Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko kylään mennessä viedä jotain?

Vierailija
07.03.2024 |

Eli siis, olen käynyt nyt 2 kertaa illanvietossa uudella tuttavallani (hänen kutsumanaan), jolla molemmilla kerroilla jääkaappi on ollut aivan tyhjä. On varakas, mutta kuulemma tykkää syödä aina vain ulkona. Onneksi tapanani on aina viedä viemisiä esim. Sipsiä, keksiä, juomaa ja muuta naposteltavaa, ettei nyt tuota 8h kestävää aikaa tarvinnut täysin tyhjin suin olla maha muristen.

Mutta siis, nyt olisi kokonainen viikonloppu tiedossa ja mietin, että tarjoanko taas kaikki. Kysyin, että Käydäänkö yhdessä kaupassa ja tehdäänkö jotain ruokaa? Niin vastaus oli, että Tuo vaan kaikkea, niin voidaan syödä niitä.

On jotenkin outo fiilis, enkä tiedä mitä ajatella. Mitä mieltä?

Kommentit (168)

Vierailija
121/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpas löytänyt köyhän tuttavan ja tuttavasi yhtä köyhän kaveripiirin. Nehän on erihenkisiä kuin sinä. Eikö tasokkaampaa seuraa löydy mistään?

Toiset ei tuo yhteiseksi purtavaksi mitään, koska niillä ei oo massii, hilloo tai nappulaa.

Sun pitää esittää hyvin toimeen tulevaa tarjoamalla koko porukalle tullaksesi hyväksytyksi.

Mitä tää kertoo sinusta? Se kertoo esim. sen, että olet onnesta sykkyrällä, kun uudella tuttavallasi on jokin kapine, joka maksoi sentään 2500 eukkoo. Lapsellista touhuahan teillä on. Noh kun kasvat isommaksi, niin ehkä tajut

Et tiedä musta mistään, mutta arvostan kaunista yritystäsi:) Ps. Pakko tunnustaa, etten edes tiedä, mikä se 2500€ kapistus oli, kun puhelimeni soi ja menin pihalle puhumaan. Mutta jos sinua raha kiinnostaa, niin ostin lähtiessäni Espanjasta käteisellä 130k maksavan asunnon. Onneksi voin ai

------->>

Eli sun tuttavapiiri on ryyppyporukkaa. Niillä on kossua omaan käyttöön. Kunnon juopposeurue sivistymättömimmästä päästä.

Seura tekee kaltaisekseen.

Vierailija
122/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään monet nuoret välttävät seurassa syömistä monista eri syistä, toisilla köyhyys, erilaiset arvot, toisilla sairaudet; mt, allergiat, erityisruokavalio. Moni nuori kokee helpommaksi syödä muualla kuin ajanvietossa ihmisten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytättekö ryyppyilloissa muitakin huumaavia aineita? Entäs siellä Espanjassa onko tapana vetää viivaa ja sen sellaista?

Vierailija
124/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kaveripiirin vaihtamista. Kohta sinäkin olet samanlainen alkoholisti ja rapajuoppo kuin tuttavasi ja ne muut kossupullo- pulijengi.

Vierailija
125/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliset tuttavakekkerit ei kyllä nykyisin ole kossuttelukekkereitä. Se on ammattijuoppojen huvia.

Nykyisin juodaan hillitysti mietoja.

Kossu kuului aikoinaan perheen isien perjantai-rähinäpulloksi.

Vierailija
126/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sun on nyt vaikeaa myöntää ja hyväksyy se tosiasia, että olet eksynyt vääränlaiseen seuraan.

Tuo seura on kaukana normaalista.

Vierailija
127/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota järki käteen, ja hakeudu sivistyneempään seuraan. Nythän se on helppoa, koska oot tavannut tuon porukan vain pariin kertaan. Vai haluutko tulla yhdeksi niistä kossudokuista.

Vierailija
128/168 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia ettei tarjoa yhtään mitään 

Vierailija
129/168 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jotain pientä viedä, mutta ei mikään pakko jos on vaikea vaan muutaman tunnin.

Mutta tuo "ystäväsi" käyttää sinua röyhkeästi hyväkseen  :(

Vierailija
130/168 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti kun kutsutaan kylään, niin kutsujalla on tapana täällä Suomessakin hommata jotain tarjottavaa vieraallensa. Kahvitarjoilu on vähintään. Minulla on tapana tehdä lisäksi lounas/päivällinen, jota tarjotaan myös vieraalle/vieraille, vaikka olisivat tulleet läheltäkin käymään muutamaksi tunniksi.

Ap sun pitäisi nyt ymmärtää, että olet kohdannut porukan, jolla on ilmiselvästi päihdeongelmia. Jääkaapissa ei mitään. Mitään ei tarjota, vaikka on kutsuttu kylään. Mut kossupullo löytyy porukalla jokaisella omaan käyttöön.

Vaikuttaa syrjäytyneeltä nuorisoporukalta tuo sun uusi tuttavaporukka. Etsi tasokkaampaa ja samanhenkistä seuraa itsellesi. Tulet vielä kiittämään sitä, että et jatka tuossa luuseriporukassa äitihahmona toimimista.

Vierailija
131/168 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksesi ap se, että kun on aikuisista kyse, niin ne piintyneet tavat ei tule muuttumaan ihan koskaan.

Se joka on nuorena pihi, on sitä vielä vanhanakin. Olen nähnyt tämän niin monen ihmisen kohdalla. Sinä et pysty sitä muuksi muuttamaan, kun jollain on ihan selkärangassa se toimintamalli, että muille ei sit anneta mitään.

Vierailija
132/168 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavasi käytöksestä johtuen, vedän sen johtopäätöksen, että hän ei pidä sinua minään. Hänestä sinun takiasi ei tarvitse vaivautua hommaamaan mitään tarjottavaa, vaikka kutsuu kotiinsa. Ei hän sinua arvosta ollenkaan.

Vierailija
133/168 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu viedä mennessä, vie vasta lähtiessäsi. 

Vierailija
134/168 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noloo tossa touhussa on se, että ap joutuu lahjomaan tuota uuden tuttavan kaveripiiriä tullakseen hyväksytyksi porukkaan.

Noloo on se, että ap haluaa esittää avokätisyyttään liioitellusti, ja todistaa sitä, että rahaa kyllä löytyy.

Säälittävää taas on se, että ap ei löydä tervehenkisiä ystäviä, vaan tyytyy maksamaan seurastaan.

Hei nyt! En yritä lahjoa ketään. Enkä yritä todistaa varakkuuttani (tienaan ihan tavallisen kansalaisen verran). Se, että olen vasta muuttanut ulkomailta takaisin Suomeen, enkä tunne ketään, niin joo, etsin parhaillaan uusia ystäviä. En maksa seurasta, mutta ulkomailla ei kyllä kukaan ole niin pihi kun suomalainen. Ainakin mitä nyt olen nähnyt. Toivottavasti olen väärässä. Olen kyllä vähän pettynyt, mutta onhan tässä aikaa taas oppia suomalaisuuteen ja negatiivisiin ja näihin ilkeisiin somepalstojen kommentteihin, jo

Tosiasioita kokemusten perusteellahan sinulle on täällä kerrottu. Sen sijaan että hyväksyisit sen, että kohtasit elämänkoululaisen, päihdeongelmaisen tyypin, jolla sosiaaliset taidon on täysi nolla, yleistätkin käytöksen koskevaksi kaikkiin suomalaisiin. Tuo käytöstyyli joka tuttavaporukallasi on, ei ole ollenkaan hyvien tapojen kaltaista. Normaalit ihmiset joilla on elämänhallinta kunnossa, ja on käytöstapoja, tarjoaa jotain kutsumalleen vieraalle.

Vierailija
135/168 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä vie kassikaupalla niitä herkkuja sinne. Ilmeisesti tuossa kaveripiirissä sellainen ei nyt vain ole tapana. Jos viet, niin muut syö. Et voi kuitenkaan olettaa, että muutkin toimisivat samoin kuin sinä. Olet nyt Suomessa ja täällä ei välttämättä toimita samoin kuin ulkomailla. Turha siitä on uhriutua vaan yritä sopeutua tähän kulttuuriin. Kaveriporukoissakin on toki eroja, mutta turha vetää tähän mitään, että ulkomaillakin tehtiin näin. 

Ja onko tuo kaverimiehesi myös tietoinen, että haluat hänestä vain ystävän, et muuta? Sinua pidetään helposti säälittävänä munan perässä juoksijana, joka yrittää tehdä vaikutuksen tarjoamalla joka välissä kaiken. Asetelma muuttuu heti jos oletkin ystäviä etsivä, jolla on Suomen sosiaaliset tilanteet vähän hakusessa ulkomailla asuttujen vuosien jälkeen. Tee miehelle selväksi, että haluat hänestä vain kaverin ja vie eväät vain itsellesi. Tai sitten etsit toisen kaveriporukan.

Vierailija
136/168 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kohteliasta viedä tuliainen    kukkia vaikka

Vierailija
137/168 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi tollaseen kyläpaikkaan viikonlopuksi 

Vierailija
138/168 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuo kaveriporukka tuskin perustaa kukkakimpusta. Niitä kiinnostelee eniten viinapullo.

Joten en veisi enää yhtään mitään viemisinä. Eihän se kaveri tuonut mitään aloittajallekaan mennessään ap:n kotiin.

Älä vie mitään kyseiselle tyypille milloinkaan. Katso, kelpaako seurasi vielä. Mikäli vielä haluat hengata juopporemmissä, niin käy itse välillä syömässä ravintolassa. Niillä muilla taitaa rahat mennä alkoholiin, eikä niillä ole siten rahaa ravintolassa syömiseen.

Vierailija
139/168 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tuo kaveriporukka tuskin perustaa kukkakimpusta. Niitä kiinnostelee eniten viinapullo.

Joten en veisi enää yhtään mitään viemisinä. Eihän se kaveri tuonut mitään aloittajallekaan mennessään ap:n kotiin.

Älä vie mitään kyseiselle tyypille milloinkaan. Katso, kelpaako seurasi vielä. Mikäli vielä haluat hengata juopporemmissä, niin käy itse välillä syömässä ravintolassa. Niillä muilla taitaa rahat mennä alkoholiin, eikä niillä ole siten rahaa ravintolassa syömiseen.

Kiitos! Tämä on totta. Minun luona vieraillessa tuo kaveri ei ole tuonut ikinä mukanaan mitään. Edes omia juomiaan tai emännälle kukkaa. Ja olin kuitenkin valmistanut 3:n ruokalajin illallisen + muut napostelut. En vainajakin että tuossa kaveriporukassa näin on tapana toimia.

Mutta itseäni kyllä harmittaa ottaa se viinilasillisen viikonloppuna ilman mitään snacksia enkä tykkää itse vain sitten mussuttaa herkkujani jos muut ovat ilman eli tietenkin laitan tarjolle kaikille. Jatkossa valitsen herkut niin, että ne maksavat mahdollisimman vähän esim. Tarjoussipsipussi tai halvin pakastepatonki tms. Että yhteisiin herkkuihin menee illassa max. Se 4-9€. Sitten saan itsekin herkutella eikä ole mikään kovin iso rahallinen tappio.

ap

Vierailija
140/168 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Tämä on totta. Minun luona vieraillessa tuo kaveri ei ole tuonut ikinä mukanaan mitään. Edes omia juomiaan tai emännälle kukkaa. Ja olin kuitenkin valmistanut 3:n ruokalajin illallisen + muut napostelut. En vainajakin että tuossa kaveriporukassa näin on tapana toimia.

Mutta itseäni kyllä harmittaa ottaa se viinilasillisen viikonloppuna ilman mitään snacksia enkä

-----

Hyvä ap! Nyt pääsit juoneen kiinni, ja puhut asiaa vihdoinkin. Veisin korkeintaan yhden mikropopcornpakkauksen kaikille jaettavaksi. Omaan laukkuusi sitten varaat mukaan pelimerkkejä, joilla pääset syömään ravintolaan. Muut ei varmaan tule mukaan, koska ne on syöneet jo aamulla kaurapuuron.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän