä tää kertoo sinusta? Se kertoo esim. sen, että olet onnesta sykkyrällä, kun uudella tuttavallasi on jokin kapine, joka maksoi sentään 2500 eukkoo. Lapsellista touhuahan teillä on. Noh kun kasvat isommaksi, niin ehkä tajut
Et tiedä musta mistään, mutta arvostan kaunista yritystäsi:) Ps. Pakko tunnustaa, etten edes tiedä, mikä se 2500€ kapistus oli, kun puhelimeni soi ja menin pihalle puhumaan. Mutta jos sinua raha kiinnostaa, niin ostin lähtiessäni Espanjasta käteisellä 130k maksavan asunnon. Onneksi voin aina palata sinne jos täällä Suomessa tosiaan asiat näin hankalia ja ikäväsävytteisiä ihmisiä löytyy.
ap
Mielummin kyllä toisin kuin veisin.
Ootko kuullut sitä sanontaa, että "kerro mulle millaisia/keitä sun kaverit on, niin minä kerron sinulle millainen sinä olet"
Mää oon sit kaiketi lokki kun miesystävä pyysi pitään seuraa kun hän ryyppää, itse en halunnut juoda. Luulin että ois ostanu mulle limskaria tai mehua mutta ei, raanaveteen sain tyytyä. Näin jääkaapissa maitoa ja kysyin että voisiko saada lasillisen niin en saanut koska se oli varattu aamukahvetta varten. Raanaveden voimilla kuuntelin känniörinöitä. EX!